Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    Goedenmiddag dames,

Hier gaat alles ook op rolletjes, ben vanmorgen naar de vlos geweest (op mn verjaardag nog wel haha) en alles is toppie met de kleine. Hij of zij ligt nu netjes met het hoofdje naar beneden maar dat kan nog veranderen he. over 2 weken moet ik terug komen en gaat de vlos weer voelen, als de kleine ineens gedraaid is moet ik naar het zh voor een echo om te kijken of de kleine in een stuit ligt, ene kant hoop ik van wel, dan kan ik ons wondertje ff weer zien op de echo hihi, maar aan de andere kant hoop ik ook dat het lekker zo blijft liggen.
    Krampen in mn kuiten herken ik maar al te goed, bijna elke nacht heb ik wel krampen in m'n kuiten en kan me daarom ook niet normaal uitrekken 's morgens, want dan heb ik er gelijk weer last van pfffff.
    Ik ben trouwens iets meer als een kilo weer aangekomen in 2 weken, dus dat valt nog mee. Afscheiding kan ik ook over meepraten haha, heb ik ook heel erg.
    Hebben jullie het ook al dat er wat melk uit jullie borsten komt? Ik kwam er gister onder de douche achter door heel lichtjes te knijpen, dat er wat geel achtige melk uitkomt.
    De vlos raadde me trouwens aan om al een vluchttas klaar te zetten voor het geval de bevalling begint, dus daar ga ik morgen ook even mee bezig.
    De geboortekaartje hebben we al uitgezocht, we hebben er zelf een gemaakt d.m.v. een programma, dus als de kleine geboren is kunnen we ze zo uitprinten en opsturen, dus das alweer een zorg minder.
    Nou dat was alweer een heel verhaal, iedereen een dikke knuffel van mij hier uit het zonnige hoge noorden.

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Goedemiddag allemaal!!!

*kraamzorg; ik heb er nog niets van gehoord, heel vreemd vind ik want ik had me al ingschreven toen ik net zwanger was. Dus ik heb er net maar even een mailtje naar toe gestuurd, ben benieuwd!

*zwangerschaps verlof; ik moet alleen deze maand nog een kindje opvangen (ben gastouder) en dan ben ik ook klaar!!! Dan heb ik 4 maanden 'verlof', wel onbetaald, dat is weer minder ;)

Passie gefeliciteerd meid!!! je hebt wel een stralende dag vandaag 8)

Spirit wat een klote gevoel moet dat geven, heel veel sterkte!

Snuffeltje balen zeg bloedarmoede, dus nu nog ff medicijnen de laatste weken... en nog een puffertje ook, hoop maar dat het beter gaat!

Deetje dat voel je aan alles, of je vliezen breken, of je krijgt weeen, en de eerste herken je niet echt, denk je oh een harde buik of zo, maar dan komen ze sneller en worden ze iets pijnlijker. Maar dat het begint weet je zeker ;)

3. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Mag ik ff klagen......

Heb eigenlijk best een lekkere zwangerschap gehad tot ongeveer 2 weken geleden. Het lijkt wel of ik iedere dag 5 kilo aankom. Ik heb wel al vaak last gehad van harde buiken (de vlos weet dit ook) maar ik heb nu al ruim een week een hele harde gespannen buik, ik weet me gewoon geen houding te geven.
    Ook als ik maar een meter loop krijg ik krampen onderin en heb een drukkend pijnlijk gevoel in mijn schaamlippen en lies (vooral rechts). Zit er ff helemaal doorheen. Heb vanochtend ook al op mijn werk aangegeven dat ik een week eerder met verlof wil.

Ik maak me echt zorgen om mijn pijnlijke buik. Of overdrijf ik nu?? Hebben jullie hier ook zo'n last van??

Groetjes,
    Wendy

4. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik ben even aan het knutselen geweest. Ondanks dat het beter is van niet, zou het toch maar zo kunnen dat de eerste juli-mama gauw gaat bevallen. Dan hebben we in 1 opslag een duidelijke lijst. Wat vinden jullie hier van?

De spruit is er uit lijst van de juli 2009 mama's.

Uitgerekende datum:
    01 juli Mona Lisa Smile, 31 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    01 juli Deetje, 34 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    01 juli Sunshine 82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH,

02 juli Nena77, 31 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    02 juli Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    02 juli Amsy, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    02 juli Ani, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV,

03 juli Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,

04 juli Kaatje80, 28 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    04 juli DaphneB, 29 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    04 juli Robine, 31 jaar, 2e kindje, ZKH,

05 juli Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, thuis, BV,

06 juli Sucre, 29 jaar, 1e kindje, thuis, BV,
    06 juli Alouise, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, FV,

07 juli Shanna23, 23 jaar, 2e kindje, thuis, FV,
    07 juli LadyC, 29 jaar, 2 kindje, thuis, FV,
    07 juli Duimelijn, 25 jaar, 1e kindje, thuis, BV,

08 juli 00Wendy00, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    08 juli Sabbe, 27 jaar, 4e kindje, ZKH, FV,
    08 juli Andrea83, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,

10 juli xMamaDianax, 23 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    10 juli Ryanne, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, FV,
    10 juli LindaS, 25 jaar, 1e kindje, thuis, BV,

11 juli Kelly, 26 jaar, 2e kindje, thuis, FV,
    11 juli Lennylenn, 23 jaar, 1 kindje, ZKH, BV,
    11 juli Ilona19, 19 jaar, 1e kindje, thuis, BV,
    11 juli Carla1980, 29 jaar, 2e kindje, thuis, FV,

12 juli Sanneke1982, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV,

13 juli Martine, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV,

14 juli Pooh69, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    14 juli Gyino, 26 jaar, 1e kindje, twijfel, BV,
    14 juli Black Daliya, 28 jaar, 3e kindje, ZKH, BV,
    14 juli Margrietje, 27 jaar, 1e kindje, thuis, FV,

15 juli Tijgertje23, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    15 juli Daisy28, 28 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,

16 juli Daffie1977, 32 jaar, 3e kindje, thuis, BV,
    16 juli Wbpepe, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    16 juli Mamabeer, 3e kindje, ZKH, FV,
    16 juli Miffy77,

17 juli MirandaB, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, FV,

20 juli Smallville, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    20 juli Mouschy, 3e kindje,

21 juli Maine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    21 juli Mazz,

22 juli Fedi, 27 jaar, 1e kindje, twijfel, FV,
    22 juli Lotuss, 4e kindje,

24 juli Diantje82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    24 juli Snuffeltje, 34 jaar, 4e kindje, ZKH, BV,

25 juli Meilan, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    25 juli Debby82, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV,
    25 juli Aurelie, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, FV

26 juli Nelizzz,

27 juli Nicole84, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,

28 juli Spirit70, 38 jaar, 2e kindje, ZKH,

31 juli Vlekkengek, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    31 juli Kimvnb, thuis, BV,

Bevallingslijst:

Inactieve leden:
    04 juli Jara, 30 jaar, 2e kindje, thuis, BV,
    06 juli Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    08 juli Spinnie1978, 30 jaar, 2e kindje,
    11 juli Josette1981, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    12 juli Femmy, 26 jaar, 1 kindje, twijfel,
    12 juli Sandra, 25 jaar, 2e kindje,
    12 juli Uk2008, 28 jaar, 1e kindje, thuis, BV,
    13 juli Caarie, 22 jaar, 1e kindje,
    13 juli Suusje1985, 23 jaar, 1e kindje,
    14 juli MamaD, 27 jaar, 1e kindje, thuis,
    14 juli Anne13528, 30 jaar, 1e kindje, ZKH, FV,
    15 juli Justme1974, 34 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    16 juli Loel, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    16 juli Crissy77, 31 jaar, 1e kindje, thuis, FV,
    17 juli Jem, 30 jaar, 1e kindje, thuis, BV,
    19 juli Miamel, 19 jaar, 1e kindje, ZKH, BV,
    20 juli Mamalyn, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, FV,
    20 juli Shay01, 22 jaar, 1e kindje, FV,
    21 juli Cimu27, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    22 juli Sje, 2e kindje, ZKH, BV,
    23 juli Dwarrel, 26 jaar, 2e kindje, ZKH, BV,
    23 juli Tanja20, 21 jaar, 2e kindje, thuis, BV,
    24 juli Maartjeh, 2e kindje, ZKH, BV,
    30 juli Anael2009

De Buddylijst van de juli-mama's:

Debby82 - Wbpepe - Robine
    Sucre - Kaatje80
    Loulou - Spirit70
    Kelly - Mamabeer
    Diantje82 - Cimu27
    Dommel - Daphne B
    Gyino - Sunshine82
    Ilona19 - Fedi
    Meilan - Ryanne

5. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Als ik vandaag nog een opmerking krijg over de omvang van mijn buik, dan ga ik meppen! :evil:
    Word er doodziek van! Ben pas 2 kg aangekomen, maar mijn buik heeft nu al de omvang wat ik bij siebe pas bij 36 weken had. Maar dat zie ik zelf ook wel zonder dat ik dat de hele tijd moet horen!! Sorry, maar moest het even kwijt. Het lucht wel even op.

Sucre: mooi geknutseld! Mag ik dan misschien ook op de lijst? Ben 25 juli uitgerekend en wil graag in het zk bevallen en ga deze keer voor de flesvoeding. Geslacht houd ik nog geheim.

groeten, Aurelie

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Mooie lijst! Zou je bij mij willen veranderen dat ik 29 ben en 11 juli uitgerekend ipv 12!

7. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Ik ben ook de 11de uitgerekend ipv de 12de.
    Haha er zullen nu wel weer wat aanpassingen komen denk.

Als je/jullie trouwens hulp nodig hebben met de lijst wil ik best helpen hoor!

Ik ga morgen weer bijlezen. Nu eerst even eten koken en dan naar zwangerschapscursus.

Wel nog even een dikke knuffel voor Spirit!

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Aurelie, dat is heeeeel irritant ja. Ik ben ongeveer 8 kg aangekomen tot nu toe en heb een heel bescheiden buikje vind ik. Maar toch zijn er soms nog steeds mensen die vragen of er niet stiekem 2 inzitten. En dan vinden ze zichzelf ook nog ontzettend grappig. :( Wees trots op je buik, er zit een prachtig kindje in!

Ik heb je trouwens toegevoegd aan de lijst!

Carla en Ilona, ik zal jullie gegevens ook even aanpassen.

Ilona, als je de lijst gewoon quote en mijn naam etc bij quote weghaalt, krijg je de hele lijst die je heel makkelijk kan aanpassen. ;) Alle hulp is welkom! Misschien kunnen we allebei onder ons onderschrift toevoegen op welke pagina de laatst/ meest up-to-date-lijst staat?

Ik zal ook nog even de buddylijst toevoegen. Dan is het volgens mij helemaal compleet. Er ontbreken misschien nog wel wat gegevens van een paar meiden.

9. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    hoi hoi,

@sucre zou je de mijne ook willen aanpassen, inplaats van borstvoeding, flesvoeding,
    en ik krijg een dochter.

dankje wel

@ ik lees dat er veel zwangere slechter gaan slapen, ik moet zeggen dat ik er vannacht ook weer eens last had van.
    ik pieker nog steeds over de aankomende bevalling, ik hoop dat ik donderdagochtend wat meer duidelijkeheid kan krijgen en wat zaken vast kan leggen voor de bevalling.

ik zie ook dat veel zwangere al klaar zijn met het kamertje en al zijn begonnen of al klaar zijn met kleertjes wassen.
    ik ga van de week daar ook eens aan beginnen, ik wil het ieder geval niet op het laatste moment doen.

@ ik krijg momenteel geen opmerkingen over me buik meer, maar mijn schoonmoeder vond het grappig om iets over mijn heupen/kont te zeggen, zo onnodig ( o mijn schoonmoeder is zelf niet te dunste) ik heb er al moeite genoeg mee gehad dat ik aan zou komen omdat ik zoveel moeite heb moeten doen om het eraf te krijgen en dit is al de 2e keer dat ze zo'n opmerking maakt, en ik ben nu 13,5 kilo aangekomen en ik vind nou juist dat ik mooi zwanger ben en wat ik ook veel belangrijker vind mijn man vind me prachtig zwanger.
    dus ik zit niet te wachten op een opmerking over mijn kont, ik weet ook wel dat als ik aankom het op mijn heupen en kont gaat zitten dus ook zal dat nu wat zijn.
    heel de familie van mijn man ( moeder vader zus broertje) hebben allemaal t kampen met overgewicht ik woog 79 kilo toen ik zwanger raakte, ja ik weet zelf ook dat ik 10 kilo aan ben gekomen sinds zomer vorig jaar en ik weet ook heel goed waar het aan lag, ik had net mijn rijbewijs gehaald en toen ik inverwachting raakte had ik mijn fiets al een half jaar niet meer aangeraakt. maar omdat ik zwanger raakte had ik zo iets van "na de zwangerschap zal ik wat extra moeite moeten doen om weer onder de 70 kilo te komen",
    ik hoef niet super dun te zijn maar dik zoals ik dat vroeger was wil ik nooit meer, daar word ik alleen maar ongelukkig van.
    hoe dan ook die opmerking van mijn schoonmoeder viel aardig verkeerd bij me.
    sorry hoor maar moest dat even kwijt.

@over kraamzorg: ik krijg mijn 2e kindje maar ik heb ook nog niks gehoord over hoeveel uren ik ga krijgen, ik wacht het nog eventjes af. als ik binnen 2 weken nog niks hoor dan ga ik even bellen.

groetjes
    daisy

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @daisy dat is inderdaad niet aardig van je schoonmoeder! MIjn schoonvader heeft daar een handje van. Die zei laatst toen ik bloed moest prikken en ze mis gingen prikken dat het vast kwam omdat ik wat meer vet ertussen had zitten. Lekker aardig (niet zo bedoeld dat weet ik ook wel) maar ook nog eens pertinent onwaar.
    Ook ik ben veel afgevallen vorig jaar (26 kilo) maar na mijn trouwen zaten er al weer wat kilootjes bij en sinds vandaag zit ik weer op mijn oude (dikke) gewicht snik snik. Ik weet wel dat het door de zwangerschap komt maar ik vind het toch niet leuk...

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pffffff dat stomme maagzuur, ik kan niet eens meer voorovergebogen zitten zo erg irriteert het me. Ik heb vandaag niet mijn beste dag...

12. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Alouise en Dommel:Mooie kamertjes hebben jullie gemaakt!

Sucre: Goed gedaan die lijst! Is wat overzichtelijker zo ipv op die site, zo kunnen we t goed in de gaten houden.

Spirit: Wat heb ik met je te doen zeg. Gelukkig is deze trieste dag voor jullie bijna voorbij en kun je binnenkort gaan genieten van je kleintje! Een dikke knuffel voor je nogmaals

Deetje: Hahahahaha ZEKER WETEN dat je t merkt wanneer t gaat beginnen, althans bij mij begon t volgens t boekje, knap, vliezen gebroken, vruchtwater verlies en binnen een uurtje kwamen de weeen lekker op gang..... Elke bevalling is anders hoor en sommigen hebben er nauwelijks last van van de beginnende weeen, daar kan ik dus ook echt niet over meepraten helaas.

Aurelie": PAS 2 kg aangekomen!!!!! Jaloers!!!!!!!!!!!!!! Hier al rond de 18 inmiddels. Bah, moet er ook weer af allemaal maar ja doe je niks aan.

Wendy: Beetje rustiger aan doen zou ik zeggen, dat helpt echt wel. Ik had die klachten ook een paar weekjes terug maar met een stapje terug doen ben ik nu echt klacht vrij. Hoewel, begin ook wel wat pijn aan de ponderkant te gaan voelen hoor, kan best met indalen te maken hebben.

Passie; Feli met je verjaardag!

Ik ga ff eten, mannetje komt net thuis.

Laterz!

13. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    Weet iemand ook wanneer je je kraampakket krijgt van je zorgverzekeraar?
    Of is dat overal verschillend?

14. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Ha Sucre, mooie lijst! Bij mij mag je toevoegen dat het het tweede kindje is, 27 jaar, thuis bevallen en Borstvoeding! Spannend nu ineens... Echt aftellen.

Deetje: bij mij waren het de vliezen die braken dus dat voel je meteen!!! De weeën kwamen een paar uur later en die zijn ook erg moeilijk te vergelijken met een ander gevoel dus erg herkenbaar als weeën. Maar wellicht dat er vrouwen zijn die het niet merkten maar ik kan me het niet echt voorstellen.
    Ik weet nog wel trouwens dat ik een hoge pijngrens had want pas bij de pers weeën ging het echt zeer doen. (of ik had softe weeën ;) )

Wendy: Je zorgen maken is misschien helemaal terecht maar dan zou ik wel actie ondernemen! Jij bent hier degene die een kindje draagt en weet hoe je je ervoor hebt gevoeld. De verloskundige is wel een kenner natuurlijk maar ze is jou niet. Gewoon alert blijven en rustig. Maar niet negeren. Wel goed dat je iig een week eerder mag stoppen met werken, maar als je je echt beroerd voelt moet je je ook gewoon ziek melden hoor en je niet schuldig voelen.

15. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Ani: kraampakket zou je toch al moeten krijgen nu? (maand 7 dacht ik altijd)
    Ik heb hem vorige week gehad. Misschien even bellen?

16. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hallo meiden!

Hoe is het hier?

Wat komt het ineens allemaal dichtbij he?! Wij zijn nu druk (of eigenlijk mijn vriend) bezig om alles af te maken, want na zo'n weekje in het ziekenhuis besef je wel dat het nu ook wat eerder zou kunnen komen! Spannend hoor! We hoeven eigenlijk alleen nog de gordijntjes op te hangen en nog wat kleine spulletjes te kopen, dus dat is mooi!

Hoe voelen jullie je verder? Wordt wel zwaarder nu he?! Maar we krijgen er straks iets heel moois voor terug!

En over alle leuke opmerkingen uit de omgeving; hoewel ik het zelf heus wel zien, moeten de mensen toch nog even zeggen: 'Jeetje, je hebt wel een bolle toet gekregen he?!" En bedankt! :) Ach ja, ik laat het maar over me heen komen hoor! :D

xxx

17. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Ani: Ik heb mn kraampakket al een maand f anderhalf geleden gekregen, je zou em nu toch wel moeten hebben lijkt mij. ff Verzekering bellen.

Intake: Hebben jullie deze allemaal al gehad? Want daar ben ik dus nog niet voor benaderd. Wel een brief dat ze contact op zullen nemen een deze weken, maar tot nog toe niks. Loop toch al richting de 33 weken. Ach zal wel goedkomen.

Nelizz: Bij jou pas de persweeen die pijn gingen doen!? Hier begon t al meteen met rugweeen gedurende 8 uur lang, ik vond de persweeen heerlijk, want toen mochten we eindelijk he :) Vandaga de ruggeprik deze keer, ik vind 8 uur pijn lijden niet nodig.

Debby: Balen zeg van je maagzuur, gelukkig ken ik dat gevoel totaal niet. Hoor er wel meer mensen over, maar ik ken t gevoel echt niet gelukkig. In ieder geval sterkte ermee, hopelijk heb je morgen een betere dag.

18. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Trouwens, ik heb mijn kraampakket al een maand in huis en de kraamhulp is ook al langsgeweest! :)

Zou toch even verzekering en kraamhulp nabellen! :D Succes!

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb mijn kraampakket ook nog niet. Rond 7 maanden hadden ze tegen mij gezegd dus ik wacht het nog even af...

20. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kraampakket is hier ook al lang binnen en vorige week telefonisch de intake met de kraamzorg gehad.

Deel Deze Pagina