Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    voel je wel, maar niet als pijnlijk... Het is gewoon een raar gevoel.

2. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hoi allemaal!

Leuk dat er weer een paar meiden bij (terug) zijn! :D
    (Hee Miamel, alles goed met de fretjes? ;) )

@ Mouschy, mooie foto hoor! Leuk om het verschil tussen die buiken te zien.

@ naam van de kleine, hier noemt iedereen hem al gewoon Sid hoor! De meeste mensen vinden het leuk maar een aantal vond het maar raar. Nu horen die laatsten niet bij vrienden of familie dus heb ik daar geen boodschap aan ;)

@ Debby, mooie stoel is dat die Bloom! Wel prijzig maar zo'n weddenschap helpt wel haha.

@ indalen van de baby, ik dacht dat hij al aardig laag lag maar vanochtend lag hij flink te draaien en voelde ik het hoofdje toch weer meer aan de zijkant. Ook nog geen kokosnoot tussen de benen gevoel :p
    Morgen weer een afspraak bij de VK, we zullen zien!

@ Wbpepe, ook al een mooie foto! Lief die kleine er bij. En ik zie geen striae op de foto hoor! Tot dusver is mijn buik wel streepvrij maar omdat het in de familie zit en ik ook nog wat uit de pubertijd heb zal het er nog wel aan komen..

@ Ego, vandaag weer flink bezig geweest en nu moe! Vriendlief heeft een salade in elkaar geknutseld dus ga zo voor de tv hangen met bordje op schoot en lekker niks meer doen. Heerlijk!

3. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    @Sucre, mijn buddie is ook niet zo actief meer. Misschien kunnen we net zoiets doen als Wbpepe, Debby en Robine?

Mooie buikfoto's zag ik weer voorbij komen!

Heb vanmiddag bijgelezen maar al weer vergeten op wie ik wou reageren.

Hier gaat alles prima, maandag weer naar het ziekenhuis voor een groeiecho.

Heb ook eindelijk m'n kraampakket binnen.

4. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen dames!

WOW 30 weken alweer!!!

Debby, mijn zus heeft de stoel ook en is erg tevreden ermee, haar kleine is nu 8 maanden, en ik las al bij iemand meer... het is een hele fijne stoel voor als ze klein zijn, maar als ze kunnen stappen klimmen ze er niet zomaar zelf in! Bedenk dus dat je de kleine met grote regelmaat in de stoel moet zetten. Ik heb steeds ervaart dat de kids het super leuk vinden als ze te pas en te onpas in de stoel kunnen klimmen als ze zover zijn.
    Hij is wel schitterend, daar is niks over gelogen hoor ;)
    En ja, als je dan toch een groot deel kado krijgt... lekker doen wat je leuk vind!!!
    Leuk dat er weer meer mama's in spe komen kletsen, welkom terug dames!

Robine, dat kokosnoot gevoel heb ik ook sinds twee dagen. voelde het ook extra na het vrijen. Veel plassen, erg herkenbaar! Toch heb ik niet het gevoel dat mijn buik lager zit, maar goed hij moet ook nog wel een stukkie groeien, dus misschien hou ik mezelf voor de gek. Ik merk duidelijk dat ik niet zo makkelijk meer met mijn benen tegen elkaar aan zit (voor de "netheid" lukte dat nog wel af en toe hihih) Fietsen wordt wat pijnlijk ook.

Ik ga zo mijn urine laten nakijken op evt. blaasontsteking, maar volgens mij is het dat niet. Urine is helder en ruikt verder niet sterk (voor zover ik nog wat ruik dan....)
    Voor mijn gevoel is de kleine een groeispurt aan het maken en daardoor voel ik mijn banden weer opspelen...geen idee of dat kan hoor! Hoop niet dat ie te hard groeit, het is al een flinke heer LOL

Nou, tot dusver
    ZOmeteen komt de kapper en morgen lekker kinderfeest vieren van mijn oudste zoon (is morgen echt jarig, 9 alweer...zucht).
    Lekker middagje avonturenland, kids lekker ravotten en klimmen en wij rustig alles bekijken :) Komt goed!

PS Had nog even een 30 weken buik geplaatst...

Veel liefs en fijne dag
    Snuffeltje

5. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Goedemorgen allemaal,

leuk idd. dat er weer wat oude bekenden binnendruppelen. Gaan we wer met z'n allen gezellig aan de klets.

Heb weer mooie buikjes voorbij zien komen. Ik wil graag nog in mijn verlof (over 3 weken :yes!) nog een prof. foto's laten maken. We houden het wellicht bij 1 kindje (hoe we ernu over denken) en dat maakt deze zwangerschap toch ook extra bijzonder. En daar wil ik een blijvende herrinnering aan. Iemand nog tips in regio Eindhoven?

Gisteren de gordijnen opgehaald en n is het kamertje echt af. Alle kleertjes gewassen en gestreken,... Ik moet alleen nog de vluchttas klaarmaken, wat verzorgingsproducten inslaan en klossen regelen. Dan heb ik het zowat... Ik zag dat bij jullie ook al aardig de nesteldrang op gang is gekomen...

Groetjes
    MLS

6. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @MLS
    Als aandenken hadden wij een buikmasker gemaakt. Heeeeel erg gaaf is dat als aandenken aan je buik.
    Daarna kan je als de kleine geboen is een hand en voetafdrukje maken in klei of met gips. Tegenwoordig heb je zelfs 3D modellen die je kan maken!

Maar zeg nooit nooit, wij zouden het ook bij 1 kindje houden :D En na 4 jaar is toch nr. 2 op komst hihi.

Fijne dag allemaal!

Linda

7. Mona Lisa Smile

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Hoi dames,

probeer een planning af te maken voor het werk, maarruh kan me niet concentreren. Ik ben ook zo moe! Terwijl ik de laatste 1,5 week als een blok van half 11 tot half 7 slaap en op mijn vrije woensdagmiddag en vrijdagmiddag ook nog 'smiddag slaap. Voor iemand herkenbaar? ijzer was prima op 7,7 (eet standaard een boterhammetje appelstroop als toetje bij de lunch sinds zwangerschap ;))...

8. Mona Lisa Smile

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Jaha wbepe, klopt ik zeg ook nooit nooit. Maar hoe we er nu inzitten blijft het bij 1 kindje. Maar wellicht als je straks zo'n klein hummeltje vasthoudt, krijg je wellicht heel andere prioriteiten. Maar we zijn beiden toch ook wel rustzoekers en we zien in onze omgeving dat iedereen 2 kinderen wil omdat het zo 'normaal' is. En het is meteen zo druk hé: als de ene klaar is met vragen, dan begint de andere... maarruh spreekt een mama-in- spé... Wellicht als je het je eigen kinderen zijn, neem je de drukte voor lief en doe je het allemaal gewoon. Ik ga maar eerst eens deze op de wereld zetten en dan zien we wel verder. Ik heb wel erg bewust genoten van deze zwnagerschap voor 't geval het de laatste mocht zijn... maar dat doen we allemaal wel denk ik!

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal!

Vandaag over 4 weken mag ik mnet verlof, ben echt aan het aftellen!

10. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @MLS
    Wij dachten er net zo over!
    En ook qua financiën, we wilden ons kindje alles kunnen geven en niet hoeven opletten op de centjes.
    Maar echt; het 'zeur en vraag' gehalte is bij je eigen kinderen veel minder irritant en zelfs grappig.
    Daarnaast hadden wij een paar dingen die ons deden beseffen dat een 2e kindje welkom zou zijn:
    •Je krijgt toch weer kriebels
    •We zijn meer salaris gaan verdienen
    •Een vriend van mij verloor beide ouders in een auto-ongeluk en had geen broers of zussen, dus daar zag ik een echte leegte vallen. Geen steun, niks meer...
    •Een collega van me zijn dochtertje werd na een vreemd flauwvallen van het meisje terwijl ze verder gezond leek hersenstam-kanker geconstateerd en was binnen 2 maanden overleden. Hij vertelde mij hoe blij hij was nog een zoon te hebben om het leven zin te laten houden...

11. goedemorgen,

@ alle 'oude' bekenden welkom back
    @ buikjes wat zijn ze allemaal weer gegroeid zeg.
    Hier vandaag weer een weekje verder. zal straks 9als ik eraan denk) een nieuwe foto maken
    @ kraampakket dat heb ik woensdag ontvangen. Wat een grote inlegverbanden zitten daarin zeg. OMG

Had t er gister met vriendlief over en we gaan ook maar langzaam de 'vluchttas' in orde maken. Als ik verlof heb ga ik beginnen met wassen en de laatste dingen aanschaffen.
    Hier wasde baby ook al hard op weg om zich richting uitgang te draaien. Veel plassen en voel haar weinig.
    Nachten worden steeds beroerder, lastig om een goede houding te vinden en vroeg wakker.
    Maar... NOg 2 weken werken en dan verlof!

12. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede morgen,

ik maar denken dat het vandaag 3 x een klein prikje zou zijn voor de glucose controle blijkt dat het fijn gewoon een buisje bloed afnemen is, bloed prikken is zo niet mijn ding.
    vanochtend de 1ste gehad, daarna gaan eten wow wat voelde ik me beroerd, ik dacht even dat alles eruit zou komen. ik ben gewend om op mijn gemak te eten, maar moest nu in de auto op weg naar school een boterham weg werken. anders kan ik om half 11 niet voor de 2x prikken en aangezien ze maar tot 11 uur open zijn moet het zo wel.
    vanmiddag moet ik naar tilburg omdat het dan hier in het dorp dicht is.
    iemand vroeg waarom ze glucose controle wou doen, dat was nog niet gedaan en het is een controle mijn glucose waarde was gisteren met zo'n vingerprik 4,8 dus dat was prima geloof ik. belangrijker vind ik zelf de ijzergehalte daar moet ik straks ook nog voor laten prikken.
    die was wel aan de lage kant.

zo meteen ga ik een vrouwke bellen die mijn buik gaat beschilderen, dit heb ik als kadootje gekregen van mijn schoonzusje en schoonmoeder.
    waarschijnlijk zal het zo rond de 35 weken gebeuren, dan is me buik op het mooiste dacht ze. ik ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien, ik wou het eigenlijk toen met de 9 maanden beurs laten beschilderen maar toen vond ik mijn buik echt nog te klein.

ik ga even verder met me laatste babywas. en straks weer voo rde 2x prikken.
    tot later.

groetjes
    daisy

13. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    alweer veel gekletst hier, en wat een mooi buiken komen en voorbij, ik zou haast jalours worden :oops: (maar het gaat om hetgene wat erin zit, niet?)

leuk dat er nu ook een lijst is, lekker overzichtelijk ook.

hier alles prima, gister bij VK geweest, mijn baarmoeder was gespannen en groot dus moet een groeiecho laten maken over 2 weken en dan 2 weken later nog een keer ( he wat naar, lekker even naar onze krummel kijken)
    glucose was allemaal goed, 4,5 dus das wel netjes (en dat met overgewicht en een vader met diabetes)

kraampakket is hier nog niet binnen, zal ik dan naar de verzekering moeten bellen?

gister infoavond gehad over borstvoeding, was wel interresant maar 1 avond is vrij kort.
    maar je moet het toch met de kraamverzogster en je kindje "uitvechten" hoe alles het beste loopt denk ik.

heb nu 3 lessen zwangerschapsbegeleiding (gym) gehad, en het is best leuk je leert veel van hoe het kan gaan beginnen en oefeningen om je beter in conditie te houden en je te ontspannen.

10 juni komt hier de kraamverzorgster voor een gesprek, moet je dan alles al op orde hebben?

nou klets lekker verder en ik lees wel weer bij.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    vlekkengek die groeiecho's stellen (bij mij) helaas niet zo veel voor hoor. Is echt nog geen 5 minuten. De gyn meet het beentje en nog 3 dingen en dan is ie klaar. Ik herkende mijn kindje er nog amper in. Je ziet dan een rondje en dat is dan het hoofd, klaar. Ik krijg ook geen fotos ofzo dan.

15. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Hey dames,
    Was ik ook weer eens. Heb de afgelopen dagen op bed gelegen, zo'n buikpijn. Ik had precies de symptomen die mn moeder had tijdens haar zwangerschappen, soort zwangerschapsvergifitiging maar dan anders. Ik was zo bang dat ik het ook had. Ik heb echt de dagen af zitten tellen tot gister want ik had een afspraak in het ziekenhuis met de verloskundige. Snotsiedikkie, stomme domme mens (sorrie hoor maar ze was echt dom) was 5 mensen tegelijk aan het helpen en had helemaal geen tijd. Ze vulde alleen maar een papiertje in en ik kon weer gaan. Ben in tranen uitgebarsten en weggegaan. Gelukkig heb ik woensdag een echo en dan hoop ik dat ik wat serieuzer genomen wordt.

Moet je horen hoe dom dat mens was, vraagt ze 'ben je creool?". Ik ben dus lang, dun, blond, blauwe ogen. Een creool is klein, dik, bruine ogen en zwart haar.
    Nee, ik kom uit Nederland. Oooh, maar je bent wel Frans? Nee. Welke nationaliteit heb je dan? Spaans, nou goed? Ik was te verbluft om te antwoorden, dus zegt ze. Vlaamse nationaliteit he? Ja hoor, droom lekker verder. Sjonge jonge, wat een muts.

Zitten jullie ook zo met smart op nesteldrang te wachten? Ik wou dat ik eens de puf had om alles lekker te soppen, maar het lukt me net om alles bij te houden.

16. Mona Lisa Smile

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    @ wbpepe: ja dat zijn wel heftige dingen die je na doen denken. Mijn man is enig kind en zijn ouders worden u ook wat ouder. Dus hij is er nu ook wel mee bezig dat hij straks alles alleen moet regelen...

Gezellig dat iedereen weer zo binnen komt vallen.

17. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    goede morgen....

wat is iedereen weer actief hier... leuk!!!!

hier nog een weekje werken en dan 5 maanden verlof!!!!! joepie, heb er veel zin in!!!

verder herken ik al die steken etc. van onder vooral als ik gezeten heb en weer ga staan of als ik een stuk gelopen heb... tja, denk ook dat mijn kleine al lager ligt...

een vriendin heeft nog een babyshower voor mij geregeld, dus zondag word ik nog in de watten gelegd...

nou meiden, geniet lekker van het zwanger zijn... helaas niet van mooi weer....

18. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Duimelijn, als je echt denkt dat je zwangerschapsvergiftiging hebt, moet je NU aan de bel trekken en niet wachten tot je echo. Dit kan nl erg gevaarlijk zijn voor jullie kindje. Maar die vk, jemig wat een muts zeg. :confused:

Daisy, ik snap nog steeds niet waarom je glucose geprikt moet worden. ;) Als die met de vingerprik toch goed was, waarom willen ze je dan nog zo veel laten lijden? Ijzergehalte is wle logisch ja.

Dommel, leuk een babyshower. Hoor je steeds vaker he!

Vlekkengek, bij de intake wordt alleen verteld wat je met 37 weken in huis moet hebben. Ze gaan niet nu al controleren, dat heeft helemaal geen zin. Ik ga zelf ook naar zo'n BV-avond, alleen zijn het hier 2 avonden van 2 uren. Ben heel erg benieuwd.

Ryanne, ik slaap ook steeds minder goed. Bij elke draai word ik wakker. En dan te bedenken dat die buik alleen nog maar groter gaat worden. Poeh...

MLS, leuk dat het kamertje nu echt af is! Wij gaan zo even naar de babypark, ook de laatste dingen halen, zoals babyfoon en zo.

19. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Goeiemiddag allemaal.

@Kraampakket, ik zou hem eind maand 6 binnen krijgen en als ie er in maand 7 nog nog niet was moest ik bellen.
    11 mei 7 maanden en gister binnen gekregen.

@Groeiecho's, stelt bij mij jammer genoeg ook weinig voor. Moet maandag voor de 5de groeiecho. De gyn meet het bovenbeentje, de omtrek van het hoofdje en de omtrek van het buikje. Vaak ook nog even naar de navelstreng kijken en het hartje luisteren maar ik zie nooit het gezichtje van m'n kindje ofzo. Foto's krijg ik ook nooit mee. Wel jammer maar oké, daar zijn pretecho's voor.

@Daisy, leuk zo'n buikbeschildering! Weet je al wat ze precies gaat verven op je buik?

@Duimelijn, wat een dom mens! Pas goed op je zelf hoor, laat je niet te gauw afschepen.

@Dommel, leuk een babyshower! Alvast veel plezier zondag.

@Mezelf, ik heb niet zo veel te vertellen, hier gaat alles prima. Zo direct nog 2 uurtjes naar school en vanavond lekker eten bij de Japanner met vriendinnen.:)

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ilona, welke opleiding doe je ook alweer? Veel plezier bij de Japanner, heerlijk!!! :D

Deel Deze Pagina