Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    hihi vluchttas stond hier al met 26 weken klaar..omdat ik bij ryan met 28 weken was opgenomen en niks klaar had staan kwam mijn man met allemaal kleding combinaties die niet lekker liggen in een ziekenhuis bed :( het ergste was nog dat ie met de pikante stringetjes aan kwam zetten en tijdens de zwangerschap draag ik liever xxxl oma onderbroeken :) dus nu maar op tijd klaar gezet.

Bij de vk was vandaga alles goed het ligt met het hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald Ryan was toen met 28 weken al ingedaald en lex met 30 weken maar ze vertelde dat bij een derde de kinderen soms pas tijdens de bevalling indalen. en altijd vergeet ik wat te vragen als ik naar buiten loop :( dan sta ik net buiten en dan denk ik shit ja dat moest ik ook nog ff vragen...ik vind het wel fijn dat ik over 2 weken weer mag komen.

Hebben jullie ook zo'n last dat bij ieder druppeltje in de blaas de kleine heel actief begint te bewegen alsof ie wil zeggen die druppel mot eruit dan heb ik meer plaats :D

2. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Ik zit nog een beetje in de ontkennignsfase: als ik de vluchttas nog niet klaar heb dan zal het kindje ook nog niet geboren worden... Moet nog zoveel doen! geboortekaartje uitzoeken babykamer sauzen en inrichten (meubels hebben we al wel maar de kleine dingen moet ik nog uitzoeken en opnieuw kopen). Toch denk ik ook dat het eerder zal komen dus dat is nogal tegenstrijdig...

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Duimelijn, klinkt wel heel heftig! Maar wel erg prettig dat jullie zo goed in de gaten worden gehouden. Hoe heet het wat je hebt? Ik heb dat gevoel wat jij omschrijft meer richting liezen, heel apart.

Kate, een extra echo is niet zo erg en wie weet valt het wel mee met het groot zijn van je kindje. Doe het wel voorzichtig aan nu je bloeddruk zo laag is. Veel drinken en lekker dropjes eten, haha. Ik zou toch wel kijken of je het kamertje en zo binnenkort af kunt krijgen. De rest lijkt me minder belangrijk. Mocht je naar het ziekenhuis moeten, extra spullen van thuis zijn zo gehaald.

Snuffeltje, dat gevoel dat jij beschrijft, hylarisch! :)

Daphne, het forum is hier ook erg traag en krijg vaak foutmeldingen. Hopelijk gaat het straks wat beter allemaal. Fijn dat je bijna verlof hebt, is echt heerlijk!

Mamabeer, soms heb ik het gevoel dat ik heeeeeeeeel veel moet plassen, dan ga ik zitten en dan is het heeeeeel weinig. Ook zo irri. Maar gelukkig hoef ik er s'nachts nog niet voor uit.

Sarah, kan inderdaad met indalen te maken hebben. Al is dat nog wel vroeg. Wie weet wordt je inderdaad gewoon een juli-mama. :D

Spullen klaarzetten, vanaf volgende week vluchttas, vanaf week 37 box en de wieg staat op de logeerkamer. Heb nog niet alles uitgewassen voor de baby.

Baby en ik zijn weer goedgekeurd net. Vk heeft meteen nagvraagd en als ik dat wil wordt er nog een extra echo gemaakt om te kijken of de kleine een gaatje in het middenrif heeft. Bloeddruk was prima en ijzergehalte was voor mijn doen hoog. :D

4. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Joehoe!!!

Ik krijg net een sms van m'n baas, die zit deze week toch nog in het buitenland dus hoef niet te werken. En dat betekend dat mijn verlof is begonnen!!! :D :D

Hihi, misschien ben ik dan toch wel een van de eersten wat verlof betreft want ben namelijk al vanaf de 6e deze maand vrij geweest :p *doet een dansje*

@ Mamabeer, hier ook 1000 plasjes per dag.. Het meest frustrerende is wel dat als je net geweest bent en je weer opstaat, je nog net zo nodig moet. :)

@ vluchttas, die staat ook nog niet klaar maar denk dat ik over een week of 2 daarmee begin.

@ Sucre, fijn dat alles weer goedgekeurd is! Ik zag laatst nog een programma op tv over een babytje dat geopereerd moest worden na de geboorte vanwege zo'n gaatje en moest nog aan je denken (volgens mij was het 'Intensive Care'). Ze kunnen wel veel doen als het zo is maar je moet het wel echt voor de geboorte weten! Hopelijk is bij jullie niks aan de hand. ;)

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Daphne, heerlijk meis, dat je verlof is begonnen! Lekker van genieten, of hebben jullie nog veel te doen thuis?

Ik ga idd nog een echo laten maken. Ik was juist zover dat ik thuis wil bevallen, maar dan wil ik wel zeker weten dat de kleine van binnen goed is.

Net de laatste les van de pufclub gehad. Gek hoor, alles komt nu zo dichtbij.

Lekker slapen allemaal en tot gauw.

6. Nelizzz

Nelizzz Lid

6 jan 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Goedemorgen allemaal!

Sucre; Gek dat ik net begonnen ben met de zwangerschapsgym en dat jij alweer aan je laatste les toe was!

Vanmiddag komt mijn doula op bezoek. Ik ben erg benieuwd of het net zo goed klikt als aan de telefoon...

7. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen allemaal.
    Daphne, geniet van je 'vervroegde' verlof! Het mooiere weer komt er aan als het goed is, dus lekker uitrusten :)

Sucre, groot gelijk dat je het nog even laat nakijken! Kun je straks misschien wel met een gerust hart thuis bevallen :)
    Nelizzz, succes met het bezoek van je doula! Ik vind het erg apart en had er ook nog nooit van gehoord. Hoop dat het bezoek je net zo goed bevalt als het eerste gesprek!

Het lijkt weer een mooie dag te worden, geniet er allemaal van dames!

Liefs Snuffeltje

8. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen

9. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

10. goedemorgen
    @ daphne wat heerlijk dat je verlof hebt.
    Hier volgende week vrijdag de laatste dag

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier gaat alles zijn gangetje!

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en stop toch 6 weken van te voren ipv 4! maar dan heb ik vanaf 2 juni verlof en 1 juni is een pinksteren met als gevolg dat ik dus vanaf 33 weken al verlof heb omdat ik alleen op ma en wo werk :D Dus volgende week woensdag voor het laatst!

Joepie heb er zin in!

12. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Goeiemorgen !

13. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Kom ook weer even een kijkje nemen hoe het met iedereen is.

Gr,
    Maine

14. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    lekker hoor dat er al een aantal met verlof zijn of snel gaan! geniet er lekker van!
    net bij de vk geweest en kindje was nog niet aan het indalen, verder zag alles er ook goed uit :D

iedereen nog een fijne dag!

15. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    ha meiden,

al een paar op verlof.... heerlijk....

hier nog even een belachelijke drukke week en dan mag ik met de beentjes omhoog!!!!!

alle steken van onder herken ik wel. vooral als ik gezeten heb en weer ga staat... ook herken ik de regelmatigheid van het toilet bezoek... ook ik kom er vaak, 's nachts wel 3 keer of zo, maar slaap wel gelijk weer door....

nou de babyshower was heel erg leuk, lekker met meiden bij elkaar en spelletjes doen en vooral heel veel lekkers....
    ik heb van een vriendin hele kleine ugg gehad... zo schattig, dus in de winter heeft mijn kleine hele lekkere warme voetjes...

fijne dag allemaal,

groetjes

16. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Weer een mijlpaal bereikt, vandaag 30 weken zwanger!!!!

Gisteren voor controle naar de gyn geweest, alles was goed, bloeddruk 130/70 en een heel klein beetje eiwit in de urine. Baby groeid goed en bewoog ook lekker op de echo.
    we hebben het over de bevalling gehad en als mijn baarmoedermond rond 37 weken is verweekt gaan ze dan inleiden, spannend dus!

Afgelopen nacht wel goed geslapen maar wel een paar keer wakker omdat ik naar de wc moest. Kon de eerste keer haast niet uit bed komen, zo drukte de baby op alles, kon eerst ook erg moeilijk lopen. Heb hier ook het gevoel dat het al heel erg laag ligt. Het lag gisteren tijdens de echo wel met het hoodje naar beneden.

Ik denk dat ik de eerste was met verlof want ik heb de hele zwangerschap niet gewerkt! Na het verlof maar zien hoe we de draad weer op gaan pakken. Ik werk al meer dan 20 jaar voor dezelfde baas en krijg nu voor het eerst van mijn leven uitbetaald door het UWV omdat ik ziek ben door de zwangerschap.
    Het huishouden valt me thuis al erg zwaar, 10 minuten stofzuigen of dweilen is al een ramp maar ja nog even een aantal weken volhouden en dan zal dat ook wel weer beter gaan. Ik doe nu gewoon iedere dag een beetje in het huishouden, is niet echt iets voor mij om een beetje te doen maar ja het is nu niet anders.
    Zal zo ff naar kruidvat want de baby en mamma geschenkdoos staat voor me klaar, gisteren de blije doos gehaald van de prenatal, dat is echt de moeite waard!!

Fijne dag allemaal!

17. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Bijna goedemiddag meiden!!!

Ik heb mijn laatste oppas dagje op 8 juni, dus vanaf die tijd heb ik ook verlof !!! 8)

18. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wat heerlijk dat er al een aantal verlof hebben. Ik ben echt aan het aftellen maar toch echt gaan volhouden tot 36 weken. Des te langer heb ik daarna vrij!

Las ook iest over nog een echo laten maken....vorige week bij de vk zeiden ze dat ze hier voortaan standaard met 36-37 weken nog een echo doen voor de ligging. Vind ik ook wel erg pretig!

19. Hallo Dames!!

Jeetje wat ben ik lang niet geweest hier!! :oops:
    We zijn allemaal bijna toe of al toe aan verlof... HEERLIJK!!
    Ik moet volgende week nog ma/di middag, woe ochtend en do middag en dan heb ik ook verlof!
    Kan ik nog even heerlijk genieten van me kleine meid, nog even volop aandacht geven en beginnen met zindelijkheidstraining.
    Ben ik al beetje beetje mee bezig, maar straks kan ik me er veel mee bezig houden.

Moet alleen de vluchttas nog klaarzetten en ongeveer nog 2 babywasjes en dan zijn we er helemaal klaar voor :D :D

Nou ik wens iedereen een hele fijne dag!
    En ik kom snel weer terug want dan heb ik natuurlijk alle tijd weer :D

Groetjes xmamadianax

20. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Dommel, klinkt erg leuk die babyshower!

Nelizzz, hopelijk heb je een leuk gesprek straks met de doula!

Ik weer een babywasje in de wasmasjien. Zo is wassen en strijken ineens veel minder erg he. ;)

Deel Deze Pagina