Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen!!

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Kristel, wat een mooie foto's! Prachtig buikje ook!

Debby, het klopt dat veel kinderen met de navelstreng rond de hals worden geboren, maar door de draaipoging zie je juist vaak dat de navestreng er nog vaker omheen gaat draaien. Bij mij 3x en ik kwam pimpelpaars ter wereld. Duurde even voor het bijtrok, maar alles is goedgekomen. :) (vind ik zelf) ;)

Kelly, het zit jullie ook niet mee zeg. Maar gelukkig ben je over de 32 weken heen en heeft je ventje al veel reserves!

Aurelie, heb jij ook dat je elke nacht rond dezelfde tijd wakker wordt? Ik kan mijn klok er bijna op gelijk zetten. Zo rond half 4 lig ik de duisternis in te staren. Doe het overdag maar rustig aan, hopelijk lukt dat jou ook.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @kelly wat heb je toch een pech! Ik hoop dat de weeenremmers aanslaan!

@sucre dat wist ik niet van die draaipoging en de navelstreng... ik zal het onthouden als mijn kleine meid zo blijft liggen... maar ik hoop dat ze nog wel draait!

Vandaag hebben wij een housewarming en gaan we onze bloom kinderstoel (van marktplaats) ophalen. Scheelt toch weer 130 euro, want ik vond hem eigelijk te duur.
    Ik heb er zin in!

4. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    @ Sucre
    Jij werkt toch op een couveuse afdeling?
    Gister is mijn (ex) schoonzus bevallen bij 29 weken.
    Ze zeiden dat het kindje een groeiachterstand heeft van 2 weken,
    maar het kindje was toch 960 gram.
    Dit is toch redelijk normaal voor deze termijn?
    Zie je nu vaak dat deze kindjes aan de beademing moeten?

5. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ani, klopt, ik werk op zo'n afdeling. Of een kindje met 29 weken aan de beademing moet hangt van een aantal dingen af, bijvoorbeeld de reden dat hij te vroeg is geboren. Als hij in de buik al veel stress had, bijvoorbeeld omdat moeder het HELLP-syndroom had, of omdat de placenta minder goed functioneerde, dan maakt de baby stofjes aan, die de longen sneller laten rijpen. Daarbij heeft mama hopelijk ook spuiten gehad om de longen sneller te laten rijpen. Het kan dus zijn dat hij nu niet aan de beademing ligt, maar wel een andere vorm van ademhalingsondersteuning nodig heeft. Wat je wel ziet is dat de weerstand erg laag is, zodat prematuurtjes snel ziek kunnen worden. Omdat ze dan niet veel reserves hebben, moeten ze dan soms alsnog aan de beademing.

Debby, ik wilde je niet te bang maken hoor. Jouw beeb gaat gewoon uit zichzelf draaien! :D

6. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    @kelly; heb net je blog gelezen. Getverderrie meid, het zit je ook echt niet mee hoor. Een hele dikke knuffel!

@kristel; mooie foto's!

@daisy; luier ze :D

@mls wat een naar verhaal. getsie. Dat is echt je grootste nachtmerrie! Brrrrr

Hier helaas ook nog even geen positief nieuws. Ik zelf blijf achteruit gaan en de baby groeit ook niet goed genoeg. Ze zit nog binnen de curve maar het is een kleintje en ze is te weinig bijgekomen de laatste tijd. Zoals het er nu naar uit ziet zal ze dus binnenkort gehaald moeten worden. Hoop het echt niet!!
    Ik maakte me enorm zorgen want ik voel haar heel weinig. Maar steeds op de echo zit ze van alles uit te vreten; op haar vingers te sabbelen, ademhalingsbewegingen, te drinken. En ik voel er dus niks van. Helemaal niks. Zelfs de gyn was verbaasd, maar waarschijnlijk is mn buik zo geirriteerd dat ik alleen maar pijn voel en haar niet meer. Maakt niet uit hoor, ben allang blij dat ze dus nog wel aktief is.

Zo ik ga weer in bed liggen! Dag dag dames

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    O Duimelijn wat naar nou! Heel veel sterkte meid..

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Jeetje Duimelijn, wat rot zeg. Hopelijk blijft je kleine meis toch nog even zitten. Sterkte en pas goed op jullie zelf! Knuf.

9. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Kelly ik hoop zo voor je dat je kleintje nog een poosje in je buik mag blijven zitten!! heel veel sterkte met alles!!!

Duimelijn dat is ook schrikken zeg dat ze je kindje misschien al snel willen halen, we duimen ook voor jou dat je kleintje nog een poosje bij je in de buik mag blijven zitten!!

10. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hè meiden, wat een narigheid weer!
    Kelly & Duimelijn: heel veel sterkte, ik hoop dat jullie je snel beter voelen en de kleintjes nog even blijven zitten!
    Knuf, Deetje

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou kelly, net je blog gelezen... het lijkt erop alsof jij de eerste juli mama gaat worden met 33 weken... ik snap heel goed dat je het zat bent nu. Heel veel sterkte meid!

Duimelijn, jij ook sterkte, ik hoop dat je beebje nog even mag blijven zitten.

Hier de hele tijd een vreemd gevoel bij mijn bekken. Ik denk dat de beeb aan het indalen is (?). Vorige week lag ze nog met haar hoofd naar boven dus ik hoop dat ze niet verkeerd indaalt. Maandag maar even aan de vlos vragen.
    Verder houdt ik nu een boel vocht vast in mijn benen, zal er wel bij horen, maar ja ik heb ook een hoge bloeddruk...

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfoe zat net ff bij de juni mamas te spieken en er zijn er toch echt best al een aantal bevallen daar. Kan me gewoon niet voorstellen dat het bij ons ook los gaat barsten zometeen...

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Hai!

Eindelijk kom ik weer op de pagina! :evil: of de pagina is super traag of ik kom gewoonweg niet op de site :(

Woensdag hier de pretecho gehad en ken dus alweer voor de 4de en laatste keer terug komen omdat er weer niet veel te zien viel :( maar wel 1 leuke foto van het gezichtje net een sumoworstelaar(in) de hele wangen zaten vol spek :)

De buik groeit nu echt hard ik draag helemaal naar voren toe... Je kunt me nu echt van een berg afrollen en dan zal ik wel blijven rollen :D

Babykleertjes uitgezocht op kleur en gewassen en heb er 2 dagen over gedaan om alles te strijken...strijken is niet echt me hobby het liefste stel ik het dan ook uit maar dit moest meteen haha

Bedankjes hebben we ook al klaar liggen die hebben we gister nacht gemaakt. Geboorte kaartje heb ik een paar weken geleden gemaakt. en de versiering voor het raam is ook al binnen. Zelf de pakjes die Ryan en Lex aan krijgen als beeb er is is gisteren binnen gekomen. dus alles is klaar nu nog een ukkepuk in het bedje :D

14. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen dames.

Jeetje Duimelijn, wat een narigheid allemaal!
    Gelukkig zie je op de echo dat de beeb wel goed beweegt, lijkt me erg vervelend als je zelf niets voelt!
    Hopelijk kunnen jij en de beeb het nog eventjes volhouden, gelukkig ben je al een heel eind op weg :)
    Raar gevoel hoor dames, dat hier binnenkort ook gewoon de eerste juli baby geboren kan worden :S
    Maar goed, ik ben pas eind juli uitgerekend, dus dat zijn zo al een paar weken extra natuurlijk.

Iedereen rustig aan, lekker van het weertje genieten en een fijne dag.
    Ik heb gisteren lekker niet zo veel gedaan en dat is me goed bekomen gelukkig. Mijn energie is ver te zoeken toch hihihi

Veel liefs Snuffeltje

15. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hoi dames!

Kelly en Duimelijn, heel veel sterkte! Hopelijk zal het nog even goed gaan met de kleintjes in de buik maar heb zo het idee dat bij Kelly de baby al wel eens gearriveerd kan zijn?
    Ik zal voor jullie duimen!

Ik vind het nu ook wel heel snel gaan met de dagen, het komt echt dichterbij! 34 weken alweer.. Onze hummel is nog niet ingedaald (wel te merken aan die dikke babykont die mijn maag in de verdrukking zet) maar ik voel al wel van alles steken daaronder dus denk dat het niet al te lang op zich zal laten wachten. Verder duiken er weer kleine kwaaltjes op zoals vocht vasthouden en bandenpijn maar daarvan heb ik gemerkt dat als ik een beetje bezig blijf het allemaal reuze meevalt. :)
    Straks eens even naar het gemeentehuis met m'n vriend om de erkenning te regelen! :D

16. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Oh laat dat laatste maar zitten, bij de gemeente zijn ze weer eens vrij.. :(

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

Heb vannacht in het ziekenhuis gezeten tot 1.30 uur.
    Mijn bloeddruk was veel te hoog en de vk kwam het even nakijken. Die stuurde me naar het ziekenhuis en toen moest ik aan de ctg en bloed afnemen. Gelukkig was alles goed.
    We hebben wel 2 babys ter wereld horen komen (inclusief geschreeuw van de moeder) echt bizar.
    Ben blij dat ik weer thuis ben, maar nu heb ik de hele nacht niet geslapen ivm pijn in mijn heup...

x

Deb

18. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

19. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Nou debby, das ook minder inderdaad.
    Hopelijk blijft je bloeddruk onder de duim en kun je rustig je zwangerschap uitdragen.
    Rustig aan meis!
    Wel apart om dat te horen natuurlijk, ben je ineens toch heel dicht bij :)

Daphne, tja bij de gemeente is het inderdaad nog wel eens raak met vrije dagen... valt niet mee om daar wat te regelen als het jezelf eens goed uitkomt ;)

Liefs Snuffeltje

20. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen! Als ik het goed begrijp, zullen de berichten van later vandaag tot ? weer verdwijnen... hoop dat dan alles een keer klaar is! Hier gaat alles z'n gangetje, soms van die hele gemene steekjes bij het lopen, hoop dat zoonlief lekker aan het indalen is! Groetjes

Deel Deze Pagina