GOEDE MORGEN MEIDEN.... hier laatste dagje werken en dan heerlijk genieten van 5 maanden verlof!!!!! Mmmmm morgen alles inpakken en dan richting zuid-frankrijk (broer gaat trouwen en ik ben getuigen...).... heb er erg veel zin in, maar vind het ook spannend... neem voor de zekerheid alles mee en zeg elke morgen tegen mijn meisje dat ze nog even moet wachten met komen, tot we terug zijn uit frankrijk.... nou meiden die het moeilijk hebben.... veel succes... iedereen.... geniet van het zonnetje!!!! groetjes
Hey allemaal, Hier gaat het z'n gangetje. Beeb overdag zeeeeeeer druk. 's Nachts slaapt ze lekker door (denk ik, hihi). Lijkt wel of één rib gekneusd is van dat geschop . Heb moeite met rustig aan doen, maar moet nu wel rekening houden met mezelf. Aan het eind van de dag krijg ik namelijk vaak genoeg de rekening gepresenteerd . Net even berekend wanneer ik na m'n zwangerschapsverlof weer aan het werk moet. Werd er helemaal vrolijk van. Drie weken langer dan verwacht (onderwijs en z'n vakanties, he). Het gaat nu echt snel, zeg. Inderdaad voor je het weet, zijn de eerste juli-beebs er al. Hoop dat het allemaal zo goed mogelijk gaat verlopen bij iedereen. Ook bij de meiden die het nu zwaar hebben. Hoop dat jullie ook hier steun kunnen vinden. @ Debby: Succes, meid. Hoop ook dat je tot het eind kan blijven dragen. @ Dommel: Heel veel plezier in Frankrijk. Enne ik ga voor je duimen, hoor, dat jullie meisje nog even blijft zitten . @ Iedereen: Let goed op jezelf!! (Hoor wie het zegt, hihi) En allemaal succes met de laatste loodjes. Ik ga nog even poetsen, tenminste als de beeb klaar is met tegen m'n ribben schoppen. Ik dacht dat ik een meid zou krijgen, maar het lijkt wel een voetballertje. Volgende week dinsdag alweer naar de vk en volgende week vrijdag naar de gyn voor een echo. Hopelijk is dan te zien dat de placenta niet meer voor de uitgang ligt. Fijne dag allemaal. Gr, Maine
Hoi, net terug van verloskundige: de baby ligt mooi met het koppie naar beneden en in het bekken, maar nog niet vast. Hele geruststelling! Ik heb steeds het gevoel dat m'n hoofd gaat ontploffen, vandaar even extra controle maar bloeddruk en urine waren helemaal ok! Wel opgelucht, moet nu maar aan dat hoofd wennen denk ik. Eindelijk neutral-wasmiddel gekocht, tzt alles nog maar eens wassen... Tot later!
Hoi meiden even een up-date van mijn kant en dan zal ik de gemiste pagina's lezen. woensdag bij de verloskundige geweest. gehad over dat ik last had van harde buiken soms ook al was die dag of de dag er voor niet inspannend. de vk wilde graag dat ik even voor de zekerheid me urine liet testen want hoewel het oefenweeën kunnen zijn kan het ook te maken hebben met een blaasontsteking. natuurlijk net te laat om me urine nog de zelfde dag in te leveren en donderdag op hemelvaart deze ze geen testen. dus vandaag pas gedaan en toch een blaas ontsteking. maakte me nu best ongerust of het dan geen vergiftiging is want als je de symtomen vandaar uit bij elkaar op telt lijkt het er erg op. dus net even vk gebelt deze heeft me wel gerust gestelt dat het waarschijnlijk niet zo is. want afgelopen woensdag was me bloeddruk goed. maar voor de zekerheid komt ze morgen even langs om deze als nog een keer te controleren. ben wel wat geruster. gelukkig beweegt hummel nog wel goed maar voel ik me alleen een beetje erg bah. ben ook al de hele dag misselijk en benauwd. wel een kuur gekregen voor de blaasontsteking dus hopelijk gaat dat snel goed en blijkt volgende week dat ik me om niks ongerust heb gemaakt. zo dit was het wel weer even. gr. gyino
Hallooo..zijn we weer! Was even zoeken naar de juli mama's en had problemen met inloggen maar uiteindelijk gelukt! Nu maar weer zoeken hoe alles werkt en waar het te vinden is, ziet er wel mooi uit.
Zo daar zijn we weer, waas ik net aan de andere site gewend krijgen we weer een nieuwe versie!! Zal me eens verdiepen in hoe alles werkt!
hoi meiden, we zijn weer online maar wat zijn er veel berichten weg zeg! Ik had gisteren laten weten dat ik in het ziekenhuis was opgenomen wegens hoge bloeddruk en vermoeden van verminderde groei van de beeb... Nou ik ben weer thuis gelukkig. Ik heb vandaag nog een extra echo gehad en ondanks dat de baby best klein is (85% van alle babytjes met deze zwangerschapsduur is groter) zit ze nog wel binnen de groeicurve. Ook waren de ctgs nu wel goed, gisteren was er niet veel activiteit maar vandaag gelukkig wel. Mijn bloed was ook goed en geen eiwitten in de urine dus ik mocht naar huis, hoewel ik hier ook rust moet houden. Wat een opluchting zeg, eerst vertellen ze je dat je misschien wel een week of 5 in het ziekenhuis kan liggen en dan mag je lekker de volgende dag naar huis! Ik moet nu wel om de dag terugkomen en de kans dat ik dan weer opgenomen moet worden is echt wel aanwezig, maar voorlopig geniet ik van elke dag dat ik lekker in mijn eigen bedje mag liggen... Ze verwachten trouwens niet dat ik de 40 weken ga halen, ze hopen dat ik het uithou tot 37 weken... nou ik hoop het ook, want de kleine weegt nog maar 1760 gram en dat is echt veels te klein om geboren te worden. Nou meiden, bedankt voor de berichtjes en robine bedankt voor je sms... ik vind het toch wel heel handig zo een buddy systeem, krijg gelijk het gevoel dat er aan je gedacht wordt! x Deb
Gevonden! Heb niet zo'n zin nu om alles weer uit te vogelen, morgen denk ik . Debby wat fijn dat je weer thuis bent en dat de kleine binnen de curve zit! Lekker rustig aan doen!
Hey, Er zijn idd veel berichtjes weg zeg.... Debby, fijn dat je weer thuis bent zeg!! Nu lekker genieten van elk dagje!! Doe het rustig aan meid!
Hoi allemaal, Ik had gisteren ook een update geschreven over mezelf en jammer genoeg is die weg.... Nog maar een keertje dan.. Ik was hier het laatst met die vragen over de aambeien die gruwelijk zeer deden... Donderdagavond na heel de dag gehuild te hebben van de pijn ben ik dan toch maar naar de huisartsenpost gegaan. Ik hoorde al van iedereen dat aambeien zo verschrikkelijk konden zijn, maar de pijn die ik had was niet te houden...ik dacht nog van misschien is mijn pijngrens laag ofzo. mja ik hield het niet vol. De arts zag het meteen. Het was geen gewone aambei, maar een getromboseerde hemoriet of zoiets...Dus een soort van aambei, maar dan met een trobose of grote bloedprop erin die ervoor zorgde dat het gehele gezwel helemaal onder spanning stond. Ik kon letterlijk niks meer...niet zitten staan of liggen...alles deed zeer en het gezwel was inmiddels zo groot als een halve duim. De arts wilde een sneetje erin maken om de druk eraf te halen, maar had de hulpmiddelen niet op de post. hij stuurde ons door naar de spoed van het ziekenhuis. daar kwamen we aan om 2000 u en werden om 2130 geholpen. Er werd naar gekeken en verteld dat dit eigenlijk altijd onder gehele narcose werd gedaan en soms plaatselijk verdoofd en opengemaakt. Doordat ik 34,5 weken zwanger was deden ze me liever niet onder narcose en de chirurg wilde me nog niet helpen. Bij zwangere vrouwen bloed het erger. Dus hij wilde afwachten tot maandag en dan weer de voordelen met de nadelen afwegen. Ik had de tranen in mijn ogen...ik wilde echt van de pijn af. Maar wij om 22 u toch naar huis. Vervolgens heel de nacht niet geslapen van de pijn van het gezwel, man man man wat was dat afzien..ik was helemaal van de wereld van de pijn. Ik moest van de arts koelen en masseren met ijsklontjes en billenbadjes nemen en veel paracetamol, maar dat koelen en masseren ging dus echt niet lukken...ik ging van mijn houtje... Weer op vrijdagmorgen de poli opgebeld in tranen en uitgelegd dat ik niet tot maandag kon wachten en gelukkig mocht ik dus gistermiddag om 14.35 langskomen. Ik was helemaal op van de zenuwen... De chirurg besloot het door de ehbo te laten verdoven en dan een sneetje er in te laten maken om de bloedprop er uit te halen... Ik kwam binnen op de minioperatiekamer en ze vertelden me al dat de spuiten die ze in het gezwel gingen geven heeeeeeel gemeen pijnlijk waren... Mijn mannetje zat verderop op de gang te wachten en die dacht dat hij een kind had horen schreeuwen...ik hield het niet meer en toen moest de tweede er ook nog in...van de sneetjes heb ik ook veel gevoeld en geschreeuwd...pfffffffffff wat een dagen en dat ik dat nu net in mijn laatste weken voor de bevalling moet meemaken.. Ik loop dus nu ook met verband in voor de bloedingen en het wondvocht, want het is niet gehecht...leuk hoor zoiets hoort na de bevalling... Na thuiskomst gisteravond nog heel veel pijn gehad. Ontlasting gelukkig goed dun kunnen houden met lactulose... Nu gaat het steeds iets beter, maar is nog erg pijnlijk, maar gelukkig niet meer zoals voor de behandeling.. Nu ga ik weer even achter de laptop weg, want zitten is er nog niet echt goed voor! Liefs Pooh
Jeetje Pooh... Dat klinkt erg pijnlijk zeg... Ik hoop dat het nu snel beter met je gaat!!! Balen dat je daar nu al zo'n last van hebt. In ieder geval maar hopen dat het niet nog een keer terugkomt!! Ik denk dat ik er ook maar iets tegen ga halen. Heb er de laatste tijd veel meer last van, erg pijnlijk met zitten vooral... Ik had dit voor de zwangerschap ook wel eens, omdat ik altijd heel veel last heb van mijn darmen. Ik heb ook vezelzakjes van de huisarts om mijn darmen op gang te houden... Veel sterkte meid! Ik hoop echt voor je dat de pijn snel minder wordt!!!
jeetje pooh wat een verhaal. Vreselijk zeg... ik hoop dat je je snel beter voelt! Ik heb gelukkig (nog) geen last van aambeien, ik heb zelfs gigantish last van dunne ontlasting ipv obstipatie... al vanaf het begin van de zwangerschap.
Debby ik ben blij voor je dat je weer thuis bent en ze houden je goed in de gaten doordat je om de dag moet komen. Geniet van de dagen dat je thuis bent en laat je maar lekker verwennen, neem je rust!! Pooh pooh wat een verhaal zeg!! Heb echt medelijden met je, dat je zoveel pijn hebt moeten doorstaan. Ik hoop dat het nu gauw opknapt en dat de bloedprop wegblijft!!
Pooh meid, hoop voor jou dat de pijn nu wat minder is en dat het alsmaar beter wordt. dat je helemaal genezen bent tegen de bevalling! joehoe,mijn banner die ik al zo lang wou,lukt nu wel! helemaal tevreden !!! joehoe
Zo, was ik net een beetje bij in de andere versie….is er weer een nieuwe versie…ach ja, heb verlof, tijd zat om het uit te zoeken zullen we dan maar zeggen he…? @ Debby82: fijn dat je toch weer thuis bent! Duim voor je dat je niet meer opgenomen hoeft te worden! @ Pooh: Jeetje wat een verhaal zeg! Hopelijk neemt de pijn nu snel verder af en komt het vooral niet meer terug! Hier verder alles ok, vannacht eindelijk weer eens goed geslapen (muv 2x plassen dan…. Vanmiddag vertelde mijn schoonmoeder dat ze had gedroomd dat onze beeb ter wereld kwam zonder dat de vlos of enige andere hulp op tijd aanwezig was….laat ik dat nou van de week zelf ook gedroomd hebben! Hoop niet dat dit een voorspellende droom was haha (al was het in mijn versie zo dat ik geen weeën heb gehad, dat lijkt me dan niet zo heel verkeerd haha)! Nou, ga mijn bedje maar eens opzoeken, wellicht tot morgen allemaal!