Hoi alle, vind het forum inderdaad sneller en het zal wel weer even wennen zijn. mar moet eerlijk toegeven, en dat vond ik ook al bij het vorige forum, dat hij zo saai van kleur is. ik vond dat roze in het begin veel leuker. doe maar alles in orange tinten of in groen. maar dat grijs vind het net een rauwpagina. @ debby: fijn te horen dat je weer thuis bent. doe het rustig aan. kan me helemaal voorstellen dat je geniet dat je in je eigen bedje kan liggen. lig je toch veel rustiger. @ pooh: jeempie. het klinkt erg pijnlijk. denk dat ik die arts lichterlijk had gekielhaalt van je mag maandag terug komen. nou hopelijk gaat het snel beter en heb je hierna geen last meer. @ ollebolleke: woow mooie banner. kan me voorstellen dat je die erg graag wilde. @ daisy: ja had het ook al ondervonden dat naar de bios gaan geen optie meer is. wel jammer want in julie komt de nieuwe harry uit, de rest ook allemaal in de bios gezien. en er zijn nog een aantal goede films die ik graag daar had willen zien. wij gaan vaak naar de film maar echt moet nu wachten tot het op dvd is. baal. @ nicole: ik hoor juist weer dat je helemaal niet de babykamer zo donker mogelijk moet maken. want anders bestaat de kans dat hij/zij alleen maar kan slapen als het geheel donker is. wat gewoon niet altijd overal is. bijvoorbeeld bij opa en oma of op vakantie. nicole let wel op dat als je niet voed op verzoek, je de kans hebt dat je melkproductie op ten duur te kleine is voor de hoeveelheid die je baby nodig heeft. tenminsten dit heb ik gehoort bij de cursus en gelezen in boeken. heb zelf nog geen ervaring. maar ieder zo zijn gewoontes. komt vast goed. @ deetje: je hoeft niet te onthouden welke pagina je bent gebleven. als je bij op het forum-lijst kijkt staat er voor juli mama's een icoontje. als je daarop klinkt ga je naar het eerst nieuwe bericht voor jou. das wel zo handig. zo nog even een vraagje: is het normaal dat je zo'n ontzettende pijn in je liezen hebt. kan nauwelijk meer de trap op en af. heb ook een heel beurs gevoel in me vagina, als of ik een week voor me menstruatie zit. gr. gyino
@gyino: ik ben van plan vanaf het begin te kolven, om ook de baby alvast aan flesjes te laten wennen en dan kan mijn man al wat meehelpen en als je tussendoor kolft houd je toch de melkproductie op gang. Ben niet van plan het hele schema van deze mevrouw af te werken (Gina Ford) maar houd het wel in mijn achterhoofd.
@spirit: ik heb ontdekt dat je bij gebruikersinstellingen en dan bij abonnementen weergeven je een kruisje moet zetten achter het abonnement waar je mail van wilt. Dan onderaan klikken op geselecteerde onderwerpen: en dan kiezen voor directe email notificatie. Hoop dat het zo lukt!
Nou dit is echt grote onzin! Goede voorlichting op de zwangerschapscursus..... NOT! Er zijn zat vrouwen die direct vanaf de bevalling kolven en de afgekolfde moedermelk per fles geven. Als je een borstvoedingcursus volgt wordt ook verteld dat als je kindje niet goed de borst wil pakken (dit komt vaak in het begin voor) dat je dan het beste kan starten met kolven om zo de melkproductie op gang te brengen...
@ nicole: ja dat kan natuurlijk ook. hoe heb jij trouwens je banner er onder gekregen. ik had dezelfde maar het wlt nu niet meer lukken. @ kolven: ja en wat dacht je van permatuurtjes die in de couvese moeten. vaak wordt aan hen ook afgekolfde mamamelk gegeven. wat is iedereen stil vanavond. allemaal onder de indruk van de regen? ik ben zelf helemaal van slag af. het gaat al een hele tijd erg slecht met mijn oma maar de laatste tijd wordt het alleen maar erger. ze krijgt verschrijnselen van parkison. vorig jaar is ze gevallen en heeft daar een hersenschudding aan overgehouden, wat haar nu heel vergeetachtig maakt. mijn moeder belde me net op dat we volgende week even langs moeten gaan omdat ze graag mij en me zusje iets wil geven. nu blijkt dat ze haar sieraden wild geven. heb al een hele lange tijd het idee dat ze wacht tot de kleine er is maar krijg steeds sterker het gevoel daarvan. ze weet nog wel dat ze een achterklein kind krijgt en vind dat ook heel bijzonder. ze zegt ook steeds dat ze erg nieuwschierig is naar hem. bah ben al zo'n huilenbalk vandaag maar dit helpt niet echt. liefs gyino
volgens mij is me banner gelukt. ff checken. kreeg ineens een helder licht. waar janken allemaal niet goed voor is
gistermiddag heeft mariëtte mijn buik beschilderd, we vonden het super geworden, maar ook erg jammer dat je er verder niet zoveel mee kunt doen daarna, ze heeft van het hele proces foto's gemaakt en het resultaat natuurlijk. het was een leuke en mooi kadootje. ik heb zelf ook nog een foto ervan gemaakt, maar omdat haar naam erbij stond heb ik de foto een beetje moeten bewerken. ik heb de foto geupload dus ik ben benieuwd of het gelukt is. groetjes daisy
Jemig, wat is het weer wennen dit nieuwe forum. En wat moet ik veel bijlezen. Oh nee, er zijn nu minder berichten per pagina. En volgens mij is onze bevallingslijst ook weg? :x Ilona, nee, ik was niet zo snugger een backup van die lijst te maken. Dus we moeten even op zoek gaan naar de laatste lijst en die dan weer aanpassen. Debby, gelukkig ben je weer thuis en waren de echo en ctg wel goed. Hopelijk blijft je kleintje goed groeien, terwijl jij je rust houdt! Pooh, jeetje meis, wat heftig die aambei! Dat dat zo pijnlijk kan zijn zeg. Hopelijk gaat het nu weer wat beter met je. Knuf! Ollebolleke, gave banner! Moet die van mij nog even zoeken. Kaatje, als de vk niet op tijd komt, bel je mij gewoon haha. Maar goed, hopelijk geen voorspellende droom inderdaad. Gewoon bevallen met de vk aan je zijde. Daisy, ben benieuwd naar de foto van je buikschildering. Owh, ik zag hem net, supergaaf! Nicole, mijn borsten lekken nog niet uit zichzelf gelukkig. Heb wel 1 hele pijnlijke tepel. Owh, waarom zou je niet voeden op verzoek? Ik snap niet zo goed waarom dat beter zou zijn. Over kolven, natuurlijk kan je dit meteen na de bevalling doen. wat dacht je van moeders en hun zieke baby's in het zkh. Maar als je baby gewoon de borst pakt, hoef je niet te kolven. Dan wordt wel aangeraden om na een week of 6 te beginnen met kolve, eerst bijvoorbeeld sochtends, zodat je je baby kan laten wennen aan de fles. Ik denk dat Ilona dit bedoelde? Gyino, sterkte met je oma! Zo, nu eens kijken of ik een banner kan maken en de bevallingslijst kan vinden.
@ Gyino, balen zeg van je oma... Kan me voorstellen dat je er heel erg emotioneel onder bent (zeker ook met die hormonen erbij...). Wel heel erg lief dat ze heeft aangegeven dat ze jullie wil zien en graag iets wil geven! Het klinkt alsof ze er zeker van wil zijn dat ze het in ieder geval persoonlijk aan jullie kan geven! Sterkte meid!! @Daisy, mooie buikschildering meid! Echt heel gaaf gedaan! Ik heb er ook nog aan zitten denken, maar heb sinds een week of 2 toch behoorlijke striemen gekregen op mijn buik, het lijkt haast wel of het met de dag erger wordt, dus denk dat het er niet meer in zit... Fijne avond allemaal! Liefs
De spruit is er uit lijst van de juli 2009 mama's. Bevallingslijst: 03 juni Sven, zoon van Kelly, ZKH 03 juni Iris, dochter van Nynke31, ZKH Er zijn al 1 jongetjes geboren. Er zijn al 1 meisjes geboren. Uitgerekende datum: 01 juli Mona Lisa Smile, 32 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 01 juli Deetje, 34 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 01 juli Sunshine 82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, 02 juli Nena77, 31 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 02 juli Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 02 juli Ani, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 03 juli Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 03 juli DaphneB, 29 jaar, 1e kindje, Kraamhotel, BV, 04 juli Kaatje80, 28 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 04 juli Robine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH,BV 05 juli Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, thuis, BV, 05 juli Passie83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 06 juli Sucre, 29 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 06 juli Alouise, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 07 juli Shanna23, 23 jaar, 2e kindje, thuis, FV, 07 juli LadyC, 29 jaar, 2 kindje, thuis, FV, 07 juli Duimelijn, 25 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 08 juli 00Wendy00, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 08 juli Sabbe, 27 jaar, 4e kindje, ZKH, FV, 08 juli Andrea83, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 10 juli xMamaDianax, 23 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 10 juli Ryanne, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 10 juli LindaS, 25 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 11 juli Kelly, 26 jaar, 2e kindje, thuis, FV, 11 juli Lennylenn, 23 jaar, 1 kindje, ZKH, BV, 11 juli Ilona19, 19 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 11 juli Carla1980, 29 jaar, 2e kindje, thuis, FV, 12 juli Sanneke1982, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 13 juli Martine, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 13 juli Kate77, 31 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 14 juli Pooh69, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 14 juli Gyino, 26 jaar, 1e kindje, twijfel, BV, 14 juli Black Daliya, 28 jaar, 3e kindje, ZKH, BV, 15 juli Tijgertje23, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 15 juli Daisy28, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 16 juli Daffie1977, 32 jaar, 3e kindje, thuis, BV, 16 juli Wbpepe, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 16 juli Mamabeer, 3e kindje, ZKH, BV, 16 juli Miffy77, 17 juli MirandaB, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 20 juli Smallville, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 20 juli Mouschy, 30 jaar (31 als baby geb. word) 3e kindje, ZKH, BV 20 juli Miamel, 19 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 21 juli Maine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 21 juli Mazz, 22 jaar, 1e kindje, BV, 22 juli Fedi, 27 jaar, 1e kindje, twijfel, FV, 22 juli Lotuss, 4e kindje, 22 juli Shira83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 24 juli Diantje82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 24 juli Snuffeltje, 35 jaar, 4e kindje, ZKH, BV, 25 juli Meilan, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 25 juli Debby82, 27 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 25 juli Aurelie, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, FV 26 juli Nelizzz, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 26 juli Margrietje, 27 jaar, 1e kindje, thuis, FV, 27 juli Kristel86, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 28 juli Spirit70, 38 jaar, 2e kindje, ZKH, 29 juli Nicole84, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 31 juli Vlekkengek, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 31 juli Kimvnb, thuis, BV, 31 juli Ollebolleke, 38 jaar, 4e kindje, ZKH, BV Inactieve leden: 02 juli Amsy, 33 jaar, 2e + 3e kindje, ZKH, BV, 04 juli Jara, 30 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 06 juli Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 08 juli Spinnie1978, 30 jaar, 2e kindje, 11 juli Josette1981, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 12 juli Femmy, 26 jaar, 1 kindje, twijfel, 12 juli Sandra, 25 jaar, 2e kindje, 12 juli Uk2008, 28 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 13 juli Caarie, 22 jaar, 1e kindje, 13 juli Suusje1985, 23 jaar, 1e kindje, 14 juli MamaD, 27 jaar, 1e kindje, thuis, 14 juli Anne13528, 30 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 15 juli Justme1974, 34 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 16 juli Loel, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 16 juli Crissy77, 31 jaar, 1e kindje, thuis, FV, 17 juli Jem, 30 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 20 juli Mamalyn, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 20 juli Shay01, 22 jaar, 1e kindje, FV, 21 juli Cimu27, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 22 juli Sje, 2e kindje, ZKH, BV, 23 juli Dwarrel, 26 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 23 juli Tanja20, 21 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 24 juli Maartjeh, 2e kindje, ZKH, BV, 30 juli Anael2009 De Buddylijst van de juli-mama's: Debby82 - Wbpepe - Robine Sucre - Kaatje80 Loulou - Spirit70 Kelly - Mamabeer Diantje82 - Cimu27 Dommel - Daphne B Gyino - Sunshine82 Ilona19 - Fedi Meilan - Ryanne Pooh69 - Emma29 Er worden 20 jongetjes verwacht. Er worden 22 meisjes verwacht. Van 42 kindjes weten we het geslacht pas bij de geboorte. Shira, je staat erbij. 1e kindje toch?
Deze lijst heb ik net gevonden en Kelly en Nynke erbij gezet, maar het is wel een hele oude lijst. Misschien kunnen jullie zelf even kijken of je er nog op staat en of je gegevens nog kloppen? Dan wil ik het morgen wel weer compleet maken.
@Sucre, die heb je snel weer gevonden! Zou je mij nog even willen toevoegen; ik ben uitgerekend op 22 juli, ik ben 26 jaar, bevalling in het ZKH en wil graag BV geven! Thanks!
@ilona: hmm lijkt me ook wel vreemd, sluit me aan bij de vorige dames. Misschien kun je het nog een keer bespreken daar? @gyino: kan me je gevoel helemaal voorstellen. Het zijn toch oudere mensen en vooral in bepaalde fases van je leven realiseer je je dat des te meer. Ik heb een aantal weken mijn opa verloren en was daar denk ik nog emotioneler in dan ik normaal gesproken zou zijn. Hij heeft mijn kleine helaas niet meer kunnen zien, jouw oma gaat het vast nog meemaken!! @daisy: gaaf die buikschildering! Bij mij gaan ze er ook 1 maken over een paar weken, ben erg benieuwd wat het gaat worden. Mijn ouders komen zo naar het kamertje kijken, ben benieuwd wat ze ervan vinden...!!
@sucre: nou overdag zou ik voeden op verzoek niet zo'n probleem vinden maar ga toch proberen om een uur of 23:00 de laatste voeding te geven en te hopen dat de kleine dat tot een uur of 2 het volhoudt en dat ik maar 1 voeding per nacht hoef te geven. Is iets persoonlijks, ik ben er namelijk van overtuigd dat ik een betere moeder kan zijn als ik toch wat meer rust krijg en heb van velen gehoord dat constant borstvoeding geven erg uitputtend kan zijn. Natuurlijk begrijp ik ook andere meningen!
Weet je wel dat de meeste baby's die aan de borst worden gevoed snel een eigen ritme krijgen? Ik zou er niet zo zwaar aan tillen als ik jou was en gewoon kijken hoe het gaat. Je kindje zal toch zelf aangeven wat hij wil. En al gauw zal er een ritme zijn. Echt waar!
@shira83 striemen? mijn hele buik zit van boven tot onder vol dus zoals je ziet maakt dat niks uit, je ziet er niks van als je buik beschilderd is. dus als je het echt wil laten doen ga er voor het is een leuke ervaring.