Juli 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Nena77, Oct 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gyino

gyino Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,775
    0
    0
    almere
    @ sucre: als je maar er mooi bijligt in het kraambed toch?
    ben van de week ook zelf naar de manicure geweest ga volgende week naar de pedicure en wil donderdag naar de kapper.
    dus je bent niet de enige hoor. gewoon heerlijk genieten dat mag toch in deze tijd. straks moet je er helemaal zijn voor de kleine.

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    Hey dames,
    Vandaag is Sven overgebracht naar Sittard , en buiten dat de reistijd een stuk korter is is er hier een Sittard nog een leuke meevaller.....
    Sven mag morgen al van de monitor af en zijn zuurstof meter mag morgen weg en als hij vandaag en vanacht goed drinkt gaat ook zijn sonde er al uit.
    Hier kijken ze niet naar de leeftijd maar naar wat de kleine al zelf kan.
    Misschien mag hij zelfs rond het weekend al mee naar huis.
    Wat ben ik blij dat we hem naar Sittard hebben laten brengen.

Er zijn nog meiden die vroegen hoe het nu met mijn nier gaat, het gaat beter mijn nier is niet meer zo heel erg opgezet maar is nog steeds niet helemaal in orde. Volgende week heb ik onderzoeken wat nu de schade aan de nier is.
    Sven is in ek geval niet voor niets eerder geboren maar mijn nier heeft wel een flinke klap gehad.
    Oja voor de lijst Sven is 49 cm
    Zo nu even een hapje eten, Bjorn in bedje leggen en dan weer naar Sven toe.
    Groetjes

3. Ani

Ani Actief lid

Oct 27, 2008
    271
    0
    0
    @ Kelly
    Super dat Sven ws al zo snel naar huis mag!
    Wat een mooie lengte en gewicht voor dat termijn.
    Wat was het dan geweest als je de 40 weken had volbracht :(

4. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Voor wie er nog meer benieuwd was naar het antwoord op mijn vraag over de gevolgen van een groot kindje (is vastgesteld op groeiecho)

Ik heb mijn vraag nu bij de vk neergezet. Daar is hoop ik binnekort het antwoord te lezen

Kelly--- Hopelijk mag je mannetje van het weekend echt mee naar huis! wat zou dat heerlijk zijn!

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @kelly wat een fantastisch nieuws... heerlijk als hij dit weekend al naar huis mag!

@meldplicht: Helemaal voor! Eigelijk heel triest maar ik ben echt een beetje verslaafd aan dit forum. Toen Kelly ingeleid werd heb ik ook de hele tijd aan haar gedacht en vond het zo fijn om een sms te krijgen van robine toen ik in het ziekenhuis lag. Ik ben zo benieuwd hoe het al deze meiden zal vergaan zometeen!

@groeiecho, hoef je niet rouwig om te zijn als je die niet krijgt. Ik snap er meestal niks van en je ziet een rondje en dat is dan de omtrek van het hoofd of buikje. Vorige keer heb ik wel een profielfoto van haar gezichtje gekregen maar eerlijk gezegd waren mijn andere echos mooier.

Ik ben net even stiekem naar de stad gegaan. Ik mag eigelijk niet echt de deur uit omdat ik "bedrust" heb maar ik had een goed excuus om naar de prenatal te gaan. Ik heb 2 pakjes in maat 44 gekocht omdat de kans er toch is dat onze meid te vroeg geboren gaat worden en zo niet dan zal ze toch aan de kleine kant zijn en daar waarschijnlijk wel inpassen! Ook gelijk een lief knuffeltje en een muziekding voor boven haar wiegje gekocht. Leuk!

Mijn schoonvader is hier de kozijnen aan het schilderen (hij is nu met pensioen maar was vroeger schilder van beroep) en toen hij weg ging zei hij nog wel dat ik niet moest vergeten het raam dicht te doen. Nou, toch weggegaan zonder raam dicht te doen en toen ik thuis kwam bleek mijn hondje ontsnapt te zijn door het raam en weggelopen te zijn. Ik was in totaal 2 uur weg, was ook even langs mijn man zijn werk geweest. Ik heb een uur lang door de buurt gelopen en gereden en kon haar nergens vinden. Ik was echt helemaal in paniek want mijn hondje is mijn alles en ik had al helemaal in mijn hoofd dat ze overreden zou zijn en niet eens meer de baby zou kunnen zien (waar je dan al aan denkt he) De vrouw die hier altijd pakketjes komt brengen kwam uiteindelijk met haar aan. Ze had me zien rondzoeken en ze heeft haar uiteindelijk langs een drukke weg gevonden. O wat voelde ik me stom en schuldig. Als ik straks zo met mijn kind omga komt het vast niet goed... maar ja wijt het maar aan zwangerschapsdementie...

6. dommel

dommel Bekend lid

Oct 12, 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    kelly: wat fijn dat alles zo goed gaat met sven... en inderdaad een mooie lengte en gewicht... hoe had je het er met 42 weken uit kunnen krijgen! super sterk ventje, met een super sterke mama!!!

debby82: wat een verhaal over je hondje.... gelukkig liep het mooi af...

Meldplicht: ik zal me zeker elke dag melden, kom toch elke dag wel effe kijken dus hou jullie op de hoogte... ene moment voel ik van alles en denk ik dat het gaat gebeuren... andere moment is het heel rustig en gebeurt er helemaal niks!!!!

maagzuur: ik ga is naar dat receptje vragen bij de verloskundige...

fijne avond allemaal!!!

7. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

Sep 3, 2007
    1,389
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal heb nu geen tijd om op iedereen te reageren want we zijn druk bezig in huis, de keuken wordt nu eindelijk helemaal afgemaakt, moest nog een nieuwe vloer in en in de hal gaan mijn vriend en mijn vader nu ook nog nieuwe laminaat leggen.

Kelly wat super dat het zo goed gaat met Sven en dat ie misschien al snel naar huis mag!!!

Ben vanmorgen voor controle naar de gynaecoloog geweest en kindje groeid goed , wordt nu geschat op 2200 gram! Maar ik zei dat ik het kindje de afgelopen dag haast niet gevoeld had dus ik mocht gelijk een half uur aan de CTG liggen, alles was gelukkig helemaal in orde met de beeb!!
    Maandag mag ik weer komen voor controle, het ligt nu helaas nog steeds in stuit, ik hoop zo dat het vanzelf zal draaien!
    Mocht het niet draaien voor de 36 weken wil hij het voorzichtig proberen te draaien, mocht dit niet lukken is de keuze aan mezelf of ik een stuitbevalling wil proberen of dat ik voor een geplande keizersnede ga, daar zal ik me straks eens op internet in gaan verdiepen! In week 36 heb ik een gesprek met een andere gynaecoloog want mijn eigen gaat helaas op vakantie, krijg dan een lange afspraak zodat we duidelijk af kunnen spreken wanneer en hoe de bevalling volgens planning zal verlopen voor zover je dit kan plannen natuurlijk!

8. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    Goedenavond peeps! :)

Kelly, wat fijn dat Sven misschien al bijna naar huis mag! Goed zeg! :)

Sarah, ben erg benieuwd! Ik heb ook een heel flink kind en ik wordt waarschijnlijk ingeleid! :) Maar dit ook vanwege mijn zwangerschapsuiker!

Meldplicht; Ik ben ook wel voor hoor! Ben altijd nieuwsgierig naar hoe alles rond de bevallingen gaat verlopen! Jihoe, het komt nu zo dichtbij! :D

Ik zie nu ook telkens onder mijn banner staan hoeveel dagen ik nog moet en dan lijkt het ineens ook zo kort! En waarschijnlijk hoef ik niet eens tot aan die 40 weken! Spannend!

Moet wel omhoog met m'n insuline, het wil niet echt aanslaan met die lage eenheden.. Jammer! Maargoed, het is voor de beeb! :D

Ga straks lekker op de bank hangen! :D

xxx

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Kelly, wat fijn dat Sven binnenkort al naar huis mag! Hij doet het echt supergoed he, wat een kanjer! Hopelijk valt de schade aan jouw nier mee. Hoe voel je je verder? Al een beetje hersteld na de bevalling? En geef je BV?

Linda, jammer dat je meer insuline moet gaan spuiten. Maar inderdaad, alles voor de beeb! Wel een lekker idee dat je niet tot 40 weken hoeft te wachten!

Spirit, hopelijk gaat je kindje nog uit zichzelf draaien. Wel fijn dat ze zo voorzichtig zijn en goede uitleg geven.

Debby, gelukkig is je hondje weer gevonden! Lijkt me vreselijk als je zo in de stress zit. :$

10. LindaS

LindaS VIP lid

Oct 30, 2007
    5,417
    0
    0
    @Sucre, inderdaad wel fijn! :) Hoe zijn je haartjes geworden? Laat je maar lekker verwennen hoor, dat mag best! :D

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik had lang blond haar, nu heb ik het tot net iets over de schouders en in lagen. Staat wel vlot. Ik ga bijna nooit naar de kapper, misschien 2x per jaar. Dus was wel weer eens nodig, haha. :D

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Dit is 1 van de foto's van vorige week tijdens de fotoshoot. Toen had ik nog lang haar. ;)

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    En nog 1! (er zijn in totaal 242 foto's gemaakt!) :$

14. moeke321

moeke321 Bekend lid

Aug 17, 2008
    723
    0
    0
    @sucre: hihi, ja dat bedoel ik dus er zijn zoveel dingen op de markt die alles wel even een ietsie pietsie makkelijker maken, maar eigenlijk totaal overbodig zijn. Zoals dus zo'n sterilisator, helemaal mijn idee!
    enne,mooie foto's heb je laten maken! Ik mag 1 juli ook naar een kennis van mij, die maakt echt fantastische foto's
    dus ben benieuwd wat het gaat worden...

@debby: oh wat vreselijk schrikken!! gelukkig is ze snel terecht gekomen, moet je toch niet aan denken?

@kelly: hopelijk mag je hem snel lekker mee naar huis nemen

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,087
    3,870
    113
    Sorry, heb al heel lang niet meegekletst. Af en toe wel even gelezen.
    @Kelly, al bevallen! Gefeliciteerd met Sven, ik hoop dat hij snel naar huis mag.
    @Debbie, daar gaat je rust, maar gelukkig heb je je hondje ongedeerd terug gevonden. Dan zit je wel even te stressen!
    @Sucre, mooie foto's!

Groeiecho's, alleen nog een echo met 27 weken daarvoor gehad, daarna niet meer. Krijg waarschijnlijk nog wel een echo morgen of volgende week bij de vk om te kijken of mijn placenta nog niet verkalkt is, dat was vorige zwangerschap namelijk het geval.
    Goed idee om nog even naar de kapper en de pedicure etc. te gaan, daarna komt er echt niets meer van terecht.

Hier gaat alles goed, maar mijn buik staat zo megastrak boven mijn navel, niet echt aangenaam en dat zal vast alleen maar strakker worden.
    Vandaag bedklossen en een ondersteek gehaald. Gaan we van het weekend ofzo die bedklossen er eens onder zetten. Het wordt nu wel 'echt' al besef ik nog steeds niet dat ik over een paar weken een baby heb.

16. wbpepe

wbpepe Actief lid

Nov 8, 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    oeioeioei, vandaag de speelgoedmanden van Oscar uitgezocht en tassen vol klaarstaan voor de kringloop winkel. Maar nu vreselijke bandenpijn, mn bekken doen zeer en ik heb de hele avond al een harde buik, oef!

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Hallo dames,

Kelly: Wat fijn dat het goed gaat met je mannetje. Ik hoop dat jullie snel gezond en wel samen zijn.

Sucre: Mooi bescheiden buikje heb jij zeg!

Ben trouwens net terug van de vlos. De kleine is goed ingedaald zei ze, schoudertjes net boven mijn schaambot (ik had de laatste week ook veel last van die steken in mijn vagina als hij zich bewoog). O ja, ik had gelijk nog ff gevraagd over het draaien om zijn as. Nou, zelfs tijdens de bevalling kan hij nog van links naar rechts draaien......We hebben ook het e.e.a. doorgenomen over wanneer ik moet bellen zodra het begint.....spannend!!

Groetjes,
    Wendy

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Over bescheiden buikjes gesproken..hihi..NOT!
    En ik moet nog 6 weken, haha!

19. Bubica

Bubica Lid

Oct 26, 2008
    57
    0
    0
    Hallo allemaal.. Voor mij is het aftellen ook begonnen... Spannend allemaal :) Ik ben sinds gisteren met verlof maar ga morgen toch nog even langs de zaak kan het niet laten ;)
    Hebben jullie het ook dat de kleine wat minder beweegt of moet ik mij zorgen maken?

Groetjes

20. daisy28

daisy28 Actief lid

Sep 24, 2008
    228
    0
    0
    brabant
    Goede avond allemaal,

@kelly
    Wat fijn te horen dat Sven naar sittard is overgebracht en dat hij het zo goed doet, hopelijk mag ie heel snelll naar huis
    Wat een bikkel zeg.
    Ik hoop dat je onderzoeken van volgende week een goede uitslag brengt en dat de schade aan je nier meevalt en je er goed van kunt herstellen.

@spirit
    Ik hoop voor je dat je kleintje zich alsnog eventjes omdraait uit zich eigen en dan netjes blijft liggen met hoofdje naar beneden.

@meldplicht ik doe wel mee, ik ben hier toch wel elke dag te vinden en ik kijk er naar uit dat de volgende juli-babytjes geboren worden
    en naar de bevalling verhalen. Morgen ben ik alweer 35 weken dus vanaf 37 weken zal ik me wel elke dag komen melden en tot die tijd typ ik hier toch wel genoeg af.

@debby
    Jeetje wat zul je geschrokken zijn, het is maar goed dat ie weer heelhuids thuis is gebracht.

@ik zag weer een paar prachtige foto’s voorbij komen, wat zijn we als zwangere vrouwen toch ook ontzettend mooi.

Ik hou het weer even voor gezien voor nu want ik heb een stel dikke billetjes in mijn ribben porren en dat voelt niet super lekker,
    ondertussen heb ik ook nog een man naast me liggen die zijn draai niet kan vinden ivm zijn zeer pijnlijk rug.

Ik ga lekker nog wat tv kijken. Tot laters allemaal.

Groetjes
    daisy

Share This Page