Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Net weer een paar uur stress gehad.
    Ons konijn wilde niet meer eten en drinken, zelfs zijn favoriete wortel en broodkorst wilde hij niet. :$
    Ook was hij koud en erg onrustig.

Ik wilde de dierenarts bellen, maar dacht nog even iets proberen. Dus heb ik onze kruidentuin kaalgeplukt, basilicum, peterselie, citroenmelisse en gelukkig, dat at meneer wel. Hij lijkt nu iets actiever te worden en hopelijk gaat hij steeds meer eten.

Wat een zorgen kun je hebben om zo'n beestje zeg. En dan te bedenken dat de zorgen om onze kindjes nog veel erger zullen zijn. ;) Buik merkte de stress ook, knoepershard! Ik ga even rustig aandoen de rest van de dag, tot laters!

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland

Ik heb het aangepast, wist niet eens dat dat ook kon.

Balen meid dat je zo slecht slaapt.... Ik ben ook vaak wakker hoor, niet door last van mijn buik, maar meer mijn rug en bekken die zeer gaan doen als ik te lang op een kant lig... Nou ja nog ff doorbijten;)

3. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

@ sucre: balen dat je zoveel buikpijn (oefenweeen?) hebt en zo slecht slaapt!

@ Nynke: goed om te horen dat Isis het zo goed doet, hopelijk mag ze snel mee naar huis.

@ Bubica: welkom & succes in het ziekenhuis.

Verder hier vanmorgen naar Apeldoorn geweest om een vogeltje te ruilen (vriend heeft voliere), daarna maar meteen in Arnhem even naar de stad geweest, maar vind er niet zo veel meer aan dat gesjouw allemaal.
    Op het moment dat ik een broodje zat te eten voelde ik de beeb ineens hikken...aan de linkerkant! En ik 2 dagen terug nog maar beweren dat die van ons al wéken in dezelfde houding ligt....nu dus niet meer, heeft rug van rechts naar links gedraaid, dus ligt niet zo vast als ik dacht ;) Heeft zich blijkbaar vannacht gedraaid, heb er in ieder geval niets van gemerkt.
    Was eigenlijk van plan mijn boekenkast (zo'n vakkengeval van ikea) eens uit te mesten en schoon te maken, maar heb niet zoveel puf meer...misschien later dan maar.

4. Bubica

Bubica Lid

26 okt 2008
    57
    0
    0
    Hoi ja het was op zich wel fijn dat het hartje te horen en te zien was.. Maar ze sliep veel en bewoog alleen als ik bewoog dus ze zal misschien wel lui zijn ;)
    Het vreemde is dat tot een paar dagen geleden het bewegen meer was.. Maar daarom morgen nog een keer voor de zekerheid een CTG en dan kunnen ze meer vergelijken..
    .
    Ik ben 25 ik wil in het ziekenhuis bevallen, borstvoeding, eerste kindje en het word een meisje (laten we hopen dat het goed is gezien want echt alles is roze)
    Alvast heel erg bedankt....

5. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede middag,

na een helsnacht weer, kon manlief vanochtend nog weinig en hadden we beide zo iets van als het niet gauw beter word zijn rug dan gaan we naar het ziekenhuis.
    Om 10 uur had ie een afspraak bij de chiropractor en we wouden weten wat hij er van vond, want na 2 behandeling werd de pijn alleen maar erger en niet beter. toch heeft de man een behandeling gedaan en toen hij klaar was en mijn man omhoog wou komen ging het finaal mis, de pijn was zo heftig dat ie bijna van zijn eigen af ging van de pijn, tranen in de ogen en de wanhoop las ik er vanaf, ik heb zelf 2x goed mijn tranen weg moeten duwen. wat verschrikkelijk als je man pijn heeft en jij niks kan doen voor hem.
    Ik ben uiteindelijk naar de huisarts gereden en heb die goede man even verzocht om mee te komen iets wat ie meteen deed en manlief kreeg morfine in de hoop dat ie na 15 min misschien alsnog omhoog kon komen en niet naar het ziekenhuis hoefde, je had trouwens die krakker moeten zien ik denk dat ie een beetje geschrokken is vanalles deze uitwerking had ie ook niet kunnen voorzien.
    ieder geval na een half uur nog geen verbetering en de advies van de krakker om nog een half uurte wachten zag ik niet zitten en ik heb de huisarts terug gebelt die terug naar de praktijk was gegaan om te zeggen dat ie een ambulance kon gaan bellen want het ging niet beter. dus zo gezegd zo gedaan en na 40 min ( want het is geen noodgeval) kwamen ze hem ophalen.
    uiteindelijk in het ziekenhuis beland en na een uitgebreid onderzoek werd hernia gezegd en omdat het in deze mate is zal het met de juiste medicatie het beter zal moeten worden en over een week of 6 mag ie terug komen.
    na amper te hebben geslapen heeft ie vanmiddag wat geslapen na een lekkere morfinetabletje, ik hoop dat het allemaal beter word nu.
    vanmiddag dacht ik even door alle stress dat onze dochter ook nog even zou gaan komen want ze zakte zo ver naar beneden dat het zo veel pijn en harde buiken veroorzaakte dat ik me langzaamhand zorgen ging maken. gelukkig nadat ik manliefs medicatie had opgehaald ben ik even gaan liggen en is ze eindelijk wat rustiger geworden. maar dat ze ingedaald is daar twijfel ik geen moment meer aan, alsof ze tussen me benen zat, ik kon amper nog lopen heel raar.

dat was de update weer vanaf mijn kant en nu ga ik een broodje eten aangezien ik totaal geen zin heb om nog te koken.

tot later
    groetjes
    daisy

6. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wow Daisy, wat heftig allemaal zeg! Hopelijk gaat het gauw beter met je mannetje. Gelukkig is jullie kindje ook nog even blijven zitten, want dat komt nu niet zo handig uit.

Bubica, gelukkig lijkt alles goed met je meisje. Misschien moet ze even bijkomen van de groeispurt? Succes morgen. Ik zal gauw je gegevens in de lijst verwerken.

Kaatje, heb je het gezien? De 1e pufclubbaby is geboren! :D
    En wat een origineel kaartje he!

7. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

@ sucre: nee, nog niets gezien??! Hmm, komt zeker morgen hier pas met de post mee of zo. Argh, nu ben ik nieuwsgierig!!

8. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Goedeavond alle,

vandaag maar weer mijn plasje ingeleverd. heb al 4 dagen last van harde buiken dus dacht dat de blaasontsteking niet goed weg was.
    op de test bij de huisarts konden ze niks vinden. maar toch ook maar naar het lab gestuurd voor de zekerheid. jammer genoeg duurt dat dan 4 dagen, misschien vrijdag al uitslag en anders pas maandag of dinsdag.
    had vannacht wel het idee een kleine oefenwee te voelen.
    we zullen wel zien.

@ kelly: ooh wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met sven.
    kan me helemaal voorstellen dat jullie blij zijn dat je hem naar sittard heb over laten brengen.
    hopelijk is hij van het weekend lekker thuis.

@ debby: niet erg hoor dat je verslaafd bent aan het forum. ben ik ookw el een beetje.
    ik zag dat er ook een forum is voor de moeders die bevallen zijn.
    misschien een idee dat als deze gesloten wordt dat we met ze alle daarnaar toe verhuizen. want zou het erg leuk vinden om wel contact te houden.
    en we hebben nog onze hyves van de julimama's. hoewel deze op dit moment niet echt gebruikt wordt. maar wat niet is kan nog komen toch? :)
    ooh gelukkig is je hondje weer terug. was overig jaar onze kat kwijt
    kon wel janken want hij is al 18 jaar en echt mijn kat. echt heel erg als zo iets gebeurt.

@ sucre: leuke foto's. 242 foto's zo dat zijn er nog al wat. nou ja liever te veel dan te weinig toch?
    oooh wat zielig voor je konijn. gelukkig dat hij wel de kruides wilde eten. hopelijk gaat het nu weer beter.

@ lotuss: weer zo'n leuke foto lortuss. moet toch maar eens wat meer gaan doen met photoshop en dat soort programma's
    vind het echt leuk.

@ duimelijn: ooh spannend meid. hopelijk blijft ze nog even zitten.
    maar je moet wel voldoende rust krijgen als straks het echt erk begint. zou jij dan de eerst volgende worden????

@ snuffeltje: fijn dat je terecht kon bij je fysio en dat hij je zo heeft mishandeld.
    hopelijk is straks alle pijn weer weg.

@wbpepe: snap wel hoor dat je geen verplichte meldplicht wilt. is ook meer als grapje. tenminsten van mijn kant af dan.
    doe je het wel een beetje rustig aan?

@ nynke: fijn dat jullie meid ook zo goed gaat.

@daisy: ooh wat naar voor je mannetje dat hij zo'n pijn heeft aan zijn rug. en dan pas over 6 weken terug komen bij het ziekenhuis. dat is best lang. tenminsten dat zou ik vinden.
    hopelijk gaat het met de medicatie die hij heeft gekregen nu wel beter.
    let wel op jezelf ook hoor anders gaat het zo nog mis.

even kijken of de foto's in me map willen.
    het hemeltje is namelijk klaar en de gordijnen hangen.
    ben helemaal blij.
    en dan in bad hopelijk help dat voor mijn buikje.
    fijne avond gyino

9. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    volgens mij is het gelukt met de foto's.

fijne avond gyino

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Kijk nog eens in je brievenbus dan, kwam bij ons ook pas later, niet door TNT bezorgd maar door een ander postbedrijf. Wil je weten wie en wat? ;)

11. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Nou, ik heb net eindelijk mijn fotoalbums weer gevuld en net ook gelijk een foto gemaakt van mijn buik.

Dit is mijn megabuik vandaag met 36 weken.....

Bekijk bijlage 324

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Mooooi je kamertje Gyino!! Vind het behang zo mooi en die gordijnen erbij, heel mooi gedaan!

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @deetje wat fijn dat je thuis mag bevallen... hoe is het nu eigelijk met jou en je vriend? Is hij al weer bij je ingetrokken voor de bevalling of zijn jullie definitief uit elkaar?

@sucre dat is schrikken zeg van je konijn! Je hecht je toch aan zo een beestje he... ik zou echt niet weten wat ik zonder mijn hondje moest...

@daisy wat erg van je man... ik hoop dat het nog even duurt voor de baby komt zodat je man nog even kan herstellen voor de bevalling, anders hangt hij er ook maar zo bij... heeft die kraker het niet erger gemaakt?

Hier vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Bloeddruk was goed 115/80. Toch nog aan de ctg, wat een ramp was dat, ze zwom steeds weg en telkens wanneer ze bleef liggen sliep ze en moest ik dus nog langer aan dat dingen. Ik heb er 2 uur aan gelegen.
    Daarna nog even met mijn eigen gyn gesproken. Ik hoef pas dinsdag terug te komen en dan krijg ik weer een echo. Hij maakt zich helemaal geen zorgen over de groei. Toen ik vertelde van die andere gyn vroeg hij zelfs of ze wel goed naar ons had gekeken, hij zei dat je niet kan verwachten dat 2 kleine mensen (1.58 en 1.68 een groot kind krijgen.
    Hij blijft wel bezorgd om de bloeddruk en wil het goed in de gaten houden. Ik moet ook gelijk bellen als ik me niet goed voel en niet denken dat ik me aanstel of geen zin hebben om te komen.
    De vk van het ziekenhuis kon niet goed voelen of ze al gedraaid was. Ikzelf twijfel heel erg, want ze was gisteren heel erg aan het woelen en het voelt wel anders maar of dat nou een kontje is of gewoon haar hoofd? Dinsdag kan ik het goed zien op de echo.

Vanavond nog naar een borstvoedingsbijeenkomst geweest. Maar we waren maar met 2 zwangeren, de rest kwam niet opdagen. Het was wel intressant maar als ik zo een babytje zie aanhappen krijg ik echt kromme tenen. Ik heb echt mega super gevoelige tepels dus ik vind het doodeng. Maar wil het toch maar proberen voor mijn kindje...

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    hey allemaal.
    Gelukkig doet allles het weer zoals het hoort lekker snel de pagina op. Zijn er al wat meer dames bevallen of nog steeds nynke en kelly? ben benieuwd wie de volgende is en ben zo benieuwd naar alle namen. Onze naam is al bekend.

Vandaag de buik laten painten zal straks proberen een foto ervan te plaatsen...aangezien alles nog nieuw is moet ik even uitvogelen hoe dat gaat en natuurlijk ff een nieuwe banner maken :)

Hier nog alles goed baby zit nog lekker erin maar heb wel een sterk gevoel dat deze over 2 weken al komt waarom weet ik ook niet maar heb zo'n gevoel.

We zijn hier ook nog naar de gynocoloog en de cardioloog geweest en moet nu in het ziekenhuis bevallen..wilde ik zowiezo al maar nu is het echt een moet. Uit voorzorg dat als ik het weer aan me hart krijg ze de kleine in de gaten kunnen houden en als het hart als een gek gaat dan hoef ik zelf niks meer te doen en zorgen hun dat ie eruit komt. Ze vertelde dat als ik de kracht niet meer zou hebben om hem zelf eruit te duwen ik een ruggenprik zou krijgen en hun de kleine er dan met de vacuumpomp eruit zouden halen. Klonk allemaal heel eng maar ze zei dat ik dara niks van zal merken. maarja vor hetzelfde geld gebeurd er niks met me hart en beval ik gewoon zoals het moet

15. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Ja, tuurlijk!! Zit nog steeds niks in de brievenbus hier hoor. Stuur maar even PB!! Ben heel benieuwd!

16. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

@ Debby82: fijn dat je zo goed in gaten gehouden wordt! Ik heb overigens ook van die supergevoelige tepels de hele zwangerschap al en ondanks dat ik heel graag borstvoeding wil geven, ben ik wel heel benieuwd hoe dat straks gaat aanvoelen..auw

@ Mamabeer: ook voor jou fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. En wat leuk die buikschildering!

@ Sucre: hoe gaat het nu met je konijn?

Welterusten allen

17. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goodmorning,

Heb helaas geen tijd om alles bij te houden, deze maand komt alles in 1x trouwen, feestjes, kids die allerlei dingen hebben van school, de jongste die voor zijn B diploma gaat, enz enz.:$

Hoop dat de kleine van ons nog even blijft zitten tot naar de bruiloft. Deze week bij de VK lag de kleine al vast in de bekken en
    allemaal vlokjes in het vruchtwater van het loslaten van het huidsmeer.:(

Dames laaste loodjes wegen het zwaarst!!, maar wij kunnen het:)

Yes, we can;)

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!!

Hier gaat het stukken beter gelukkig!! Het geneest goed!! Wat een opluchting!:)

Nu dadelijk de badkamer maar eens flink onder handen nemen!

Fijne dag allemaal!!

Liefs Pooh

19. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen dames!

Wow, loulou, dat is echt op het laatst trouwen, spannend hoor!
    Hoop dat de kleine netjes op zijn beurt wacht :)

Pooh, fijn dat alles goed gaat en geneest. Volgens mij heb je ook direct meer energie hierdoor of lijkt dat maar...poets ze!

Sucre, vervelend dat je buik je uit de slaap houd, probeer tussendoor af en toe een dutje te doen of even te gaan liggen, misschien helpt dat!
    (ps, ben niet zo'n msn wonder, volgens mij heb ik iets verkeerds gedaan met je adres :$)

Debby geloof ik, wat een ellende met je man zeg! Kan me voorstellen dat je je dan zo hulpeloos voelt als je niets kan doen.
    Dat zijn vaak momentjes dat je beseft dat manlief soms bij ons hetzelfde gevoel moet hebben.
    Ik hoop voor hem dat hij zachtjesaan goed opknapt en 6 weken is nogal wat! Mocht je mannetje niet zo goed op de been komen als je hoopt, probeer dan extra hulp aan te vragen voor jullie!
    Strakjes lig je nog samen op bed... Heel veel sterkte daar!

Iedereen die het kan gebruiken een dikke knuffel, hoop dat de zieken snel opknappen.

Hier weer helemaal in een goed humeur, dank jullie wel voor de opbeurende berichtjes. Ik geniet samen met mijn mannetje en kids enorm van de laatste weken en daar kan mijn ex niks aan veranderen.
    Verder ben ik aardig bont en blauw van de val van de trap en zal ik nog een paar keer terug moeten naar de fysio... Erg veel last van mijn bekken nog en behoorlijk beurs :)
    Maar goed, het had erger uit kunnen pakken natuurlijk.

Nou, ik ga mezelf ook aanzwengelen om de berg was weg te strijken, huisje aan kant te ruimen en kittenpakketjes klaar te maken :D

Liefs Snuffeltje

Deel Deze Pagina