@ Sucre Ik weet heel goed hoe/wanneer je tepelhoedjes moet gebruiken. Werk zelf op een kraamafdeling, was dagelijks bezig om mensen te begeleiden met de borstvoeding. Tuurlijk is het beter om eerst te kijken naar de voedingstechniek, zalf, evt 24u kolven etc. Ik zeg ook niet dat je gelijk naar die dingen moet grijpen, maar het stelt mijzelf wel gerust dat ik ze in huis heb. Ik vertelde ook dat het niet verstandig is om die dingen al aan te schaffen. Ik zelf heb enorm gevoelige tepels en vrij vlak. Ik ben bang als de kleine al aanhapt dat ik al met kromme tenen in bed lig, en dan hoef je nog helemaal geen kloven te hebben. Ik zou het jammer vinden dat ik om die reden zou stoppen met de borstvoeding. De zalfjes heb ik overigens ook al in huis hoor !
Ani, apart he, dat het bij de een zo gevoelig is en bij de ander niet. Ik hoop dat de bv gaat lukken. Je bent goed voorbereid lees ik al! Vind je het nu ook anders, nu je zelf mama wordt? Ik bedoel, je hebt met zoveel zwangeren en kraamvrouwen gewerkt. Ik ben benieuwd hoe ik straks ben. Haha.
Gelukkig dat jij het niet hebt Sucre, dat scheelt ook weer een zorg! En eigenlijk voor mij wel een rustig idee dat ik iig niet met 7 cm of zo nog naar het zkh moet maar dat ik gelijk mag komen, dat scheelt ook een hoop
@ Sucre Ja ik vind het wel anders nu ik zelf mama word. Ja gaat de dingen toch anders bekijken. Het voordeel is dat je wel veel dingen weet/kan. Collega's vertelde dat sommige dingen best wennen is als het om je eigen kindje gaat. Terwijl je er op je werk heel gemakkelijk mee omgaat. Ben daarom ook heel benieuwd wat voor mama ik zal zijn.... Borstvoeding is zo'n ding apart vind ik. De ene kind pakt de borst alsof die niet anders weet en de ander moet het echt leren... Net zoals gevoelige tepels etc.
Hey meiden Zouden jullie mij willen verplaatsen van 15 juli naar 11 juli Wanneer is er een meldplicht verplicht voor of na de 37 wkn En zijn er nog buddy's over Ik heb er namelijk geen een Liefs Tijgertje23 Zaterdag alweer 36 weken wat gaat ut snel
Goedemiddag allemaal allereerst even zeggen dat ik prachtige kamertjes voorbij heb zien komen, helemaal geweldig!!! shira, wel fijn dat je meteen goed geholpen wordt als de bevalling zich aandiend... heb je zeker de beste zorg mogelijk voor jou toch? sucre, balen dat je zoveel last hebt, ik heb voornamelijk overdag ontzettend last/pijn van onderbuik-schaambeen... als ik in bed lig voel ik me zo opgelucht! Hoop dat de kleine snel indaald, dan schijnt het minder te worden, nog ff doorbijten he even ego... wat ben ik ontzettend trots op mijn mannen, ze hebben een geweldige circusvoorstelling gegeven, echt super! Ik heb een uur lang zitten genieten van alle 2e en 3e groepers die zo hard hieraan hebben gewerkt. Tranen liepen over mijn wangen, toen mijn kanjers aan de beurt waren. Schiet er nog vol van, he die hormonen ook!!!! borstvoeding... ani als je jezelf er prettig bij voelt je goed voor te bereiden en ook weet wat je doet is er niks mis mee lijkt me! Liefs
Snuffeltje, super dat je er zo van hebt genoten! Tijgertje, ik zal de lijst even aanpassen en jou op de buddylijst zetten. Volgens mij zijn er nog veel meiden die geen buddy hebben. En een meldplicht is niet verplicht hoor, haha. Als er iets is, kan je gewoon je buddy waarschuwen. Shira, inderdaad een enorme geruststelling dat je niet met superpijnlijke weeën pas de auto in hoeft. Lijkt me wel fijn. Ani, ik ben daar ook wel benieuwd naar hoor. Enerzijds weet je heel veel, maar aan de andere kant denk ik wel dat het heel anders is als we ons eigen hummeltje in de handen hebben. Hopelijk word ik niet zo'n overbezorgde miep.
De spruit is er uit lijst van de juli 2009 mama's. Bevallingslijst: 03 juni Sven, 2630 gram, 49 cm, 34+4, zoon van Kelly, 11 juli uitgerekend, 26 jaar, 2e kindje, ZKH, FV 03 juni Isis, 2510 gram, 46 cm, 34+6, dochter van Nynke31, 9 juli uitgerekend, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, BV Er zijn al 1 jongetjes geboren. Er zijn al 1 meisjes geboren. Uitgerekende datum: 01 juli Mona Lisa Smile, 32 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 01 juli Deetje, 34 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 01 juli Sunshine 82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, 02 juli Nena77, 31 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 02 juli Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 02 juli Ani, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 03 juli Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 03 juli DaphneB, 29 jaar, 1e kindje, Kraamhotel, BV, 04 juli Kaatje80, 29 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 04 juli Robine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH,BV 05 juli Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, thuis, BV, 05 juli Passie83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 06 juli Sucre, 29 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 06 juli Alouise, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 06 juli Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 06 juli Bubica, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 07 juli Shanna23, 23 jaar, 2e kindje, thuis, FV, 07 juli LadyC, 29 jaar, 2 kindje, thuis, FV, 07 juli Duimelijn, 25 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 08 juli 00Wendy00, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 08 juli Sabbe, 27 jaar, 4e kindje, ZKH, FV, 08 juli Andrea83, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 10 juli xMamaDianax, 24 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 10 juli Ryanne, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 10 juli LindaS, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 11 juli Lennylenn, 23 jaar, 1 kindje, ZKH, BV, 11 juli Ilona19, 19 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 11 juli Carla1980, 29 jaar, 2e kindje, thuis, FV, 11 juli Tijgertje23, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 12 juli Sanneke1982, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 13 juli Martine, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 13 juli Kate77, 32 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 14 juli Pooh69, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 14 juli Gyino, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 14 juli Black Daliya, 28 jaar, 3e kindje, ZKH, BV, 15 juli Daisy28, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 16 juli Daffie1977, 32 jaar, 3e kindje, thuis, BV, 16 juli Wbpepe, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 16 juli Mamabeer, 3e kindje, ZKH, BV, 16 juli Miffy77, 17 juli MirandaB, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 20 juli Smallville, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 20 juli Mouschy, 31 jaar 3e kindje, ZKH, BV inleiding met 38 wkn. 20 juli Miamel, 19 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 21 juli Maine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 21 juli Mazz, 22 jaar, 1e kindje, BV, 22 juli Fedi, 27 jaar, 1e kindje, twijfel, FV, 22 juli Lotuss, 4e kindje, 22 juli Shira83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 24 juli Diantje82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 24 juli Snuffeltje, 35 jaar, 4e kindje, ZKH, BV, 25 juli Meilan, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 25 juli Debby82, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 25 juli Aurelie, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, FV 26 juli Nelizzz, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 26 juli Margrietje, 27 jaar, 1e kindje, thuis, FV, 26 juli Minime, 33 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 27 juli Kristel86, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 28 juli Spirit70, 39 jaar, 2e kindje, ZKH, 29 juli Nicole84, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 31 juli Vlekkengek, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 31 juli Kimvnb, thuis, BV, 31 juli Ollebolleke, 38 jaar, 4e kindje, ZKH, BV Inactieve leden: 02 juli Amsy, 33 jaar, 2e + 3e kindje, ZKH, BV, 04 juli Jara, 30 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 08 juli Spinnie1978, 30 jaar, 2e kindje, 11 juli Josette1981, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 12 juli Femmy, 26 jaar, 1 kindje, twijfel, 12 juli Sandra, 25 jaar, 2e kindje, 12 juli Uk2008, 28 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 13 juli Caarie, 22 jaar, 1e kindje, 13 juli Suusje1985, 23 jaar, 1e kindje, 14 juli MamaD, 27 jaar, 1e kindje, thuis, 14 juli Anne13528, 30 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 15 juli Justme1974, 34 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 16 juli Loel, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 16 juli Crissy77, 31 jaar, 1e kindje, thuis, FV, 17 juli Jem, 30 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 20 juli Mamalyn, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 20 juli Shay01, 22 jaar, 1e kindje, FV, 21 juli Cimu27, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 22 juli Sje, 2e kindje, ZKH, BV, 23 juli Dwarrel, 26 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 23 juli Tanja20, 21 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 24 juli Maartjeh, 2e kindje, ZKH, BV, 30 juli Anael2009 De Buddylijst van de juli-mama's: Debby82 - Wbpepe - Robine Sucre - Kaatje80 Loulou - Spirit70 - Deetje Kelly - Mamabeer Diantje82 - Cimu27 Dommel - Daphne B Gyino - Sunshine82 Ilona19 - Fedi Meilan - Ryanne Pooh69 - Emma29 Snuffeltje - Nicole84 Tijgertje23 - Er worden 22 jongetjes verwacht. Er worden 23 meisjes verwacht. Van 42 kindjes weten we het geslacht pas bij de geboorte. Shira en Tijgertje aangepast. Nog toevoegingen voor de buddylijst?
Kelly: goed dat Sven morgen misschien al mee naar huis mag. Het gesprek met de kinderarts was erg positief. Ze doet het heel goed voor haar leeftijd. Ze is vanochtend van de monitor gehaald en ze had zelf schijnbaar haar sonde eruit getrokken. Nu laten ze die eruit. Afwachten hoe het gaat. De flesjes drinkt ze zelf leeg, de borstvoeding wordt aangevuld via de sonde. Anders is de overgang van borst naar meteen fles te snel. Sommige kindje kunnen daar goed mee omgaan, maar het kan ook verwarrend zijn. Vanochtend heeft ze met hulp van de lactatiedeskundige 45 cc uit de borst gedronken, precies wat ze moet binnenkrijgen. 3 uurtjes later was ze nog moe en heeft maar 10 cc gedronken. Toen hebben ze besloten om niet bij te voeden en ze heeft om 2 uur haar flesje met BV opgedronken. Ze mag als ze zo goed blijft drinken volgende week naar huis. Ik hoop dat dit begin van de week zal zijn. Het is ook de bedoeling dat ik een dagje in de buurt blijf en dat ik op aanvraag ga voeden. Maar vind het wel ingewikkelder met die borstvoeding en je hebt je kind niet bij je. Flesjes geven is dan toch makkelijker.
Kelly fijn dat alles zo goed gaat en hopelijk mag hij snel mee naar huis! Mouschy mooi kamertje hoor en wat heb je al een enorme buik zeg! Zag dat je ook op birkenstocks loopt, ik zelf vind ze ook super lopen! Debby ik hoop dat ze je bloeddruk goed onder controle kunnen houden! Sucre fijn he die oefenweeën?? Leuke droom heb je gehad! Shira wees blij dat ze vantevoren weten dat je deze bacterie hebt en dat ze je zo goed in de gaten houden! Snuffeltje mooi om te lezen dat je zo hebt genoten van de cirsusvoorstelling, fijn hè die hormonen?? Nynke gelukkig gaat het met jou dochtertje ook erg goed zo te lezen, hoop ook voor jullie dat ze snel mee naar huis mag! Hier gaat het wel goed heb alleen erg veel harde buiken vandaag en last van mijn rug maar heb het er graag voor over!!!
Goedemiddag, Hmm, vandaag wel alles bijgelezen tussen alle bezoek door, maar ben het alweer helemaal kwijt...sorry dames. Had net even wat foto's gemaakt van het kamertje en heb ze er maar meteen even opgezet. Dan ga ik nu maar weer even verder poetsen boven.... Tot later!
Ola! Kom me even 'melden' Hihi! @Kelly; Wat goed zeg! Hopelijk kun je hem goed wakker houden! @Nyncke; Met jouw dochter gaat het ook goed zo te lezen! Geweldig zeg! @All; Ik heb stiekem niet zo heel veel bijgelezen, ben alleen ff achter de compu gekropen om mijn mail te lezen.. Sorry! Maar bij deze een dikke knuffel! Ik duik weer ff de zon in xxx
Hallo dames, Kelly en Nynke: Wat fijn dat jullie lieverds het zo goed doen! Ik kan nu toch ook niet wachten tot ik mijn kleine man in mijn armen mag houden. Hier ff een mindere dag. Kreeg net te horen dat de hond van mijn ouders maandag wordt ingeslapen. Ze heeft al een tijdje last van een zeldzame aandoening aan haar anus. Heb het er toch best moeilijk mee. Ze is dan wel 10...maar toch. Ik vind het ook vreselijk voor mijn ouders. Vooral mijn vader zit er doorheen en hij is normaal een keiharde en laat niets blijken....Maar het is beter zo. Toen ik 8 weken zwanger was is mijn schoonvader overleden, ik weet dat dat natuurlijk niet te vergelijken is maar je wordt er allemaal niet vrolijk van. Moest het ff van me afschrijven hoor...vooral nu met al die hormonen... Groetjes, Wendy
Heel veel sterkte Wendy! En het is ook niet niets, een hond is ook familie na zo'n lange tijd! Dikke knuffel van mij xxx
Hoi meiden, volgens mij heb ik het al eens gevraagd: maar hoe weet je of de bevalling eraan komt? Ik heb vandaag een raar soort trekkend gevoel bovenlangs en onderlangs. Ik weet wel dat het geen weeen zijn maar maak me toch wat ongerust. "vriend" is vanmiddag wel even gekomen, we dachten dat het ook kon zijn dat ik 'gewone' zwangerschapsklachten had, voor het eerst echt last van de baby? Vind het natuurlijk moeilijk dat ik alleen slaap nog, morgenmiddag komt hij wel hier slapen (was al afgesproken, en dan vanaf volgend weekend blijft hij voorlopig) maar vind het gewoon griezelig alleen. Toch weet ik dat er heeeeel veel vrouwen zijn die het helemaal alleen doen, terwijl ik aan hem goede steun heb en hij zorgt dat hij altijd binnen een dik uur hier kan zijn. Nou ja, moest het even van me afschrijven sorry.
Leuk kamertje Kaatje! Fris dat lime en het wiegje naast je bed is ook schattig, heel leuk stofje! Logisch dat je het best eng vindt Deetje, is toch ook niet niets he.. Ik wist alle drie de keren dat het nu echt ging gebeuren, waarom weet ik niet. De laatste keer braken de vliezen als eerste, dat zegt wel wat natuurlijk, haha. Maar m'n vorige bevallingen zijn ze door de verloskundige gebroken. Toch wist ik op de een of andere manier dat het begonnen was. Instinct?
Kaatje: wij hebben dezelfde babykamer. Mijn zoontje heeft hem eerst gehad en nu gaat hij naar mijn dochtertje. Deetje: je merkt wel als de bevalling begint. Ik had 2 weken voor de bevalling harde pijnlijke buiken en ben toen een paar keer voor onderzoek bij de gyn geweest. Het zag er toen stabiel uit. Maar toch is mijn bevalling ineens begonnen. Werd om 2 uur ´s nachts wakker van de buikpijn en ik dacht dat het wel weg zou gaan. Dat gebeurde niet en er zat een regelmaat in. Het bleek dus in het ziekenhuis dat ik toch weeen had en om 8.22 uur is ze geboren. Bij mijn zoontje zijn de vliezen eerst gebroken.
Kaatje, prachtig wiegje heb je zeg!echt waar! Wendy, altijd heel moeilijk als je een trouwe viervoeter moet afgeven.Hoop dat het een beetje lukt voor jou pa. Mouschy, Wat een speciale kamer heb je.knap! En zo een ruime kast,dit zou ik echt kunnen gebruiken!helaas geen plaats meer. Ik kan ook geen kamer tonen want heb er geen. plaatsgebrek!(3kids) eerst zal baby bij ons slapen en later bij de dochter,die ziet dit al volledig zitten. Shira, Huis te koop! Wij zijn nu een jaar op zoek naar een gepaste ruime woning met 4slaapkamers of 3 en een zolder. Nog altijd niet gevonden... Alvast veel succes met de verkoop! Snuffeltje, Trots op jou mannen!kan ik goed geloven,mijn ogen schieten ook direct vol.ben zooo emo,de laatste maanden. Nynke, jij hebt ook een meisje om trots op de zijn,al flink drinken! Heb je al fotokes genomen?zo benieuwd....
ik probeer te reageren maar ik vergeet steeds alle namen haha Maar wat erg van die vlooien daar zit je nu dus echt niet op te wachten ik heb nu ook bij alles dat het echt meteen moet gebeuren en alles MOET schoon blijven ik zou me zo schamen als de kleine onverwachts komt en alles moet nog in huis gedaan worden ik zou nu ook gek worden als ik vlooien in huis zou hebben. Gelukkig hebben wij nu geen kat meer die is begin van de zwangerschap weg gelopen en niet meer terug gekomen we hebben er nu bewust voor gekozen pas een neiuw katje in huis te nemen als de kleine uit de box is. dan gaan we eentje uit het asiel halen. zoogkrompressen had ik bij ryan 5 doosjes van de kruitvat die waren toen in de aanbieding voor 30 stuks 1,90 ofzo was het toen en ik heb 10 mnd borstvoeding gegeven en alleen de eerste 2 maanden wat gebruikt en heb nog 3 doosjes over. ik had alleen in het begin last van het lekken en iedere keer als ie huilde dan begon het vanzelf te lopen...of ik nu borstvoeding ga geven wete ik niet als de bevalling goed verloopt wel anders niet..ik heb dr nog 2 rondlopen en als ik veel napijn heb denk ik dat het erg zwaar word met bv erbij.