Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Nicole: Ik heb de bedankjes besteld via www.abckaarten.nl. Volgens mij iemand die het thuis doet. Ze had niet veel maar wel heel goedkoop.....en ik heb niets zelf in elkaar hoeven zetten ofzo.

Hier vandaag ook geen fut. Wel lekker alles geschoren, nagels bijgewerkt en eelt weggehaald...moet ook gebeuren. Heb ook heel erg last van mijn schaambot/lip...poeh....

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    MLS, what a night. :$ Gelukkig gaat alles goed met jullie.

Nicole, maakt niet uit toch, als iemand hier dezelfde naam heeft? Ik zou het erger vinden als vrienden of familie dat hebben. Mijn ene schoonzus is nl net bevallen en mijn andere schoonzus is 3 wkn na mij uitgerekend.

Ilona, klopt ja, mensen vroegen het steeds aan mij, maar ik vond het fijn dat je meehielp! Het onderschrift is toch zo veranderd.

Ik heb de inactieve leden al verwijderd. ;)

Kaatje, de volgende van de pufclub is bevallen! Heb je het kaartje gezien? Erg leuk! Wanneer volgen wij? :)

3. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

@ snel bevallen: ik heb ook wel eens gehoord een verse ananas eten.
    deze bevat bepaalde stoffen die de weeën doen opwekken. vandaar dat je hem tijdens je bevalling ook niet te veel mag eten.
    ( en dan lees je een pagina veder dat het bij duimelijn niet help :x )

@ deetje: ik heb ook zo'n jeuk op me buik. de vk vertelde dat dit komt omdat in de laatste fase van je zwangerschap soms je galblaas een beetje wordt afgesloten.
    hierdoor wordt het gal onder je huid opgeslagen en dat gaat wat jeuken.
    dit kan ook op de armen en benen zijn.
    kan veder geen kwijt vertelde ze het is alleen vervelend.
    volgens mij gaat er wat mis met de site. kreeg wel 10 keer het berichtje van wendy te zien.

@ budica: ik kan het werk wel los laten maar heb thuis ook veel te doen. dus ook niet echt rust.

@ wbpepe: ik kan me helemaal voorstellen dat je stress hebt.
    had het een aantal weken hetzelfde omdat toen hier ook nog veel verbouwd moest worden.
    hopelijk zit het een beetje mee en is alles toch op tijd klaar.
    sterkte.

@ pooh, papa en sam: gefeliciteerd!!!! hopelijk is alles goed gegaan en mogen jullie snel naar huis.

@ sucre: ik wil wel helpen hoor. zal eens even kijken of ik ook kan leren om de lijst bij te houden op dit forum.
    ik gebruik ook 20 berichten per pagina dus dat moet lukken.
    ( is er nu nog wel hulp nog zag dat er al meerder zich aan hadden gemeld. laat het maar weten als het nodig is en anders sta ik wel op reserve voor het geval als iemand bevalt)

@ mls: tjee wat een belevenis. hopelijk is het bloeden ondertussen gestopt. en blijft je kleintje inderdaad nog even lekker zitten.

@ nicole: nee hoor dat is geen rare gedachten. ik heb het ook steeds als ik weet dat een mama moet bevallen van een zoon.
    heb er zelfs over na gedacht om een reserve naam te bedenken. maar had eigelijk zo iets van de kans is erg kleine dat iemand percies de zelfde combi gebruikt als wij.
    en ik ken jullie alleen via het forum.

vandaag bij de vk geweest. alles is goed ze gokt dat de kleine ongeveer 6,5 pond wordt. vind dat wel een netjes gewicht.
    was daarstraks een reclame op de radio met de vraag wat ga je doen van het weekend, mijn antwoord was gelijk; bevallen.
    uuuhhh zou het een voorteken zijn, heb het nog al vaak goed wat betreft voorspellen.
    als ik eerlijk ben mag hij nog even een weekje wachten want dan mag het thuis en dat is wel wat ik erg graag wil.
    dus mijn ridder even toe gesproken dat we samen het nog even volhouden en dan mag hij komen.
    kan hij 1 juli mee naar de diploma uitrijking van zijn papa want die is geslaagd.
    oja wist niet meer zeker of ik het in me vorige berichtje had gezet maar had weer nieuwe fotos in me album gezet.

zo nu naar benenden we gaan lekker knapworstjes eten. jammie.
    fijne avond alle gyino

4. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Wil ook wel helpen met lijsten en aanpasingen hoor. Laten we gewoon kijken wie t af en toe nu al overneemt!

MLS: Jeetje meid wat een nacht, niet leuk voor je. Van jou mag de kleine nog 2 weken blijven zitten!?! Hoezo? Ben je nog niet helemaal klaar, lol??

WBPEPE: Buddy!!!!! Balen zeg van je badkamer,zag foto's op je hyves en t is idd nog een hoop werk. Hopelijk is t nu toch wel snel klaar en kun je de babykamer afmaken. Kan me je stress voorstellen, maar probeer toch beetje rustig te doen hoor.

Nicole: Had ik ook al aangedacht, maar ach, behalve t forum zien we elkaar toch niet dus wat maakt t uit he qua naam. Toch wel grappig dat t misschien dadelijk wel zo is. Tot nog toe alleenmaar redelijk korte namen ''gevallen'' onder de geborenen. Die van ons is 7 letters.........

Laterz

5. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    ha meiden,

vriendin van mij heeft vandaag foto's gemaakt.. staan in album...

is toch leuk om te hebben, helemaal voor als de kleine er uit is en je lichaam weer "normaal" is....

hier is buik weer wat rustiger, baby is ook iets rustiger...

liefs

6. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dommel: Mooie foto's zeg. En een mooi bescheiden buikje.

7. @ tip van schoonmoeder... voet masseren...

Mijn oom zit in de voetreflex massage gebeuren... als je zwanger bent mag je helemaal niet in de buurt komen van dat plekje.
    Vertelde hij mij pas.
    En al helemaal niet als amateur...:S

Wilde dit even kwijt want straks gebeurd er dadelijk iets door.
    Weet niet voor 100% natuurlijk of het kwaad kan, maar je kunt beter voorkomen dan genezen ;)

8. @ Nicole... Had ik eigenlijk ook niet echt bij stil gestaan... hihi maar zou dus iid kunnen.
    Komen namelijk heel wat baby's ter wereld :D
    WIj hebben een naam met 9 letters!!

9. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @XmamadianaX: hihi, ja kwam gewoon in me op hoor van die namen. De onze heeft 5 letters en we twijfelen nog steeds over de 2e naam. Moeten nu wel wat gaan opschieten hihi
    wat betreft de voetjes: mijn schoonmoeder is masseuse en heeft ook voetreflexologie in haar pakket. Ze heeft me voor de 37 weken ook verboden om aan dat plekje te zitten, maar daarna schijnt het wel te mogen! Want tja, niet iedereen weet dat het niet mag en als je dan je voeten masseert ga je gelukkig niet meteen in bevalling ;) Ben dus niet zo bang dat er iets mis gaat (maar voorzichtig zijn kan idd geen kwaad)

10. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Hoi meiden...

Jeetje MLS wat een gedoe zeg! Hoop dat alles inmiddels weer wat tot rust is gekomen.

Wat de lijst betreft, Ilona, als jij het graag weer overneemt of aanvult, geen probleem hoor... ik hou me wel aanbevolen voor als het nodig is :) Hoor wel hoe en wat :D

Nou dames, gaan we het weekend rustig doorkomen denken jullie?
    Ik lees maandag weer op mijn gemakje bij in ieder geval, ga nu lekker met mijn (nog altijd klussende en ruimende) mannetje kijken of we lekker op de bank kunnen kruipen... druk weekend weer en de beeb is ook vreselijk druk/onrustig...
    Fijn weekend allemaal en geen gekke dingen uithalen he ;)

Liefs Snuffeltje

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Dommel, wat een mooie foto's! Echt stralend zwanger, heel gaaf.

Snuffeltje, Gyino en Ilona, we kunnen alle veranderingen ook met zijn 4-en in de gaten houden. Dan weten we zeker dat er altijd iemand is die de lijst bijhoudt.

Gyino, dat ananasverhaal is ook een fabel. Je moet de kern opeten en dan minimaal een vrachtwagen vol, wil je genoeg van dat stofje binnen willen krijgen. ;)

12. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Dank jullie wel voor al je lieve reacties. Heb heerlijk geslapen tot half 5 :) en toen heeft manlief me wakker gemaakt, anders slap ik vannacht weer niet. Hij ligt nu lekker een dutje te doen op de bank, de lieverd. Hij is ook kapot van het gebroken nachtje. Zijn baas zei lekker: wen er maar aan er komen er nog meer :). Klopt zijn mijn man maar dan doe je het toch voor wat anders... Voel me beneden nog wat beurs vanwege het bekkenonderzoek, maar slaapje heeft me goed gedaan. Bloeden wordt al wat meer bruinig dus komt goed...

En Robin:) kleine is al welkom, maar dit weekend al bevallen met een zeer bekken lijkt me toch geen pretje en ik geniet erg van mijn rust nog. Volgende week heb ik ook nog dingetjes rondom het huis op de agenda staat en willicht dat in de week van 1 juli dan gaat geboren. Zou't ook niet leuk vinden om over de datum heen te gaan...

Ennuh na dit ziekenhuisavontuur, waar ze me overigens top verzorgd hebben, wil ik het toch liever thuis gaan proberen. Maar wat niet is, is niet. Op zich was dit wel een generale repititie :)... Ik zal er maar de lol van inzien hé. We zijn nu toch al in het midden van de nacht naar spoedeisende hulp gereden, verloskamers via die ingang gezocht en al wat sfeer geproefd op de kraamafdeling. Zowiezo raar om met een dikke buik gehuil van baby'tjes te horen. ik smolt helemaal!!!

13. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @shira83
    Ook jij bedankt voor je lieve berichtje!
    Bah een kuurtje...! Kijk je uit met een schimmelinfectie? Dan krijgt je beeb bij geboorte Spruw mee. Heb ik bij mijn eerste bevalling gehad, en da's niet fijn!!!

@Sucre
    Wel in de buurt wonen, maar ik ga niet graag bij anderen zitten. Familie is ook druk met werk en gezin... Dan voel ik me maar opgelaten.
    Van die lijst; goed idee; weghalen! Forumlijst delen; prima idee, maar ik ben te weinig online om alles goed in de gaten te houden... daarnaast snap ik niet hoe je kleurtjes e.d. toevoegt. sorry! Ah, lees net dat Snuffeltje zich aanbied, gelukkig! Opgelost!

@xMamaDianax
    Ik heb dat ook. Veel kramp en knopen in mijn kuiten. Vervelend heh?!

@Passie83
    Is het je eerste kindje? Zo niet dan kan het indalen ook pas last-minute gebeuren hoor!

@Ryanne
    Spannend hoor.

@MLS
    Sterkte! Lijkt me zo een beetje onzeker allemaal. Wel fijn dat er zo goed gecontroleerd wordt!

@Gynio
    Ik hoop het ook...!

@Robine
    Ja, mijn lief helpt me met foto's plaatsen op hyves. Maak ik ff snel met mijn mobieltje. Zo kan fam. en vrienden ook een beetje spieken hoe e.e.a. verloopt. Het is echt meer werk en troep dan gedacht, en ik ben er eigenlijk ook echt een beetje doorheen nu. Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!

14. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Joepie! Weer een nieuwe aanwinst erbij!

Pooh & hubby; Van harte gefeliciteerd met jullie zoon BOB! :D Leuke en coole naam :D Geniet ervan!

MLS; Jeetje meis, wat een verhaal! Hopelijk ben je weer tot rust gekomen! :D

Ego; Had net een 'hypo', bah, dat is best eng.. Mijn bloedsuiker was VEEL te laag en viel bijna flauw.. Gelukkig heeft vriendlief me snel volgepropt met druivesuiker en zoete limonade! Voel me nu weer goed! Toch best een gedoe dat zwangerschapssuiker! ;)

xxx

15. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    37 weken zwanger, joepie! :)

16. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    HIEP HIEP HOERA voor Pooh en BOB! (en Sam en Hubbie natuurlijk :) )

@ mls.. jeetje... hoop dat alles verder goed gaat (en wat ben ik blij dat ik dat bekkenonderzoek ontsprongen ben- mijne was immers ook eerst ingedaald en toen niet meer!)

@ voeten- mijn broer is therapeut en van hem mocht ik ook niet. Ik heb dat plekje al heel vroeger van mijn opa geleerd tegen menstruatiepijn en dat werkte heel goed, echt afblijven nu dus!

@voorbereidingen: KLAAR!!! (denk ik... moeilijk welke kleertjes mee in vluchttas omdat je niet weet hoe groot hij is?)

@ namen- idd griezelig als iemand in je omgeving hetzelfde heeft.. maar op het forum maakt het niet uit al is dan wel het originele eraf! Zag dat ze bij juni-mama;s twee Finn's hadden.

@ ikke- 'vriend' is zijn laatste spulletjes aan het halen, komt nu weer hier. Beetje onwennig maar wel een hele geruststelling. Zal niet zo lekker slapen zijn voor hem want ben erg gesteld geraakt op 1.80 breed :))

Alles rustig verder bij iedereen? Oh ja @ kuitkramp: je moet de antagonist (Tegengestelde spier, die meer aan de voorkant zit) aanspannen: dus eigenlijk je tenen naar je toe laten halen en dan wel tegendruk geven. Dan laat de kuitspier automatisch los (om dan vervolgens een poosje later weer te beginnen natuurlijk: voldoende drinken, en banaan eten).

Fijn weekend!

17. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nou meiden, vertel me dat geheime plekje eens even? Dan laat ik mijn man mijn voet zo even masseren en wie weet hebben we dan morgen een kindje in onze armen. :D

18. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
  19. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Hihi was er ook al benieuwd naar ja. Dat plaatje is te klein valt niks uit op te maken helaas ;) ff verder googlen dan maar!Lol

20. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Dames ff een ego vraagje. Volgens mij verlies ik een beetje vruchtwater, het ruikt zoetig als ik naar het toilet ga. Moet je dan ook bellen of kan dit geen kwaad. Verlies niet veel hoor, ruik het alleen als ik naar het toilet ga. Mijn vraag is kun je hier gerust mee doorlopen of moet je binnen een bepaalde tijd bellen. heb zelf geen vk dus moet gelijk de verloskamers bellen.

Deel Deze Pagina