Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    @ Spirit: Hier in België moet een baby binnen 24u geboren worden na vruchtwaterverlies. Ze zeggen dan ook dat je onmiddellijk binnen moet als je nog maar denkt dat je vruchtwater verliest. Weet niet of het in NL ook zo is...

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @spirit: ik zou wel de verloskamers bellen. Dan weet je zeker iets. Wij moesten ook de verloskamers bellen, omdat ik nog geen 37 weken was.
    Misschien heb je wel een klein scheurtje in je vliezen, waardoor je dus vruchtwater verliest. Het hoeft niet altijd ernstig te zijn, maar omdat je nu niets weet zou ik het wel laten nakijken.

Gefeliciteerd voor de mama's met de 2 nieuwe aanwinsten. Nu nog de mama's die wel al mogen bevallen....

Isis doet het heel goed. Ze drinkt erg goed aan de borst. Ik geef wel nog 2x per dag een flesje met moedermelk. Gisteren wilde ze erna nog aan de borst, een goed teken dus. De VK heeft haar vandaag nog gewogen en ze was 80 gram bijgekomen op 2 dagen. Dus ik ben erg blij dat het zo goed gaat.
    Denk dat ik dat flesje er wel in wil houden, zo af en toe. Dan hoef ik straks niet te oefenen met flesjes en het is ook wel makkelijk dat ik nu niet altijd op tijd weer thuis moet zijn. Mijn vriend kan dan een flesje geven.

3. Even op het plaatje staan en dan klikken...want je kunt hem uit vergroten. ;)

4. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    MAMA POOH EN FAM.

VAN HARTE PROFICIAT MET DE GEBOORTE VAN BOB
    MOOIE NAAM!!!!
    EEN GOEDE BEVALLING&GENIET NU MAAR

Dommel,
    mooie buikfoto's zeg

heb verschrikkelijk pijn aan rug dus ga het hier voorlopig bijlaten
    tot morgen;)

5. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Goeiemorgen dames,
    Als eerste Pooh gefeliciteerd met BOB!!
    Ik weet niet meer of ik al gefeliciteerd had, maar liever een dubbele dan geen enkele he (hoezo zwangerschapsdementie)

Ananas helpt idd echt niet. Want hier eten we altijd ananas met het hart en we verslinden ze bij het leven. Dus dan zou iedereen hier vroeger moeten bevallen. Niet dus. Was het maar zo!!

@MlS; fijn dat het langzaam weer beter gaat. Stelt toch een beetje gerust he, zo'n generale repetitie!

@spirit; oei spannend, hoe is het afgelopen, was het vruchtwater? Wie weet ben jij de volgende wel!

@deetje; hoe was je eerste nachtje weer samen? Was wel ff wennen denk ik he?

Ik heb tegenwoordig nog maar 1 uitje in de week, boodschappen doen. Mijn highlight van de week. Nu loopt het al zo lang bij mij te rommelen en wat denk je, gister in de supermarkt. Ik kon niet meer lopen van de pijn. Wat een weeen. aan de ene kant blij, zou het eindelijk doorzetten, aan de andere kant, waarom nu!!!! Dus ik al strompelend mn boodschappen afmaken (normaal ben ik nogal prijsbewust nu heb ik van alles in mn karretje gegooid). Al puffend bij de kassa afgerekend (was nu bijna 300e euro kwijt :$, lekker duur die weeen). SPullen in de auto laden, ik was zo bang dat mn water zou breken op de parkeerplaats.
    Halverwege de nacht, we stonden op het punt naar het ziekenhuis te gaan, zakt het weer af. Snif snif snif. Eigenwijze trien heb ik ook in mn buik. Ze moet nu maar eens beslissen of ze wil komen of niet hoor. Heb al gevraagd om een inleiding omdat ik s nachts geen oog meer dicht doe en zoooooo moe ben, maar met de baby gaat alles goed dus nee hoor dat willen ze niet. Dat de mama kapot is, dat geeft blijkbaar niet.

Oeps, nu is het wel een klaagberichtje geworden. :)

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal,

Vandaag 37 weken dus beebje kom maar hoor!

7. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    goede morgen,

het was weer een super nacht, gisteravond begon het weer te rommelen en met elke harde buik die ik had voelde ik een druk onderin waardoor ik dacht die vliezen breken zometeen.
    harde buiken kwamen geregelt om de 7-10 min dus wie weet dacht ik nog, maar nee het zetten niet door en uiteiendelijk heb ik een vermoeide nacht vol weeen gehad,
    nu zit ik goed verrot vermoeid dit berichtje te typen.
    Hoe vaak dat ik vannacht niet gedacht en gezegd heb "zet dan gewoon door inplaatst van te gaan lopen oefenen. ppff.
    manlief heeft niks mee gekregen van deze oefensituatie die lag heerlijk beneden te slapen, ( en ik voel weer een harde buik op komen jiepieeee) komt goed mama is een beetje sagi door het slaap gebrek, ik ga een heerlijk bakkie thee zetten daar knap ik meestal wel een beetje van op.

@spirit hoe gaat het met jou? heb je nog de verloskamers gebelt?

voor de rest die samen met mij een zware nacht hebben gehad, komt goed zeggen ze??? nog eventjes en dan zet het wel door en hebben we onze baby's in de handen.
    ik zou graag nog wel een keertje enigsinds "normaal" willen slapen voordat het zover is.

tot laters
    daisy

8. passie83

passie83 Actief lid

12 nov 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    Goedemorgen dames,

Ik slaap 's nachts echt ontzettend goed, hoef er zelfs niet uit om naar het toilet te gaan, alleen moet ik 's ochtends wel giga nodig hihi.
    Verder heb ik wel last van ongi krampjes en dan vooral 's avonds, zijn dat die voorweeën?
    Morgen ben ik alweer 38 weken, gaat echt snel zeg, nog ff en dan heb ik mijn kleintje ook in m'n armen.
    Afscheiding heb ik ook heel erg last van, kan geen dag zonder inlegkruisjes.
    Een vies vraagje misschien, maar hebben jullie ook zo'n last van jullie darmen, dat je heel vaak een wind moet laten? Ik wel en word er echt niet goed van.
    Ook ben ik al een paar dagen aan de dunne en daar word ik ook niet goed van.

@wbpepe: dit is mijn eerste kindje, maar de vlos zei gister dat er ook veel vrouwen bevallen zijn terwijl het kindje niet ingedaald was, dus ik maak me niet zoveel zorgen, ik zie het allemaal wel, laat het over me heen komen.

Nou dat was het weer even voor vandaag, ga weer even iets doen hiero in huis, gaat toch door he. Iedereen een dikke knuf van mij en een fijne dag gewenst.

Knufff passie83

9. wordt bij vele spannend zo te lezen. Ook hier de hele nacht harde buiken en steken gehad maar verder niets.
    Gaan nu een weekendje naar Antwerpen dus hoop dat mevrouw tot zondagavond wil blijven zitten.

Fijn weekend allemaal

10. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    goedemorgen!!!

Veel plezier in Antwerpen!!! red je het nog dan ook om zo lang te lopen?

Ik ben na 10 min. wandelen echt helemaal kapot! Ben echt de dagen aan het aftellen.... nog maar 19 dagen!!! :D

11. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Lopen vind ik ook zwaar hoor! Ik strompel nog wel naar de drogist waar ik normaal een kwartier over doe, nu een half uur als het niet meer is. Steeds even zitten onderweg ook. En daarna heb ik pijn in m'n schaambeen/bekken!
    Zit met een zieke dochter...handige schoonzus die even op vistie kwam net een ziek kind...zo stom vind ik dat! Doe je toch niet bij eenhoogzwangere..alsof het al niet zwaar genoeg is zo.

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nicole, ik heb het plekje gevonden, maar nog totaal geen resultaat. :p

Spirit, als je denkt vruchtwaterverlies te hebben voor de 37 weken, moet je altijd bellen! Verder kan je nog testen of het echt vruchtwater is en geen urine door even op je handpalm te blazen (nadat je blaas leeg is). Verlies je dan weer vocht, dan kan het goed zijn dat het vruchtwater is.

Nynke, wat fijn dat Isis zo goed drinkt. Als het goed voelt die flesjes geven zou ik er gewoon mee doorgaan! Mama ook al een beetje hersteld en bijgekomen?

Duimelijn, whaaaaaaaah, zo lang weeën en dan zet het niet door. :( Dat is wel heel erg balen zeg. Hopelijk gaat het echt snel beginnen voor jou, want dit is wel slopend zo. Knuf!

Daisy, jij ook al harde buiken of oefenweeën? Wat een gerommel allemaal he. Gelukkig is het verschil tussen harde buiken en oefenweeën wel heel duidelijk te voelen.

Passie, mijn darmen werken volop. Ik had altijd wat last van obstipatie, maar nu totaal niet. En ook windjes ja. Ik heb eens gelezen dat dat door de zwangerschap komt, door bepaalde hormonen. Dus eigenlijk kunnen we er niks aan doen. ;) Mijn vk zei verder dat vrouwen voor de bevalling vaak diarree hebben, zodat de darmen goed leeg zijn voor ze gaan perzen. Wie weet? :)

Ryanne, veel plezier in Antwerpen!

Mouschy, leuk he die banners! Dat we nog maar zo kort zwanger zijn. Gek idee toch wel. ;)

Lotuss, irritant idd dat mensen met zieke kinderen op visite komen. :(

Mezelf, niet zo goed geslapen vannacht, maar ik zal niet klagen. Het gerommel hier lijkt voorbij. s'Nachts geen harde buiken meer en ook geen oefenweeën gelukkig. Alleen nog pijn in mn rug, bekken, schaambot etc. ;)

13. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland

Hahah nee staat niet op mijn banner dat ik nog maar 19 dagen hoef, volgens mijn banner langer omdat ik dan pas ben uitgerekend, maar ik word ingeleid met 38 weken vandaar ik ook precies weet wanneer onze 3e musketier komt:p

Balen he die gebroken nachten pfff. Ook dat gedoe met al die kussentjes overal...

Lotuss tja daar kan ik ook slecht tegen hoor als ze een ziek kindje meenemen op visite, blijf dan gewoon ook thuis!

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Owh ja, dat is waar ook, je wordt ingeleid! ;)

15. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    @ sucre
    last van oefenweeen buik die hard word en onderin zo'n ongesteldheidkramp die komt, een minuut aanhoud en dan een piek weer afzakt.
    met elke wee voelde ik zo'n druk tussen de benen dat ik dacht dat mijn vliezen zouden gaan breken.
    mijn buik word door het samentrekken van de baarmoeder kei hard.

gewone harde buiken ervaar ik zonder de extra "kramp" en voel ik alleen vol strak gevoel op de plek waar de baby zit, bij mij is dat aan de rechterkant.

ik heb wel zo iets van zolang het niet erger word met de uur dan ga ik ook niet de vk bellen, ik kan wel wat pijn hebben en hoe pijnlijk het ook was en is, de tijd ertussen werd niet korter dus toen wist ik al dat het niet door ging zetten.
    ook al was dat wel fijn geweest.
    het gevoel bleef het zelfde en ik heb me eigen ook gedwongen om te proberen te gaan slapen omdat als het oefenweeen zijn het toch wel afzakt en als het echt het begin van de bevalling is zou het erger worden en dan zou ik dat vanzelf wel gaan merken.
    ik denk dat ik nog wel meer van deze nachten ga krijgen, ik ben sinds vorige week woensdag sinds ze ingedaald is al flink aan het rommelen.
    ik verwacht aan de andere kant ook niet dan het nog 4 weken gaat duren voordat de bevalling echt gaat beginnen.
    maar goed dat is gevoelsmatig.

daisy

16. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Spirit: Vruchtwater ruikt idd een beetje zoetig, zou dus zomaar kunnen. Zou dr heel ff naar laten kijken, stelt je mss wat meer gerust.

Ryanne: Veel plezier in Antwerpen!

Duimelijn: Jeetje jullie hebben ook wat te stellen met die kleine in je buik he.Wel niet, wel niet.........laat haar nu maar komen dan he.

Hier alles zn gangetje, wel steken sinds vanmorgen, maar voel al dagen vanalles en er gebeurt nogsteeds niks. Vandaag alweer 38 weken............time flies.Missschien wel laatste weekend met zn 3en! Wie weet.

Liefs

17. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @sucre; blijven wrijven !!! hihi

@mouschy: jeetje spannend, komt nu echt dichtbij he! Pfoe, slapeloze nachten praat me er niet over.Inmiddels heb ik volgens mij alle bekende klachten: rugpijn, kramp in mijn dijen/billen, harde buiken, pijn in mijn vagina en sinds gisteren een vreemde pijn in mijn binnenbeen (lijkt wel of die kleine een zenuw afklemt ofzo..)

@duimelijn: ze houdt het in ieder geval wel spannend zo! Kan me voorstellen dat je er af en toe radeloos van wordt ik bedoel, zo lig je in het ziekenhuis en vertellen ze je dat ze je meisje gaan halen, zo ben je thuis en moet je maar weer afwachten...

@mezelf: vandaag lekker veel boeken bij de bieb gehaald waaronder het boek veilig bevallen en veilig door de kraamtijd, van Beatrijs Smulders. Ik vind het hele praktische boeken (vooral die over de kraamtijd, gaat echt over hoe je je de eerste dagen kunt voelen, wat er geregeld moet worden en hoe je toch je rust houd ondanks alle kraamvisite!)
    Verder rustig dagje vandaag, beetje bankhangen, wat wasjes draaien en lekker lezen... en natuurlijk hier spieken wie er nu aan de beurt is!!!

18. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    kreeg net ineens een leuk en goedkoop idee voor de bedankjes. Ik ga in paint shop pro een kaartje ontwerpen (blauw-wit) met de naam van de kleine en plak daar als de kleine geboren is een foto van zijn voetje in (afdruk met verf!) Die laat ik dan als fotokaart afdrukken en klaar! Ben blij dat ik dat ook kan afstrepen ;)

Wat doen jullie trouwens verder, hebben mensen geboorteborden of stickers op het raam of niks...

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Leuk idee Nicole!Ik versier altijd wel het huis (altijd, hihi..nou ja..het is m'n 4e)
    Met vlaggetjes met 'hoera een meisje' erop en ik hang een grote vlag buiten. Bordjes met 'een meisje' erop voor de beschuit met muisjes met bijpassende servetjes. Vind ik wel gezellig!

20. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Duimelijn ook al zoveel weeën, ik hoop voor je dat je meisje snel komt!
    Daisy ook al veel gerommel, succes!
    Passie mijn darmen zijn ook regelmatig van slag, soms ook diarree en dan weer normaal.
    Ryanne ook al veel harde buiken, hoop dat je er niet teveel last van hebt.
    Lotuss fijn hè die mensen die niet nadenken dat ze jou ook aan kunnen steken, kan daar ook helemaal niet tegen. Vorige week zou ik ook visite krijgen maar ze was heel erg verkouden heb toen gezegd kom maar als je weer beter bent. Stel mijn kindje komt eerder en ik zou een keizersnede krijgen, moet er niet aan denken om dan verkouden te zijn!! Weet nog van vorig jaar hoe gevoelig de buik dan is.
    Nicole veel leesplezier!

Heb gisteravond de verloskamers toch nog gebeld en moest wel langskomen. Heb een half uur aan de CTG gelegen, hieruit bleek dat de baby weer lekker druk is en dat ik heel regelmatig harde buiken/weeën had, ze kwamen soms al binnen de 2 minuten. Moet nu dus echt wel rustig aan gaan doen want ze zei als dit zo blijft kun je wel ontsluiting krijgen en daar is het nog een beetje vroeg voor. Volgens haar verloor ik geen vruchtwater, moest hard hoesten en toen keek ze of er ook vruchtwater kwam, gelukkig niet! Ze heeft ook nog goed gekeken met een echo en er was ruim vruchtwater aanwezig en het kindje lag lekker te duwen met de handjes in de placenta, een erg mooi gezicht!! Urine is ook nagekeken en gelukkig geen blaasontsteking.
    Als de harde buiken ondanks rust aan blijven houden moest ik weer bellen. We hebben vanmorgen met de auto boodschappen gedaan en in de supermarkt kreeg ik ook weer veel harde buiken dus houd me vandaag wel rustig!! Straks maar met een boek op de bank.

Deel Deze Pagina