@daisy28: Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat door de druk de vliezen breken. Bij de eerste voelde ik niets en ineens verloor ik vruchtwater. Bij de 2e had ik persweeen en 10 cm ontsluiting en nog hebben ze de vliezen moeten breken. @sucre: moet zeggen dat het vermoeiender is nu ze thuis is. Nu breken de gebroken nachten me op en ik rust overdag eigenlijk te weinig. @spirit: hoe gaat het met jou?
Hou je dan maar even zo rustig mogelijk he spirit.. Heb je die rust toch nodig blijkbaar, nog een paar weekjes blijven zitten die kleine! Ja, kan daar ook heel kwaad om worden, die gemakzucht van mensen als ze ziek zijn of een ziek kind hebben en dan lekker bij je langskomen. Heel asociaal vind ik dat. Tijd dat ik het van tevoren ga vragen en even goed laat merken dat ze maar lekker uit de buurt moeten blijven! Zelfs al ontspring ik de dans, dan ben ik toch lekker 's nachts in de weer met een koortsig kind dat steeds wakker wordt omdat ze zich ziek voelt .. kan m'n rust wel gebruiken nu eigenlijk en ze wil alleen bij mij als ze zich niet lekker voelt. Heb haar maar niet getempt omdat ze niet suf was ofzo maar ze was gloeiend heet.
Nynke probeer toch zoveel mogelijk te rusten hoor overdag, als Isis slaapt ga je ook maar even liggen. Hoe meer je nu bijtankt hoe eerder jij je weer fit voelt! Met mij gaat het nu wel weer goed, heb net even een paar uurtjes op bed gelegen, doe vanaf nu echt rustig aan! Lotuss ja dat is ook zo, jij zit nu met een ziek kindje terwijl rust voor jou nu ook zo belangrijk is. Ik dacht dat ik hier de oudste was van ons cluppie maar dat is dus niet zo, denk dat de zwangerschappen nu ook veel zwaarder zijn dan van je eerste 2 of is dat niet zo? Een vriendin van mij heeft ook al 2 kinderen van 11 en 10 jaar en ze vindt het nu veel zwaarder dan toen, ze is nu ook eind dertiger.
echt een vreemd gevoel om bijna alles af en klaar te hebben voor de komst van de kleine... Nu heb ik ook zin om de wieg en box al klaar te gaan zetten maar als het nog een hele tijd duurt dan is het al helemaal stoffig!! Zetten jullie het al wel eerder neer of wachten jullie tot het echt begint te rommelen?? Welke maat kleertjes doen jullie in de vluchttas? En hebben jullie ook een prematuur setje kleding gekocht voor het geval dat? nog een vraagje... ik heb steeds wat krampen en een omlaag drukkend gevoel in mijn buik. Ook moet ik al sinds gister avond iedere keer als ik naar de wc moet, ook poepen (je zou je haast gaan afvragen waar het allemaal vandaan komt? Alsof het neit op kan? ) Heeft iemand anders dit ook gehad of hoort dit er gewoon bij? Ik heb nog wel steeds last van maagzuur dus ik denk niet dat het is ingedaald.
Hey allemaal @ interactieve leden mogen ook wel weg is wat meer overzicht. Kunnen naderhand erweer bij gedaan worden. Ik wil wel mee helpen met de lijst maar snap er zelf niet veel van hoe je hem aanpast....dan verpruts is hem dadenlijk. Ik heb nu al zeker 3 dagen last van hele pijnlijke steken die vanuit de benen naar de rug gaan bij Ryan had ik dat 2 weken voor de geboorte dus mss hoef ik niet lang meer. Vanmiddag toen ik de kinderen in de auto ging zetten kreeg ik me toch een pijnscheut dat ik bijna door de benen zakte. Wie heeft dit nog meer? En wie o wie word de volgende mama? Iemand die vandaag wil haha
Hallo dames, Ooohhh ik word gek van de pijn in mijn schaambot. Heb het alleen rechts, maar ik kan nu gewoon niet meer zitten, liggen of lopen...pffff Zo, dat ben ik weer ff kwijt....
De laatste weken word dit echt een zeur topic. Had ik al gezeurd over m'n dikke voeten en handen haha ik heb sinds vorige week vocht in de handen en voeten zo erg dat m'n trouw en verlovingsring afmoest...daar was ik dus niet zo blij mee:x
Mamabeer: Ik weet wat je voelt. Ik hou sinds week 30 heel veel vocht vast. Ik loop nu alleen nog maar op slippers die 3 maten groter zijn, gewone schoenen krijg ik niet over mijn wreef. En 's ochtends kan ik niet eens een vuist maken....heb jij dat ook? Ach ja, af en toe ff lekker klagen doet een mens goed. En mijn vriend is alleen maar heel erg blij dat ik het hier doe hahahah.
Ik weet eigenlijk niet of het nu zwaarder is Spirit. Is al zo lang geleden! Weet dat ik het van de tweede ook heel zwaar vond aan het eind, met een peuter erbij. Had toen ook bloedarmoede bleek en ik weet nog dat ik aan het eind alleen nog maar kon waggelen, haha, m'n zoontje liep harder dan ik. Meestal vind ik het nu nog goed te dragen, heb eigenlijk weinig klachten die me het leven zuur maken. Alleen sommige dagen.. maar ja, dat zal iedereen wel hebben! Heb eigenlijk het meest last van mijn hormonen..:x
Ga maar ff op de hometrainer...omdat ik niet zo ver meer kan lopen en toch in conditie wil blijven die laatste weken. Sportief he Helpt ook tegen dikke voeten merk ik, lekker flink je benen bewegen. Ben blij als ik straks weer kan gaan sporten! Maar daar wacht ik mee tot we verhuisd zijn, na september. Verhuis weer terug naar m'n oude buurt dus kan ik weer fijn naar m'n oude sportschool! Is de baby ook wat groter en ben ik weer voldoende hersteld want ik kan best fanatiek zijn als ik eenmaal de smaak te pakken heb, beter eerst wat rustig aan doen natuurlijk.
een vuist maken heb ik geen problemen mee alleen heb ik wel de hele zwangerschap al last van dat me vingers ineens naar achter klappen en dat doet echt heel veel pijn nu had ik dat van te voren ook al maar niet zo erg moet ik binnekort eens voor naar de dokter mn moeder zegt dat mss iets met de spieren is
Hoi dames, Eerst even een echo bericht voordat ik weer bij ga lezen. Vandaag en gister een ctg gehad en morgen ga ik weer naar het ziekenhuis hiervoor. Ik voel namelijk ons kindje veel minder bewegen en dit vind ik niet prettig en daarnaast heb ik pijn boven op mijn buik gehad. Gelukkig was mijn bloed helemaal netjes, mijn bloeddruk goed en het belangrijkste de ctg van ons kleintje zag er keurig uit en daarnaast hebben ze op de echo nog even naar d'r gekeken. Hier was gelukkig alles ook netjes. Maar als ze zo rustig blijft als ze nu is blijven ze niet dagelijk een ctg maken en zullen ze een afspraak maken om haar te halen. Het is allemaal erg spannend hier. Groetjes, Andrea
Heerlijk he, al die kwaaltjes. De 1 houdt vocht vast, de ander heeft overal pijn, en dan die slapeloze nachten. Pfff.. Nog even meiden, en we weten waar we het voor hebben gedaan. Ben zo benieuwd wie de volgende is. Krijg weer last van harde buiken. Ondanks dat ik stil zit. Zal de enkelmassage dan toch werken? Fijne avond en tot morgen!
Hoi dames van het goede leven. @ duimelijn: woow heb je gelijk voor een heel weeshuis gehaald. wel naar zeg dat het steeds weer afzwakt en jammer dat ze je niet inleiden. ik vind dat er ook echt gelet moet worden op de conditie van de mama, je moet zo je kindje nog wel uitpoepen. @ passie: ik moet eerlijk zijn, heb altijd veel last van windjes maar dat komt bij mij omdat ik darmproblemen hebt. maar het is wel meer dan voor de zwangerschap. heb ook vaak last van een aantal dagen de dunne maar vind dat prettiger dan de andere kant op. @ mamabeer: oh praat me niet over vocht vasthouden echt het is niet normaal hier. me kuiten lijken aan het einde van de dag wel te oversize kippenbouten en me vingers zijn met dikke braadworsten. en het ergste is het doet zeer. ik smeer nu elke ochtend en avond me benen en voeten in met "Venadoron" van Weleda. moet eerlijk zeggen dat het wel redelijk verlicht. maar het blijft niet helemaal weg. @ andrea: spannend hoor, wel vervelend dat je je kindje niet meer zo goed voelt. ik zou er ook erg bang van worden. sterkte. vandaag weer veel en veelste veel gedaan. met manlief afgesproken dat de 2 afspraken die nu nog staan de enige 2 zijn waar ik naar toe ga. oke misschien even langs een vriendin die gisteren is bevallen maar voor de rest ga ik nergens meer heen. ik heb steeds harde buiken en voel me er niet goed onder. gewoon even naar de stad met de bus is al een opgaven. ik heb een heel appart gevoel rond me schede. weet nu ook ineens weer hoe het voelt om ongesteld te worden. raar he hoe je dat "vergeet". zo ik ga naar bed en morgen krijgen manlief zijn eerste vaderdagcadeautje ben erg benieuwd wat hij er van vind. ik vind ze zeker geweldige gelukt. slaapse alle gyino
Sorry dames...emma29 heeft me verkeerd begrepen..had gevraagd ook bij de julimamas te posten maar heeft het gedaan bij net bevallen en weer zwanger (ook lief! bedankt emma!!)
Goeieavond allemaal!! Even een kort berichtje van mij! Ik zal verderop in de week meer hier zijn...hebben een laptopje dus kan ook lekker op bed internetten. Donderdagochtend veel slijm met roze sliertjes en ongikrampjes...niet echt weeen of regelmaat maar toc gebeld. Als advies gekregen met paracetamol op bed en sam naar de oppas. Toen ik om 13 u wakker was de vk gebeld en gezegd dat het minder was geworden...Ze wilde toch komen kijken en om 14 u was ze hier en ze toucheerde en ik had al 3-4 cm ontsluiting. Toch het rommelen nog ergens goed voor geweest. We moesten naar het ziekenhuis. Ik was 36 w2d donderdag. Ze vertelde me dat ze of mijn vliezen gingen breken of dat ik opgenomen zou worden. Daar aangekomen om 3 uur heb ik tot 5 uur aan ctg gelegen. Apparaat registreerde niks en mannetje moets met potlood de weeen aangeven of krampjes..Om 5 uur toch besloten de vliezen te breken en toen ze dat wilde ze doen braken ze spontaan. Om 17.30 begonnen de weeen toe te nemen en kreeg ik heerlijke pijnstilling pompje met remyfantyl of zoiets. Haalt goed de pieken eraf. Om 19 uur persdrang en om 19.10 aan toe gegeven en om 19.28 is onze bob geboren. Ik had van te voren bij vk en gyn enz aangegeven dat ik niet zo maar een knip wilde en dat het hechten traumatisch was van vorige eer (vorige keer helse bevalling met pomp en flinke knip en veel hechtingen) Ze hebben in het zhuis er heel goed rekening mee gehouden en hebben expres het hoofdje 2x laten staan om alles meer op te rekken en ik heb dus helemaal niks. Geen scheurtje of niks. Ik kan dus echt alles en voel me niet alsof ik bevallen ben. Ik vond het persen ook heerlijk(natuurlijk deed het ook veel pijn). Het was echt een bevalling uit een boekje en dan in 2,5 uur (bij sam ook zo snel. Nu gelukkig na de bevalling ook geen slecht nieuw zoals bij sam(verdacht van downsyndroom en hebben toen een week op uitslag gewacht) We zitten dus heerlijk op onze blauwe wolk en genieten volop! Ik had nooit kunnen denken dat enen bevalling zo mooi zou kunnen zijn! Sinds gisteravond lekker thuis en bob doet het super. BV is al goed op gang! Nog een fotootje van onze Bob! Liefs Pooh
oh pooh ik smelt hier helemaal!! wat kijkt hij al alert de wereld in, helemaal klaar om geboren te worden.... Fijn dat je een goede bevalling hebt gehad, ik moet zeggen een knip en hechten is ook echt iets waar ik tegenop zie, maar na wat geruststellende woorden van de vk ben ik wat rustiger. Geniet lekker van je ventje enne, meer foto's graag!! hihi @klagen: ja denk dat dit er wel bijhoort... ben ook blij dat het hier kan, zodat ik het niet constant tegen mijn omgeving doe (mijn mannetje is er trouwens al wel aan gewend en die laat me lekker doen, de schat) Ik heb 's avonds echt zo'n mega zwaar gevoel in mijn buik, heb vandaag bijna de hele dag gezeten en nog steeds harde buiken en gevoel of ik voorover ga vallen. Verder ook dikke vingers (trouwring pastte eerst alleen om mijn middelvinger, nu niet eens meer om mijn ringvinger..) en de pijn in mijn onderrug wordt er ook niet beter op. Mijn mannetje is aan het werk en normaal wacht ik altijd op hem, maar ben nu zo kapot dat ik denk dat ik mijn bedje inkruip. Pfoe, als ik zo nog 6 weken of meer door moet, weet ik niet of ik dat volhoud hoor! Dikke kus voor alle klagende meisjes hier (en ook de niet klagende, petje af hoe doen jullie dat??? haha)
Pooh: Wat geweldig voor jou! Ik wil ook wel zo'n bevalling. En wat een lekkere bink!!! Groetjes, Wendy
Ow Pooh wat is ie lief en wijs voor zn vroege bevallingsdatum! Geniet lekker van jullie nieuwe aanwinst!