Andrea, hopelijk wordt je kindje gauw weer wat actiever. Kan me je zorgen goed voorstellen. Pooh, wat een prachtig verhaal, jouw bevalling. Dat geeft de burger weer moed! En wat een heerlijk ventje is Bob! Wbpepe, wat een pech heb jij zeg. Hopelijk heb je weer wat minder pijn nu. Sterkte! Duimelijn, haha, zo zou ik ook kunnen reageren. Debby, ik kan me voorstellen dat de dag van de bevalling heel zwaar en eenzaam was. Lijkt me vreselijk als je niet bij je meisje kunt zijn. Gelukkig gaat het nu goed met Emma, wat een prachtig meisje en nu al zo veel haar. Geniet lekker van haar! Wendy, ik heb steeds harde buiken als ik naar de wc ga. En sinds vannacht een enorme druk van onderen. Dat ken ik nog niet. Loulou, alvast een hele fijne bruiloft! Lekker genieten van deze bijzondere dag! Nicole, er is een verschil tussen een ruggenprik en een epidurale catheter. Die catheter is een soort infuus, maar die zit dan in je rug. Een gewone ruggenprik is idd een enkele prik, die je hele onderlijf lam legt. Wat balen dat jullie vaderdag zijn vergeten. Moet paps maar extra verwend worden haha. Spirit, probeer lekker toe te geven overdag aan de rust. Met het bed in de kamer zal dat misschien makkelijker gaan. Sterkte! Daphne, ik vind het heel knap hoe jij die hele verbouwing doorstaat. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Jammer dat de kraamzorg niet meer geregeld kon worden, maar gelukkig komen je moeder en tante. (misschien ken ik haar wel? ) Mezelf, de baby had vandaag graag zelf een kadootje aan zijn/haar papa willen geven, maar behalve veel druk van onderen, gebeurt er hier nog helemaal niks. Daarom heb ik papa zijn 1e voorleesboekje maar gegeven: Papa en ik. Kan hij zometeen mooi gaan lezen, misschien dat de baby dan wel tevoorschijn komt. Gisteravond op bed heel lang gebabbeld met elkaar, over hoe we naar de bevalling kijken. We vinden het allebei zo ontzettend spannend!
ja hoor je kan gewoon op je rug liggen want dan ding is flexibel en heel klein. Je merkt niet eens dat dat ding in je rug zit.
Pooh wat een super bevalling zeg, heerlijk hoor geen knip en scheur of zo! dat wil ik ook Mooi mannetje heb je zeg! leuke foto! Wbepe jemig meid zit ook allemaal niet mee he pfff sterkte met je vinger! En volgende keer rustig aan met dat scheermes Debby wat een verhaal zeg! Hoop dat jullie snel naar huis mogen, en wat een heerlijke meid heb je gekregen zeg! Daphne wat grappig zo'n shirtje, waar heb je die gekocht? Wel fijn dat alles nu zo'n beetje klaar is! Balen zeg van de kraamzorg, maar wel ook erg leuk dat je moeder nu komt kramen! *Vaderdag, we hebben hier ook erg gezellig vaderdag gevierd! De jongens hadden een leuke knutsel gemaakt en ik heb hem van de baby een setje leuke rompers gegeven met mijn papa is the best!
Debby: wat een plaatje van een dochter heb je. En al zo'n bos met haar! Pooh: heerlijk dat het zo lekker gaat en dan ook nog zo'n fijne bevalling. En Bob lijkt mij een heerlijk kereltje. En zo te zien, is er niks mis mee met te vroeg bevallen. En het is misschien een stomme vraag, maar hoe gaat het met je aambeien? Ik had daar vorige keer zo'n enorm veel last van en ze zitten er helaas weer. En nun ben ik bang dat ik na de bevalling daar weer zo veel last van ga krijgen. Ik heb daar namelijk meer last van gehad dan van de bevalling! Menstruatiekrampen: heb ik sinds eergister en ik word er wel onzeker van. Vorig keer nergens last van gehad, maar wel een weeenstorm gehad en binnen 3.5 bevallen. En nu ben ik bang dat ik de voortekenen niet herken. En elke bevalling is anders. Daarnaast is het ook nog iets te vroeg om te bevallen, maar ik vertrouw het allemaal toch niet helemaal. groetjes, Aurelie
Heb vandaag mijn vriend voor vaderdag een leuk shirtje voor de baby gegeven met de tekst: my daddy is a biker. Hij vond het erg leuk!
Hi! @wbpepe- wat een pech toch weer... goed omhooghouden die vinger! Er komen straks wat vriendinnen, ter ere van verjaardag volgende week (de mijne, die van de kleine zal er wel in de buurt komen!) heb ik wel zin in want hier met 'vriend' is best moeilijk. Ik mis gewoon de aandacht... voel me weer een beetje 'draagmoeder' dan. Het is wel heel fijn dat hij me ontlast met huishouden en honden enzo hoor! Nou ja ik geef hem ook maar een paar dagen om te wennen, dat lijkt me beter en hij lijkt wel goed in z'n vel te zitten.. Weet gewoon niet wat ik ermee moet.... Jullie allemaal een fijne dag! Doe maar of het moederdag is en laat je lekker verwennen toch?
@deetje: zijn jullie weer terug bij elkaar of is dit tijdelijk in verband met de laatste loodjes van je zwangerschap?
Dat moet wel lastig zijn inderdaad Deetje..moeilijke situatie lijkt me voor je hoor! Veel plezier met je vriendinnen!
goedemiddag dames, er komen nu heel langzaam wat babytjes bij!! ik wil ook!!! nog 10 dagen en dan is de officieele uitgerekende datum, maar zegt helaas niks!! heb ook echt nog nergens last van behalve af en toe een beetje menstruatie klachten en begin nu last van mijn stuitje te krijgen(nare druk er op) maarja volgens de verloskundige is het gewoon het zacht worden van je baarmoedermond en kan het zo nog 3 weken duren!! dus afwachten maar!! hoop eigenlijk dat ik van de week nog even lekker in het zonnetje kan zitten met de dikke buik!! volgens mij is iedereen nu ook wel zo een beetje met verlof!of de laatste zullen denk ik deze week gaan! heerlijk hoor lekker genieten (dat roept ook echt iedereen tegen me haha) nou iedereen geniet lekker van deze grijze vaderdag zondag en we wachten af wie de volgende gaat worden!
Er is echt wel verschil tussen een prematuur en een voldragen kindje. Als je ze naast elkaar ziet, zie je het verschil heel goed. Ook zonder kleren. Isis heeft echt weinig vet, heeft voldoende kleertjes en dekens nodig om zich warm te houden. En ze slapen en drinken alleen maar. Pas als ze de uitgerekende datum bereiken, dan gaan ze aktiever worden. Snap dat wachten tot 40 weken of overtijd lopen niet leuk is, maar voor je kindje is dit een betere start dan de baby's die nu al geboren zijn. Isis heeft al heel veel prikjes in haar hiel gehad om glucose te bepalen in de eerste paar dagen, 8 keer per dag, voor elke voeding. Ik vond dit zo zielig.
Nynke: Dat is ook zielig zo een kleine mensje, en je hebt gelijk dat ze beter op tijd kunnen komen, dan zijn ze veel alerter, maar ook met jullie Isis komt t helemaal goed hoor ! Debby; owwwwwwww wat een plaatje!! Zooooo lief, maar kan me bij je verhaal wel voorstellen dat dat niet leuk is om zo weinig bij je kindje te kunnen zijn. Hopelijk mag je haar snel heel veel knuffelen en vasthouden. WBPEPE: Buddy!!! JIj hebt echt pech zeg! Irritant van je vinger, die wondjes en ''domme acties'' doen altijd t meeste zeer he. Nu kan je ook al niet meer helpen met de badkamer , misschien deed je dat al niet meer, sterkte in ieder geval.
ha meiden... pooh: wat een mooi ventje, kijkt al heel wijs!!! en wat een super bevalling, echt heel fijn voor je! Debby: een hele andere bevalling, lijkt me erg lastig dat je je eigen kindje niet kan zien als jij dat zelf wil!! maar wat een plaatje! wbpepe: wat een pech heb jij toch allemaal! succes met je vinger... alle meiden met krampjes, steken etc: lastig hé, je weet niet wat je kan verwachten en steeds lijkt er weer een nieuw pijntje bij te komen waarvan je hoopt dat dit wel " echt" zal zijn... gister bijna alleen maar harde buiken, heel veel krampen en steken in rug.... wist echt zeker dat het ging beginnen... hoopvol gaan slapen, wordt ik weer helemaal "gewoon" wakker!!! alle klachten weer weg!!!! fysiek heb ik het niet zo zwaar, heb een redelijk kleine buik en dit is goed te dragen... maar ik ben gewoon zo nieuwsgierig dat ik gewoon wil weten hoe ze er uit ziet!!!!! daarom hoop ik echt een deze dagen te bevallen!!!! de baby is de laatste 2 dagen heel rustig... heb zelf met angelsound geluisterd en hartje klinkt heel stabiel... ze zeggen dat dit ook een voorteken kan zijn, dat de kleine zich aan het voorbereiden is... herkent iemand dit, dat de kleine zo rustig is?... allemaal veel succes!!!!! Deetje: moeilijke situatie lijkt mij, sterkte er mee..
wat een lieve woorden van iedereen, ik glim van trots Nynke ik ben het met je eens dat ook mijn kindje beter nog even had kunnen blijven zitten, maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ze er is. Ik ben nu al zo gek op haar en ik vind dit echt 1000 keer leuker dan zwanger zijn, ondanks dat ik haar niet zo vaak zie. Gelukkig hoeft Emma niet zo vaak geprikt te worden en gaat het gewoon goed met haar, ze moet alleen nog leren zelf alles te eten. Heb jij al enig idee wanneer Isis naar huis mag?
Debby: geniet maar lekker hoor van Emma!!! Tuurlijk glim je van trots, t is ook geweldig om mama te worden
@debby wat een mooie dochter heb je gekregen, en wat een een prachtig bos haar heeft ze al, ik verbaas me er soms over dat babys zoveel haar kunnen hebben in het begin. @aurelie die menstruatiekramp heb ik ook veel last van, mijn dochter is ingedaald en ligt vast en omdat ze zo laag zit denk ik dat het gevoel daar vandaan komt. @ik had gisteren met mijn man over moet je nu eens bedenken als je baby ingedaald is hoeveel cm er tussen de baby en de buitenwereld zit, je zou ze er zou uit kunnen halen hahaha. @deetje kun je wel gewoon met je vriendpraten enzo niet dat het allemaal ongemakkelijk is? Je laatste loodjes moeten wel zo stressvrij mogelijk zijn he, vergeet niet aan je eigen te denken, wel goed van hem dat hij je helpt met de huishoudelijke klusjes. @wbpepe hou je je eigen een beetje heel, wat een pech zeg dat je eigen bezeerd hebt. Sterkte ermee. @onze dochter is voor de verandering wat rustiger vandaag ik voel haar genoeg hoor, maar gewoon rustiger. De harde buiken zijn ook wat minder gelukkig. Ik ga even verder met het eten te maken. Op naar een rustige avond en nacht?? daisy
@debby: ik ben ook wel blij dat ik mijn lichaam weer voor mezelf heb en dat de bevalling voorbij is. Al vind ik het wel gek dat mijn buik zo plotseling weer weg is. Isis is al thuis van dinsdag. Ze is met 34.6 geboren en met 36.5 naar huis gegaan. We hebben er wel zelf achter aan gezeten omdat we vonden dat ze het goed deed en zelf alles dronk.
Hoi dames, Even een ego berichtje van mij. Ik ben vrijdag bij de gyn geweest. Het liep een uur uit! Om 16.50u waren we eindelijk aan de beurt. Mijn bloeduitslagen waren terug en ik heb inderdaad zwangerschapscholestase. Zwangerschapscholestase houdt in dat je lever de afvalstoffen minder goed kan afwerken omdat die wegen verstopt zitten ofzo. Die afvalstoffen willen toch uit het lichaam en dat gaat gepaard met ontzettend veel jeuk. Heb nu medicijnen gekregen maar de jeuk wil nog niet echt wegtrekken. Lig s'nachts met koelelementen in bed omdat die koude dingen de jeuk wat verlichten. Mentholgel helpt echt niet. Heb een druk weekend gehad dus ben het nu ook wel een beetje zat. Gister bij m'n moeder de keuken helemaal uitgemest en vandaag bij m'n schoonbroertje op de verjaardag in Zeist. @Krampjes en dingetjes, echt totaal nog niet gehad! @Foto's, wat een mooie kindjes zijn Bob en Isis! Zal mezelf zo aanpassen op de lijst (leeftijd, ziekenhuisbevalling). Moet er van iemand anders nog wat aangepast worden?
Hallo meiden! Wat een mooie foto's van de nieuwe aanwinsten zeg! Ohhh, wat een prachtige beebjes! Nu kan ik ECHT niet meer wachten Geniet er lekker van meiden! XXX
@ Sucre, dat zou wel grappig zijn als je m'n tante kent! Ze heet Marguerite (of Rietje) en werkt op kindercardiologie. Ze is een beetje stevige tante zeg maar Ze is ook bij de bevallingen en kraamtijd van m'n broers en nichtjes geweest, ik was daar iets te vroeg voor als baby. @ Mouschy, dat shirtje kwam bij de H&M vandaan. Eigenlijk van de kinderafdeling maar dan de grootste maat. (m'n vriend is niet echt enorm van bouw ) @ Dommel, dat is wel grappig dat je dat zegt want ik sprak daarstraks met m'n moeder over hoe het bij haar begon, en zij vertelde dat de baby ook opeens een stuk rustiger was. Ze had eerst een paar zwaardere dagen, daarna ging het opeens wat beter en was ze ook wat afgevallen doordat ze opeens minder vocht vasthield. Toen was de baby rustiger (energie opbouwen?) en een dag later begon de boel echt. Plotseling aan de dunne zijn schijnt ook wel een teken te zijn. @ menstruatiegevoel, dat heb ik sinds de baby is ingedaald ook. Het voelt ook een beetje anders als je nu een harde buik krijgt, dan voel ik de kleine echt naar beneden gedrukt worden. Apart allemaal hoor! Maar wel logisch op zich. Zo, ik ga in bed liggen met een boekje. Vandaag was een rustig dagje, morgen weer aan het kluswerk! Leuk de kleur laten mengen voor de babykamer, dan kan vriendlief verven. Slaap lekker iedereen!
De-spruit-is-er-uit-lijst van de juli 2009 mama's. Bevallingslijst: 03 juni Sven, 2630 gram, 49 cm, 34+4, zoon van Kelly, 26 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 11 juli uitgerekend 03 juni Isis, 2510 gram, 46 cm, 34+6, dochter van Nynke31, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 9 juli uitgerekend 14 juni Roan, 2395 gram, 35+3, zoon van Loel, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 16 juli uitgerekend 17 juni Emma Aruna, 1990 gram, 34+4, dochter van Debby82, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 25 juli uitgerekend 18 juni Bob, 3222 gram, 36+2, zoon van Pooh69, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 14 juli uitgerekend Er zijn al 3 jongetjes geboren. Er zijn al 2 meisjes geboren. Uitgerekende datum: 01 juli Mona Lisa Smile, 32 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 01 juli Deetje, 34 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 01 juli Sunshine 82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, 02 juli Nena77, 31 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 02 juli Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 02 juli Ani, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 03 juli Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 04 juli DaphneB, 29 jaar, 1e kindje, Kraamhotel, BV, 04 juli Kaatje80, 29 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 04 juli Robine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH,BV 05 juli Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, thuis, BV, 05 juli Passie83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 06 juli Sucre, 29 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 06 juli Alouise, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 06 juli Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 06 juli Bubica, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 07 juli Shanna23, 23 jaar, 2e kindje, thuis, FV, 07 juli LadyC, 29 jaar, 2 kindje, thuis, FV, 07 juli Duimelijn, 25 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 08 juli 00Wendy00, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 08 juli Sabbe, 27 jaar, 4e kindje, ZKH, FV, 08 juli Andrea83, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 10 juli xMamaDianax, 24 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 10 juli Ryanne, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 10 juli LindaS, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 11 juli Lennylenn, 23 jaar, 1 kindje, ZKH, BV, 11 juli Ilona19, 20 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 11 juli Carla1980, 29 jaar, 2e kindje, thuis, FV, 11 juli Tijgertje23, 25 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 12 juli Sanneke1982, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 13 juli Martine, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 13 juli Kate77, 32 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 14 juli Gyino, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 14 juli Black Daliya, 28 jaar, 3e kindje, ZKH, BV, 15 juli Daisy28, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 16 juli Daffie1977, 32 jaar, 3e kindje, thuis, BV, 16 juli Wbpepe, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 16 juli Mamabeer, 3e kindje, ZKH, BV, 16 juli Miffy77, 17 juli MirandaB, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 20 juli Smallville, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 20 juli Mouschy, 31 jaar 3e kindje, ZKH, BV inleiding met 38 wkn. 20 juli Miamel, 19 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 21 juli Maine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 21 juli Mazz, 22 jaar, 1e kindje, BV, 22 juli Fedi, 28 jaar, 1e kindje, thuis, FV, 22 juli Lotuss, 4e kindje, 22 juli Shira83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 22 juli Safiya, 29 jaar, 4e kindje, thuis, BV 24 juli Diantje82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 24 juli Snuffeltje, 35 jaar, 4e kindje, ZKH, BV, 25 juli Meilan, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 25 juli Aurelie, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, FV 26 juli Nelizzz, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 26 juli Margrietje, 27 jaar, 1e kindje, thuis, FV, 26 juli Minime, 33 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 27 juli Kristel86, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 28 juli Spirit70, 39 jaar, 2e kindje, ZKH, 29 juli Nicole84, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 31 juli Vlekkengek, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 31 juli Kimvnb, thuis, BV, 31 juli Ollebolleke, 38 jaar, 4e kindje, ZKH, BV De Buddylijst van de juli-mama's: Debby82 - Wbpepe - Robine Kaatje80 - Sucre - Tijgertje23 Loulou - Spirit70 - Deetje Kelly - Mamabeer Diantje82 - Cimu27 Dommel - Daphne B Gyino - Sunshine82 Ilona19 - Fedi Meilan - Ryanne Pooh69 - Emma29 Snuffeltje - Nicole84 Er worden 17 jongetjes verwacht. Er worden 22 meisjes verwacht. Van 23 kindjes weten we het geslacht pas bij de geboorte.