Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @dommel: mooie foto;s meid!
    @mamabeer: mijn zoon van 11 had op school een sleutelhangerbordje gemaakt, die vond ik zelf ook heel gaaf! Maar meestal kopen we ook iets voor elkaar. Al is het maar iets kleins

@kristel: gecondoleerd meis. Goed te begrijpen dat je hoofd even niet naar het forum stond. Mijn opa is met de pasen overleden, en ook hij dacht de kleine nog te zien. Heb er inmiddels vrede mee, hij was ook erg ziek, maar je voelt je zeker op sommige momenten heel erg klote! Sterkte meid

@sucre: gedsie inderdaad, hopelijk gaat alles snel goed...

@mamabeer: wie weet begint het nu wel echt, de tweede gaat toch meestal sneller??

@ego: doe elke dag wel ff een tukkie, of in bad of lekker op bed. Heerlijk! En ook al wil ik graag ons kleine mannetje in mijn armen houden, ik besef me ook dat het veel beter is dat hij nog even blijft zitten ;)

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Mamabeer, wouw, ontsluiting, baarmoederactiviteit en nu ook al de slijmprop aan het verliezen. Klinkt als... bevallingstijd! :D

3. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ola!

Joehoeeee, volgens mij komt er weer een beebje aan! :) Voel het aan mijn water ;)

Ego; Kom net bij de gyn vandaag met het idee een datum te krijgen van mijn inleiding.. Nu gaan ze volgende week dinsdag pas inwendig onderzoek doen om te kijken of ik voldoende ontsluiting heb en dan pas een datum afspreken.. Pfff, weet ik nog niets! Het zal waarschijnlijk dan wel die week zijn, maar ik weet dus nu niets meer zeker.. Toch wel een teleurstelling! Maargoed!

Ik ga zo mijn klossen pakken en mijn bed ophogen! Daarna lekker met vriendlief de bank op en film kijken! Laten we nog maar ff genieten van alle rust ;) Ik beloof dat ik morgen op IEDEREEN ga reageren! BELOOFD! :)

Dikke kus

4. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    By the way, ik heb ook telkens menstruatiekrampen na het plassen.. Doet echt AUW! Ben dus niet de enige!

Laatste loodjes dames! Hou vol! :)

5. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    mama beer wat spannend!! helemaal nu je veel slijm hebt verloren en bloed!! zijjn toch wel de eerste echte tekens!!
    ik wil ook zo graag een teken hahaha!! we wachten af! nog 9 dagen tot de uitgerekende datum!!

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    mamabeer wat spannend zeg, hopelijk zet het snel door!

7. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    mmabeer gaat me vast voor, met een meisje en daarna een jongen dan :)

Het lijkt hier wel weer rustiger inmiddels :(

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Linda, wat balen dat je nu nog niks weet. Even volhouden nog!

Wij zijn net bij een potentiële gastouder geweest! Aardige mevrouw, dus waarschijnlijk is het nu geregeld. Geeft wel een lekker gevoel.

Mijn opa heeft geen infarct gelukkig, maar wat er nuu precies is, weten we nog niet. Zorgen zijn nog niet voorbij.

Meiden, rustige avond en broedse!

9. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    hoi hoi dames

vraagjes:
    * hoe zat het ook alweer met de vitamine k en b bij borstvoeding??
    * wie heeft het lijstje waarbij staat wat de bibi en vibi of zo betekenen op
    de zwangerschapskaart. of is er een site voor kan het namelijk niet vinden.

@ kaatje: ja dat ken ik inderdaad. dingen maar half afmaken of niet eens aan beginnen
    omdat je iets anders ziet dat ook moet gebeuren. of ineens zo moe zijn dat je echt even moet gaan liggen en nadat je dan wakker bent geworden het gewoon weg niet meer afmaakt.
    erg handig maar niet heus.

@ sucre: ah dat is nu eens een leuk bericht toch. fijn hoor dat je bloeddruk naar benenden is.

@ kristal: gecondoleerd met je oma. balen dat ze net voor je bevallen te overleiden is gekomen.
    sterkte aankomende tijd.

@ sucre: en dit is dus weer geen leuk bericht, sterkte met je opa. hou je wel rustig hoor niet te druk maken
    anders gaat je bloeddruk weer om hoor.

@ robin: spannend zeg. wie weet ben jij de volgende mama.

@ mamabeer: ook bij jou spannend dus. ben nieuwd wie van jullie als eerste haar kindje in de arme heeft.

nog 2 en hallf uur en dan 37 weken. joepie dan mag ik thuis bevallen.
    morgen de klossen op halen. we morgen er 16 lenen van de thuiszorg. voor ons bed hebben we er 8 nodig omdat we ook pootjes in het midden hebben.
    en wil graag 4 voor het "kraambed" die komt beneden omdat we niet op zolder mogen bevallen.
    denk dan dat ik alles voor de bevalling wel heb. nu alleen nog een paar dingen op het lijstje afwerken.
    hummel moet nog maar even wachten. ben wel erg benieuwd naar hem maar het is gewoon even handiger en beter voor hem als hij nog even blijft zitten.
    zo ga lekker tv hangen op bed.

fijne avond alle,
    gyino.

10. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Wat een mooie foto's zijn er geplaatst van de kersverse hummeltjes, echt schattig!

@ Kaatje, balen zeg van die schilder... Maar zo heb je wel een lekker lange dag, hihi... Al is het qua energie waarschijnlijk niet zo goed vol te houden... En me vanalles voornemen en uiteindelijk hele andere dingen doen of helemaal nix doen komt me heel bekend voor idd!!

@ Ilona, balen zeg die jeuk... veel sterkte meid!

@ Loulou, alvast een superdag op je bruiloft! Beetje vroeg, maar ben bang dat ik anders te laat ben...

@ Sucre, super dat je bloeddruk weer is gedaald zeg!!! En heel veel sterkte met je opa, ik hoop dat hij er snel weer bovenop komt. Probeer je er niet te druk om te maken...

@ Patries, welkom!! Hopelijk is je meisje met de draaipoging lekker gehoorzaam en blijft ze daarna lekker liggen ;)!

@ Kristel, balen zeg van je oma... Heel veel sterkte voor de komende tijd meid!

@ rommelende meiden, succes meiden, ik zie toch behoorlijk wat berichten voorbij komen nu, spannend!!!!

@ Gyino, bibi = beweeglijk in bekkeningang en vibi = vast in bekkeningang

@ego, wij zijn net terug van de partneravond van de zwangerschapscursus. Uitleg gehad van de bevalling van ongeveer 2 uur. Heel leuke vrouw die de cursus geeft, en veel nuttige info gekregen weer! Ze heeft het echt leuk gebracht!
    Afgelopen dagen regelmatig last gehad van het buikje... Veel last van harde buiken, buikkrampen en ook wanneer de kleine erg actief is kan ik behoorlijke last van hebben :(! Vandaag ook tijdens de curus, heeft ie gewoon 1,5 aan een stuk liggen draaien en af en toe trappen... Ik geloof dat mijn ribben aardig gekneusd zijn strakjes, hihihi...

Zometeen lekker ons bedje in, morgen toch proberen weer op tijd op te staan om nog wat dingen te doen, het komt er gewoon elke keer niet van... En daarna lekker van het zonnetje genieten, heerlijk!!!

Slaap lekker allemaal en sorry voor de meiden waar ik op ben vergeten te reageren... Er wordt ook zo veel geschreven!

Liefs

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    #9871 mamabeer, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    Ik denk zelf dat het nog wel ff gaat duren want bij Ryan heb ik daar ook lang mee gelopen ik denk zelf volgende week ergens ofzo. Kan het nu zowiezo niet gebruiken want Roy ,moest voor z'n werk nog eens 4 dagen weg en zit dus helemaal met de kinderen alleen thuis en als het zou beginnen kan ie nooit op tijd komen:$

12. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Goedemorgen dames...
    Wat leuk om te lezen dat het nu bij iedereen gaat kriebelen nu er weer wat gerommel is bij de dames :)
    *Mamabeer, hopelijk heb je gelijk wat betreft het bevallen... zou toch niets zijn als je mannetje er niet bij is! Rustig aan doen en spreek de beeb maar even toe dat ie nog even moet wachten!
    *Robine, weer rust in de buik... maar goed, het zal vast niet al te lang meer duren toch?
    *Sucre, gelukkig geen infarct bij je opa, maar begrijp dat het nog even spannend blijft wat het wel is? Sterkte meissie, KNUF

Ego, hier vanmiddag naar de gyn... heb veel last van harde buiken en mijn banden. Stoelgang is helemaal van slag hahah.
    Na toiletbezoek ook best gemeen krampen in mijn onderbuik, erg typisch!
    Gisteraaf lekker met mijn mannetje in bed liggen babbelen... over hoe hij het allemaal ervaart en wat het met hem doet...
    Zo lief om te horen dat ie nu toch wel echt een beetje nerveus begint te worden en bang is dat ie niet zichzelf is als het begint. Hij beseft nu ook pas echt dat het hem allemaal zoveel meer doet als dat hij dacht... en dan is de kleine er nog niet eens!
    Zo lekker om daar over te praten dan, dan zijn we zo dicht bij elkaar.... en vervolgens wordt ie door zoonlief een paar keer flink in zijn maag getrapt :S hihihi
    Hier overigens ook het gevoel van beurse ribben, beeb trapt erg hard nu hij lager ligt... alsof hij beter kan strekken nu!

Nou, ik lees tussendoor weer lekker verder
    Liefs en geniet van het mooie weer vandaag! (hoewel hier nu weeeeeer bewolking komt aanzetten... gisteren ook al nauwelijks een zonnetje)

Liefs Snuffeltje

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goeie morgen allemaal

14. 1986Fleur

1986Fleur Niet meer actief

Hoi Meiden,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Fleur ben 23 jaar en ik lees hier regelmatig mee met jullie. Ik ben zelf nu 35w 2d zwanger en uitgerekend voor 26 juli.
    Ik heb al een dochtertje, ze is nu 1 jaar 3 weken. Geboren 02-06-2008.
    Ik wil graag de meiden die al bevallen zijn van harte feliciteren!
    En voor de rest iedereen succes wensen met de laatste loodjes!

Liefs Fleur

15. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Ha meiden,

hier alles zijn gangetje. Zondagavond had ik het idee dat ik wat vruchtwater verloor omdat het zo zoetig rook. Maar ik loop nog gewoon rond, dus zal het me wel ingebeeld hebben. Ik weet niet zo goed wat ik onder gerommel moet definiëren en wat niet omdat het de eerste ZW is. Heb af en toe wat menstruatieachtige klachten. Gisteren voorgelegd aan vk en zij zei die onzekere gevoelens wel normaal zijn, ja duhuhuh inkoppertje!

Kleine ligt dus nog steeds beweeglijk in mijn bekken en niet ingedaald en ben toch alweer bijna 39 weken. De billen liggen onder mijn borstbeen en krijg gewoon geen lucht pfffff... Ik denk dat de kleine het veel te leuk vindt bij mama en dat ik wel vertijd ga gaan... Heb slecht geslapen vannacht, sorry als ik chagrijnig klink :(

16. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Fleur, welkom hier!!

MLS, moeilijk he, die symptomen. Dat heb ik zelf ook bij elk rommeltje, steekje, pijntje... Je gaat je gelijk afvragen wat het betekent... En toch alleen maar goed om even van je af te schrijven, dat is juist het fijne aan zo'n forum!

17. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Welkom Fleur! Zo te zien heb jij je vorige bevalling nog op je netvlies staan, dat zal straks drukke boel worden! Leuk hoor.

Ik heb nog helemaal geen voortekenen. Ben ook gewoon nog te druk in huis en met afspraken dat zal hij wel aanvoelen;)

18. goedemorgen all

19. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

3 feb 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    Welkom Fleur!

MLS, het is toch goed te begrijpen dat je twijfelt bij de klachten, zelfs ik heb dat nog wel en dat bij de vierde hahah. Gewoon omdat ik de klachten nu niet herken van de vorige keren :)

Grappig overigens dat we toch allemaal die 37 weken in gedachten houden, terwijl 40 weken toch echt de normale termijn is! Als er na 38 weken nog niets is, lijkt het al haast dat je overtijd gaat terwijl je dan zelfs nog 4 weken door kunt lopen :S
    Nou ja, niet teveel bij nadenken.
    We zijn allemaal juli mama's en het is nog geen juli... benieuwd wie de volgende gaat worden :D

20. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    @ Shira: idd. dit forum is super! En wel grappig om te lezen dat iedereen in dit stadium wat onzeker is en ook menstratieactige klachtjes krijgt.

@ Snuffeltje: en wij maar denken dat je het bij de 4de wel allemaal weet hé... Maar iedere bevalling blijkt toch anders dus.

Ik heb altijd gezegd dat ik me niet gek laat maken door mijn omgeving dat ik al vanaf week 38 rekening ga houden dat de bevalling zich aankondigt. Ik zei altijd: nou het is ergens tussen 2 en 16 juli... ( dus week 40 -41-42) maar stiekem heb ik me dus toch gek laten maken door mijn schoonmoeder vooral... Die is er zo mee bezig. En iedere keer als ze belt moet ik haar echt inpeperen dat ze zich op na 2 juli moet richten, ook omdat het het eerste kindje is... daarentegen mijn zus is 2 keer te vroeg bevallen...

O ja dit weekend hebben we de doopviering ook ingepland en het feestje... Nog meiden die hun kindje laten dopen?

Deel Deze Pagina