Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Nou, de krampen zijn hier wat afgenomen, nu zijn ze nog zo iedere 10 minuten. Wel lekker hoor om even respijt te hebben, vooral de laatsten waren aardig pijnlijk en trokken ook in de bovenbenen.

Ik heb m'n moeder even gebeld, die vind het naturlijk geweldig spannend allemaal. En ook grappig, ze had me al gewaarschuwd voor het moment dat je niet weet of het echte of oefenweeën zijn. Maar ook zij zei dat je het echt wel weet als het doorzet, bij echte weeën had zij niet eens meer de ademruimte om te vloeken.:D

Ik ga maar eens even wat eten, misschien dat ik straks ook nog wat slaap in kan halen. Je weet maar nooit waar dat nuttig voor is!

2. Ani

Ani Actief lid

27 okt 2008
    271
    0
    0
    @ Ilona GEFELICITEERD met jullie dochter TY!

@ Sucre GEFELICITEERD met jullie zoon Lucas!

Zooo aardig wat rommelende dames, kan er helaas over mee praten. Maar het zet hier ook telkens niet door. Heb er al zo'n 3-4 weken last van dus.....(Gelukkig niet elke dag) Dacht ook toen ik het de eerste paar x had van nou zal de 40 weken niet halen. Maar het begint er nu toch aardig op te lijken! We wachten maar geduldig af....probeer me er gewoon niet teveel op te focussen. Het komt vanzelf wel een x, je maakt jezelf anders ook helemaal gek!

3. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Bubica, met bloedverlies zal ik ook gewoon weer bellen hoor.

Snuffeltje, is ook zo hoor als ze er klaar voor is komt ze. Alleen deze zwangerschap is zo anders dan de vorige 2 daar had ik totaal geen voortekenen. En ik wil zo graag omdat mijn andere dochter 10 juli jarig is vandaar dat ik er nog meer op gefocus ben denk ik.

Hier in drenthe heerlijk koel, ga nog even de alletijd aanwezig was proberen weg te werken.

4. sabientje28

25 jun 2009
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames,

bij mij is het sinds vrijdag hevig aan het rommelen
    de vk gebeld dat ik weeeen had om de 5 min en 1 min aanhouden..
    komt de vk heb ik 2 cm ontsluiting maar omdat mijn kleine meid eigenwijs is en nog niet helemaal is ingedaald krijg ik bijna geen ontsluiting meer.
    dus ik was helemaal op
    de vk gebeld die heeft met het zk gebeld of ik een spuit kreeeg voor de nachtrust..
    de spuit was heerlijk werd er high van en de dag erna ook nog
    dus ik blijf lopen met 2 cm ontsluiting het is afwachten

iedereen die bevallen is van harte gefeliciteerd

iedereen bij wie het aan het rommelen is su6 ik weet wat jullie doormaken ..

fijne dag allemaal

5. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    #10285 dommel, 28 jun 2009
    Laatst bewerkt: 28 jun 2009
    wat was er aan de hand vannacht.... alle zwangere vrouwen van slag!!!!

ik had het ook... om 2 uur klaar wakker, om 5 uur klaar wakker en om 8 uur klaar wakker... duurde steeds lang voor ik weer in slaap kwam.... uiteindelijk na 8 uur tot 12 uur geslapen, maar voel me nog steeds lamlendig!!!!

ook overal aan het rommelen... ik heb nu het zelfde als ani, loopt hier al weken te rommelen maar het zet niet door, dus ga er nu maar van uit dat ik de 40 overheen ga!!! anders word ik steeds teleurgesteld....

nou daphne: spannend hé.... ik hou min tel in de gaten de komende dagen....

bubica: ook spannend....

ik zal nog even die link zoeken over de verschillende weeën, misschien hebben de meiden er wat aan die het nog niet gelezen hebben...

6. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    hier is die link

7. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    hello

proficiat aan alle kersverse mama's

her was het ook een helse nacht. Heb amper geslapen en moest er elk uur uit...

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @spirit ik heb wel een klein beetje naweeen gehad maar die deden geen vreselijke pijn. Ik had natuurlijk ook nog 2 dagen pijnstilling van de ruggeprik en daarna werd het al minder. Het waren meer menstruatiekrampen dan echt weeen ofzo denk ik.

Nog geen nieuw van de rommelende dames... nou ik kijk straks nog wel even voor ik weer naar het ziekenhuis ga.

Ik ga vanavond uit eten met mijn man. Omdat ik eigelijk veel te veel melk heb kan ik ook gewoon alcohol drinken. Dan mag ik alleen voor elk glaasje 3 uur de melk niet gebruiken, maar ik heb nog een hele voorraad en kolf bijna 2 keer zo veel als ze moet per dag. Wel heel lekker om weer alcohol te kunnen drinken maar ook wel raar om gewoon weg te kunnen gaan en geen rekening te hoeven houden met oppas enzo... nou ja volgende week kan het niet meer dus ik geniet er nu nog even van!

9. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Ha meiden,

mijn darmen zijn een beetje van slag, maar de harde buiken zijn vandaag op 2 handen te tellen. Na gisteren en vannacht dus een rustige dag... Heerlijk 2,5 uurtje bijgetankt in mijn bedje... Zal me mentaal maar gaan voorbereiden hé dat het ook bij op en af is en niet echt doorzet...:(:(:(

Hoop dat het bij Daphne, Brennie en Bubica en de anderen wel doorzet...

Groetjes
    MLS

10. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    He fijn, het forum doet het weer! aan de tijden van de laatste posts te zien kon niemand er op? Ik was net een bericht aan het plaatsen, gelukkig had ik hem opgeslagen!

Typisch dat er meer meiden last hebben gehad vannacht! Misschien het warme weer? Dat beloofd dan nog wat met de komende weersverwachting.. :)
    (Ik ben zelf geboren tijdens een hittegolf, m'n arme moeder haha)

Na wat slaap is het hier nu ook wat rustiger, de krampen zijn nog maar om het kwartier ongeveer. Nog steeds wel venijnige pijn maar het wordt niet langer. We zullen wel zien wat er gaat gebeuren!
    Ik zal duimen voor de andere dames waarbij het rommelt, hopelijk zet een van ons toch snel een kleintje op de wereld! ;)

Er staan zo ook weer wat foto's in m'n album, van onze vers geverfde kamers boven en het klaar hangende wiegje! Het zeil en de rest van de inrichting moet er nog in. Dat gebeurt woensdag, hopelijk haal ik dat nog anders moet m'n vriend dat maar regelen terwijl ik in het kraamhotel lig.

De groene kamer is voor de kleine straks maar in het begin willen we hem toch dichtbij hebben, vandaar de hangwieg. Het schilderij daarachter is trouwens van de vrouw van m'n baas, die wilde ze weggooien! Gelukkig was ik haar voor. Het rode zitspeeltje kregen we van een vriendin nadat m'n vriend allemaal nostalgische gevoelens er van kreeg, zo eentje had hij vroeger ook :p
    Oh en ik heb ook nog een paar buikfoto's van daarnet erbij gezet! We hebben er snel nog een paar geschoten, geen idee hoe lang ik nog zo rondloop haha

11. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Yep Daphne, ik kon er ook niet op. Kreeg de melding database error.

Ik ben lekker mijn digitale foto-albums van 2008 begonnen. :( :( :( Mijn lijstje is klaar, remember Kaatje ;)? Tja, ik moet nu iets nieuws gaan verzinnen hé on te doen. Moet zeggen dat ik vandaag toch een beetje in een zwart gat ben gevallen. Ik had echt goede hoop gisteren dat het vannacht zou doorzetten. Nu toch ook maar deze week zien door te komen hé... En dat terwijl ik van tevoren tegen mezelf gezegd heb dat ik me niet gek zou laten maken als DE DATUM in het vizier komt... Grrrr hebben meerdere meiden dit?

12. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Sucre: Van harte met de geboorte van jullie zoon Lucas!!! Goed gedaan meid! :)

Bubbica: Succes hopelijk heeft t doorgezet en heb je nu bijna je kindje in de armen!

Hier dagje madurodam gedaan, lol. Je moet toch wat. Ging prima en oor bijna over :) gelukkig maar!

Kom gauw weer kijken en hopelijk posten dat onze zoon er ook eindelijk is.

Liefs

13. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hè, nog helemaal geen nieuws! Ik ga zo lekker in m''n bad, 'vriend' is het aan het opzetten. Heb met hem gepraat dat ik eigenlijk ook wel een verwendagje wilde, dus zijn even ergens gaan eten en nu mag ik in bad! Kijk er erg naar uit want kan ik vast weer houdingen oefenen en dan is je buik even helemaal 'afwezig', heel relaxed.
    Denk dus dat ik er morgen pas weer ben, ben benieuwd of het dan wel doorzet bij iemand! Goede nacht vast allemaal, hoop dat de slaapkamers wat afkoelen!

14. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @ani: is wel moeilijk hoor, je niet te focussen op alle "mogelijke beginselen"

@daphne: gave wieg heb je!! wow echt leuk. En je buikie ziet er mooi uit hoor jeetje er zijn veel meiden die tegen de 40 weken aanlopen, wat moet ik dan nog lang!! Hopelijk blijven
    jullie nog wel even hangen hier....

Even iets genants, ik voelde vandaag vanbinnen voor het eerst mijn baarmoedermond weer. Kon er al maanden niet meer bij en hij voelt ook heel zacht. Zakt de baarmoeder steeds verder naar beneden naarmate de tijd vordert? Hier vooral 's avonds menstruatieachtige pijntjes.

Het weer: wow wat een hitte, hopelijk koelt het binnen een klein beetje af Heb vanmiddag wel een tijdje geslapen, gelukkig zijn we met verlof, dan breken de nachten ons nog niet zo op.
    Morgen is tot en met donderdag mijn ventje vrij, heerlijk die dagen samen!
    houd het hier in de gaten, wordt vast een babyboom!!!

15. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Meiden, komende week gewoon 24-30 graden he!!! Succes all ;) Pfffffffffffffffff

16. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    hoi,

Het beste is dan maar om met dit warme weer het overdag iets rustiger aan te doen! Lekker een koud voetenbadje... hmmm :)
    Ik ben bang dat ik met dit blijvende warme weer ook slechter zal blijven slapen en ik zal vast niet de enige zijn...;)

Heeft iemand trouwens ervaring met perineum olie van Weleda ter voorbereiding op de bevalling?

Groetjes!

17. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    ooh ik heb vanmiddag heerlijk spullen gekocht voor een voetenbadje.
    ben dus nu tijdens het lezen heerlijk aan het genieten.

margrietje: ze hadden het jammer genoeg niet meer bij de tuinen anders had ik vandaag wel gehaald. nu maar woensdag kijken of ze het weer hebben.

zo ga nu lekker me voeten veder doen. en dan ncis kijken.
    hopelijk een beetje slapen vannacht.
    slaapse al.
    gyino.

18. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Hoi dames,

Er is na m'n bevalling te veel gepost om op iedereen te reageren.

Wel wel ik ieder bedanken voor de felicitaties! :D

En Sucre en ik geloof Lindas mag ik feliciteren met hun zoon en dochter!

Met mij gaat alles ondertussen goed. Ben alweer aardig mobiel.
    Met Ty gaat alles ook goed ze is vanmiddag van de Intensive Care naar de High Care gegaan. Ze ligt niet meer aan het zuurstof, wel ligt ze nog in een warmtebedje, wordt haar hartslag nog gemonitord en krijgt ze nog antibiotica. Morgen komen er bloeduitslagen terug en als die goed zijn en ze kan zichzelf warm houden hoeft ze geen antibiotica meer en mag ze misschien al bij mij op de kamer komen liggen.

19. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Ze heeft al een lekker blond koppie, haha dat heeft ze van mij. Ik ben supertrots! :D

Oja, en alle dames die aan het bevallen zijn of bij wie het rommelt, heel veel succes!

20. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Daisy: wat een plaatje!

Ilona en Sucre gefeliciteerd!

Robine: aan de ene kant balen dat je nog langer moet wachten, maar misschien is het ook wel fijner om te bevallen zonde oorpijn, toch? In ieder geval sterkte en bedankt voor het weerbericht dan zet ik morgen ons badje ook buiten.

Wbpepe: verbouwing tijdens de laatste loodjes van de zwangerschaps is k***! Ik weet er alles van. De vorige keer zat ik ook midden in de verbouwing en zat alles tegen. Ben toen ook nog eens 3 weken te vroeg bevallen en toen waren we nog niet klaar!! Voordeel van de verbouwing was wel dat ik niet met de bevalling bezig was, maar met de race tegen de klok om alles af te krijgen. Bij ons is alles uiteindelijk goed gekomen en ik geniet nu met volle teugen van de verbouwing. Het is het allemaal waard geweest. Dus nog even volhouden, sterkte!

Debby: lijkt mij supermoeilijk om je kindje in het zk te hebben liggen en dat jezelf al thuis bent. Gelukkig is het voor een goed doel en mag ze al gauw naar huis.

Lennylenn: vruchtwaterverlies is altijd zoiets moeilijks. Ik had het in mijn vorige zwangerschap exact hetzelfde als jij. In het weekend gebeld naar de diensdoendende vk en die zei dat dat kon tegen het eind van de zwangerschap. Bleef echter waterige afscheiding houden. Om een lang verhaal kort te maken, na 2 dagen twijfel toch mijn eigen vk gebeld en die vertrouwde het niet. Dezelfde middag lag in het zk, bleek ik toch al meer dan 48 uur vruchtwater te verliezen. Ivm infectiegevaar zou ik daarom de dag daarop ingeleid gaan worden. Gelukkig braken die nacht mijn vliezen vanzelf en ben ik spontaan bevallen. Dus gewoon op safe spelen. Het is het risico niet waard!!

Vandaag met mijn zoontje lekker in badje buiten gespeeld. s ochtends de laatste hand aan de babykamer gelegd en de zooi op zolder met manlief opgeruimd. Ik ben er klaar voor!

groetjes, Aurelie

P.S. Er worden allemaal van die beschaafde baby's geboren met een net geboortegewicht en over het algemeen goede bevallingsverhalen. Goede bevallingsverhalen van zwaardere baby's zijn ook van harte welkom!

Deel Deze Pagina