Hallo dames, Hoe is het bij de rommelende dames....die houden zich verdacht stil....spannend! Ilona: Wat een poppetje!! Margrietje: Ik gebruik die perineum olie, maar weet eigenlijk niet of ik het wel op het goede stukje masseer...ach ja, we zullen zien. Ik heb hem trouwens gekocht bij de Etos. Het weer: Poeh.....wordt een zware week dames. Ik merk nu alweer dat het vocht vasthouden nog erger is geworden. Sterkte iedereen! Groetjes, Wendy
Heb vandaag echt een heerlijk dagje gehad! Heerlijk wezen fietsen en op het terras gezeten. Net uiteten geweest, eten was echt super.... Volgende x dat we weer uiteten gaan kan/mag ik weer alles eten! Nog geen nieuwe baby's geboren? Hoop dat het bij de "rommelende" dames van vanochtend wel is doorgezet. Het is idd moeilijk om je er niet teveel op te focussen.... maar probeer het echt. Ik ga er vanuit dat ik over de 40 weken ga. Ik merk hier ook dat het bij veel dames rond 35/36 weken begint met "rommelen" en ook veel gedacht wordt dat men elk moment kan bevallen en dan duurt het lang als je nog tot ruim 40 weken moet!
@margrietje: heb wel de olie gekocht en gebruik hem, maar ben nog niet bevallen dus of het werkt geen idee! @ilona: wat een wondertje is het toch ook he! Dat dit zomaar in je buik is gegroeid, ongelofelijk! Hopelijk mag ze snel van de aparatuur af en bij je op de kamer...
hey meiden, lekker dat komende weer!!! heb er nu al zin in, helemaal de nachten!!! ilona: wat een schatje en vind de naam echt heel leuk! hoop dat ze straks bij jou op de kamer mag en dat jullie snel lekker naar huis mogen! Wendy: ik heb ook de olie van weleda, maar vergeet het vaak te gebruiken... het moet gemasseerd worden op de huid tussen de twee gaatjes... (sorry voor de rare uitleg.) zodat dat stukje straks minder snel uitscheurt.... nou meiden, ik begin steeds minder te geloven dat de kleine zin heeft om te komen, dus neem alle kwaaltjes maar voor lief zonder te veel hoop te creëren wat anders ben ik steeds zo teleurgesteld als het dan weer weg gaat.... (is wel heel moeilijk hoor) ben dinsdag al 40 weken... had niet gedacht dit te halen omdat die kleine al v.a 34 weken ingedaald lag, maar ook dit zegt dus allemaal niks!!!! nou, hoop dat iedereen een betere nacht tegemoet gaat als afgelopen nacht....
Hey meiden, Om op iedereen te reageren red ik even niet… sorry… Ilona, van harte gefeliciteerd met jullie dochten Ty!! Linda, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Liv!! Sucre, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Lucas!! Nu heerlijk gaan genieten van jullie gezinnetjes!! Loulou, van harte met jullie huwelijk!! En supermooi weer gehad ook, heerlijk!! Sinds afgelopen vrijdag heb ik elke keer enorme krampen gehad… Moest ook elke keer naar het toilet rennen terwijl ik normaal heel slecht kan… Vooral ’s avonds wordt het elke keer erger en pijnlijker. Maar de kleine blijft wel lekker bewegen!! En zijn er meer meiden die het gevoel hebben alsof er soms een zenuw wordt afgekneld in je lies? Beetje maf gevoel is het… Wel heb ik echt genoten van de alcoholvrije Rose, die is echt heerlijk. Thanks Wbpepe!! Morgen weer naar de gyn, is weer ruim twee weken geleden dus ik ben benieuwd! En jeetje, wat zijn er veel meiden waar het nu al lekker rommelt zeg!!! Ik hoop dat het snel doorzet bij jullie allemaal!! Iedereen heel veel sterkte de komende dagen met de hitte! Ik geloof dat we het einde van de week zelfs tegen de 35 graden aan zitten hier… Lekker onder de waaier liggen denk ik, veel meer zal ik niet doen dan… Slaap lekker strakjes, als de warmte tenminste een beetje uit de slaapkamers wil blijven! Liefs!
Ilona wat een schatje zeg!!!! Hier geen ervaring met de perineumolie, weet dus ook niet of het werkt. Hier de hele dag met vlagen krampen, mijn vriend zegt dan dat is geen kramp dat zijn weeën!! Helemaal mooi dat ie weet wat het is ! Ik weet dat het idd nog weken kan duren maar ik hoop het niet, mag nu nog wel ff blijven zitten hoor maar ik weet van mezelf dat het de vorige keer ook begon met 36 weken, had toen ook alleen zo af en toe kramp en verder niets maar toen we in het ziekenhuis kwamen had ik al weeën en 1 cm ontsluiting. Nou ja we wachten het maar rustig af en al het begint dan begint het en zo niet dan doen we de aankomende week lekker rustig aan met het warme weer. Het viel hier vandaag wel mee hoor, vanmorgen een beetje wind erbij dus de ramen en de schuifdeuren open en ben toen nog druk aan het poetsen geweest, moest wel lachen om de opmerking van m'n vriend, heb je een beetje nesteldrang schat?? Zal wel zo wezen lag zelfs op m'n knieën die plinten te doen, is toch niet normaal op zondagmorgen met deze temperatuur??? we zijn vanmiddag nog op kraamvisite geweest, het meisje was nu 7 weken oud, terwijl ik naar het babytje keek zei ik onvoorstelbaar dat zoiets nu in je buik groeit!
oooooh wat leuk... er zijn al wat babietjes geboren gefeliciteerd!! Het is dus al behoorlijk aan het "rommelen" hier en daar???? Ik ben 37 weken en heb tot nu toe zelfs nog geen klein krampje gevoelt?! Ik was daar altijd heel blij om maar nu ik iedereen er over hoor ga ik twijfelen????? Zijn er nog meer die dat niet hebben? Betekend dit dat het waarschijnlijk lang gaat duren? (Ze is trouwens al bij 34 weken ingedaald... dat wel... de verloskundige zegt dat ze heel goed ligt) Iedereen.... doe lekker rustig met dat warme weer houd je hoofd koel en probeer er toch van te genieten????
@aureli: bedankt voor je verhaal.. ga het nu beter in de gaten houden want tjah.. ik had me er maar bij neergelegd dat het niks was maar ga er nu toch ff wat beter op letten. ben nu weer ff de voorweeen aan het weg vloeken. @mamy: pas een het eind van 37 weken kreeg ik de voorweeen. maar dat wilt niks zeggen hoor het kan van de een op de andere dag beginnen met rommelen en wie weet beval je wel meteen. de bevalling is maar een raar gebeuren en is voor iedereen anders.
Goedemorgen allemaal, Iedereen een beetje kunnen slapen?? Hier ging het beter dan de nacht ervoor gelukkig... Gister overdag niet geslapen, dus dat zal er wel mee te maken hebben gehad, alleen nu wel weer lekker op tijd wakker haha... @ Mona Lisa Smile Dank je wel dus nog voor de tip, heeft echt goed gesmaakt... vandaag weer even een nieuwe halen @ Snuffeltje Tsja had zelf echt de hele tijd het idee dat de kleine op de 28e zou komen, (waarom, geen idee??), maar dat blijkt dus niet het geval te zijn.. Stel me er nou maar op in dat het nog maximaal 3 weken is en we dan toch echt onze kleine in onze armen hebben.. Maar stiekem hoop ik toch ook wel op deze week...we zullen zien!! Vanmiddag naar de vk, die zal me denk ik ook weinig nieuws te vertellen hebben haha.... En hou je 't zelf nog vol, zie dat je in verwachting bent van de 4e, lijkt me echt wel pittig als je er nog 3 hebt rond banjeren! Voor iedereen voor vandaag natuurlijk veel koelte gewenst, want volgens mij zullen we die wel nodig hebben, en de rest van deze week!! Liefs
Goedemorgen allemaal! Ilona, leuke foto's! Vooral die tweede is lieffff Hier nog geen spannend nieuws, vannacht weer geen oog dicht gedaan van de krampen, ben er helemaal brak van. Bah bah. Vanaf eergisteravond heeft er op z'n hoogst 20 minuten tussen gezeten, het gaat echt aan een stuk door. Maar nog niet genoeg om echt weeën genoemd te worden helaas. Ze zijn sinds gisteravond wel een stukje zwaarder geworden, duren langer en stralen helemaal uit in m'n bovenbenen. Echt net of de kramp er in schiet! De enige manier om het een beetje draaglijk te houden bleek bewegen dus heb vriendlief aardig wakker gehouden met als een gek uit bed springen en puffend hoelahoepbewegingen makend door het huis te sjouwen. (Wel grappig hoe weinig het je op zo'n moment kan schelen hoe suf je er bij loopt) Maar al met al heeft het geloof ik wel z'n nut, na elke wee moet ik door de druk plassen en verlies ook een klein beetje bruine afscheiding dus er gebeurt wel degelijk wat van onderen. Straks ga ik proberen m'n afspraak bij de VK van woensdag te verzetten naar vandaag, dat vind ik toch wat fijner. Maar nu eerst even een licht ontbijtje maken en een bakje koffie voor Bart. Ik ben benieuwd hoe anderen de nacht hebben gehad!
Goedemorgen dames! Ik ga iedereen maar weer eens af, dat is toch wel het makkelijkst. *Loulou, 10 juli is nog even he, probeer daar niet teveel mee bezig te zijn! En ik herken het wel, hier is de zwangerschap ook compleet anders en rommelt het ook met regelmaat. Dat herken ik helemaal niet en dan gaat iedereen er maar vanuit het eerder gaat beginnen *Sabientje, ook spannend dus... wel lekker dat je even hebt kunnen slapen zeg! *Dommel, het komt allemaal maar moeizaam op gang bij iedereen zo te lezen... en dan straks ineens.... is het zover! Hoop dat je nog wat rust kunt vinden nu. *Sabbe, ook al zo'n nacht.. ik leef met jullie mee dames, zou willen dat ik wat van mij kon geven aan jullie *Lekker genieten van je etentje debby, je kleine meid komt vast snel thuis en dan heeft ze toch een heerlijk ontspannen moeder! Fijn dat de melk zo makkelijk komt, is weer een zorg minder. Hopelijk past het zich straks weer lekker aan de behoefte van Emma aan, zodat je niet teveel blijft houden. *MLS... hihih, het is komen en gaan he! Hou vol meis! Tja, ik kan wel zeggen dat je daar niet teveel op moet focussen, maar hoe doe je dat he? Het is gewoon een feit dat je ernaar uit kijkt, hoe dan ook... *Daphne, mooie foto's! En leuk die nostalgie toch? Ik ben met deze hitte wel jaloers op jou bescheiden buikje hoor... Heb hier echt het gevoel dat al mijn extra gewicht tussen mijn benen hangt...pfff Hoop dat het snel doorzet voor je, jij ook succes! *Robine, dagje madurodam... knap hoor dat je dat nog volhoud! Gelukkig wordt je oor weer beter. Je zult zien als dat is genezen dat je dan gaat bevallen Fijn te lezen dat het goed met je gaat! *Deetje, dat moet lekker zijn zeg, heb je genoten van je bad en het etentje? Heb je ook je onzekerheden kunnen uitspreken tegen hem? Het lijkt me vreselijk moeilijk hoor, om zo die laatste weken door te moeten. Juist nu heb je toch behoefte aan genegenheid lijkt me.... Ik vind het stoer van je! Helaas, de slaapkamer koelt niet meer af ben ik bang....hahah *nicole... ik moet zeggen dat ik niet weet of ik mijn baarmoedermond kan voelen... heb dat eigenlijk ook nooit geprobeerd :S Hij wordt wel korter en zachter geloof ik, en ik denk dat je baarmoeder door de druk van het hoofdje ook wel lager kan liggen, geen idee.... Hier was het gisteren ook weer zoooo benauwd plakkerig en heet..pfff. Het wordt van de week nog heter, maar wel minder vochtig dus ook minder benauwd.. ben benieuwd! *margrietje.... geen ervaring mee helaas! *Ilona, wat een snoesje is Ty zeg, ik vind de naam ook geweldig!!!! Hopelijk mag ze snel van alle toeters en bellen af en lekker bij je liggen. Geniet van haar!!! *Aurelie.... dat van die bevallingsverhalen ben ik met je eens hoor... zware babies en goede verhalen...hmmmm.... kan ik ook wel gebruiken nu hahaha *Ani, heerlijk dat je zo hebt genoten! *Shira... Tja het kan lang rommelen inderdaad... Wat de warmte betreft, daar veranderen we ook niets aan, dus laat het maar over ons heen komen. Lekker opfrissen tussendoor en wij kruipen in de avond al vroeg ons bedje in, airco aan en dan even bijkomen, heerlijk!!!!!!! *Spirit, herkenbaar hoor. Het was zondagochtend nog niet zo warm en ik ben in de tuin ook de hegjes gaan snoeien Vriend was in de schuur nog wat aan het rommelen en ik dacht laat ik me maar nuttig maken. Had eerst binnen alles aan kant geruimd, wasjes gedraait enzo.... Rond de klok van 3 kwamen mijn zus en haar gezinnetje "zwemmen" en zijn we lekker met zijn allen onder ons pavilioentje gedoken Toen werd het ook wel weer erg heet hoor!!! *Mamy, ik had bij de vorige zwangerschappen ook nergens last van, en lief overtijd bij alle drie. NU rommelt het regelmatig, maar toch denk ik dat het niet eerder gaat komen hoor. Volgens mij heeft het niets te maken met de tijd die je loopt, want je hoort ook vaak genoeg dat het gewoon ineens uit het niets begint! Geniet nog maar lekker van je klachtenvrije tijd!! *Brennie... hihii mijn moeder heeft zo het idee dat ie hier de 7e komt, vraag me niet waarom! Ze wil dus komende week hier mee komen poetsen, dat alles spik en span is. Voor mij lijken de schoolvakantie (24 juli) veel dichter in de buurt dan mijn bevalling hahaha. De kids zitten op school, dus dat valt op zich wel mee. Als ze thuis komen gaan ze meestal lekker spelen of zoals met dit weer, zwemmen in het badje buiten. Daarna neemt mijn vriend heel veel uit handen dus dat scheelt ook weer. Mijn middelste en jongste houden ook echt wel rekening ermee dat ik niet zo heel veel energie meer heb. Dat is ook wel heel erg lief hoor *Daphne, dat klinkt wel alsof er werk wordt verzet daar beneden! Hoop dat het lukt je afspraak te verzetten, voel je je vast een stukje geruster door! Smakelijk voor nu! Ego... Hier gistermorgen even een poetsbui gehad, het was redelijk weer buiten (mistig en minder heet, wel benauwd) Even de boel hier binnen onderhanden genomen en daarna in de tuin wat hegjes in model geknipt. TOen het een uur of 3 was kwam mijn zus met man en zoontje "zwemmen" dus lekker onder ons paviljoentje gekropen en de middag gezellig babbelend doorgebracht. Samen gegeten en toen kwamen mijn ouders ook nog even aangefietst. Al met al een gezellige dag gehad. Om half 10 was het zo warm en plakkerig binnen dat we naar boven zijn gegaan... lekker op bed met de airco aan...heerlijk. Heb wonder boven wonder weer goed geslapen. Beeb is overdag waanzinnig druk, maar in de nacht zo lekker rustig!!! Spannend hier, nog geen beebs bijgekomen, ben erg benieuwd wanneer de volgende gaat komen. Fijne dag, het voelt nu nog enigszins fris buiten, lekker hoor!!! Liefs Snuffeltje
goeiemorgen allemaal Daphne dat klinkt wel dat het nu echt wel gaat beginnen, zou idd proberen of je vandaag langs mag komen. Snuffeltje gisteren ook nog even druk geweest in de tuin Afgelopen nacht erg slecht geslapen tot een uur of half 4, toen al voor de 4e keer naar het toilet. Kwam door de warmte dat ik steeds wakker werd. Kreeg toen een goed idee, het bed staat hier al in de kamer en beneden is het veel koeler dan boven, heb de ramen open gezet en de schuifpui op een kier dus daarna heerlijk geslapen!! Zal zo even onder de douche en dan naar het zkh voor een CTG, ben benieuwd volgens mij is de baby een stuk rustiger dan vorige week, krijgt nu ook minder ruimte. Hier soms even een beetje weeën en vooral na het plassen krijg ik erge krampen. Lopen is ook niet fijn, krijg dan gemene steken van onderen. Dames allemaal een fijne dag en zoek fijn de schaduw op vandaag!!
Ha dames, goedemorgen... Alles nog steeds rustiger hier.. af en toe een harde buik... noem ik nog eens geen voorweeën meer. Het is heel anders dan zaterdag. Opvallend dat de baby donderdag en vrijdag relatief rustig was, zaterdag ik de hel dag die voorweeën had en dat zondag de baby ook weer actiever was... Nu is de baby weer rustiger... @ daphne: nou dat rommelt behoorlijk... ga je het nog wel redden tot een juli-babytje? @ perineumolie... hadden ze hier bij de etos niet. Dus ik smeer lekker PH neutralie babieolie daar... moet toch ook werken??? @ weer: dat wordt wat deze week... Gelukkig hebben we een tophuis... Het is als je 's ochtends alles openzet en dan vanaf een uur of 10 de gordijnen sluit en de zonneluifel opent, goed koel binnen. We hebben ook een ecru kleurig huis, helpt wellicht... Groetjes MLS
Goedemorgen allemaal! Spannend Daphne, misschien gaat het voor jou dan toch gebeuren. Ik hoop voor je dat het doorzet!! Lekker in de tuin gewerkt Snuffeltje, lekker zeg!! En heerlijk, airco op de slaapkamer, dan kun je inderdaad lekker even bijkomen!! Ik heb vanmorgen alles al lekker tegenover elkaar open gezet, het is nu nog heerlijk fris buiten en kan het lekker een beetje doorwaaien ! Heeft iedereen wel een beetje lekker geslapen vannacht? Zo maar even een rondje wandelen over de weekmarkt! Ga even lekker wat rabarber halen, lekkere mousse maken, heerlijk fris!! Liefs
Goedemorgen dames, Alle kersverse moeders gefeliciteerd met jullie kleine wondertjes (weet de namen allemaal even niet meer, sorry hiervoor). Hier is het ook goed aan het rommelen, bijna de hele dag heb ik last van menstruatie-achtige pijnen en fietsen gaat al bijna niet meer, heb dan het kokosnoot-achtige gevoel daar beneden. Hier is het ook echt bloody hot, gewoon niet leuk meer. Mijn voeten en handen zijn ook goed gezwollen de hele dag, kan geen schoen of slipper meer aan pfff. Gisteren hadden we een druk dagje, 's morgens vroeg opstaan en zijn we naar een kameraad van mn vriend op de camping geweest, was een uur rijden met de auto pfff. Daarna zijn we naar mn beste vriendin geweest die 5 weken later is uitgerekend dan mij. We hebben ook even foto's gemaakt van onze buikjes om te vergelijken hahaha, erg leuk. Zie foto hieronder. Had haar al een hele lange tijd niet gezien en het weerzien was erg leuk. Haar zoontje word in november alweer een jaar en herkende hem helemaal niet meer terug haha. Daarna weer een uur terug rijden naar huis, waar we een bbq hadden bij mn schoonouders, was weer erg gezellig. Dus al met al was ik echt geradbraakt toen we eindelijk weer thuis waren. Nog 6 daagjes en dan zit ik ook op de 40 weken grens, pfff van mij mag het wel komen hoor. Nou dat was het weer even voor vandaag, iedereen een fijne dag gewenst