@ deetje / sunshine: ben benieuwd wie van ons drieën als aanvoerders van de lijst nu als eerste gaat bevallen eigenlijk... Lang trouwens niks van sunshine gehoord....
@ Jolan: welkom hier. @ Snuffeltje: misschien wel verstandig dat ik nog een reserve buddy heb die niet gelijktijdig is uitgerekend haha! Zal je zo even mijn gegevens pb-en @ Tijgertje: ik wil ook wel jou buddy zijn hoor! Stuur je gegevens maar! witte druiven tegen vocht? hmm, dat moet ik ook eens gaan proberen.
pfoeh wat een warmte kan geloof ik het beste binnen blijven daar is het nog het lekkerst. Wat betreft het moe zijn dat herken ik wel hoor hier is de pit er ook aardig uit het komt gewoon door het warme weer denk ik. Nou ja rustig aan maar weer en met de voetjes het water in
dag dames... hier een juli mama to be die voornamelijk meeleest maar wil toch even alle kersverse mama`s feliciteren met hun beebs!! En voor de andere meiden, zet hem op ha...( al is de maand Juli nog wel lang pfff )
Kaatje en Dommel, heb jullie nummers opgeslagen Maartjeh, welkom... als je wilt kun je je gegevens doorgeven en dan zetten we je op de spruit is eruit lijst erbij Moe zijn is hier ook aan de orde hoor, moest net even op school een tijdje wachten, daarna nog foto's maken met de jongste en daarna nog even een boodschap halen. Ben nu net thuis en voelde me alsof ik me naar huist moest slepen!!! Het liefst was ik in de super gaan liggen, zo lekker bij de koelingen daar!!!! Ben ook hele ochtend binnen gebleven, maar zometeen als de boys gaan zwemmen, kruip ik maar in de schaduw erbij. Ik heb wel ook al langere tijd ijzertekort, maar of het daaraan ligt of aan de warmte weet ik niet. Ben ook erg slapjes
Hier vandaag ook enorm moe, kan de hele dag wel slapen heb ik het gevoel.... Gelukkig is m'n moeder hier die kan lekker met Kyra spelen en heb ik vanochtend lekker in bed kunnen liggen. Vanmiddag maar even het zwembad in voor afkoeling.
Hey meiden, hebben jullie tips tegen rugklachten? Ik krijg er steeds meer last van en vraag me af of dit voortekenen zijn... Geen enkele houding ligt lekker, zelfs niet met extra kussens... Sorry moet het even kwijt, ik voel me momenteel even totaal niet fit en ben niet voor uit te branden...
Hey dames, Ff snel een ego berichtje want moet zo weer weg. Vanochtend bij de vk geweest (sage femme). Ze kon het hoofdje al voelen. Had al wat ontsluiting, bekken is groot genoeg alles was goed. Behalve bloeddruk. Was weer te hoog. Als ik me slecht ga voelen direct naar het ziekenhuis en word ik ingeleid. Anders moet ik de 7e (uitgerekende datum) terugkomen en willen ze dan inleiden. Dus het einde is eindelijk in zicht, en al dat gerommel is dus niet voor niks geweest. Joepie!! (nu hebben ze natuurlijk al eerder beloofd dat ze de baby zouden halen, dus ik hoop nog niet teveel, maar ben toch wel een beetje blij!) Oh ja hebben jullie trouwens ook zoveel bloed en bruin verlies en krampen na zo'n onderzoek. Ik heb dat nooit gehad, maar nu opeens heel erg.
wat voor rugpijn heb je margrietje? Soms helpt een kruik, soms een coldpack. Een rechte zithouding wil soms ook helpen, of liggen op je zij met je knieen licht opgetrokken en een dik kussen ertussen. Het schijnt dat je weeen ook in je rug kunt voelen, dus probeer eens duidelijk te krijgen of het gewone rugpijn is of komt het met golven en heeft het pieken? Heb je echt veel last van rugpijn, zou ik een paracetamol nemen en even rusten.... hoop dat het snel zakt! Duimelijn, nou dan is het gerommel niet voor niets geweest he! Hoop dat je bloeddruk onder de grens blijft, maar inderdaad is het einde in zicht! Hou nog even vol... rustig aan jij! LIefs
Maagzuur: ik zweer echt bij Antagel, te verkrijgen bij de apotheek voor 6,70 euro. De vorige zwangerschap kon ik echt niks meer eten of het begon al te branden en om maar te zwijgen over tandenpoetsen. Deze keer bijna geen last dankzij antagel. Maine: Ben ook zo benieuwd hoe ons kleine mannetje gaat reageren op zijn broertje of zusje. Hij is pas 16 maanden dus voorbereiden kan ik hem niet. Ik laat wel regelmatig de babykamer zien, en hij vindt mijn dikke buik en dan vooral de navel erg interessant, maar volgens heeft hij geen idee wat er zo gaat gebeuren. Ollebolleke: Klaag maar lekker raak hoor! Het lucht op en wij kunnen ons hier allemaal er goed iets bij voorstellen. Ben net terug van de vk in het zk. Ik heb de hele tijd een vrij lage bloeddruk en nu is ie opeens aan de hoge kant. Moet volgende week voor de zekerheid terugkomen en als ik me niet goed voel even bellen. Baby is al flink ingedaald en ligt vast. Maar dat had ik al gemerkt! Helaas is dit geen garantie dat de bevalling nu snel gaat beginnen, maar hopen doe ik het wel. De vorige keer met 37 weken 2 dagen bevallen en als dat nu weer zou zijn dan ben ik volgende week rond deze tijd bevallen. Zou dat niet heerlijk zijn!! Stap weer in eens in mijn mega opblaasbad. Ja ja, heb het voetenbadje toch ingeruild voor zo megading en het is heerlijk! Echt een aanrader voor iedereen die plek heeft in de tuin. groetjes, Aurelie
@ Maartjeh: welkom! @ Snuffeltje: ook jou nummer staat erin! Nu moet het toch zeker goedkomen! @ Margrietje: hier geen rugklachten behalve als ik te lang plat op mijn rug lig. Dan helpt het om op mijn zij te gaan liggen met mijn benen opgetrokken en een kussen ertussen. @ Duimelijn: Zou het dan toch binnenkort doorzetten bij jou? Fijn dat alles niet voor niks is geweest! @ Aurelie: Veel plezier in je badje! Heb mezelf hier vandaag opgelegd dat ik toch echt eerst de benedenverdieping onderhanden moet nemen voor ik mijn badje in mag! Net eindelijk de stofzuiger rondgehaald, nu nog even afstoffen en toilet doen, was ophangen en dan badje in! Mijn moeder sms-te net of we vanavond daar kwamen eten, dus dat hoef ik dan lekker niet meer zelf te doen.
Snuffeltje; het is een zeurende rugpijn... het gaat niet met vlagen of zo... wel in combi met een drukkend zeurend gevoel daar beneden bij het schaambeen. De baby is al ingedaald dus ik vermoed dat het nog verder aan het indalen is anders zou ik het niet weten... In ieder geval bedankt voor de tips! (ook Kaatje bedankt) Roozjuh: ik had je nog een pb gestuurd.. is die aangekomen?
Bubica&Andrea, van harte gefeliciteerd met jullie dochters @dommel, ik wordt maandag ook gestript om 8.20 ben benieuwd
alle mobiele nummers opgeslagen.... nu komt het vast goed!!! ik zit maar heel de dag binnen, beter als buiten, automatisch ga ik dan weer veel te veel doen.... (hele bovenverdieping weer aan kant) maar voel dan later pas dat ik krampen en harde buiken heb.... tja!!! loulou, tja ben benieuwd naar het strippen, als er nog geen ontsluiting is kunnen ze niks doen geloof ik en het geeft geen garantie, maar vind het de moeite waard, mag moedernatuur best een handje helpen. vooreen kon ik zelf altijd mijn baarmoedermond voelen. maar met het indalen van de kleine is de baarmoedermond naar achteren geschoven, nu kan ik dus niet voelen of het al zachter is etc. volgens de verloskundige komt hij pas weer naar voren zodra het kindje er bijna is.....
Binnenkort lees ik als het hier wat rustiger is weer even bij. Ons kleintje drinkt nog niet aan de borst en heeft de eerste nachten veel problemen gehad met het ritme en heeft ons lekker wakker gehouden . Maar we genieten echt enorm van ons kleintje en zijn zo trots op haar. Ik kan echt niet stoppen met naar haar kijken en ik voel mezelf gelukkig ook goed. Ik moest donderdag om 07.30 uur in het ziekenhuis zijn voor de inleiding. Ik had de hele week hiervoor ctg's gekregen gezien ons meisje zich zelden liet voelen op de dag, dit terwijl ze tijdens de ctg actief was en die er goed uitzagen. Maar gezien ze hierna weer heel erg stil was werd ik toch behoorlijk nerveus gedurende de dag. Ik kreeg om 09.00 uur de eerste lading gel, hierop werd mijn baarmoeder mond weker en was ik tot 2 cm ontsluiting gekomen. Rond 12 uur kreeg ik voor de tweede keer gel. Ik ben hierna wel behoorlijk gaan rommelen en heb steeds onder de douche gezeten waardoor dat rommelen heel erg goed te doen was. Ze konden mijn vliezen rond een uur of drie nog niet breken. Ik zat op 3 cm ontsluiting en de baarmoedermond was nog niet helemaal weg. Ik moest dus afwachten wat de rest van de dag bracht, maar ze verwachten de volgende morgen verder te gaan met de gel. Ik ben steeds blijven rommelen en douchen. Ik vond het rommelen wel vervelend als ik op bed moest liggen aan de ctg want dan werden ze pijnlijker. De weeen wilde eigenlijk steeds niet doorzetten. Er was in de avond/middag ook geen verloskundige, maar gelukkig was er wel 1 langs gekomen die in haar vrije tijd even wilde voelen hoe het ervoor stond, er was toen rond een uur of 8 nog niks veranderd. In de avond om 11 uur is er weer gekeken hoe het ervoor stond. Ik was nog niet verder gekomen en we mochten aangeven of dat ze gingen proberen mij te laten slapen en vrijdag in de ochtend verder te gaan of dat ze met de gyneacoloog gingen overleggen of ze mijn vliezen mochten breken. Ik wilde heel graag doorgaan want was totaal niet moe. Rond 12 uur in de nacht hebben ze mijn vliezen gebroken en toen is het hard gegaan. Het eerste uur kreeg ik steeds pijnlijkere weeen die al wel hun werk deden maar nog niet hard genoeg en rond 1 uur 's nachts heb ik een infuus gekregen. Hierna is het voor mij qua tijdsplanning echt helemaal weg. De weeen werden steeds heftiger en waren lastig op te vangen (de sporen hiervan staan nog steeds in de zij van mijn vriend). Ik wilde ook niet echt meer puffen en heb nog op mijn kop gehad, daarna deed ik het wel weer. Op een gegeven moment heb ik ook pijnstilling gehad en die vond ik niet werken. Ik kreeg rond vier uur steeds heftigere persdrang en wegpuffen lukte niet meer, heb toen enorm aangedrongen bij mijn vriend te bellen gezien ik ze niet meer tegen houden kon terwijl mij was gezegd dat dit belangrijk was. Toen kwam de verloskundige en ik mocht gaan persen, dit was echt een enorme opluchting voor me. Het deed helemaal geen pijn en ik kon eindelijk met die aandrang meewerken en om 04.57 is ons meisje nadat ik nog ingeknipt ben geboren. Ze woog 3120 gram en was 48 cm lang. Daarna was ik alles vergeten, wat is het geweldig als ze je kindje op je buik leggen. Dit terwijl ik dit tijdens de weeen echt niet gedacht had dat ik die pijn zou vergeten. Als ik erop terug kijk heeft het allemaal wel even geduurd maar is het toch allemaal goed verlopen.
Nou andrea, dat klinkt als een heftige ervaring, gek dat je daarna het ergste direct bent vergeten he!!! Kaatje en Dommel, het moet goedkomen nu hoor hahah