Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Goedemiddag inmiddels alweer :).

Eens even kijken hoe het hier gaat.
    Ik zie dat er weer een aantal kindjes bij zijn. Het blijft wel in evenwicht, zeg, jongens en meisjes.
    Enne wat kunnen we er met z'n allen wat van 'KLETSEN'!!
    Zal wel door de zw.verlof komen :D.

@ Snuffeltje: Kun je mij weer roze maken (21 juli). Ik zag dat ik weer in zwarte letter stond. Gisteren weer een echo gehad, de achtste inmiddels, en voor de derde keer gezien dat het een meid is.
    Nou dan zal het wel echt een meid zijn, toch?!

Zeiltje: Tja, pfff, wat een zweetding, zeg. Maar we hebben sinds anderhalve maand nieuwe matrassen, dus ook ik wil het niet verknallen. Vorige keer braken m'n vliezen ook 's nachts. Alles ...-nat. En inderdaad, je weet het niet, he...

@ Aurelie: Die hitte blijft ook hier 's nachts hangen. Heb de ventilator dan ook aanstaan en lig gewoon lekker boven de dekens.
    Nog even volhouden en hopen op een flinke bui :). Begin volgende week zakt de temperatuur gelukkig. Fijn, he hoog zwanger in juli!!

@ Phoobear: Spannend, meid. Toch blijf ik voor je duimen dat de kleine het in het bolletje krijgt om alsnog te draaien. Heel veel succes meid!!

@ Mouschy: Kan me helemaal voorstellen dat je zo ontzettend trots bent op Ewout. Mijn dochter heeft ook een aantal keer een piepklein figurantenrolletje gehad. O.a. eentje in de film 'Waar is het paard van Sinterklaas' en ook in de mini-serie 'De prins en het meisje'.
    (De prins en het meisje - Programma's - Uitzendinggemist - Nederland 2). Je ziet haar in deel 1 van 23 dec. even duidelijk in beeld bij 20min en 11 sec. (haha, hoezo trots!!).
    Geniet er dus van en laat het lekker over je heenkomen ;).
    Ik ben ook echt benieuwd!!

Maareh even terugkomend op 'te klein'?? Volgens mij is 6,5 pond netjes, hoor. Tegenwoordig zijn veel baby's inderdaad 8 ponders, dus 't is maar waar je't mee vergelijkt. Onze zal zo rond de 6-6,5 pond uitkomen. Keurig volgens de gyn en de vk.

@ Kaatje: Ow lekker zeg, zwangerschapszwemmen of is het water ook heeeeel warm?? Geniet er lekker van :).

@ Deetje: 4 juli, mooie datum om te bevallen (independence day, he ;), dus lekker onafhankelijk bevallen...hihi) Zet 'm op meid!!

Update-je van mijzelf:
    Gisteren naar de gyn geweest. Bloeddruk opgemeten en die was, zoals gewoonlijk, goed. Weer een echo gehad. Leuk om de kleine meid weer te zien. Was pas een week geleden dat ik een echo had, maargoed...
    Vervolgens doorgesproken waarom mijn hb-waarde zo ontzettend lag ligt. Men heeft geen flauw idee. Dus moest ik bloed laten prikken, voor nader onderzoek. Vervolgens werd er even heen en weer gebeld en kreeg ik te horen dat ik toch maar even een infuus met ijzer kreeg. Extra kan geen kwaad en staaltabletten worden nu te traag opgenomen. De gyn was nog aan het twijfelen om extra bloed te geven, maar dat was op dit moment toch nog iets te risicovol.
    Als er niks verandert, zal ik dat volgende week wel krijgen.
    Gisterenmiddag dus aan het infuus gelegen en alvast een voorproefje op de kraamafdeling gehad.
    't Gekke is dat ik me wel moe voel, maar meer van het weer, dacht ik en omdat ik nogal een bezige bij ben...
    Hoop echt dat men kan vinden wat het is. En het is geen ijzer tekort.
    De zwangerschap begonnen met controle bij de gyn, vervolgens vanaf week 25 naar de vk gemogen en nu weer terug naar de gyn. Ach, moet toch in het ziekenhuis bevallen. Hoop aan de ene kant natuurlijk dat ze snel komt, maar nu met dit is het voor mij beter als ze nog even op zich laat wachten. De kans dat de hb-waarde tijdens de bevalling zakt, is heel groot en ik heb helaas geen reserves meer...
    Duimen dus!!

Gr,
    Maine

2. mamma van vijf

mamma van vijf Actief lid

17 jun 2009
    137
    0
    0
    Ik heb hier eigenlijk helemaal niets te zoeken. Mijn kind komt pas met de sneeuw (hoop ik).

Ik wil alle "uitgetelden" heel veel sterkte wensen, vooral met dit warme weer. (Mijn oudste is geboren midden in een hittegolf op de heetste dag van de eeuw, midden op de dag... ik herinner het nog als gisteren, en hij wordt alweer 15 jaar binnenkort).

Geniet van de laatste momenten van jullie bolle buiken..... toi toi toi!;)

3. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hoi Mamma van vier,

Wat lief van je dat je zo aan ons denkt en dan ook een berichtje achterlaat. SNEEUW!! Tja, zou er zo doorheen gaan rollen :).

Gr,
    Maine

4. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Ff checken- andere banner uitgezocht. *edit* gelukt! Vond het toch leuker dat 'ie doortelt snap alleen niet waarom die ooievaar niet aan het eind staat? Toch nog verder zoeken..

5. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Zou om 12h00 de kleine man van het kdv gehaald en daarna lekker in ons badje geplonsd. Kan daar zo van genieten. Hij vindt dat water helemaal geweldig en nu mama dat grote bad heeft opgezet en wij met z'n tweeen kunnen plonsen, is hij niet meer uit het bad te slaan. Hij ligt nu even te slapen, dus kon ik even spieken hier. Maar het gaat hard met de berichtjes.

zeiltje: Ik heb net als Wpepe een waterafstotende moltonhoes bij de Ikea gekocht tijdens mijn vorige zwangerschap. Het is een 2 persoons en ligt prima. Kraakt niet, zweet er ook niet meer door.

Robine: dat is inderdaad een snelle bevalling. Wel lekker dat je er zo snel van af bent, maar ik weet van mijn vorige keer nog wel hoe heftig een weeenstorm kan zijn. Rust lekker uit en geniet ze!

6. brennie888

12 jan 2009
    33
    0
    0
    almere
    @ Sunshine 82
    Wat grappig dat je daar ook zit!!
    Heb je inmiddels ook al bijna alle vk gehad??
    Woon dichterbij de Compagnie dan bij de dokter, dus da´s wel makkelijk inderdaad;)
    Alvast heel veel succes voor zometeen, kijken wat ze zeggen in ´t zkh!!

Liefs

7. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Robine en Mamabeer: Gefeliciteerd en heel veel geluk toegewenst! Geniet ervan!

Zoals wrs de meeste mensen in Nederland heb ik vannacht ook erg slecht geslapen... Hopelijk koelt het snel weer iets af!
    Ik mag zometeen voor controle naar de vk. Ik ben benieuwd wat ze zegt over die vervelende rugklachten... Hopelijk zijn het voortekenen! Net als mijn liezen die met de dag stijver worden...

Vanochtend merkte zelfs een vrouw in de winkel op; het duurt zeker niet zo lang meer he? Uw buik zit zo laag... Wel grappig om te horen van mensen die je helemaal niet kent!

Rustig aan allemaal met deze tropische hitte en succes voor degenen die vandaag gaan bevallen!

Groetjes!

8. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    mouschy, foto's zijn prachtig :)

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Wat is het warm...ppffff. Ik zit heel de dag al binnen met de fan aan. Straks komt mijn zus en dan gaan we ff ergens een ijsje eten.

Gisteren nog ff snel een buikfoto gemaakt met 39 weken....aan de ene kant hoop ik dat er geen buikfoto gemaakt hoeft te worden met 40 weken...hihih...als je begrijpt wat ik bedoel....

Bekijk bijlage 2358

Groetjes,
    Wendy

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mooie buik hoor naamgenootje-wendy !
    ik heb allemaal van die striemen en dat ziet er niet uit! heb daarom ook geen fotos van mn buik. vind het foei lelijk maar jouw buikie ziet er goed uit meid. mijn complimenten!

Groetjes Wendy

11. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

@ Sunshine: succes in het ziekenhuis, hopelijk valt het allemaal mee.

@ Tijgertje: doe maar rustig aan meid! En hou het in de gaten! Dikke knuffel!

@ Robine: dat is echt heel snel gegaan zeg! Genieten maar nu!

@ Maine: zwangerschapszwemmen. Het water is over het algemeen wel wat warmer, maar wisselt per keer hoe warm. Het is echter een binnenbad, dus koud is het nooit. Als je er in zit is het gewoon lekker, maar met dit weer er weer uit en omkleden..........blegh, daar wordt ik iets minder blij van, maar goed, heb me al voorgenomen dat ik straks hier het badje achter het huis in duik, van daaruit door naar zwangerschapszwemmen en daarna thuis er maar weer in haha :D om af te sluiten met een koele douche vanavond!
    't Is wel erg lekker dat zwemmen en ben zo ook nog even actief bezig!
    Vreemd dat ze niet weten waarom je hb zo laag is. Hopelijk helpt het infuus van gister een beetje!

@ mamavanvier: thx! Enne sneeuw....dat klinkt nu wel heel verleidelijk!

@ Wendy: mooi buikje hoor!

Hier net bij de vk geweest. Ben weer helemaal goedgekeurd! Bloeddruk 105/80 dus was prima, beeb ligt nog steeds vast en buik is gezakt (had ik het toch goed gezien gisteravond in de spiegel, vond al dat ik een 'hangbuik' had). Verder laten ze me toch niet tot 43 weken doorlopen. Dit deden ze eerder nog weleens, maar aangezien het ziekenhuis daar mee is gestopt, doen zij het ook niet meer! Dus hoef me niet meer in te stellen op 25 juli haha, maar max 18 juli! Inleiden/strippen doen ze hier pas va 41 weken, dus als alles rustig blijft heb ik volgende week eerst nog een gewone controle met 40+5.
    Op de terugweg nog even snel op de markt lekkere broodjes gehaald en mezelf getrakteerd op een MEGA CORNETTO :D hmmm
    Nu ga ik m'n bikini aandoen om hem voorlopig niet meer uit te doen!
    Tot later!

12. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Meiden die nog een dikke buik meedragen ik wil jullie even heel veel succes wensen met de laatste loodjes!!
    Pffff het is veel te warm om hoogzwanger te zijn!

Hier gaat alles super goed. Bob is nog steeds heel tevreden en slaapt en eet en voor de rest nog niks! Heerlijk!

Succes dames en ik duim voor een voorspoedige bevalling voor jullie allemaal!

Knuffel Pooh

XXX

13. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Mooi buikje Wendy!

Net bij de vk geweest. Alles was goed! Volgens de vk lag het kindje nog lekker maar wel vast in het bekken.
    Ik heb een folder meegekregen over bekken en rugklachten tijdens de zwangerschap... ik zal het zometeen even doorlezen.

Groetjes!

14. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    @ryanne: dat is best schrikken he! gelukkig alles weer goed. Ik schrok ook behoorlijk toen ze dat vorige week bij mij dachten en ik 2 nachten in het zkhuis lag...

@MLS: wee, wee, wee, wee!!! hihi

@jolan: wee, wee, wee, wee!!!

ok vooruit: alle dames die aan het wachten zijn: wee, wee, wee, wee!!!!

@kaatje: blij dat iemand het herkent, voelde al zo vaag! Bij de gyn. ging alles goed vandaag. Kleintje had genoeg vruchtwater en spartelt nog steeds vrolijk rond. Goed ingedaald en ik mag weer terug naar mijn eigen verloskundige. Vind dat wel
    heel erg fijn!

@dommel: kan het me voorstellen.... ook voor jou: wee, wee, wee!!

@mouschy: huh, waarom wil hij daarop wachten?? mijn baby gaat de 7 pond sowieso niet halen dus vind het een beetje een gek antwoord. Heb ook even je foto;s bekeken, jullie hadden veel lol zo te zien!

@phoobear: spannend joh, nog even de weken aftellen dus!

jezus wat lullen jullie veel, hihi niet gek hoor, tis buiten snikheet!! en ik moet verplicht thuis wachten tot ze de combi magnetron komen leveren en mijn ouders zijn net thuisgekomen. Ga liever daarheen!!

@tijgertje: knuf voor jou, hopelijk voel je je snel wat beter

@mama van 4: nou wel lief dat je ons even komt steunen! thanks ;)

@wendy: mooi buikie hoor, lijkt die van mij wel ;)

verder heb ik het snikheet, zweet me kapot en mijn voetjes worden weer olifantformaat. Zal blij zijn als het van het weekend even afkoelt....

15. Mona Lisa Smile

Mona Lisa Smile Actief lid

11 jul 2008
    407
    0
    0
    omgeving Eindhoven
    Ben ik weer na 2,5 uurtje siesta... Heerlijk bijgetankt in bedje... ben een makkelijke slaper... Mijn moeder zei vroeger al dat je een kanon naast me kon afschieten :)... Dus warm of niet den deze heeft heerlijk als een roos geslapen...

Nu ga ik lekker het hondje uitlaten... Da's het enige voordeel dat de kleine nog niet is ingedaald... ik heb dat kokosnootgevoel nog niet hahaha en kan nog lekker mijn gang gaan... Maarruh vlak voor 't in slaap vallen maakte ik me wel een beetje zorgen over de komende 2 weken... Brrrr.. ik zie lange inleidpogingen en keizersnede weer boven mijn hoofd zwaaien...

Groetjes, ga even de hitte in...

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    pfff warm he meiden!!! zal blij zijn als het weer wat koeler is.... normaal klaag ik niet zo op het weer, maar nu vind ik het echt TE warm....

nicole, ik hoop dat je ge-wee, wee, wee zal helpen ;)

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    mona lisa, bij mij is de kleine wel ingedaald, maar ik ken dat kokosnootgevoel ook niet hoor..... De kleine zit bij mij heel hoog, teminste.... mn buik zit nog heel hoog, maar de kleine is al wel helemaal ingedaald. Vraag me af of mn buik nog zakt....

18. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    hier ook een kleine die is ingedaald, maar ook geen kokosnootgevoel! En mijn buikje hangt wel wat lager, maar voetjes trappen voor mijn idee nog te hoog haha!

19. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Omdat ie niet 'verder' kan tellen en dus opnieuw start, daarom staat ie vooraan!!!

20. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Hier gelukkig ook geen kokosnoot! Kon ook haast niet want ik heb nog steeds een dikke babykont onder m'n ribben. En zo'n schattig voetje in m'n zij *smelt*....
    Hier is het wel uit te houden, lang leve de wind!!! Zal even spieken: binnen 24 graden. Buitenthermometer hangt net even in de zon denk ik: 32. Niks mis mee!
    Begin een piepkleinbeetje (maar dan ook echt een heeel klein beetje) nesteldrang te krijgen... boven alles redelijk aan kant (op 1 kamertje na maar daar hoeft wat mij betreft niemand heen) en nu beneden even doen. Maar dan moet ik nu dus echt wel uitloggen. Tot later!

Deel Deze Pagina