een middagdutje proberen te doen, maar helaas... de kleine schopt erop los en is weer maag / navel oefeningen aan 't doen... En nu zijn de voorweeën weer lekker bezig ( die toch waarschijnlijk niks doen...) @ wbpepe: ja dat dacht ik al, dat ze niet kunnen inleiden zonder dat je lichaam al wat gedaan heeft... Chipzzz dat het bij jou ook zo moeizaam gaat, met dit verschil dat ik al 2 weken verder ben dan jij... Maarruh dat is even de zelfmedelijden die even aan 't woord is... Jij moet ook gek worden van je rug / bekkeninstabliteit... Hoop dat de balloncatheder werkt en maak jezelf niet gek. Je hebt nu deze weg ingeslagen, even doorbijten! @ snuffeltje: oh maar niks dan begrip bij de vk hoor! Nee dat is toppie! Maar zoals wbpepe zegt. zij staan ook een beetje met hun rug tegen de muur. Morgen 14.45 heeft de vk een afspraak gemaakt bij de poli van het ZH. Vandaag was het te druk en ze wilden juist dat ik alle aandacht kreeg. Dus ze hebben het goed met me voor hoor...Fijn dat alles goed was bij de gyn! @ deetje: wat een schat ben je! @ debby: ah jakkes nee hé...keizersnee... ik heb een deja-vu week 34 (stuit)... dat is echt mijn uiterste noodscenario... @ dommel: oooohhh super! @ Ani: hé, niet strippen wanneer het wel kan? Je bent toch al 7 dagen overtijd = 41 weken ???? @ Robine / Daphne: smelt helemaal van jullie beebjes! @ passie: voorweeën is inderdaad meestal alleen je onderbuik en duren maar kort 20 tot 40 sec. Weeën duren langer dan een minuut... en wat Ani zegt, naar 't schijnt weet je dat wel... @ Roozjuh: zet'm op meid!
Net het beslissende telefoontje gehad, en Ewout is het NIET geworden Snap er echt helemaal niets van!!! Zowel in de studio als het voedingscentrum zelf die er ook bij waren, hadden voor Ewout gekozen. Zaterdag ochtend was er nog een andere jongen geweest en die had de clip ook opgenomen, en was binnen een uur klaar, maar hij is ruim 4 jaar. En dat word m dus, en hij staat niet ingeschreven bij het castingburo... Flink balen hier
Ff update- (voor?)weeen nemen gelukkig toe. Hoop dat het allemaal voorspoedig genoeg gaat en ik niet naar het zh hoef morgenochtend! Vlos komt steeds langs om hartje te luisteren, heel plezierig. Ga nu weer even bewust relaxen, 'vriend' is even weg (naar vlakbij hoor) om snoeperij te halen en etiketjes te printen, kan ik straks op de enveloppen plakken. @ juni-mama: vlos zei hier dat ze voor een eerste kindje eerder 41 dan 40 wk normaal vinden, en je wordt op de dag van 42 wk overgedragen. Tot 42 wk valt binnen de normale termijn, al is er volgens mij nooit iemand echt blij mee... pas daarna ben je écht overtijd. Sterkte! Hoop dat mijn volgende bericht van een kleintje is, ik wil net zo'n poppie als op de foto's hier! Prachtige mannetjes dames!
Wouw, flink wat meiden met weeën hier! Ik werd er midden in de nacht wakker van en ze kwamen toen met regelmaat. Ik wist toch eigenlijk meteen wel dat het geen oefenweeën waren. Gelukkig geen pijn in mn benen of rug erbij gehad. Ik vond het voelen als een enorme kramp, zoals bij menstruatie. Je voelt de wee opkomen, een hoogtepunt bereiken en weer afzakken en daarna voel je je even prima. De persweeën vond ik ook erg heftig, je buik trekt helemaal samen, en dat zie je ook. Heel apart. En het persen? De uitdrukking "een kind er uit poepen" klopt echt. Je hebt echt het gevoel dat je aan het poepen bent. Ik had juist altijd gedacht dat je de druk heel ergens anders moest zetten.
Ja dat gevoel dat je moet poepen is ook herkenbaar Ik zat trouwens jouw site weer eens te bekijken Sucre, Lucas blijft een mooi mannetje hoor! En grappig om te zien, Sid ligt ook steeds zo in het badje. Vind hij echt heerlijk! Ik vind trouwens dat ze in die eerste paar dagen ook al best snel veranderen! Zo, ga me nou maar weer eens met onze hummel bezig houden. Sta net vol vertedering te kijken hoe lief hij ligt te slapen knalt hij me toch met een kabaal z'n luier vol!! En dan grijnzen he! Heb m'n vriend gesmst dat het echt een zoon van hem is, die lag ook helemaal dubbel. Maar die volle luier betekend wel dat het 'wandelend buffet' (ik) weer geopend moet worden dus tot later dames!
zoals kaatje al schreef wat is hier aan de hand? wat een drukte jeempie. Is iedereen een beetje onrustig? Voor vandaag is het me even te veel om overal te reageren, dus doe ik het even uit mn hoofd zit ook bij blz 1122 dus ben nog niet eens bij @daphne wat een schattige foto's zeg en wat een mooi mannetje zeg. @weeënde dames zet m op meiden! nog even doorpuffen en dan kunnen jullie je dochter of zoon in je armen sluiten @inleiden/gellen/strippen: voor iedereen die hier morgen voor moet ik denk aan jullie en een dikke knuf @all hou vol en blijven aftellen ook wij komen aan de beurt hihi @ego naar de vlos geweest alles goed beeb ligt nog niet vast. alleen was bloeddruk 135/90 en ze heeft mn urine gecheckt op eiwitten: niets. Nu wil ze me donderdag weer zien Het zekere voor het onzekere zegt ze (ze dacht ook dat het ruggetje aan de andere kant lag)maar de vorige keer wilde ze een groeiecho en een keer extra bloedsuiker omdat ze dacht dat het een groot kindje was.(loos alarm) De rest van de 4 vloskundige hoor ik er nooit over. Ze komt op mij en mijn man een beetje onzeker over en de twee keer dat we haar hadden hadden we beidde onze bedenkingen Goed dat ze checkt maar dit soort dingen zijn alleen bij haar. Zo dat is eruit, sorry hoor even klagen
Eens even kijken wie er al bevallen zijn, er mogen er nog wel even wat bijkomen hoor deze dagen. Spannend! Hier nog niets, 2 keer generale repetitie gehad en die weeën voelden toch net zo aan als echte weeën, vooral de laatste keer. Alleen totaal niet regelmatig. Ben benieuwd wanneer het doorzet, van mij mag de baby komen! Hebben jullie nog zo'n last van maagzuur? De baby is volledig ingedaald, maar het maagzuur is niet minder geworden, dus ik zit nog steeds aan de Rennies.
Daphne, jij ook al zo'n poepdoos? Zodra Lucas aan de borst drinkt, begint hij toch te knetteren. We liggen soms helemaal in een deuk. En na het drinken ligt hij dan met zo'n verzadigd blij gezicht te kijken. En als hij dan ook nog van die lachstuipjes krijgt is mama helemaal verliefd. Vind het wel lastig dat de kraamzorg weg is. Vooral nu hij wat meer begint te spugen, of mondjes terug te geven. Is dat nu normaal of niet? Groeit hij wel goed? Nou ja, die zekerheid zal vanzelf wel groeien denk ik. Mouschy, wat jammer dat Ewout het niet is geworden. Voor de mama's die borstvoeding geven, hoe lang drinkt jullie kleine gemiddeld? Merk dat ik best onzeker ben.
Het kan ook zijn dat je rugweeen hebt als je het niet vertrouwd dan moet je de verloskundige bellen sterkte toegewenst groetjes lady
@kaatje: zeker aan te raden. Is inderdaad een hydromassage, maar ze gebruikte ook "hot stones" voor mijn armen en gezicht. Was zaaaaalig! @mouschy: dat is balen zeg.... heb je er al die energie en moeite in gestoken, wordt hij het niet. Vindt hij het zelf ook erg? vind het wel steeds moeilijker een zithouding aan te nemen... niks voelt lekker op de een of andere manier. Heb al zo'n borstvoedingskussen om in te zitten en t helpt wel een beetje, maar toch niet helemaal. iemand tips om lekker te zitten?? mijn foto's van de fotoshoot staan trouwens op: http://fotojudith.nl/oypo%20fotoshoot.html (en dan die van Gabe en Nicole, zonder wachtwoord!)
*Buddynieuws!!* sms van Dommel: 'Lieve mensen, na een hele snelle bevalling hebben we een super mooie en gezonde dochter gekregen. Haar naam is Ilja Lena! Veel liefs Melvin & Robine'
GEFELICITEERD DOMMEL!! Mooie naam ook. En is zeker snel gegaan had verwacht dat je nog druk aan puffen was. Geniet ervan. En voor de rest is zo wie zo een drukte als zo lees met de weeën, hopen dat er vandaag nog een paar kleintjes zich melden. Liefs
Jaaa er is weer een klein meisje bij!! Robine en man, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Erg mooie naam ook! Sucre, Sid geeft ook wel eens mondjes terug maar in het kraamhotel deden ze daar niet al te moeilijk over. Ik maakte me natuurlijk al zorgen maar m'n vriend kwam wel met een goede opmerking; dat als een beetje melkspuug niet normaal was je ook geen spuugdoekjes zou hebben. (daar lagen er stapels) Ik denk dat je ook moet kijken naar hoe vaak het gebeurt en hoe gulzig hij drinkt, bij mij spuit het er zowat uit dus ben er vrij zeker van dat hij niet te snel te weinig binnen krijgt. Meestal drinkt hij zo'n 10 a 15 minuten en soms geef ik hem nog een 'toetje' na het verschonen als dat daarna nog gebeurt. Het aantal keren dat hij wil eten loopt iets terug, de eerste dag was dat zowat iedere 2 uur, nu ongeveer iedere 3.5 uur. Maar hij komt goed aan, plast en poept genoeg en komt tevreden over. Dus dan zal het ook wel goed zijn denk ik.
Dommel gefeliciteerd met jullie dochter ilja!! Hopelijk heeft het donderdag voor mij hetzelfde effect! Verloskundige maar zeggen dat het niet werkt bij 41 weken en een eerste kindje!
Ah, bericht van Dommel is al aangekomen hier zie ik! @ Dommel: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER! GENIET ERVAN!! @ Mouschy: wat vaag! Eerst wel en nu toch niet? Mooi balen! @ Deetje: hopelijk zet het voor jou ook nog verder door vanavond! @ Mini me: altijd fijn als de verloskundigen niet allemaal op een lijn liggen , maar beter iets te veel gecheckt, dan niet gecheckt! @ Jo: hoop dat het snel doorzet voor je. Hier geen last van maagzuur. Hele zwangerschap geen last van gehad ook. @ Sucre & Daphne: was net bij mijn schoonzusje en de kleine kreg ook de borst en hij was er nog niet vanaf of die begon ook al te knetteren haha, echt schattig! Als ik dat dan zo van dichtbij zie dan mag die van mij ook wel komen hoor! @ Nicole: als de beeb niet gauw komt, ga ik misschien ook nog wel zo'n massage boeken! Voor fijne zithouding wilde ik voedingskussen aanraden, maar dat heb je dus al geprobeerd. Ik had ook een week of 2 dat ik helemaal niet meer lekker kon zitten, enige oplossing: veel van houding wisselen. Inmiddels heb ik er geen last meer van. Nou, hier nog steeds alles rustig! Nou ja...de beeb is wel heel druk en presteerde het net weer even om een paar keer flink een zenuw in mijn lies af te knellen. Stond nog bij mijn zwager en schoonzus en die dachten meteen dat ik weeën had toen ik auw riep haha Maar nee hoor, nog niks wat er op lijkt tot op heden.