Hoi hoi allemaal, Hier ff de tijd nu om te reageren. Wat een hectiek de eerste dagen. Iris doet het harstikke goed. Ze drinkt goed uit de borst, overigens minder pijnlijk dan ik had gedacht. Heb namelijk erg gevoelige tepels, maar tot nu toe allemaal nog intact ! Pff het is ook echt wel bijkomen naar zo'n bevalling. Voor degene die intresse erin hebben volgt hieronder mijn bevallingsverhaal. Maar kan me voorstellen als je nog moet bevallen dat je het (nog) niet wil lezen. ...............................Bevallingsverhaal......................................... Van woensdag op donderdag nacht was ik erg onrustig, niet dat ik weeën had maar moest om de klip klap naar de toilet. Om te plassen maar ook diverse malen voor de ontlasting. Om ongeveer half 6 kreeg in echt regelmatige weeën om de 7 min, maar allemaal goed op te vangen. Overigens wist ik gelijk dat dit het begin was! De weeën hielden zo'n 2 uur lang om de 7 min aan, daarna 2 uur om de 5 min. En toen kwamen ze om de 2-3 min. Om half 11 toch de verloskundige maar gebeld. (Ze zou eind van de ochtend al langs komen om te strippen) Om half 12 kwam ze kijken. Ik had toen 2-3 cm ontsluiting. Ze heeft toen nog even flink gestript. Hierop werden de weeën wel een stuk heftiger! Om 15.00 kwam de verloskundige weer kijken. Ik had toen net 4 cm ontsluiting, erg terleurstellend. Vond het al zo heftig en dan heb je nog maar 4 cm! de verloskundige vertrok weer. Om 17.00 braken spontaan de vliezen, helder vruchtwater. Rond 17.30 hield ik het niet meer, de weeën waren zo heftig! Verloskundige weer gebeld, kwam om 18.00. Ik had toen 6 cm ontsluiting, maar het hoofdje stond nog erg hoog. Volgens de verloskundige zou ik zeker nog wel ruim 4 uur de weeën nog weg moeten puffen. HELP dacht ik! Toch geprobeerd maar na een half uur toch de verloskundige maar weer gebeld, dat ik het echt niet trok. Ze regelde een dat ik naar het ziekenhuis kon voor pijnstilling. Vlug alles bij elkaar gegrepen. (tja eigenwijs maar had geen vluchttas klaar staan) Om 19.00 waren we in het ziekenhuis. Daar lag ik dan tussen mijn collega's. Iets waar ik vreselijk tegenop zag, maar op dat moment kon het me geen bal meer schelen. Ff een stukje CTG draaien voordat we je pijnstilling kunnen geven. Om 19.15 had ik 8 cm ontsluiting. Sorry maar we kunnen je geen pijnstilling meer geven, want je bent al te ver..... Anders zou ik en de baby te suf zijn als we konden gaan persen. Dat was zo'n k*t moment! Maar we moeten door. Had dus net zo goed thuis kunnen blijven. Had me een vreselijke auto rit bespaard! Om 20.30 werd ik weer getoucheerd, ik hield het niet meer. Dacht nu zal ik wel volledige ontsluiting hebben! Maar nee ik had 9 cm, zat nog een klein randje voor. Zou dus niet heel lang meer duren. Ondertussen kreeg ik ook al op het hoogtepunt van de wee persdrang, maar ik mocht er niets mee. Moest ze blijven weg puffen. Uiteindelijk mocht ik om 21.50 beginnen met persen. Wat een verademing, ik mocht eindelijk iets met die persdrang! Na ruim een uur te hebben geperst werd met behulp van een knip onze dochter Iris geboren. Wat een bijzonder moment! Van de knip heb ik echt helemaal niets gemerkt! De placenta volgde aardig snel, maar een stuk van de vliezen waren afgescheurd! Die bleef dus hangen. Ik kreeg allerlei medicijnen ingespoten om de vliezen te laten komen. Gelukkig volgende dit ook. Op dat moment scheelde het me helemaal niks meer.... Wat vergeet je dan snel alles als je je kind in je armen hebt liggen. Ik dacht ze doen maar..... De volgende ochtend om 10.30 mochten we dan naar huis. Het is echt genieten nu! Zal binnekort ff een foto van Iris plaatsen.....
Wendy, wat is Dane een heerlijk mannetje! Hopelijk gaan zijn krampjes gauw voorbij en kunnen jullie weer wat beter doorslapen. Doe het in ieder geval wel rustig aan hoor.En wat een heftig bevallingsverhaal zeg. Maar gelukkig doet Dane het prima! Kristel, balen joh, dat er niks gebeurt. Knuf! Ryanne, vannacht gaan wij Lucas in zijn ledikantje leggen op zijn eigen slaapkamer. Misschien dat wij dan iets beter slapen. Jojo, als je gegevens even noteert, zet ik je op de lijst! Sabbe, wat megasnel zeg! En wat een prachtig meisje hebben jullie zeg. Ga maar lekker genieten! Daphne, Lucas kreeg het pas op het einde benauwd. Zijn hartslag daalde zo erg, dat de vk besloot een knip te zetten en meteen daarna werd Lucas geboren. Dat gekreun kan idd wel van krampjes komen, maar die heeft hij niet continu. Wat kijkt Sid al herlder uit zijn oogjes zeg, prachtig! Ik geef ip altijd 2 borsten. Dan weet ik zeker dat Lucas genoeg binnen krijgt en blijft de bv goed op gang. Daisy, het is ook wel begrijpelijk dat onze kindjes liever bij papa en mama in slaap vallen. Al die 9 maanden waren ze ook niet alleen en nu opeens wel in zo'n groott leeg koud bed. Dommel, fijn dat het zo goed gaat! Ani, ook al zo'n heftige bevalling!
Wat een mooie foto,s weer ! oooh wat duurt wachten toch lang..... Hier eens van de laatste buikfoto,s !
goedeavond dames, hierbij wil ik jullie meedelen dat gisteren om 17.50 onze dochter lindsey jannke meit is geboren ze weegt 3710 gram en 48 cm lang buddynieuws mls is bevallen van een dochter gisteren on 3.50 ze heet jasmijn hanne vera ze weegt 3575 en 52 cm lang einde..
Ani: heftig verhaal zeg! Gelukkig kun je nu gaan genieten! Dommel: Geniet van je kraamtijd! MLS en Sabientje: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters! Hopelijk is alles goed gegaan! Geniet ervan!
Lieve spirit en man, Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Marissa!! Wat een prachtnaam Rust maar goed uit. Liefs en een hele dikke knuffel van claudia en jinthe (2008)
De-spruit-is-er-uit-lijst van de juli 2009 mama's. Bevallingslijst: 03 juni Sven, 2630 gr, 49 cm, 34+4, zoon van Kelly, 26 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, (11 juli) 03 juni Isis, 2510 gr, 46 cm, 34+6, dochter van Nynke31, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (9 juli) 14 juni Roan, 2395 gr, 35+3, zoon van Loel, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (16 juli) 17 juni Emma Aruna, 1990 gr, 34+4, dochter van Debby82, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (25 juli) 18 juni Bob, 3222 gr, 36+2, zoon van Pooh69, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (14 juli) 24 juni Amy Antonia Louisa, 3110 gr, 37+0, dochter van daisy28, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, (15 juli) 26 juni Liv, 38+0, dochter van LindaS, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (10 juli) 26 juni Megan, 38+2, dochter van Andrea83, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (8 juli) 27 juni Ty Jela, 2785 gr, 49 cm, 38+0, dochter van Ilona19, 20 jaar, 1e kindje, ZKH (inleiding), BV, (11 juli) 27 juni Lucas, 3110 gr, 49 cm, 38+5, zoontje van Sucre, 29 jaar, 1e kindje, thuis, BV, (6 juli) 28 juni Adrijana, 3050 gr, 50cm, 38+6, dochter van Bubica, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (6 juli) 29 juni Noah, 38+0, zoon van Sanneke1982, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, (12 juli) 29 juni Lars Bjorn Christoffel, 39+3, zoon van Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (3 juli) 30 juni Sid, 2685 gr, 45 cm, 39+4, zoontje van Daphne B, 29 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (4 juli) 02 juli Quinn, 3230 gr, 50 cm. 38+0, zoon van Mamabeer, 3e kindje, ZKH, BV, (16 juli) 02 juli Yannick, 4200 gr, 39+6, zoontje van Robine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH,BV, (4 juli) 04 juli Frederique Anna, 3530 gr, 50 cm, 39+1, dochter van Ryanne, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, (10 juli) 04 juli Logan William, 3440 gr, 38+4, zoon van Gyino, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, (14 juli) 06 juli Elin Charlize, dochter van Sunshine 82, 26 jaar, 1e kindje, ZKH 06 juli Dane, 3390 gr, 51 cm, 39+5, zoon van 00Wendy00, 27 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (8 juli) 06 juli Damiën, 3164 gr, 48 cm, 40+0, zoon van Jodi1981, 27 jaar, 1e kindje, thuis, BV, (6 juli) 07 juli Ilja Lena, 41+0, dochter van Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (2 juli) 07 juli Rielena Deborah Melody, 3025 gr, 50 cm, 40+0, dochter van Duimelijn, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 08 juli Frank, 3465 gr, 49 cm, 41+0, zoon van Deetje, 35 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (1 juli) 08 juli Laiss, dochter van Sabbe, 27 jaar, 4e kindje, ZKH, FV (8 juli) 08 juli Collin Frans, 4640 gr, 56 cm, zoon van Kuidebokibi (junimama, staat niet op de lijst) , 08 juli Damian, 2805 gr, 40+2, zoon van Roozjuh, 23 jaar, 1e kindje, ZKH, FV 08 juli Amber, dochter van Wbpepe, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, (16 juli) 08 juli Juulz, 2870 gr, 47 cm, 40+3, dochter van Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, thuis, BV, (5 juli) 08 juli Janiek Gusta, 3840 gram, 37+4, dochter van Aurelie, 34 jaar, 2e kindje, ZKH, FV (25 juli) 09 juli Dinja, 3560 gr, dochter van Carla1980, 29 jaar, 2e kindje, thuis, FV, (11 juli) 09 juli Iris, 3940 gr, 52 cm, 41+2 dochter van Ani, 23 jaar, 1e kindje, thuis, BV (02 juli) 09 juli Beaudine Isa-Lena Indra, 40+3, dochter van Brennie888, 28 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (6 juli) 10 juli Priscilla Diana, 3270 gram, 51 cm, 40+0, dochter van xMamaDianax, 24 jaar, 2 kindje, thuis, BV, (10 juli) 10 juli Marissa, 2860 gr, 50 cm, 37+3, dochter van Spirit70, 39 jaar, 2e kindje, ZKH, (28 juli) 10 juli Celene, 3250 gr, 51 cm, 40+5, dochter van Passie83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (5 juli) 11 juli Jasmijn Hanne vera, 3575 gr, 52 cm, 41+3, dochter van Mona Lisa Smile, 32 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (1 juli) 11 juli Lindsey Jannke Meit, 3710 gr, 48 cm, 39+4, dochter van Sabientje28, 28 jaar, 3e kindje, ZKH, BV, (14 juli) 12 juli Kyan, 3490 gr, 49 cm, 41+1, zoon van Kaatje80, 29 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, (4 juli) Er zijn al 16 jongetjes geboren. Er zijn al 23 meisjes geboren. Uitgerekende datum: 02 juli Nena77, 31 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 06 juli Alouise, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, FV, 06 juli Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 07 juli Shanna23, 23 jaar, 2e kindje, thuis, FV, 07 juli LadyC, 29 jaar, 2 kindje, thuis, FV, 10 juli DvS, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, FV 11 juli Lennylenn, 23 jaar, 1 kindje, ZKH, BV, 11 juli Tijgertje23, 25 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 12 juli Cuna1, 35 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 13 juli Martine, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 13 juli Kate77, 32 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 14 juli Patries81, 28 jaar, 2e kindje, thuis/ZKH, BV, 15 juli Daantje27, 1e kindje, ZKH, BV 16 juli Daffie1977, 32 jaar, 3e kindje, thuis, BV, 16 juli Miffy77, 17 juli MirandaB, 24 jaar, 1e kindje, ZKH, FV, 20 juli Smallville, 33 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 20 juli Mouschy, 31 jaar 3e kindje, ZKH, BV, inleiding met 39 weken, 16 juli 20 juli Miamel, 19 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 20 juli Naamgebruiker, 26 jaar, Thuis, BV 21 juli Maine, 32 jaar, 2e kindje, ZKH, BV, 21 juli Mazz, 22 jaar, 1e kindje, BV, 22 juli Fedi, 28 jaar, 1e kindje, thuis, FV, 22 juli Lotuss, 41 jaar, 4e kindje, thuis, FV 22 juli Shira83, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 22 juli Safiya, 29 jaar, 4e kindje, thuis, BV 22 juli Diantje82, 26 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 24 juli Snuffeltje, 35 jaar, 4e kindje, ZKH, BV, 25 juli Meilan, 26 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 26 juli Nelizzz, 27 jaar, 2e kindje, thuis, BV, 26 juli Margrietje, 27 jaar, 1e kindje, thuis, FV, 26 juli Minime, 33 jaar, 1e kindje, ZKH, BV 26 juli 1986Fleur, 23 jaar, 2e kindje, thuis, BV 27 juli Kristel86, 22 jaar, 1e kindje, thuis, BV, 27 juli Phoobear, 31 jaar, 2e kindje (1e kindje overleden), ZKH, BV, inleiding 14 juli ivm stuit 29 juli Nicole84, 24 jaar, 1e kindje, thuis, BV 31 juli Vlekkengek, 25 jaar, 1e kindje, ZKH, BV, 31 juli Kimvnb, thuis, BV, 31 juli Ollebolleke, 38 jaar, 4e kindje, ZKH, BV De Buddylijst van de juli-mama's: Debby82 - Wbpepe - Robine Kaatje80 - Sucre - Tijgertje23 Loulou - Spirit70 - Deetje Kelly - Mamabeer Diantje82 - Cimu27 Dommel - Daphne B Gyino - Sunshine82 Ilona19 - Fedi Meilan - Ryanne Pooh69 - Emma29 Snuffeltje - Nicole84 Roozjuh - Lennylenn MLS - Sabientje28 Er worden nog 14 jongetjes verwacht. Er worden nog 13 meisjes verwacht. Van 15 kindjes weten we het geslacht pas bij de geboorte. Lindsey en Jasmijn toegevoegd!
Sabientje en MLS, gefeliciteerd met jullie dochters! Lekker genieten! Daisy, wat ligt ze heerlijk te slapen! *smelt*
@ani: vind het juist heel goed om te lezen. Moet zeggen ik schrik nergens van, je weet toch niet hoe het bij jezelf gaat Was wel een heftige bevalling zo te lezen, maar zoals ik van iedereen hoor: je vergeet zo snel als je je kleine hummel op je buik hebt liggen!!! Enne, girlpower je hebt het maar mooi geflikt! @MelMel: mooi toetertje hoor! @MLS: jippie meid, ook voor jou is de tijd dan eindelijk aangebroken. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter jasmijn hanne vera!! @Sabientje: jullie ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter lindsey jannke (is meit jullie achternaam of haar derde naam??) @daisy: mooi plaatje!! lief die armpjes zo omhoog! Verder vandaag heerlijk rustig aangedaan. Veel op bed gelegen en gelezen... mannetje is ook al onderweg naar huis, en das vroeg voor een zondagavond Verder niet echt veel gerommel meer, BM is wel weer naar beneden gezakt. Donderdag weer naar de VK, maar denk niet dat er iets nieuws te voelen is haha Heb trouwens ook nog een paar films gezien de laatste tijd, Righteous Kill met Al Pacino en Robert de Niro hele goeie actiefilm met een goed verhaal Daarnaast is Seven Pounds met Will Smith ook echt een goeie, wel een tranentrekker. En voor de romantische dames onder ons die nog wel wat tienerachtigs in zich hebben: 17 again met Zac Efron, echt een heerlijke film!! (hij is pas 21, maar wie kan dat lijf weerstaan??? )
Jippie weer wat kleintjes erbij!!!! Van harte meiden Passie met Celene! MLS met Jasmijn Sabientje met Lindsey Kaatje met Kyan! Wendy met Dane
Gefeliciteerd meiden met jullie kleine wondertjes!! Heel leuk om hier mee te lezen en kletsen, nog een klein vraagje, ik lees dat jullie allemaal buddy's hebben, hoe doen jullie dat? Dat is dus 1 iemand aan wie je doorgeeft als je bevallen bent? Sorry moet nog even mee komen hier Liefs Jojo
Gefeliciteerd alle nieuwe mama's! Babyboom? Met Frank gaat het uitstekend, hij komt alweer aan en drinkt goed! Hij is heel tevreden. Morgen de hielprik, zie er best een beetje tegenop. Hoop dat bij iedereen alles goed gaat! Groetjes!
Bedankt voor de reacties over 2' en 3' naam Zou eigenlijk ook een 2e naam willen maar vraag me nu af of jullie dit vermelden op geboorte kaartje en op doopsuiker?????????? PRACHTIGE FOTO'S GEZIEN!!!altijd leuk,dus doe maar verder met foto's plaatsen
wij hebben amy's doopnamen ook op het geboortekaartje gezet, en we hebben dat bij de oudste ook gedaan. ik vind het wel iets speciaals hebben wanneer alle namen op het kaartje staan. nog meer prachtige babytjes geboren mama's en papa's gefeliciteerd met jullie dochters en zoons. geniet van deze bijzondere tijd.
@ Nicole 84 ja die hebben we zelf gemaakt op de bedankjes hebben we ook die letters. voor 34 cent perstuk waren we klaar de lijstjes hadden we in groot aantal ingekocht. Bekijk bijlage 3734 @moushy de foto's op je hyves zijn echt mooi maar je draagt volgens mij toch een gewicht mee wat een grote buik...zo mooi! Iedereen die bevallen is gefeliciteerd heb leuke namen voorbij zien komen gelukkig allemaal orgineel en geen oudbollige namen en ook hele mooie babyfoto's gezien En voor de dikke buiken: nog fftjes hopenlijk eerder dan uitgerekend! Veel succes alvast We zijn al wat daagjes verder en met Quinn gaat het super goed! Drinkt mooi z'n flesjes leeg en slaapt overdag ook heel erg lief! De kraamzorg is al een paar daagjes weg en het heeft ons erg goed bevallen Maar alleen Lex had er wat moeite mee dat ze weg ging. Nu af en toe vraagt ie s'morgens waar jona is (Ramona) en dan leggen we uit dat Ramona niet voor altijd kon blijven en dat er ook nog andere baby's verzorgd moeten worden De hielprik bij Quinn ging ook heel erg goed...Hij sliep er gewoon doorheen...Ryan en Lex voelde er toen ook weinig van. Het zijn gewoon alledrie echte bikkels Gehoortest was ook goed alleen duurde het dit keer fftjes voordat ie goed aangaf omdat er veel geluid om hem heen was. Quinn is sinds 4 dagen wel veel meer gaan spugen het komt zelfs door zn neus...hopenlijk krijgt hij niet hetzelfde als Ryan maar dat moeten we nog even aanzien...Hij poept en plast nog goed dus hij krijgt nog genoeg binnen. Gisteren zijn we ook een nieuwe kinderwagen gaan halen omdat onze duowagen de dag na de bevalling het begaf. roy kwam met Lex en Ryan samen aan in het ziekenhuis en toen viel ineens het wiel eraf. Veel plezier hebben we dus niet gehad van de kinderwagen net maar 2 jaar. Nu hebben we een Phil en teds vibe duowagen maar hij word pas geleverd op 7 augustus dus wandelen zit er nog ff niet in Onze dag indeling ziet er sinds 2 juli zo uit: 6 uur staan we op en krijgt Quinn zijn eerste flesje 7 uur is ie klaar en gaat ie weer naar bed...dan kan mama ff douchen en om 8 uur worden Ryan en Lex wakker dan gaan ze lekker samen in bad en krijgen ze beneden een flesje melk of sappie en rond half 9 een lekker botherametje Dan word al de revage wat ze hebben aangericht van brood kruimels tot chocopasta in het gezicht te hebben uitgesmeerd samen opgeruimd. Dan gaan we samen Quinn halen en krijgt hij z'n tweede flesje en helpen Lex en Ryan gezellig mee met flesje geven en natuurlijk zoals Lex het noemt de vips schoonmaken. Nadat al ons eten ff gezakt is gaan Lex en Ryan samen boven spelen en gaat Quinn lekker in bad...en dat vind ie maar niks zelfs in het water word ie niet rustig. 12 uur krijgt Quinn zijn derde fles en om 1 uur gaan de grote broers een botherametje eten en daarna lekker naar bed en als Quinn ook z'n oogjes wil dichtdoen gaat mama gezellig mee 2 uur worden we weer aangekleed en ff snel verfrist en om 3 is het tijd voor Quinn z'n vierde flesje. Daarna word het eten alvast gemaakt want papa komt om 5 uur thuis en dan kunnen we gezellig samen eten. Dan gaan we weer samen alles opruimen en gaat mama de wasjes doen en alles wat nog in het huishouden moet gedaan worden ff doen.6 uur is het tijd voor fles nummer vijf en meestal drinkt hij deze niet helemaal op van de 90cc drinkt ie dan meestal 60. Tussen 7 en 8 gaan wij grote broers in de pyama en lekker naar bed...als we erg moe zijn om zeven uur en als we nog wat energie over hebben om 8 Dan hebben papa en Mama ff tijd voor zichzelf en om 9 uur krijgt Quinn zijn zesde flesje en gaat meteen erna in bed. 12 uur krijgt Quinn z'n laatste flesje. En als Quinn doorslaapt kan mama blijven liggen tot 6 uur en anders krijgt hij om 3 uur nog een flesje. (doorslapen is nog niet voorgekomen meestal laat ie er 4 uur tussen) Het is een drukke boel maar het is reuze gezellig! Mama verveeld zich geen minuut Alleen heb ik nu ook slecht nieuws Quinn ligt in het ziekenhuis...voor hetzelfde wat Ryan ook had een pylorus hypertofie morgen krijgen we de uitslag van de echo nadat de dokters het hebben besproken en als het percies hetzelfde is wat Ryan had word ie volgende week geopereerd
Ani wat een schatje! echt een voorbeeld baby ow vandaag in het ziekenhuis begon het bij roy weer te kriebelen maar heb hem er meteen vanaf geholpen. hij zag een man staan met 5 dochters en hij wilde dus ook opeens nog een keer proberen voor een dochter ik had het ff niet meer haha heb hem meteen duidenlijk gemaakt dat de eerste 10 jaar geen hoofd meer tussen mijn benen eruit komt.Ik heb de eerste 10 jaar genoeg pijn gehad. En de verzorging komt meer op mij af...ik zou niet weten hoe ik 4 kinderen moet groot brengen