Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    klinkt raar, maar wat ben ik blij te lezen dat het vaker voorkomt.
    Heb je de hele zwangerschap last ervan gehad?

zit me af vragen wat ik gedaan heb dat het ontstoken is :oops:
    Heb aardig geslapen alleen nu al klaar wakker ;)
    gistermiddag nog een gat in de dag geslapen, heb toen in zon diepe slaap gelegen.

2. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Je hoeft niet iets gedaan te hebben hoor! Het is onder invloed van hormonen! Ik heb dat normaal ook nooit ;) Tandarts geeft als advies gewoon heel goed de randen en tanden poetsen zoals het hoort, zodat alles heel schoon blijft ;)

Goeiemorgen allemaal! :D

3. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    45 Juli 2009 Mama's

1 juli:
    * Mona Lisa Smile, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    * Deetje, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    * Koos, 23 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    * Cruella, 33 jaar, 4e kindje, ZH, BV
    * Lilly, 25 jaar, 2e kindje, TH, BV
    2 juli :
    * mama van Tessa, 31 jaar, 2e kindje, TH, BV
    * Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    * Amsy, 33 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    * Onsfrumpje, 29 jaar,
    3 juli:
    * Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    * Pim, 31 jaar, 2e kindje, thuis, FV
    * Lionette, 29 jaar, 1e kindje, TH, BV
    * Lammetje, 28 jaar, 3e kindje, ZH, BV
    * Haarlem03, 29 jaar, e kindje, ?, ?
    4 juli:
    * Kaatje80, 28 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    * Jara, 30 jaar, 2e kindje, TH(?), BV
    5 juli:
    * Robine, 31 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    6 juli:
    * Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    * Liefzonnetje, 31, 2de kindje, ZH, BV
    7 juli:
    * Shanna23, 23 jaar, 2e kindje, TH,FV
    * Tinkerbell21, 21 jaar, 1e kindje (vriend 2e kindje), ZH, BV
    * Lady C, 29 jaar, 2e kindje, TH, FV
    * Duimelijn, ? jaar, e kindje, ?, ?
    8 juli:
    * 00Wendy00, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    * Sabbe, 27 jaar, 4e kindje, ZH, FV
    9 juli:
    * Nynke31, 34 jaar, 2e kindje, TH, BV
    * Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, tH, BV
    * Ada1983, 25 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    10 juli:
    * xMamaDianax, 23 jaar, 2e kindje, thuis of zh
    * Ryanne, 25 jaar, 1e kindje, ZH, FV
    11 juli:
    * Kelly,26 jaar, 2e kindje, TH, FV
    * Andrea79, 28 jaar, 3e kindje, TH, BV
    * Josette1981, 27 jaar, 1e kindje
    * Sucre, 29 jaar, 1e kindje, TH of ZH?, BV of FV?
    * Carla1980, 28 jaar, 2e kindje, TH, FV
    12 juli:
    * Femmy, 26 jaar, 1e kindje, ?, ?
    13 juli:
    * Claire85, 23 jaar, 1e kindje, BV, ZH
    14 juli:
    * MamaD, 27 jaar, 2e kindje, TH, BV/FV
    * Pooh69, 32 jaar, 2e kindje, ZH, BV
    * Gyino, ? jaar, e kindje, ?,?
    * LindaS, 25 jaar, 1e kindje, ?, ?
    * black daliya 28 jaar 3e kindje zh,bv
    15 juli:
    * Marjoleindv, 31 jaar, 1e kindje, TH, BV
    16 juli:
    17 juli:
    * Daisy28, 28 jaar, 2e kindje (partner 1e kindje),
    18 juli:
    19 juli:
    20 juli:
    21 juli:
    22 juli:
    23 juli:
    24 juli:
    25 juli:
    26 juli:
    27 juli:
    28 juli:
    29 juli:
    30 juli:
    31 juli:

Afkortingen:
    TH = Thuis
    ZH = Ziekenhuis
    BV = Borstvoeding
    FV = Flesvoeding

Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie:
    Dianne, Mik, Miracles

Afspraken:

5 nov: Shanna23, 1e echo
    5 nov: Lammetje, 1e echo
    12 nov: Jara, 1e echo
    13 nov: Nynke31, 1e echo
    17 nov: Kaatje80, 1e echo
    17 nov: Koos 1e echo
    17 nov: Claire85, 1e echo (om bbz uit te sluiten)
    17 nov: Sucre, 2e echo
    18 nov: Deetje, 1e echo
    18 nov: Mona Lisa Smile, 2e echo
    18 nov: Lionette, intake vk
    18 nov: Lilly, 1e echo
    19 nov: Dommel, 1e echo
    24 nov: Ryanne 1e echo
    25 nov: Jo79, 1e echo
    25 nov: Lady C, intake vk
    26 nov: Tinkerbell21, 1e echo
    26 nov: Amsy, intake vk
    26 nov: LindaS, intake vk
    26 nov: LindaS, 1e echo
    27 nov: Robin77, 1e echo
    28 nov: Nynke31, 2e echo
    1 dec: Robine, intake vk
    1 dec: Mama van Tessa, 1e echo
    2 dec: Robin77, intake vk
    3 dec: Amsy, 1e echo
    3 dec: Loulou79, 1e echo
    4 dec: Kaatje80, intake vk
    8 dec: Robine, 1e echo
    8 dec: black daliya 1e echo ,intake
    9 dec: Lilly intake vk
    10 dec: Carla1980, intake + 1e echo
    17 dec: Lady C, 1e echo
    22 dec: Robine, nekplooimeting (2e echo)

*De lijst aanpassen? volg dan de volgende stappen.*
    - Quote de lijst
    - Haal helemaal vooraan de .
    - Vul de gegevens in (probeer dan ook bekende gegevens die nog niet ingevuld zijn bij te voegen- dus even nalezen vanaf de lijst die je quote- als het goed is de laatste ;) )
    - Vergeet niet de datum roze te maken als die dat nog niet is en de echo afspraken rood en de intakes blauw.
    - Zet verder geen commentaar onder de lijst, dat is weer lastiger voor de volgende die de lijst quote.
    - Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ img]http://i34.tinypic.com/j10huq.jpg[ /img]

4. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Goedemorgen! :)

@Miraceles; Neeeee :( Wat balen meis! Heel veel sterkte! :(

@All; Hoe is het met jullie?

Ik had niet verwacht dat ik 'zwanger zijn' zo eng zou vinden ;) Gisteravond zat ik me nog zorgen te maken over mijn krampjes en steekjes, waren ze vanochtend opeens weg :eek: Maakte ik me nog meer zorgen! Haha! Ze zijn overigens gewoon weer terug hoor! ;)

Ik moet zeggen dat ik verder weinig klachten heb, heeft 1 van jullie dat ook? Ben niet misselijk, alleen een beetje moe en zere boobs (dacht dat dat ook vanmorgen minder was geworden, maar dat is gelukkig ook niet zo)

Ik hoop dat als ik mijn echo heb gehad, ik een stuk geruster kan zijn ;)

5. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Wil telkens die mooie lijst aanpassen, maar als ik de uitleg heb doorgelezen ben ik het alweer vergeten :)

Ik ben (zoals het er nu uitziet) 14 juli uitgerekend van ons eerste kindje!
    26 november eerste echo en daarna intake! :)

Kan iemand mij helpen met die lijst? :oops:

6. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen allen!

had beroerde nacht vannacht.
    Had gisteravond zo'n samentrekkingen of zoiets in m'n buik en kon het niet helemaal thuisbrengen, van m'n darmen of niet? Kreeg ineens heel erge schrik dat het zou misgaan. heb heel de nacht liggen draaien en keren en zweten. Pffffff
    Magoed... Ben nu alweer wat geruster, maar toch ineens zo een angst, heb ik nog nooit gehad :(

Verder voel ik mij al twee dagen niet erg misselijk, wel erg moe en hongerig :(

Fijne dag allemaal!

7. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    @miracles heel veel sterkte gewenst**knuffel**,
    hoop dat je snel weer roze mag zijn. Maar ook dat je dit verlies een plekje kan geven.

Voor de rest "Goeiemorgen"

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik zal het hierboven aanpassen! ;)

@ Sabbe ik kreeg vanmorgen ineens zo'n raar gevoel...meteen nog een matcare dipstick gedaan en die was weer donkerder als de vorige! Maar ik weet nog wel dat je niet te lang moet doortesten, want bij d vorige deed ik dat rond 8 weken nog eens omdat ik die had liggen en ineens was het streepje veel lichter en was ik super bezorgd..

9. daisy28

daisy28 Actief lid

24 sep 2008
    228
    0
    0
    brabant
    @ Miracles heel veel sterkte ik hoop dat jullie heel snel weer een positieve test krijgen en dat alles dan heel goed mag gaan. knuff

omdat ik te vroeg had getest hebben mijn man en ik vanochtend om
    half 5 nog 2 testjes gedaan ( ja half 5 manlief is vrachtwagenchauffeur)
    ik zet de testjes zo in mijn album, ik had er nog 1tje liggen en die heb ik ook even gedaan, 2 van clearblue en 1 van de kruitvat.

ik heb heel veel problemen met slapen, ik word steeds wakker
    ik heb dat weleens meer maar dit is weer anders.
    ik werd vanochtend wakker en toen stonden mijn (.)(.) op spanning erg raar.

ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap anders ervaar dan van mijn eerste, ik was toen 20 en nu 28 ik maak het nu bewuster mee denk ik,
    ik ben super blijjjj maar ook erg van bewust dat de eerst 12 weken de meest kwetsbare zijn. ik denk als we het hartje zien kloppen en door de verloskundige bevestigd word dat alles in orde is, dat ik dan op gelucht kan adem kan halen. manlief moet het allemaal nog bevatten denk ik, en ik denk dat mannen er zo ie zo anders mee om gaan, niet dat ze minder gelukkig ermee zijn maar wij als vrouwzijnde ervaren meteen een hoop lichamelijke dingen waardoor bevestigd word dat er een baby onderweg is. ik denk als straks de BUIK komt het realistischer maakt.
    komt goed.
    zaterdag gaan we naar de opa's en oma's spannend,
    ik heb mijn moeder al een paar keer gezien en vandaag zal ik haar ook weer zien, en ik denk steeds je moet eens weten wat we zaterdag komen vertellen, en wat zullen jullie blij zijn.
    nou ik ga even gauw douchen en de grote broer zijn ontbijt geven.

tot laters

groetjes
    daisy
    [/b]

10. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    hey mijn man is ook vrachtwagenchauffeur :)

pooh, ik heb nooit testen in huis, dus test ook niet meer. Ik heb nog maar vier keer in m'n leven getest.
    Telkens met een zeer duidelijke donkere dikke streep dus...

En wat doe jij met je kleertjes van Sam? Ik had in t begin allemaal dikke winterpakjes (het heeft in maart nog gesneeuwd en zo) en de zomerpakjes van in t begin zijn al weg :( Ik doe ze dus ook weg die pakjes...

11. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    @miracles: jeetje meis, wat erg voor je, had zo gehoopt dat het niet zo was. Heel veel sterkte meid!

@pooh69: jij bent geloof ik ook in februari-maart bevallen van je eerste toch? Ik namelijk ook. Krijgen jullie ook reacties dat mensen het zo snel vinden? Wij hebben het nog niet verteld aan iedereen ofzo, maar de mensen die het al weten zijn wel heel blij, maar je kan merken dat ze het heel snel vinden. Maar wij zijn er verschrikkelijk gelukkig mee!

Meiden, voelen jullie je allemaal goed? Bij mij nog steeds geen kwaaltjes, vraag me af of dat wel goed is, maar ja.

Moeders voor Moeders is gisteren langs geweest, heb besloten weer mee te gaan doen. Hoeft alleen thuis, niet op het werk. Heb erg zitten twijfelen, maar vind het gewoon een morele plicht, dus ik moet gewoon niet zeuren. Ben benieuwd hoeveel van jullie ook meedoen met MvM.

Nou meiden, fijne dag, kom vandaag nog wel even buurten, maar nu eerst aan het werk

Liefs Amsy

12. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    He Sabbe, ik zie dat jij ook in maart bevallen bent, geldt dat voor jou ook dat mensen het snel vinden?

13. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Oh meiden, ben zo blij dat ik niet de enige ben met deze zenuwen! :)
    Dacht dat ik gek werd ;)

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ Sabbe ik heb letterlijk alles bewaard..nu nog even het geslacht afwachten... :D Als het een meisje wordt zal ik de helft kunnen gebruiken en de andere helft gaat dan weg ;)

@ Amsy ik ben 12 februari bevallen van Sam. Ik was eigenlijk 12 maart uitgerekend. Ik ken jou nog wel van de nodtopics en de februarimama's of ben jij in januari bevallen? Ik heb het nog niemand verteld, maar ik weet zeker dat die reacties gaan komen. Eigenlijk was dit ronde 5 voor ons. Als het meteen raak was geweest zouden de reacties nog erger zijn, Toen was sam nog maar 3/4 maanden ;)
    Toevallig had een collegaatje het er gisteren over toen ze hoorde dat en andere collega twee kinderen heeft van 15 en 16. Ze zei toen dat ze niet snapte dat mensen dat zo kort op elkaar doen. Mijn andere collega kwam toen met een goed uitleg van dat het makkelijk is in de luiers blijven zitten en dat het heel leuk is voor de kindjes. Ik moest wel lachen in mezelf, aangezien ik dus al zwanger ben :) Ze zouen eens moeten weten :p

15. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Waar kan ik me aanmelden voor MVM Amsy? Ben benieuwd! :D

16. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    @Pooh: ja klopt, was in februari uitgerekend, maar ben 2 weken over tijd (1 maart) bevallen, dus uiteindelijk toch een maart-mama, maar ben altijd toch een februari mama gebleven ;)

Grappig, wij hebben er ook 5 ronden over gedaan, vanaf juni zijn we weer gaan proberen, toen was Charissa 3,5 maand. Ik vind het voor haar ook het leukst als ze een broertje of zusje heeft die in leeftijd niet zoveel scheelt, ook al wordt het voor ons misschien pittig, met een jonge baby en een dreumes die je goed in de gaten moet houden.

@LindaS: als je de verloskundige belt zullen zij je wel kunnen vertellen waar je je aan kan melden. Toen ik de verloskundige belde vroeg ze gewoon zelf aan mij of ze mijn gegevens door mocht geven aan MvM, en toen heb ik ingestemd. Dus als het goed is hoef je er niet veel voor te doen.

17. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Hier kun je je aanmelden

http://www.moedersvoormoeders.nl/

Ik heb met sam ook alle weken meegedaan. Maar ben nu aan het twijfelen. Ik werd zooooooooooooo misselijk van die lucht in de potten :( Mja even kijken nog.

18. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    @ amsy wat toevallig. Jij overtijd en maartmama en ik te vroeg en februarimama en wij idd ook vanaf juni er weer voor gegaan./ Het zal idd wel druk worden, maar dat heb ik ervoor over!
    Ik ben alleen goed aan het bedenken wat ik met ene kinderagen ga doen. Of echt een kinderwagen of iets van een tandembuggy met babynestje (die zijn veel goedkoper) of geen duowagen en de kleinste in de draagzak en sam in de buzz. Moeilijk moeilijk!

19. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Bij mijn intake van de MVM deze reden gaf ze het advies om 's avonds de pot voor de volgende dag vast open te zetten (laten zetten door manlief ;)) zodat de ergste stank de volgende dag verdwenen was. Ergens in de schuur of buiten onder een afdakje als dat kan. Ik heb zelf vorige keer weinig last ervan gehad, maar een fijne geur is het zeker niet...

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar daarvoor is de groep gewoon te groot, dus af en toe pik ik er iets uit. Lees verder wel mee :)

20. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Goedemorgen allen!

@Miracles: NEEEE! heel veel sterkte meis, en ik hoop dat het maar snel weer raak mag zijn!

@alle nieuwe: welkom en gefeliciteerd!

@allen:
    Het gaat echt heel hard met alle pagina's haha, gezellig hoor.
    Hier nog steeds weinig kwaaltjes, ben alleen zoooooo moe! 's Nachts slaap ik slecht, overdag vallen mijn ogen bijna dicht, maar ja er moet nou eenmaal gewerkt worden dus we gaan gewoon door. Nog 2 dagen en dan is het weekend! Kan ik bijslapen (hoop ik).

Wij waren bij de vorige zwangerschap al heel snel aan het kopen e.d. vandaar dat we de kinderwagen en maxicosi al in huis hebben. Nu maar hopen (maar ja dat was toen ook al de gok) dat het er geen 2 worden, want dan moeten we hem maar weer verkopen haha. We hebben een Quinny (freestyle volgens mij) via MP gekocht, echt zo goed als nieuw (en was toch voor 2 kindjes gebruikt). Scheelde echt zoveel geld en nu hebben we een bak, 2 buggyinzets (1 hebben zij destijds gebruikt de ander zat nog nieuw in de verpakking) en een maxi-cosi, regenhoezen en winterzak erbij en dat alles voor €200,--, daar heb je het in de winkel niet voor haha. Enne, hij rijdt fijn, we hebben hem geprobeerd met de kleine van mijn vriendin, kan niet wachten tot die van ons erin kan!

Verder kijken we nu nog niet te veel naar kamertjes e.d., eerst maar eens een hartje gezien hebben (nog maar 1,5wk yeah!).
    Wil graag een beetje strakke witte meubeltjes en dan gecombineerd met grijs en lime groen....denk ik......hmmm....ach tijd zat nog.

Moet even wat gaan doen hier op het werk, tot later!

Deel Deze Pagina