Juli 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Nena77, Oct 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daisy28

daisy28 Actief lid

Sep 24, 2008
    228
    0
    0
    brabant
    wij hadden het zelfde probleem met amy, maar maak je niet te veel zorgen over de hoeveelheid want dat komt echt wel goed, je moet je voorstellen baby worden geboren en dan word er 8 dagen lang met 10cc de voeding verhoogd dus dat maagje word opgerekt, ze zal zelf aan geven wanneer ze meer wilt, amy is nu iets meer dan 3 weken en wij zijn ander halve week bezig geweest langzaam om haar naar de 100cc te krijgen. en omdat zij ook steeds in slaap viel hebben we een 3 standen speen op de fles gezet, die heb je ook voor de kleintjes. voor de 3maanden.
    komt allemaal goed.

groetjes
    daisy

2. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

Feb 3, 2009
    437
    0
    0
    Steun en toeverlaat van mijn mannetje en lekker th
    Boxtel
    *Kristel, wat ontzettend vervelend dat ze niets willen doen... dit kan toch bijna niet! En dan door laten lopen met een onbehandelde blaasontsteking lijkt me niet echt de bedoeling!

*Maine, fijn dat je lekker slaapt, veel koeler is het hier niet, tis weer gewoon erg warm en benauwd buiten....
    hier zijn de kids ook erg hyper, ze vinden het allemaal zo spannend! Ook wel lief natuurlijk, ze leven er echt naartoe

*Shay01, wie weet zijn het voortekenen, er zijn er meer die hier grieperig waren en al snel gingen bevallen!

*Ollebolleke, ik maak me er ook niet te druk meer over hoor, over die slechte nachtrust. Merk alleen dat mijn lontje wat korter is met drie drukke kids om me heen... maar goed, even tot 10 tellen en het gaat wel hahahah
    Ik lees express niet mee bij andere forums, omdat dit juist berichten zijn die ik nu even niet wil lezen... Vind het al zo fijn dat hier tot nu toe alles zo goed gaat!
    Tja, ik wil wel dit weekend, maar goed... net door wat kuilen gefietst, misschien helpt het hahah

*margrietje, en of dat herkenbaar is! Ik zei van het begin af aan al dat het wel eens augustus kon worden, omdat mijn andere kids ook te laat waren. Door mijn al vroeg zware buik krijg je dan opmerkingen als: nee joh, die komt eerder, moet je zien wat een buik!!!! Ook de reactie, ja maar dit is een andere papa he... is niet van de lucht. Nu is het vooral medelijden omdat ik moeilijk loop en fiets en een flinke toeter heb... ook dat vind ik alles behalve nodig. Ben blij dat ik nu kan zeggen dat het uiterlijk volgende week geboren gaat worden!!!

*Jojo, auw ook vervelend! Gelukkig is het nu verholpen en is de pijn te hebben strakjes.... rustig aan hoor!

*Spirit, het is ook logisch dat iedereen die bevallen is minder aanwezig is hier... vind het wel leuk dat iedereen nog meeleest en reageert hoor!
    Fijn dat je meisje het zo goed doet, hoe voelt het nu voor jullie?

*Ryanne, wordt het geelzien minder inmiddels? Het is hier gewoonweg heerlijk weer, strakblauw, lekker windje en warm!!!!

*Kate, tuurlijk is het medeleven en nieuwsgierigheid... en ergens is het ook wel fijn dat iedereen zo interesse toont, beter dan dat ze je straalvoorbij lopen. Toch kan het wel vermoeiend zijn hoor, als je voor de zoveelste keer aangesproken wordt. Ik ben ook alles behalve fit en daardoor zeg ik maar dat het heel goed gaat, dan loopt men al snel verder :D

*Roozjuh, ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar als je het niet vertrouwd zou ik even contact opnemen met het consultatiebureau of huisarts. Is hij verder wel tevreden en goed wakker tussendoor of blijft hij suffig? Hoop dat het niet iets vervelends is.

*Lotuss, nu lekker relaxed? Wha, zul je zien dat het snel begint bij je!!!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    dankje :D klopt inderdaad, het is veel voor zo'n kleintje om elke dag 10cc meer te moeten drinken. Vond het al zo knap dat onze jongen het ook allemaal op dronk elke keer. We wachten dus gewoon even nog paar dagen af, hopen dat hij meer gaat drinken. we bieden nu wel steeds 90cc aan (is makkelijk klaar te maken) en hopen dat hij zo ver mogelijk komt.

Bedankt voor je reactie en advies :D

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Goed idee om concultatiebureau te bellen. Hij is verder echt super tevreden. huilt erg weinig en slaapt eigenlijk hele dag door, zo nu en dan is hij wakker om even lekker te knuffelen of een schone luier :)

5. shay01

shay01 Fanatiek lid

Sep 29, 2008
    1,628
    0
    0
    Ollebolleke: Ik teken ervoor dit weekend of maandag te bevallen (ben maandag ook uitgerekend) En wat je moeder zegt ik hoop het want ik moet zeggen als ik zo terug kijk ik ben me zwangerschap ook begonnen met verkoudheid dus wie weet...

Jojo: lekkere opmerking van je tandarts je zou bijna in de stress schieten als die bevalling nu begint... Dan moet je morgen maar bevallen en niet vandaag...

En rommelt het al dat is de vraag die iedereen hier stelt... en als je dan zegt nee hoor dan is het oh dan gaat het nog zeker 2 weken duren... Altijd leuk om te horen...
    Als mensen bellen ook en en begint het al... Uhm zou ik dan me telefoon opnemen lijkt me niet....

6. Maine

Maine Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,072
    0
    0
    Ja ja, die 'zeurende' meelevende mensen...
    Allemaal een mening en allemaal niet op hun mondje gevallen.
    Zal wel bij tegenwoordig horen. Had daar bij de eerste geen last van. 't Zal ook wel lief en positief bedoeld zijn.
    De opmerkingen van de laatste paar dagen zijn:
    'Ow, ik heb zo met je te doen' en 'Het duurt wel lang, he?!'.
    Ik krijg steeds meer de neiging om te zeggen dat die kleine langer blijft zitten, omdat ze dat gezeur niet echt wil horen :x.
    Ow en dat veel mensen zo verschillend kunnen reageren en opmerkingen hebben:
    'Ow wat zie jij er goed uit, zeg :).' Om vijf minuten later te horen dat je er wel erg moe uitziet.
    Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik zelf spontaan allerlei opmerkingen zou maken. Zelfs tegen vreemden.
    En iedereen weet het beter, he...
    Ach hoef je niet meer naar de gyn ;):p. Best handig al die huis-tuin-keukendokters :D.

@ Snuffeltje: Leuk om te zien dat de kids er ook naartoe leven.
    Van mij mag onze dochter gewoon nog thuis afspreken. Kinderen kunnen op hun eigen benen staan en vermaken zich over het algemeen goed. Tja, dat heb je met tienertjes ;).
    Moeders durven het alleen niet te vragen.
    Alleen heeft ze nu in haar hoofd dat ze persé logeerpartijtjes wil gaan houden. Nu even niet, hoor...
    Ben normaal niet zo flauw, maar als ik 's nachts in één keer naar het ziekenhuis moet ofzo, kan ik toch moeilijk voor twee of meer kids zorgen?? 'Ow, nou geeft niet. Ga jij maar gewoon met papa, dan ben ik niet zo alleen thuis :).'

Verder hier trouwens ook wel wat last van zeurende pijn. 't Is niet echt pijn, maar het lijkt op beginnende menstruatiepijn en 't trekt door naar m'n rug en in m'n linker bekken.
    Soms denk ik ook wel: Misschien wil ik van alles voelen. Hoop dat het niet meer zo lang duurt. Vind juli wel een mooie maand om te bevallen :).

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Alle meiden die bevallen zijn gefeliciteerd!

Ik heb even geen puf om op iedereen te reageren, sorry.

Ik ben een beetje verdrietig want ik denk dat ik gaat stoppen met de borstvoeding. Ik wil het eigelijk niet, maar op deze manier trek ik het echt niet meer. Eerst borstvoeding geven, dan een flesje en dan 20 minuten kolven. Daarna slaapt ze een uurtje en begint het weer van voor af aan. Ik ben helemaal kapot en kan dat kolfding niet meer zien.
    Mijn productie loopt ook terug. Ik heb nog een heel klein voorraadje maar als het zo doorgaat moet ik sowieso gaan bijvoeden na het weekend. Pfff ik vind dit echt heel moeilijk.

8. Aurelie

Aurelie Bekend lid

Jan 31, 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Margrietje: de naweeen was ik alweer vergeten:D, maar die heb ik wel gehad, twee dagen, dus dat valt mee.

Roozjuh: ik heb precies hetzelfde met Janiek. Ze zijn geloof ik ook exact even oud. Ik blijf met Janiek steken op 50 cc, dus zij zit nog langer dan Damian. Ik heb net een extra controle van de vk gehad voor het gewicht en ze was prima aangekomen, dus mij is verteld dat ik me niet druk hoef te maken over de hoeveelheid per flesje zolang Janiek het maar lekker blijft doen. En dat doet ze. Ze is een heel tevreden baby, dus ik mag haar laten bepalen hoeveel zij per keer drinkt. Ze zit op 7 voedingen per dag en ik bied haar, net als jij, 90 cc per keer aan.
    Oo ja, de vk ontdekte wel dat zij spruw heeft, dus ik ga zo de huisarts bellen voor medicijnen.

groetjes, Aurelie

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja dat hoorde ik van mijn schoonmoeder ook (die is kraamverzorgende) zolang ze 7voedingen binnen krijgen per dag en zich verder lekker voelen dat het allemaal goed komt.
    Toch is het wel eng hoor als hij opeens zo weinig wilt drinken, vooral met dit warme weer

Bedankt voor je reactie en succes met die spruw!

10. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

Feb 3, 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Maine, hahaha, wat herkenbaar allemaal he! En dan die wijze uitspraken erbij, geweldig!
    Ik legde mijn middelste uit dat ik waarschijnlijk niet bij zijn Diploma A zwemmen kon zijn, maar dat oma en mijn zus er zeker bij zijn, net als zijn papa. Ow zegt ie, als ik maar een broertje krijg net als Sem (kleine van mijn zus) dan is het goed hoor, dan geeft het niet :D
    Heerlijk he, die onschuld!

Debby, Heb je al eens geprobeerd om volledig te kolven?
    Als je het zo moeilijk vind om te stoppen, is dat misschien een tijdelijke oplossing? Je zult natuurlijk wel je rust in moeten bouwen, maar mss is het minder belastend voor je op deze manier. Een flesje kan iemand anders ook eens geven he ;) Vermoeidheid is zeker voor je productie niet bevordelijk, maar die kun je terug krijgen als je er even een dag energie in wil steken. Over het algemeen heeft het gewoon tijd nodig om goed op gang en in een ritme te komen, dat kan best 2 maanden duren. En anders voel je niet te vervelend eronder als het echt niet lukt. Flessenkinderen worden ook gewoon groot gezond hoor:)

11. Snuffeltje

Snuffeltje Actief lid

Feb 3, 2009
    437
    0
    0
    Boxtel
    Enne, ik ben in het weekend meestal niet online of op deze site, dus mochten jullie niets vernemen van mij, dan is er niets aan de hand hoor ;)
    Indien er wel wat gebeurd dan informeer ik mijn buddy Nicole daar over :D

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    @roozjuh: er zijn ook truukjes om je kind te laten drinken. In het ziekenhuis vertelde ze dat. Je kunt onder de kin stimuleren, eigenlijk een beetje tegendruk geven met je duim of vinger. En verder van je af houden, bijv op opgetrokken benen leggen, want tegen mama aanliggen is natuurlijk ook fijn om in slaap te vallen.

@debbie: Het is ook erg vermoeiend, weet er alles van. Je zou kunnen overwegen om alleen maar te kolven. Dat je productie terug loopt, kan zijn dat je nu in de regeldagen zit. Je zou vaker kunnen kolven, hoeft maar een paar dagen, zo stimuleer je de productie. Ik had ook altijd maar net genoeg en kon niet eens een voorraad aanleggen, maar sinds gisteren merk ik dat ik meer kolf. Ben ook wel veel aan het kolven en nog maar af en toe aanleggen. Heb ook al kunstvoeding gekocht gisteren, omdat ik niet in de stres wil raken als ik straks niet genoeg heb voor een flesje. Maar laat hem zolang mogelijk dicht. Het is toch ook niet erg om te combineren met kunstvoeding.
    Ik hoop maar dat ze ooit krachtiger gaat drinken, dus ik ben nog wel gemotiveerd. Al had ik gisteren wel ff een dipdagje.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    bedankt voor alle reacties over het drinken!!
    Ik ben super trots op ons mannetje want hij heeft nu net voor het eerst de 90cc gehaald!!! hij heeft wel ruim 40min over gedaan maar das niet zo erg :D

Kijken of hij zich over 3uurtjes weer komt melden :)

@ nynke: ja dat kinnetje proberen we ook steeds maar dan zit die speen in zn mond en doet ie er verder helemaal niks mee :p maar zoals je net kon lezen, hij heeft eindelijk 90cc gehaald woehoe! :D

14. @ roozjuh hier ook hetzelfde. DE VK EN concultatieburo zeiden beide dat het niets uitmaakt. Gewoon voeden als ze honger hebben. Omdat Frédérique vaak minder drinkt meldt ze zich sneller waardoor ze meer flessen krijgt dan 'gebruikelijk' maar daar moest ik gewoon aan toegeven.
    Dat ritme komt vanzelf wel.

15. BUDDYNIEUWS

Meilan is gisteravond bevallen van een gezonde dochter genaamd ZIVA. Ze weegt 3kg 68 en is 50 cm.
    De bevalling was heftig schrijft ze maar alles is nu goed.

Einde BUDDYNIEUWS

16. Margrietje

Margrietje Actief lid

Nov 18, 2008
    166
    0
    0
    Meilan: Gefeliciteerd en geniet van je kraamtijd! Hopelijk knap je snel weer op!

All: Fijn dat sommige dingen zo herkenbaar zijn en dat je dat hier op dit forum kwijt kan! Dan kun je,je gevoel tenminste delen en dat maakt je toch weer wat minder onzeker! Thanks!

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Meilan gefeliciteerd!

18. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    1,782
    0
    0
    veehoudster
    hallo allen

leuk dat er alweer zoveel dochters en zonen zijn geboren, iedereen van harte gefeliciteerd !!

heb niet alles terug gelezen :) want nu iedereen verlof of een kindje heeft gaat het forum zo snel, te snel om bij te houden.

ik had alleen wel een vraag die ik met jullie wil delen, of eigenlijk een dilema.

ikzelf ben katholiek (niet fanatiek maar geloof wel) mijn man is protestant (ook niet echt fanatiek) maar eigenlijk wil ik mijn kindje straks wel laten dopen, ik heb dan toch het idee dat je het kind wat meegeeft, maar ben niet van plan elke zondag steevast naar de kerk te gaan, voor mijn man hoeft het allemaal niet zo.
    is er iemand die in dezelfde situatie zit?

ik hoor graag wat anderen ervan vinden

19. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb echt een super bevalling achter de rug!!!
    Even kort door de bocht; woensdag echt een vreselijke dag gehad met die gel, wat een heftige en pijnlijke weeen krijg je daarvan zeg! En als je dan aan het eind vd dag hoort dat er helemaal geen ontsluiting is heb je er toch flink de balen van. Maar goed heb toch lekker geslapen snachts gelukkig.
    Donderdag ochtend zou ik na de koffie worden ingeleid omdat ik toch 2 cm ontsluiting had!!! Maar dat werd dus later omdat het erg druk was op de kraamafdeling, werden 4 baby's tegelijk geboren. Dus het werd pas 1 uur dat ze met mij aan de slag gingen. Ik kreeg infuus, en mijn vliezen werden gebroken en daarna door naar de OK voor mijn ruggenprik. En toen weer terug naar de verloskamer waar ik aan een infuus ging met weeenopwekkers. Om 2 uur was alles klaar en begon dus het echte werk. Maar wat heerlijk zeg die ruggenprik!!! raad het echt iedereen aan! Heb heerlijk de Linda gelezen haha. En om half 5 werd ik getoucheerd en had ik dus volledige ontsluiting!!! Echt super zeg, en ik krijg meteen een druk gevoel van onderen. En ik mocht heel langzaam mee persen, en binnen 3 pers weeen was Arthur Merlijn Levi geboren!!! Echt zo'n bevalling heb ik nog nooit mee gemaakt, echt super gewoon! Heb alles gezien ook via een spiegel, zo mooi om je eigen bevalling te zien, en dat allemaal ZONDER PIJN!!! Voel me echt goed, wel wat vermoeid maar niet te vergelijken met de vorige keren natuurlijk!
    Hier is ons 3e wonder;
    View attachment 4490
    Op mijn hyves heb ik er nog meer gezet!

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Wat een scheetje Mouschy!! Vervelend van die gel maar lekker dat je voor de rest geen pijn gehad hebt!

Share This Page