Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Hoi mama van Tessa, Dommel, Amsy, Robin77, Pim,
    Robine,

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap...

Ik zit een beetje op de grens van de juni/juli zwangeren...
    Mijn banner geeft nu 30 juni aan, maar dat is gebaseerd op mijn laagste cyclus.
    Ik ga dus maar van juli uit...
    Dus mag ik me bij jullie clubje aansluiten?

Ik ben nu zwanger van de 2e mijn zoontje sven is begin volgende maand 17 maanden.

Ik ben sinds gisteren ook aan het foliumzuur en dagrivatom (weet even niet hoe het heet)
    Weet iemand of hier voldoende foliumzuur in zit? Ik slik he ter nu nog naast?

De vraag ziekenhuis/thuis en bv/fv ligt hier nog een beetje gevoelig en brengt bij mij naast het geluk en blijdschap dat ik zwanger ben heel veel onzekerheid mee ivm de "slechte" start sven... Ik ga daar de komende periode maar eens flink over nadenken...

Nou succes allemaal de 1e weken...
    Ik heb trouwens nog nergens last van behalve wat vermoeidheid...
    Maar bij mijn vorige zwangerschap kon ik het ook pas bevatten toen ik bij 8 weken de echo zag en had ik nergens last van...

Liefs mik2sept

2. Nena77

Nena77 Actief lid

7 dec 2007
    445
    0
    0
    @ mik2sept: Gefeliciteerd met je zwangerschap :D tuurlijk mag je je bij ons aansluiten, gezellig!
    Als er op te verpakking staat dat het speciaal voor zwangeren is, zal het wel goed zijn. Ik weet eigenlijk niet precies hoeveel foliumzuur je op een dag moet slikken, misschien weet een van de andere meiden dit.
    Wat naar dat je zoontje zo'n slechte start heeft gehad, hoop dat alles nu goed is en dat het bij dit kindje allemaal voorspoedig zal verlopen.

@ Robin: ik heb alle spulletjes van mijn dochter nog dus heb qua aankopen niet zo heel veel meer nodig. Ik heb nu een Quinny speedy, en die is mij erg goed bevallen, maar aangezien Tessa pas ongeveer 21 maanden zal zijn als dit frummeltje komt, zal ik denk ik een een duowagen moeten aanschaffen. Maar daar ga ik me over een tijdje in verdiepen.

@ Lammetje: gefeliciteerd met je positieve test meid! Wat een lekker gevoel of niet! geniet er lekker van en ik zal je even toevoegen aan de lijst.

Ik ben vanmorgen voor het eerst een beetje misselijk! Was er bijna blij om, omdat ik daardoor een beetje het idee kreeg dat er inderdaad wat gaande is.

3. Nena77

Nena77 Actief lid

7 dec 2007
    445
    0
    0
    Overzicht juli 2009 mama's

30 juni:
    * mik2sept, 27 jaar, 2e kindje
    1 juli :

2 juli :
    * mama van Tessa, 31 jaar, 2e kindje, thuis, BV
    * Dommel, 23 jaar, 1e kindje
    * Amsy, 33 jaar, 2e kindje
    3 juli :
    * Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    * Pim, 31 jaar, 2e kindje, thuis, FV
    * lammetje, 28 jaar, 3e kindje
    4 juli:

5 juli:
    * Robine, 31 jaar, 2e kindje, ZH, FV
    6 juli
    7 juli
    8 juli
    9 juli
    10 juli
    11 juli
    12 juli
    13 juli
    14 juli
    15 juli
    16 juli
    17 juli
    18 juli
    19 juli
    20 juli
    21 juli
    22 juli
    23 juli
    24 juli
    25 juli
    26 juli
    27 juli
    28 juli
    29 juli
    30 juli
    31 juli

Er zijn op dit moment 8 juli mama's

Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie:
    Dianne

Afspraken:

26 nov: Dommel, 1e echo

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Lammetje, gefeliciteerd!

Mik, tuurlijk welkom hier!

Hier echt dat weeeige gevoel in m'n maag. En vaak naar de wc, ook 's nachts.

Wij hebben het gisteren onze ouders en broer en zus al verteld. We hadden hen een paar maanden geleden verteld dat we waarschijnlijk een vruchtbaarheidsbehandeling moesten ondergaan vanwege de slechts uitslag van de zaadtest van mijn man. Omdat iedereen meeleefde vond ik het niet fijn om als zij zouden vragen naar de onderzoeken in het ziekenhuis en we dan zouden moeten liegen. Iedereen blij natuurlijk! En des te groter het wonder en de verwondering dat het nu dus toch is gelukt.

Pim

5. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    @ Robin77,

Ik begrijp dat jij vind dat ik het realistisch moet bekijken,maar al dat kritiek helpt niet,voel me al zo onzeker.
    En wat ik eerder had geschreven,heb ik van het internet vandaan.
    Volgens mij is de kans dat het mis gaat net zo voor NOD als erna.
    Ik vind dat ook goed van mezelf gestopt met roken,het kindje kiest er tenslotte niet voor,en heb er totaal geen moeite mee ik denk niet eens meer aan roken,heb me partner wel vertelt buiten te moeten roken.
    Want dan ben ik zelf gestopt zit ik mee te roken,is net zo slecht,gelukkig vind hij dit ook eem goed plan,en zo wordt het voor mij een rook vrije zwangerschap.

Nou ik heb daar ook last van robin ik ben ook giga moe kan me ogen niet open houden,maar s,avonds kan ik niet slapen,vannacht heb ik ook weer de hele nacht wakker gelegen me onderrug doet zooooooo pijn niet normaal kan wel huilen,ik heb namenlijk een hele zware zwangerschap gehad van me dochter en kon met 8 maanden amper lopen en dus rug klachten overgehouden,ik voel het nu al,hoop dat dit niet de hele zwangerschap blijft...want het doet zo zeer.

Ja ik heb ookal stiekem gekeken naar de wandelwagen,ik wist allang dat ik de quinny buzz zou nemen,alleen de kleur ben ik nog niet overuit.Aangezien ik in juli 2009 ben uitgerekend zijn er misschien tegen die tijd wel weer nieuwe kleuren,dus de wagen komt als laatst.

De geboorte kaartjes verzorgt de nicht van me vriend,zei heeft namenlijk een eigen zaak in ja hoor......BABY SHOWERS dus zei maakt de geboorte kaartjes en verzorgt een baby shower voor mij :)

6. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    @ Pim & Lammetje: van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap...en op dezelfde dag als ik: leuk!

@ Mik: gewoon gezellig mee komen kletsen hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch ;)

@ Shanna: het is niet bedoeld als kritiek hoor, zoals ik al zei: ik hoop voor jou toch gewoon dat het helemaal goed is! Gewoon lekker van genieten hoor! Ik reageerde alleen op jouw opmerking dat het daarna toch niet meer verkeerd kon gaan ;)

Hier een heerlijke nacht gehad, geslapen als een blok! Nu is het heerlijk weer dus zometeen even lekker de stad in! Jullie allemaal een fijne zaterdag!

7. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Sorry robin,

Bedoelde het niet als kritiek,ik vind zulke dingen erg moeilijk om aan te horen,reden waarom ik heb 28 augustus noodgedwongen een curetage moeten doen,en ik was er kapot van,en nu ben ik gelijk binnen een maand na die curetage weer zwanger geraakt,wat natuurlijk hartstikke snel is.En ik ook erg blij om ben.
    Maar ik ben gewoon erg bang dat het niet blijft zitten,ik heb dan nooit een MK gehad,maar misschien dat die curetage er invloed op kan hebben ik weet het niet..Maar dat is de reden waarom ik niet echt blij durf te zijn ik heb een late ei gehad 14 okt dus gerekend vanaf mijn ovluatie ben ik nu 1 week zwanger,misschien dat ik daarom nog niet zoveel voel..

Me dochter is alweer bijna 4 dus dat is zolang geleden dat herinner ik mezelf niet meer,het vele plassen is gemindert,heb wel pijn in me onder rug puistjes en erg moe,en s,nachts kan ik niet slapen heel raar...

Mijn excusses nogmaals robin weet dat je er goede bedoelingen bij heb,zodat ik geen valse hoop heb maar het is en blijft moeilijk..

Knuf Shanna,

8. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Shanna: Kan me je onzekerheid voorstellen hoor meid. Probeer nu lekker te genieten van je hele prille zwangerschap! Ik zie duidelijk mooie streepjes op je testjes in je album :) Geweldig hoor! Ga je nog een testje doen of hou je t hierbij?

Ik wil morgenochtend nog een testje doen en als t streepje dan dikker is(plusteken eigenlijk bij de Clear Blue) dan hou ik op met testen en geloof ik er in! Voel me prima, al rommelt het wel al ruim een week van onderen. Steekjes, kriebels en een zwaar gevoel.

Heerlijk weer zwanger zijn :)
    Althans, nog wel.........als we dadelijk een maand of 7 zijn en t is mei en 35 graden piepen we wel anders ;)

9. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Dommel: bedankt voor je PB. Leuk idd en toevallig! Voor mij is t trouwens een nickname hoor, dus heet zelf geen Robine. Vond het gewoon een mooie naam.

10. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Pim en Lammetje: Welkom bij de club!

11. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Hoi Robine,

Bedankt voor je begrip,ja ik doe zeker nog wel een testje ik zit nu namenlijk nog 3 dagen voor mijn NOD, ik doe in iedergeval na mijn NOD nog een testje dan ben ik dat namenlijk ook weer voorbij.
    En je hebt ook gelijk moet ook gaan genieten,maar die onzekerheid knaagt,ook kan ik nog steeds niet geloven dat ik weer zwanger ben,binnen een maand na een curetage het is zo snel allemaal gegaan..
    Ook voel ik niks,misschien is het daar nog te vroeg voor,ben alleen moe en heb pijn in me onder rug en beetje last van puistjes..Maar voor de rest prima natuurlijk is ook iedere zwangerschap verschillent...We zullen het zien :D

12. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Hier ook nog 1 dagn voor NOD hoor. Weet wel dat mn eisprong op zondag 12 oktober is geweest dus uitgaande van 14 dagen later dan die datum zou morgen mn NOD zijn.

Vorige maand ging t hier ook mis. De eerst mooie positieve testjes werden steeds lichter en uiteindelijk negatief. Het was dus een vmk. Daarna duurde t wel ff voor alles weer op gang kwam, maar ook ik rust pas echt als ik morgen een dikkere streep zie staan, al is mn gevoel wel goed.

Balen eigenlijk, nu duurt t helemaal lang tot juli, bij mn vorige kindje wist ik pas na 8 weken dat ik zwanger was en bleef ik ook ong tot aan een maand of 4. Het is nu al helemaal anders........

13. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Had ik een hele tekst getypt is hij weer weg ;)

@ Shanna en Robine
    Ik wist helemaal niet dat je voor je NOD ook al kon testen, ik wachtte altijd tot de dag dat ik ongesteld had moeten worden... En deze keer zelfs vijf dagen langer omdat ik al een paar maanden teleurgesteld was... Mijn cyclus duurt ongeveer 32 dagen maar een paar maanden terug was het ineens weer 36 dagen, dus mocht nu pas bij 36 dagen testen om teleurstelling te voorkomen, maar gelukkig deze keer geen teleurstelling...

@ Robine
    Ik vond vorige keer de 1e periode zo lang duren toen wist ik het ook al bij 4 weken omdat eigenlijk maar heel weining mensen het toen wisten terwijl ik he teigenlijk van de daken wilden schreeuwen. Mijn dichte familie wist het toen wel al eerder
    Nu vertel ik het in ieder geval weer aan mijn dichte familie en waarschijnlijk wat vriendinnen omdat zij toch al weten dat we graag een tweede kindje willen.
    Hoe willen jullie dat gaan doen?

Meiden gewoon allemaal lekker genieten van onze prille vruchtjes ;) en dat er maar mooie baby's van mogen komen...

Wij gaan zo even kijken voor een andere auto, mijn man mag een nieuwe leaseauto uitzoeken hoera en aangezien deze auto al vrij krap is met één kindje gingen we sowieso al op zoek naar een grotere auto. Dus ik heb er zin in...

14. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Mik2sept:

Testen voor NOD kan met die internettestjes(zelfs tot 6dgn eerder!)(mat care, Sensitest etc) Ik ben er deze ronde ook niet aan begonnen vanwege vorige maand en heb dus gewoon een kruidvat test gekocht 2 dgn geleden. Die schijnen namelijk ook al erg gevoelig te zijn en toen verscheen er dus een licht streepje 4 dgn voor NOD. Gisteren dus CB die ook een plusje gaf.
    Inmiddels weten de meesten(ouders, vriendinnnen) t ook al hoor, ik maak er geen geheim van. t Kan altijd mis gaan, maar kan gewoon ook niet wachten tot 12 weken om t dan pas te vertellen en wat je schrijft, als je vertelt al voor een 2e bezig te zijn, vragen mensen er toch naar zo nu en dan. Om dan niks te zeggen of te liegen kan ik niet. Ben gewoon een flapuit ;) hahaha.

Welke auto heb je in gedachten? En leuke naam heeft je kindje. Sven! Staat ook op mijn lijstje voor een 2e ;).........geloof alleen niet bij mn man, hahaha.

15. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    Das balen zeg meid,Nou ik heb eergisteren en gisteren een test gedaan en die van gisteren was al donkerder dan die van eergisteren ik doe morgen nog eentje en dan na mijn NOD nog eentje en dan vind ik het wel goed zo..
    Het is bij mij ook anders voel me niet echt zwanger,had ik bij me dochter wel misselijk pijnlijke borsten etc..nu niet misschien moet dat nog komen hahaha

16. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Robine:
    aha, ben nooit zo met mijn cyclus verder bezig geweest, wist wel ongeveer wanneer mijn ei was via zo'n calculator maar dat was toch altijd even afwachten ook ivm cyclus. Heb ik weer wat geleerd.
    Vanavond een feestje waarvan van me "verwacht" wordt te drinken, want tsja we hebben oppas... dus daar kom ik er al bijna niet onderuit iets te vertellen haha
    Ik zie het allemaal wel

wat betreft de auto we weten het eigenlijk niet zo...
    Mijn man vind alles best als het maar onder zijn leasebedrag zit.
    Ik vind de opel astra station wel mooi dus daar gaan we eerst voor kijken
    daarna denk ik renault/peugeot of hyundai...
    We kijken wel even hoe lang sven het uithoud ;)

Bedankt voor het compliment, we houden wel van korte krachtige namen van scandinavische en/of nederlandse oorsprong.
    en het ligt gewoon makkelijk in de mond...

over een tijdje maar weer eens een nieuwe naam verzinnen...mmm *mik denkt na :-k * weet echt nietmeer precies wat wel vorige keer nou op nr 2 hadden... en het moet nu ook bij sven passen

@shanna 23 elke zwangerschap kan weer anders zijn en daarbij komt je hoeft niet perse ergens last van te hebben... (is beter ook natuurlijk dat je zorgeloos zwanger kan zijn) succes de komende dagen...

nog even wachten tot de man wakker wordt en dan gaan we kijken voor de car...
    fijne middag!

17. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    pim leuk dat je het al verteld hebt meid en leuke reacties allemaal?

Ohw shanna ben jaloers wil ook wel een babyshower lijkt me kei leuk om eens mee te maken met een stel meiden!

18. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    ha ha mik heb iik ook wel eens alles ineens weg en ja dan weet je het niet meer te vertellen..

robine robine is zeker een mooie naam klinkt ook heel koninklijk en statig wie weet als je een meisje krijgt?

mik veel plezier met het kijken naar je car ben benieuwd wat het word!
    mick was de jongens naam bij de vorige alleen werd dat een dochtertje.

shanna ik had dat ook hoor met die testen heb er werkelijk schandalig veel versleten niet normaal!

dames bedankt voor jullie hartelijke welkom enne het is nu al moeilijk bij te houden ha ha
    hoe moet dat nu met een heeeeeel lijst juli mama s moet ik maar een administratie bij gaan houden ;)

19. shanna23

shanna23 Actief lid

24 sep 2008
    312
    0
    0
    secetaresse
    hoorn
    @ Lammetje,

Voor mij wordt het ook de eerste keer hoor de babyshower meemaken..

Zooooooo pfffff die onzekerheid is er eindelijk af,ik had geen ervaring met de kruidvat zwangerschapstesten 2 voor 5 euro en het zat me gewoon niet lekker,heb daar door ook de hele nacht niet geslapen.Vandaag ben ik naar de winkel gegaan omdat ik een duidelijke uitslag wou hebben,en heb dus clearblue digitaal gekocht en die andere met dat +...Nou zie mijn album hartstikke zwanger eindelijk is het tot me door gedrongen dat ik de letters zwanger las....ik ga er nu lekker van genieten..want dit wordt mijn laatste kindje.. :( Dus ik ga er op ent op van genieten,mijn vriend heeft namenlijk al 2 kinderen,en ik heb ookal een en straks nog eentje van ons samen...

Dus Ik ga mezelf lekker belachelijk veel verwennen,en zelf de kwaaltjes daarvan ga ik genieten hihihih :)

20. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    raar idee he de laatste ..
    ik heb 2 kindjes samen met mijn man en nu zwanger van de 3e.
    manlief vind het wel genoeg ik wil er heel graag 4
    hij zeg nou zien we dan wel
    maar net als wat jij zegt ga je er dan met een ander gevoel mee om als het de laatste is
    toch een beetj een geestelijk afsluiten van alles want ja het is dan de laatste keer testen laatste keer 1e echo enz
    ik ben daar nog niet aan toe dus hopelijk krijg ik hem nog om straks
    gewoon even super mama spelen als de baby er is dan vlug nummer 4 en dan weer normaal doen ha ha
    denk dat als het ineens stopt en je niet in je zwangerschap af hebt kunnen sluiten dat het dan een leegte achter laat als er nog een wens was.
    gelukkig is het bij jou duidelijk
    en inderdaad meid volop genieten en er de tijd voor nemen 9 maanden is zo om!(de eerste weken dan he de laatste kruipen ha ha )

Deel Deze Pagina