Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Goedemorgen!

Mooie kaart mamabeer!

Voor het eerst sinds lange tijd weer heerlijk geslapen! :):)
    Vanochtend wel wakker geworden met gerommel in mijn buik, maar dat is onderhand 'normaal' aan het worden. Ik wil erg graag bevallen, maar ik merk ook dat ik er toch ook wel wat tegenop zie..

Morgen naar de vk. Ik ben benieuwd!

Fijne dag allemaal!

2. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Mamabeer: Ik vind jullie kaartje ook echt heel schattig! Leuk gemaakt hoor en een lief rijmpje erbij. Zielig dat Quinn zo veel huilt. Sterkte.

Margrietje: Hopelijk gaat t nu bij jou ook eens doorzetten he. Tuurlijk zit je tegen een bevalling op, t is ook niet niks. Bereid je maar vast voor.

Wij hebben vandaag de babyborrel voor Yannick, hij zal wel weer flink verwend worden ben ik bang. Durfde eigenlijk niet net als mamabeer een envelopje op t kaartje te zetten, nu heb ik spijt. Hoop zo dat de mensen die iets willen geven nadenken, als je al 1 kind hebt ben je al ruim voorzien in luiers, rompers, kleertjes en speelgoed. Nou ja, we zullen wel zien. t Wordt in ieder geval lekker druk en gezellig.

Liefs en tot later!

3. Margrietje

Margrietje Actief lid

18 nov 2008
    166
    0
    0
    Robine, ik hoop ook dat het nu eindelijk is gaat doorzetten..
    Jullie een fijne dag met de babyborrel. Het weer zit in ieder geval mee! Veel plezier.

4. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Dank je Margrietje :)!

5. fijne dag vandaag robine. Denk dat je zoon goed verwend gaat worden!

6. * update van buddy Meilan *

Ze schrijft dat Ziva het goed doet ondanks de problemen tijdens de bevalling. Zelf krijgt ze de ene complicatie na de andere waardoor ze nog lang niet naar huis mogen

* einde *

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ryanne, weet jij wat voor complicaties Meilan allemaal heeft? Wel heel sneu voor haar zeg.

Robine, hele fijne dag en wie weet krijg je toch nog hele verrassende kadootjes of enveloppen. ;)

Mamabeer, ik vind het ook zo zielig als Lucas krampjes heeft. Totdat een vriend tegen me zei, herinner jij je krampjes van vroeger nog? Uhh.. nee.. Maar toch vind ik het erg sneu om de kleine pijn te zien hebben en zo overstuur te zien zijn.
    Wat een schattig kaartje hebben jullie gemaakt zeg en vooral de tekst vind ik erg leuk!

Margrietje, jij blijft lekker verder rommelen he. Knuf!

Lucas krijgt nu een schone luier van papa. Hij heeft enorm veel last van winden (scheten, ze zijn gewoon keihard) en zijn billetjes gaan ook al een beetje kapot. :(

8. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen :) ; vanochtend om 7 uur gevoed- werden we om half twaalf weer wakker met z'n allen! Heer-lijk. Maak me alleen wat zorgen om de voeding- borsten voelen niet meer zo stevig en ik hoor hem ook niet heel veel slikken. Ik maak hem straks toch maar wakker, probeer ik vandaag om de drie uren. Oh, daar komt hij al ;)
    Groetjes!

9. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Echt raar je leeft eigenlijk zo lang naar die ene datum toe dat je uitgerekend bent... En morgen is voor mij die datum maar nog geen baby en ook nog geen tekenen dat ze gaat komen...
    Moet mezelf nog steeds elke dag even vertellen dat het binnenkort toch echt gaat beginnen maar kan het me nog steeds niet voorstellen...

10. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Alle meiden die bevallen zijn, gefeliciteerd, geniet van jullie gezinnetjes!!

Dankjewel voor al jullie reacties en felicitaties!!

@Nicole, het herstel gaat ook erg goed bij mij. Na een paar dagen was de baarmoeder al helemaal teruggezakt. Ook van de knip weinig last, maar het scheelt dat ik ook maar een heel klein knipje had. Ik had maar 3 uitwendige hechtingen. Deze zijn meer uit voorzorg gezet. Afgelopen woensdag zijn deze er ook al weer uitgehaald en heb er verder helemaal geen last meer van!
    Ik hoop echt dat het voor jou nu ook gaat opschieten!!

@Ollebolleke, ik was 38 weken en 3 dagen toen ik bevallen ben van Thijmen.

@Roozjuh, fijn dat het bij jou ook meevalt qua pijn! Dan kun je tenministe lekker genieten!!

@Deetje, dat klinkt goed zeg, hij slaapt echt goed door!
    Die harde stukken in de borst heb ik ook last van... Thijmen drinkt soms zo snel, na 10 minuutjes laat hij los en valt hij diep in slaap. Das is nu 2 keer achter elkaar gebeurd bij dezelfde borst dus deze is inmiddels aardig opgezet en de harde stukken komen weer... Terwijl hij soms ook goed een half uur kan liggen te drinken. Hij is gewoon een beetje lui ;). Als ik hem dan wegleg kan hij goed na een uur weer komen, terwijl hij als hij een half uur goed gedronken heeft ook best pas 4 uur naderhand kan komen. Dus dat is nog even een beetje spelen.

@Mamabeer, lakentje hebben we bij de Prenatal gekocht, is van de boerderijdiertjes. Wel schattig he!!
    Balen dat jullie manneke zo huilt, ik vind dat ook zo moeilijk. Je weet niet wat er is, echt zielig... Leuk kaartje hebben jullie zeg!!

@Margrietje, hopelijk zet het voor jou nu ook snel door!

@Robine, leuk, een babyborrel! Veel plezier vandaag!

@Sucre, misschien heb je het al geprobeerd, maar wanneer kleintjes krampjes hebben vinden ze het vaak fijn om met hun buikje op je arm te liggen. Dat is een houding die wij van de kraamhulp hebben geleerd. En scheten laten is ons manneke ook heel goed in. Ik roep elke keer maar “dat heeft ie van papa” :p

Ego, hier gaat alles goed met de kleine man. Tot nu toe is Thijmen echt een heel tevreden manneke. Sinds de kraamhulp weg is slaapt hij ineens niet meer door ‘s nachts, terwijl hij dat de eerste week wel heeft gedaa??? De afgelopen dagen voed ik meestal rond half 12 nog een keer, daarna komt hij rond 3 uur nog een keer en dan vervolgens om half 7 weer. Dus valt echt niet tegen! Tot nu toe gelukkig ook weinig last van krampjes en zo. Zojuist weer heerlijk met hem in de douche geweest. Zo mooi om te zien en voelen hoe rustig ze daar van worden!

Fijne zondag nog allemaal!

Liefs!

11. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemiddag dames,

Alle dames die hun kleine wondertje in hun armen hebben gefeliciteerd:D:D:D

Heb niet alles kunnen lezen, maar las iets over darmkrampje, INFACOL schijnt heel goed te werken.

Zelf nu om de 3 uur aan het kolven ivm tepelkloven en harde stukken in de borst. nou ja ze krijgt in iedergeval mama's melk:)

Dames die nog moeten bevallen SUC6;)

12. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Kusje voor alle dames die het hard nodig hebben nu;)

13. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Mjn zoon lief kan nog niet praten dus hij uit zich non verbaal:D

14. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    GEWELDIGE foto Kelly!!!!

15. wat lief kelly!
    Frédérique heeft ook al haar duim gevonden. echt schattig

@ sucre nee geen idee wat meilan heeft. Heb haar gesmst maar nog niets gehoord.

Als papa de tour heeft gezien gaan we nog ff lekker wandelen

16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ja het duimpje vind hij al een tijdje het blijft alleen niet in zijn mondje zitten en dan kan meneer zich goed ergeren.

Sven heeft gisteren voor het eerst geluidjes gemaakt naar ons toe, echt schattig.
    En hij heeft vanacht echt doorgeslapen super he!
    Sven weegt nu 3960 en is 52,5 cm
    hij was in een week tijd 600 gram bijgekomen, dat vond het consultatie buro toch wel erg veel.
    Het schijnt ook dat meneer veel ter veel drinkt ( 6x130)

We zitten alweer halverwege de maand .....boh wat gaat dat snel zeg

17. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Mamabeer wat een geweldig lief kaartje!!! En wij hebben ook zo'n soort text over de 3 musketiers whaha. Het is nog in bestelling dus tegen die tijd laat ik het ook zien als het binnen is:D

Wat een super lieve foto's van de baby's heerlijk om te zien dat het zo goed gaat!!!

Arthur is vanmorgen gewogen en is behoorlijk afgevallen... hij weegt nu 2900gram dus hij moet worden bij gevoed, helaas is de BV nog niet zo goed op gang als ik had verwacht, dus dat word kolven om het goed op gang te krijgen en flesje er bij na het BV... Hij slaapt ook erg slecht snachts dat komt dus achteraf gewoon van de honger. Hoop maar dat hij vannacht beter slaapt, en wij dus ook;)

18. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    @ shira: echt onder de douche al? Hoe doe je dat dan? Lijkt me nog zo griezelig.... Maar ja dat betekent dan waarschijnlijk dat wij er nog niet klaar voor zijn ;)

@loulou- helpt dat kolven bij jou? Ik vond het net zo pijnlijk als zogen- ben ook weer met de tepelhoedjes gestopt want ook dat deed pijn. Heb nu superspul van de apotheek speciaal voor tepelkloven, ik denk wololie (lanoline of zo) maar er staat niet op wat erin zit was wel duur (24 euro nogwat). Gaat nu steeds beter, maar het aanleggen gaat ook eindelijk goed. Het probleem zat 'm bij mij in 1) de goedbedoelende maar o-zo lompe verpleegsters in het zh 2) platte tepels en lichte huid 3) mondje niet goed uitgelijnd op de tepel- moest 'ie toch vaker happen voor hij ging zuigen. Nu doet alleen het begin nog pijn!

Heb trouwens heel nare pijn rond het schaambot, alsof er weefsel klemzit, bij bepaalde bewegingen heel erg maar na oefeningen ook. Morgen even fysio bellen.... Is er iemand die het herkent?

Verder: mooie foto's allemaal!

19. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    @Deetje, onze kraamhulp heeft dat op de 1 na laatste dag uitgelegd hoe we dat moesten doen. Toen heeft papa samen met Thijmen gedoucht. Dus vandaag hebben we het omgedraaid. Ik ben eerst onder de douche gaan staan waarna mijn vriend Thijmen bij mij op mijn schouder legde, met zijn armpjes over mijn schouders heen zeg maar (dezelfde manier als waarop ze het hielprikje doen). Daarna mag de kleine lekker mee onder de sproeier. Alleen opletten dat hij niet met zijn hoofdje onder de sproeier komt. Zodra het warme water op zijn ruggetje komt ontspant hij gelijk, echt een heel mooi gezicht!! Je kunt je kleintje daarna ook iets laten zakken, net wat je zelf prettig vindt. Als hij maar geen water op z'n hoofdje krijgt!

20. shira83

shira83 Lid

4 dec 2008
    79
    0
    0
    Foto van ons manneke mee onder de douche, heerlijk ontspannen

Deel Deze Pagina