Flesvoeding: Yannick drinkt nu een keer of 7 per dag 90 tot 120cc per keer. Helaas draait hij nu na bijna 3 weken nogsteeds t dag en nachtritme om, heeeeeel irritant. De hele dag hoor ik em niet omdat hij dan slaapt en vanavond rond 21uur gaat t feest beginnen! Ellendig hoor. Heb zojuist maar ff een tukje meegepikt met Jill en Yannick, kunnen we er vannacht weer tegenaan,lol. En over die voeding is t rekensommetje als volgt. Als je een kindje hebt van 4kilo mag hij of zij (2x 4 kg=8 kg=800cc per dag, verdelen over t aantal voedingen, dus 800 delen door 7= ongeveer 110cc per keer. Bij een kindje van 3kg is t dus 2x3=6kg=600cc delen door 7= rond de 80-90 cc per keer. Zielig die krampjes, er zijn gelukkig tegenwoordig wel genoeg middeltjes bij de apotheek die goed werken. Succes all, hier zijn de krampjes nog niet begonnen gelukkig.
@ gyino de kraamhulp, vk en het consultatieburo zeggen allemaal dat je het kind moet voeden als t erom vraagt en ook moet stoppen als t genoeg gehad heeft. Als ik F. haar fles geef voordat ze erom vraagt drinkt ze ze ook niet leeg. Haar schema van vandaag: 5.30 100cc 8.30 80 cc 10.30 80 cc 12.30 70 cc Nu nog diepe rust dus denk dat ze vanochtend genoeg gehad heeft en zo trekt het zich dan weer recht.. owja er mocht hier 5 uur tussen de flessen zitten maximaal.
Ollekebolleke: Spannend meid, t schiet alleen niet echt op he! Ow heb zo te doen met degene die wachten en nog moeten. Ik overweeg alweer te gaan hardlopen, terwijl een ander straks nog aan t vloeien en herstel moet werken. Succes hoor dames. Denk vanavond toch echt de loopschoentjes weer aan te gaan trekken er moet nog heel veel kilo af. Ben dr sinds de bevalling wel 15 kwijt, maar moet er nog minimaal 15 voor mn streefgewicht.
Zo er is flink gekletst inmiddels Kristel, ik hoop voor je dat het eerste waarheid wordt hoor.. zou mooi zijn! Nicole, ach... of het helpt of niet weet ik niet, maar dan hebben we het in ieder geval gezellig toch? Ollebolleke... jeetje wat een tijd, en dan zo weinig vooruitgang... Hoop dat het snel opschiet voor je, zal een kaarsje voor je branden... succes meis!!! gynio, leuke foto met die draagdoek, heerlijk hoe tevreden hij erin ligt he! Ani, je kunt het volgens mij berekenen aan de hand van het gewicht, anders is een belletje naar het CB altijd mogelijk natuurlijk. RObine, ow heerlijk, lekker hardlopen. Dat is het enigste wat ik ook wel heb gemist hoor! Hoop ook vrij snel weer mijn lopen op te kunnen pakken! Pooh, hoop dat je snel van de pijn afbent, nu nog een ontsteking is ook niet echt prettig... beterschap ermee! Nou, wij zijn weer terug, hebben samen met oma en de kids voor de oudste een nieuwe bril uitgezocht, hele stoere met een rood montuur... stond zo leuk! Daarna met zijn allen bij het ijscafe een heerlijke ijsco gegeten en weer naar huis. Mams nog even mee de kinderkamers hier mee gepoetst en bedden opgemaakt, dus dat is ook weer klaar! Heb al de hele dag weer een rare buik, krampen, steken, harde buiken, zeurderig gevoel en veel slijmverlies. En ben ik de enigste die nu niet tegen dit weer kan, het is zo benauwd! (kan er normaal zo goed tegen!!!) Ow, en inderdaad, het is hier ook erg rustig met de babies, zou het dan toch de tijd niet zijn? Wie weet dit weekend een babyboom? Ik doe wel mee
Ik heb net een kolf moeten kopen. Het blijkt dat ik teveel borstvoeding heb en dat Lucas daar de krampjes van krijgt. Ben je altijd bang voor te weinig voeding, te veel is dus ook niet prettig. Nu moet ik voor elke voeding even de druk er af kolven en dan aanleggen. Hopelijk heeft Lucas dan minder last. Sorry voor dit egobericht. Maar ben zo moe van alles. Wil alle rommelende dames en anderen bij wie het rustig is nog wel even veel succes wensen. En Ollebolleke, wat duurt het lang, hopelijk gaat de 2e helft toch wat sneller!
Goeiemiddag allemaal, Wat een hoop rommelende meiden zeg!! En helaas geen beebjes meer geboren de laatste dagen. Ik hoop echt voor jullie dat het nu gaat opschieten meiden!! Vandaag intake gehad van CB. Ze hebben Thijmen ook gelijk even gewogen, en gelukkig is hij nu wel aangekomen! In de eerste dagen was hij afgevallen naar 2900 gram (geboorte 3120) en daar is hij op blijven steken. Na een week zat hij nog op 2900 gram. Nu dus eindelijk vooruitgang, hij is in 5 dagen nu 100 gram aangekomen. Aanstaande vrijdag moeten we even naar het weeguurtje omdat ze in de gaten willen houden of de groei er wel goed in blijft zitten... Ze vertelde dat hij binnen 3 weken toch wel weer op geboortegewicht moet zitten, dus als de groei nu gewoon doorzet moet dat toch wel lukken. BV loopt heel goed, alleen is ons manneke af en toe een beetje lui. Hij valt vrij snel in slaap, soms al na 10 minuten, waardoor hij 1,5 uur later al weer honger kan hebben soms. Zijn er meer meiden die hier moeite mee hebben? Het is echt wisselend, de ene keer komt ie na 1,5 uur, de keer erop kan hij goed 4 uur blijven slapen... Blijft moeilijk... Hij begint nu weer echt goed te huilen dus ga hem toch maar weer aanleggen!! Succes alle rommelende meiden! Liefs
Hallo dames, Vanochtend is eindelijk het navelstrengetje van Dane er af gevallen...joepie...ik begon me al een beetje zorgen te maken. Voedingen: Dane krijgt trouwens meestal rond deze tijden zijn flesje: 9.00 uur, 13.00 uur, 17.00 uur, (20.00 uur badje), 20.30 uur, 00.00 uur en 4.30 uur. (hier een daar is het een half uurtje eerder of later)......en hij drinkt meestal tussen de 90 en 110 CC. Gewicht: Ik moet nog 5 kilo tot mijn startgewicht, ben er nu 11 kwijt, maar wil er het liefst 10 af. Dan weeg ik 60 kilo.....Ben nog te slap om aan een dieet te beginnen maar ik ga zeker binnenkort mijn Sonja boek maar weer uit de kast halen hahaha...... Vraagje: Heeft jullie kleine ook een voorkeurshouding? Dane ligt iedere keer met zijn hoofdje naar links. Ik probeer hem met een dekenrolletje meer op zijn rechterkant te leggen maar dan nog draait hij zijn hoofdje naar links....kan dit kwaad?? Sorry voor het Dane ego bericht hihi. Groetjes, Wendy
Onze tweeling is geboren op donderdag 16 juli j.l. Jochem en Madelief zijn na een heftige poging om 'gewoon' te bevallen ter wereld gekomen via een keizersnede. Jochem woog bij zijn geboorte 3.065 kg en Madelief 2.645 kg. Prima gewichten dus voor een tweeling. Meer info volgt snel. Gr. Dolfijn
Dolfijn; Gefeliciteerd met Jochem en Madelief! Geniet ervan! Kristel: Ik hoop dat het werkt! Ollekebolleke: Hou vol en succes! Linda: Mooie foto's!
ff ego morgen reageer ik weer meer! mijn collega is vandaag bevallen van een gezonde zoon, zij was maandag al uitgerekend dus ben blij dat ze niet te lang overtijd heeft gelopen. Dit betekent wel dat het nu mijn tijd is hihi Hier vandaag geen voortekenen te bekennen... zometeen naar de musical waar mijn zoon moet zingen (volgend jaar mag hij voor het echie, nu zit hij in gr 7) Wel leuk weer ff wat anders te doen!
@dolfijn: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jochem en Madelief!!! Wat ontzettend leuk een jongen en een meisje, je zult je handen wel vol hebben aan 2 kids!! geniet ervan
Gefeliciteerd met jullie tweeling, geniet ervan! Alle rommelende dames, hopelijk is het snel zover voor jullie! In dat geval; Zet m op! Sucre; hoe kwam je daarachter? Ik heb ook telkens het idee dat ik te weinig heb, maar misschien heb ik ook wel teveel.. Ben benieuwd! Verder is Liv nu telkens ontzettend aan het persen, dan loopt ze helemaal rood aan! Maar ze poept wel gewoon regelmatig, weet dus niet helemaal wat het is.. Geef haar voor alle zekerheid maar wat gekookt water na de voeding.. Pffff, best zwaar hoor die eerste weken! xx
LindaS, Lucas had steeds krampjes. Toen ben ik een beetje gaan googlen wat je er tegen kan doen en toen vond ik een artikel over te veel voeding. Daar kunnen baby's ook last van krijgen. Bij mij is het toeschietreflex heel sterk. Zodra Lucas aan de borst ligt, begint de melk al te stromen. Lucas blijft de eerste paar minuten de melk naar binnen kloeken en verslikt zich ook regelmatig. Ook als hij probeert te pauzeren, stroomt zijn mondje vol melk. Verder heeft hij spuitluiers, wat wijst op te veel voeding en heeft hij enorm veel last van gasvorming (scheten). Bovendien kwam hij veel aan, wat ook weer kan duiden op te veel melkproductie. Daarom vanochtend een lactatiekundige gebeld en zij bevestigde mijn vermoeden. Vandaar dat ik een kolf heb gekocht. Nu moet ik eerst 20 ml afkolven en daarna Lucas aanleggen. Heb het nu al 1x gedaan en Lucas dronk meteen een stuk rustiger, erg fijn. Het neemt niet echt meer tijd in beslag, want die 20 ml zat binnen no time in de fles gelukkig. Zo wordt niet alleen de druk van de borst gehaald, maar ook de voormelk weggekolfd die veel suikers bevat, waar je kindje weer extra last van kan krijgen. Nu drinkt hij meer van de achtermelk, die vetter is en die de maag en darmen beter beschermen. Morgenochtend moet ik beide borsten helemaal leegkolven en als het goed is over een paar dagen het kolven weer afbouwen. En als het dan goed is, zijn de krampjes gauw verleden tijd! Een heel verhaal, maar misschien heeft iemand er iets aan.
Moppies, gefeliciteerd met jullie dochter Indy! Dolfijn, gefeliciteerd met jullie zoon Jochem en dochter Madelief! Geniet van jullie kroost meiden!