I.v.m. mijn progesteronwaarde. Dacht zelf dat ik op de 22 of 23 oktober mijn eisprong had, zij denkt op 19 of 20 oktober! Maar we zullen wel zien! Ik heb afgelopen dinsdag getest en de test was wel super positief, dus 2 dikke strepen! Dus haar theorie kan best kloppen! Misschien was ik toen al 2 dagen overtijd! Terwijl ik zelf dacht dat ik nog 2 dagen te vroeg was met testen
Hallo meiden Ik doe vanaf morgen mee aan MvoorM, die vrouw die mij kwam gaf ook die tip om die flessen open te zetten of je adem in te houden. dit is de eerste keer dat ik mee doe, want bij mijn eerste heb ik niet meegedaan. ik heb trouwens geen probleem met slapen hoor, ik ben de hele dag moe val 's avonds meteen in slaap en kan 's ochtends voor geen meter mijn bed uitkomen! wat betreft de kinderwagens, ik heb de quinny speedy in de kleuren turkoois (of hoe je dat schrijft) met lime groen driewieler. deze hou ik gewoon. ik hoop (luna is dan 2.5) dat ze al meer loopt hahaha weet niet of er een plankje achter kan kan trouwens. ik fiets trouwens meer dan dat ik loop, heeft iemand ervaring met die fietskar die je ook kan gebruiken om mee door de stad te wandelen? daar mag je kleintje ook meteen in geloof ik. het schiet me trouwens net te binnen , wij gaan 04-09-09 trouwen nu zit er 2 maanden tussen, of nog minder als dit kleintje te laat komt .hopelijk heb ik een beetje mijn oude figuur terug en geen gekke kwalen ofzo hahaha en ja wie let er op mijn wondertje op de grote dag en 's aovnds tijdens het feest? iemand ervaring met trouwen net/korte tijd na de bevalling? liefs Lilly
45 Juli 2009 Mama's 1 juli: * Mona Lisa Smile, 31 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Deetje, 34 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Koos, 23 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Cruella, 33 jaar, 4e kindje, ZH, BV * Lilly, 25 jaar, 2e kindje, TH, BV 2 juli : * mama van Tessa, 31 jaar, 2e kindje, TH, BV * Dommel, 23 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Amsy, 33 jaar, 2e kindje, ZH, BV * Onsfrumpje, 29 jaar, 3 juli: * Robin77, 30 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Pim, 31 jaar, 2e kindje, thuis, FV * Lionette, 29 jaar, 1e kindje, TH, BV * Lammetje, 28 jaar, 3e kindje, ZH, BV * Haarlem03, 29 jaar, e kindje, ?, ? 4 juli: * Kaatje80, 28 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Jara, 30 jaar, 2e kindje, TH(?), BV 5 juli: * Robine, 31 jaar, 2e kindje, ZH, FV 6 juli: * Jo79, 29 jaar, 2e kindje, ZH, BV * Liefzonnetje, 31, 2de kindje, ZH, BV 7 juli: * Shanna23, 23 jaar, 2e kindje, TH,FV * Tinkerbell21, 21 jaar, 1e kindje (vriend 2e kindje), ZH, BV * Lady C, 29 jaar, 2e kindje, TH, FV * Duimelijn, ? jaar, e kindje, ?, ? 8 juli: * 00Wendy00, 26 jaar, 1e kindje, ZH, BV * Sabbe, 27 jaar, 4e kindje, ZH, FV 9 juli: * Nynke31, 34 jaar, 2e kindje, TH, BV * Loulou79, 29 jaar, 3e kindje, tH, BV * Ada1983, 25 jaar, 1e kindje, ZH, BV 10 juli: * xMamaDianax, 23 jaar, 2e kindje, thuis of zh * Ryanne, 25 jaar, 1e kindje, ZH, FV 11 juli: * Kelly,26 jaar, 2e kindje, TH, FV * Andrea79, 28 jaar, 3e kindje, TH, BV * Josette1981, 27 jaar, 1e kindje * Sucre, 29 jaar, 1e kindje, TH of ZH?, BV of FV? * Carla1980, 28 jaar, 2e kindje, TH, FV 12 juli: * Femmy, 26 jaar, 1e kindje, ?, ? 13 juli: * Claire85, 23 jaar, 1e kindje, BV, ZH 14 juli: * MamaD, 27 jaar, 2e kindje, TH, BV/FV * Pooh69, 32 jaar, 2e kindje, ZH, BV * Gyino, ? jaar, e kindje, ?,? * LindaS, 25 jaar, 1e kindje, ?, ? * black daliya 28 jaar 3e kindje zh,bv 15 juli: * Marjoleindv, 31 jaar, 1e kindje, TH, BV 16 juli: 17 juli: * Daisy28, 28 jaar, 2e kindje (partner 1e kindje), 18 juli: 19 juli: 20 juli: 21 juli: 22 juli: 23 juli: 24 juli: 25 juli: 26 juli: 27 juli: 28 juli: 29 juli: 30 juli: 31 juli: Afkortingen: TH = Thuis ZH = Ziekenhuis BV = Borstvoeding FV = Flesvoeding Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Dianne, Mik, Miracles Afspraken: 5 nov: Shanna23, 1e echo 5 nov: Lammetje, 1e echo 12 nov: Jara, 1e echo 13 nov: Nynke31, 1e echo 17 nov: Kaatje80, 1e echo 17 nov: Koos 1e echo 17 nov: Claire85, 1e echo (om bbz uit te sluiten) 17 nov: Sucre, 2e echo 18 nov: Deetje, 1e echo 18 nov: Mona Lisa Smile, 2e echo 18 nov: Lionette, intake vk 18 nov: Lilly, 1e echo 19 nov: Dommel, 1e echo 24 nov: Ryanne 1e echo 24 nov: Sabbe 1e echo 25 nov: Jo79, 1e echo 25 nov: Lady C, intake vk 26 nov: Tinkerbell21, 1e echo 26 nov: Amsy, intake vk 26 nov: LindaS, intake vk 26 nov: LindaS, 1e echo 27 nov: Robin77, 1e echo 28 nov: Nynke31, 2e echo 28 nov: Pooh69, intake vk 1 dec: Robine, intake vk 1 dec: Mama van Tessa, 1e echo 2 dec: Robin77, intake vk 3 dec: Amsy, 1e echo 3 dec: Loulou79, 1e echo 4 dec: Kaatje80, intake vk 8 dec: Robine, 1e echo 8 dec: black daliya 1e echo ,intake 9 dec: Lilly intake vk 10 dec: Carla1980, intake + 1e echo 17 dec: Lady C, 1e echo 22 dec: Robine, nekplooimeting (2e echo) *De lijst aanpassen? volg dan de volgende stappen.* - Quote de lijst - Haal helemaal vooraan de . - Vul de gegevens in (probeer dan ook bekende gegevens die nog niet ingevuld zijn bij te voegen- dus even nalezen vanaf de lijst die je quote- als het goed is de laatste ) - Vergeet niet de datum roze te maken als die dat nog niet is en de echo afspraken rood en de intakes blauw. - Zet verder geen commentaar onder de lijst, dat is weer lastiger voor de volgende die de lijst quote. - Denk aan het plaatje. Dit moet er komen te staan (maar dan zonder spaties): [ img]http://i34.tinypic.com/j10huq.jpg[ /img]
@ Sabbe goed dat je toch gebeld hebt! Tip voor diegene die misselijk zijn. De granules van vsm helpten bij mij best wel. Ik zag ze nu bij Trekpleister in een bak liggen voor 1 euro terwijl ze normaal 6 of 7 euro zijn. Ze gaan er uit daar. Ik heb er voor de zekerheid maar weer meegenomen! Geen geld Nog ene tipje voor diegene die badolie van zwitsal willen kopen. Die flessen zijn ook erg duur 8,99 ofzo. Bij action hebben ze zwitsal badolie voor 4,50. De helft dus en zit ook nog eens in een mooie glazen fles!
brrrr ja k was bang. Die wist direct wie ik was Vorige keer vroeg ie of t een ongelukje was en heb van m'n schoonzus gehoord dat ie zei dat ik ze wel heel kort op elkaar kreeg. Dus wat moet hij nu niet denken Magoed, ik vind hem als arts goed en had zo'n negatieve ervaringen van m'n gyn met Laura, da'k dus toch weer gewoon bij deze ga
oke dat vind ik ronduit onbeschoft.kom er even niet bij met me verstand. snap natuurlijk dat je nu schrikt met je test. maar zoals je spreekt krijgt het kindje wel alle liefde die hij/zij zal verdienen. weet je ik denk dat het ook wel eens goed is om te bedenken dat soms een zwangerschap ook niet helemaal geplant en welkom is. dat kan door allerlei omstandigheden. heel veel sterkte en kom gerust soms je hart luchten. liefs gyino
@ Lilly: wij weten nog niet precies wat de verdeling creche/oma(s) gaat worden, maar ik denk 2 dagen creche en 1 dag oma. Ik wil zelf graag vier dagen blijven werken omdat dat de enigste manier is binnen mijn werkgebied een leuke en verantwoordelijke functie kan behouden. Door allebei vier dagen te werken hoeft de kleine maar drie dagen naar de creche en hebben we beiden een zelfde mate van verantwoordelijkheid ten opzicht van de financieen, huishouden en het allerbelangrijkste: de opvoeding van onze kleine!
hoi dames, ik zag dat er voor de lijst een aantal gegevens nodig waren. dus bij deze: mijn leeftijd is 26 het is ons 1ste kindje. we weten nog niet wat we gaan doen zh of th bevallen. ik wil graag thuis maar man lief wil liever zh. dit in verband met dat hij zelf daar in is geboren en hij 2,5 maand te vroeg was. hij is bang dat er thuis wat gebeurt. ik geef de voorkeur aan borstvoeding. hopelijk zijn me borsten daar ook mee eens en werken ze tegen die tijd mee. hier gaat alles opzich wel oke. ben soms duizelig en erg moe, heb pijnlijke borsten maar verder gaat het goed en voel ik me ook goed. vanmiddag ga ik de ha bellen voor een afspraak en dan zien we wel veder. vind het spannend. liefs gyino
Goeden morgen dames! Lang leven de zw-symptomen! Heb me een last van opstipatie... grrr echt vervelend! En me Borsten doen nu ook steeds meer pijn! Toch wel erg leuk ook... want anders merk ik niet eens dat ik zwanger ben Heb verder helemaal nergens last van volgens mij... Oja me hormonen spelen steeds wat vaker op... ging gister in een keer uit het niets janken als een baby! Hahaha... ach jah... ben wel blij met die paar symptomen hoor Oja... mijn afspraken zijn er nog niet ingezet kan iemand dat even voor mij doen? 10 Nov Intake vlos en 24 dec. eerste echo Oja en ik wil gaan voor Borstvoeding en toch maar in ZH bevallen Wie wil dat even aanpassen voor mij? Alvast bedankt! Dikke knuffel voor allen
Miracles, wat verschrikkelijk zeg! Hoe gaat het nu met je? Hele dikke knuffel en heel veel sterkte. Mamabeer, je moet je niks aantrekken van wat anderen denken (je familie). Dit is jullie gezin! Wel heel erg belachelijk dat ze je geld bieden om niet zwanger te worden. Dat zegt iets over hen! Gelukkig reageerde je mama positief! Waarom moest je zo lang in het ziekenhuis liggen? Mona LS, mijn man heeft gisteren gekeken voor een gastoudergezin hier in de buurt. Kinderopvang is geen optie, omdat ik wisselende diensten heb helaas. En hier hebben ze geen flexibele opvang. Maar ik vond het wel heel schattig van hem! Jo79, werkt het al? Mijn Hb was de vorige keer ook erg laag. Toen raadde de vk me aan dit te halen. Manlief heeft het gisteren meteen voor me gekocht. Robin, ik werk nu 4 dagen, maar door de onregelmatigheid soms wel 8 dagen achter elkaar. Straks wil ik 3 dagen gaan werken en mijn man 4 dagen van 9 uren. Wij hebben helaas geen oma's in de buurt wonen die willen oppassen. Dat is wel heel erg jammer. Over gezond eten, ik eet elke dag appelstroop, voor nog meer ijzer. Maar verder at ik al gezond, dus niet veel verandering. Behalve de wijn, de filet americain en zo. Jammer dat je dat niet meer mag hebben nu. Ik zou wel een vroege echo willen, gooi het anders op onzekerheid en laat de andere afspraak ook gewoon doorgaan, want dan zie je inderdaad veel meer! Ik heb dus al een echo gehad en over anderhalve week weer een. Dan meld ik me aan bij de VK en wil dan met 8 weken weer een echo en dan met 11 of 12 weken weer 1. Hoezo een echo-junky? Claire, wat was jij vroeg wakker! Hopelijk voel je je wel weer wat beter. Linda, sommige zwangeren krijgen pas rond de 6e week klachten. Er is dus nog hoop dat jij straks de wc mag knuffelen hoor! Daisy, het klopt dat mannen het anders ervaren. Wij voelen toch van alles in ons lijf. Zij worden pas papa bij een echo, bij de eerste schopjes die zij kunnen voelen en als de baby er echt is. Leuk dat je het de opa's en oma's gaat vertellen! Wij vertellen het de ouders van mn man pas als we een kloppend hartje hebben gezien. Gyino, welkom hier! Over draagzakken, je hebt ook grote zakken, waar je grotere kinderen in kunt doen. Mijn schoonzus gebruikt die ook voor haar kind van 1 jaar. Superhandig! Voor de lijst, ik wil in het ziekenhuis bevallen (denk ik nu) en ik wil BV geven. Ik was ook een februarimama en daar hadden ze een mooi gedichtje staan voor degene bij wie het niet goed is gegaan: 3 sterretjes twinkelen in de nacht, die houden over ons de wacht Boven in de hemel zien jullie ons verdriet. Vergeten zullen we jullie niet. Daar moeten jullie in geloven. Zoek een mooi plekje uit daarboven. Vinden jullie het ook een goed idee om dit te plaatsen in onze lijst?
met 28 weken had ik een vliesscheur en weeen in totaal ongeveer 10 weken erin gelegen. en daarna heeft Ryan er zelf ook nog in gelegen. Als je mamabeer in het ziekenhuis intikt in de zoek functie kun je het terug lezen handig die zoek functie. Ja en Bij Lex eigenlijk percies hetzelfde geweest. mijn zwangerschappen zijn allebei niet goed verlopen. Heb er die keren ook niet van genoten maar ik ga weer nieuwe hoop bij mezelf inparten deze keer gaat het wel goed!
Ik ben me wel aan het bedenken welke kinderwagen ik ga aanschaffen ik heb een 2 persoons kinderwagen die heb ik nu een jaar maar die piept bij de banden echt iets om gek van te worden. Die heb ik vorig jaar bij prenatal gekocht en ik vind 1 jaar niet echt lang voor een kinderwagen. Ik heb nog geentje gevonden op internet met luchtbanden.
Mamabeer, ik kan me voorstellen dat die zwangerschappen niet fijn waren. Wat een zorgen heb je als je met 28 weken al het ziekenhuis in moet. Hopelijk wordt dit een hele andere zwangerschap! Als de wagen echt zo piept, zou ik misschien toch kijken voor een andere en deze op MP zetten.
tip voor de al moeders zijnde.... www.voorjekind.com staan alle aanbiedingen van luiers, billendoekjes, verzorgingsproducten enneh... er was nog iets.... pfff mijn geheugen.... nouja, super handig. Ik krijg elke maandagavond een email van ze met de aanbiedingen van pampers en natusan (heb ik aangevinkt want dat zijn "onze" merken) maar op de site kan je gewoon alles zien. Ik koop echt alles in de aanbieding lekkere NLder he? maarja scheelt wel mega en die ukken verbruiken veel.... over een laag Hb; appelstroop is inderdaad heel goed, maar bedenk ook dat de combi van ijzerrijke producten en melkproducten de ijzeropname tegen gaat. Je kunt veel beter een glas sinaasappelsap drinken bij je brood, want vit C bevordert de ijzeropname..... enneh als je echt weet dat je een laag Hb hebt, rosivicee Ferro . Ik vond het echt niet te drinken, maar ja... beter dan staalpillen! Vanavond komt de vrouw van MvM hier. Misschien dat het voor mij dan een beetje gaat leven dat ik zwanger ben...... maar zie nu al tegen die vieze stinkbussen op . Maar goed 10 weken is te overzien.... Hier nog helemaal geen misselijkheid, alleen wel wat vermoeider. Gisteren heerlijk tegelijk met mijn ventje s middags 2,5 uur geslapen ! Miracles: knuffel en hoop dat je snel weer bij de mama's kan toevoegen. Over de echo's.... tja, ik wil gewoon wachten tot rond 10 weken zodat ik ook echt iets zie. Vorige keer echo met ruim 7 weken gehad, dan is het maar een garnaaltje met een kloppend hartje. Bij mijn vk hadden ze geen echo-apparaat, dus moest toen elders voor de echo. Toen ik met 24 weken naar de gyn moest voor verder overnames kreeg ik elke controle een echo en op het laatst was dat dus om de dag..... nou toen had ik het wel gezien hoor..... was veeeeel te benieuwd hoe dat ukkie in het echt zou zijn en of het een jongetje of meisje was, want we hebben ondanks alle echo's altijd niet willen weten wat het werd Ik hoop op gewoon 2 echo's dit keer.... een rond 10-12 wkn en 1 rond 20 wkn Weetje volgens mij zijn zoveel echo;s ook niet echt goed... zeker in het begin. Er ontwikkelt zich zoveel en echo's werken wel met geluidsgolven/trillingen.... maar ja... Ik kan me jullie ook wel voorstellen hoor. Bij de 1ste wilde ik in het begin ook steeds kunnen kijken . Nu vertrouw ik er maar gewoon op dat het goed gaat.
Lees hier trouwens heel veel goede tips! Er komt zoveel op je af en ik vergeet de helft! Heb me ook aangemeld voor MvM! Wanneer kan ik zo iemand verwachten?
Linda, de vrouw belt je voor een afspraak, meestal s'avonds. Is leuk als manlief en jij er samen bij zijn. Het allerleukste is de HCG-test die ze doet. Het streepje spat dan echt van de test af!
Ik doe dit keer niet mee aan moeder voor moeders ik kon die geur van dat spul in de flessen niet verdragen iedere keer als ik hem open maakte ging ik over me nek...gelukkig heb ik wel de 12 weken vol gemaakt maar durf het nu nog niet aan. En aan een kant twijfel ik ook heel erg omdat ik dan andere kan helpen.
ik ga ook weer borstvoedign geven. Ik ben net een week gestopt met borstvoeding hihi en het is nog niet helemaal weg
Ik mag 26 november voor de eerste echo bij de gyn. Van daar uit wordt gekeken of ik door kan naar de vk of bij de gyn moet blijven (heb 2 eisprongen gevoeld)