Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Wow mensen Gaan jullie allemaal eerder bevallen dan mij!!!! Mag wel hoor!!!

Jojo: Heb je de VK nog gebeld?

Nelizz: Ik verlies al een aantal dagen wat bruinige slijm maar bij mij heeft het niet doorgezet.

Kristel de bevallingsdans heeft voor jouw dus gewerk!!!!

Hier weer niks. Ben het wachten echt zat!!! Nu al '4 dagen overtijd' Ik wil ook bevallen en mijn kindje in mijn armen houden

2. Safiya

Safiya Actief lid

24 sep 2007
    209
    0
    16
    op een paars wolkje
    Diantje..hier hetzelfde wachten duurd zo lang dan he..probeer me er maar een beetje op in te stellen dat ik de 42 weken wel uit ga lopen, dan kan het alleen maar meevallen hoop ik ;)

spannend voor de meiden met vruchtwaterverlies en bruinverlies, klinkt toch echt wel als een begin!!! hoop dat jullie aan het eind van de dag jullie kindje in jullie armen hebben..suc6 iig!

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Even een update van mijn kant

Heb de vlos gebeld, ze zegt er bijna zeker van te zijn dat het vruchtwater is, maar er is nog geen wee te bekennen, als ik morgenochtend voor 8 uur nog steeds geen weeen heb moet ik ook naar het ziekenhuis toe, dus het is even afwachten.
    Net was mijn gewone broek zelfs nat dus volgens mij is het ook vruchtwater.

Ben erg benieuwd

Ik hou jullie op de hoogte!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    klinkt misschien dom, maar ruikt het zoet?? zo ja, dan is het vruchtwater. gebruik die kraamverband anders, deed ik ook

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bij het begin maakte ik me nog wel eens druk maar ik merk dat hij het gewoon goed doet en niet achteruit gaat kwa gewicht. dus als hij om de 2uur wilt, tja dan maar 2uur, maar gelukkig is dat niet altijd zo :)

6. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Roozjuh,
    ja het ruikt zoetig en zeker niet naar urine en het komt echt met kleine plensjes maar ook niet continue, of moet het met vruchtwater echt door blijven lopen?

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nee is per persoon verschillend, ik heb uren lang vruchtwater verloren. kan zijn dat het in 1 plens eruit komt maar kan ook zijn dat het met beetje gaat omdat er dan meer een scheur in je vliezen zit, ipv dat hij helemaal doorgebroken is

8. @ roozjuh onze meid meldt zich ook steeds eerder. Ik laat haar dan ff huilen maar ze huilt alleen als ze honger heeft dus geef haar gewoon haar fles. Ze heeft nu al 300 cc op van de 650 die ze op 24 uur mag hebben

@ gyino ik mis mijn buik ook hoor. Had ik niet gedacht zo tegen het eind van de zwangerschap. Ik was het zo beu. Maar nu als ik een zwangere zie lopen denk ik kon ik nog maar ff...

@ jojo hier ook sex gehad op vrijdagavond en s'nachts is de bevalling begonnen. spannend...

@ kristel hehe eindelijk zijn we l die tijd al af aan t tellen...

zie dat t voor meer meide spannend is

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Jojo, spannend meis! Hopelijk beginnen de weeën nu ook gauw!

Kristel, succes meis, nog even en je bent mama!

Diantje en Safiya, petje af voor jullie hoor.

10. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Zijn er nog geen nieuwe beebjes geboren? :(

11. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    spannend bij de dames waar het nu zo rommelt!!! Ik hoop dat het snel doorzet bij iedereen!!

Onze kleine meid heeft aan 6 voedingen per dag genoeg, ze drinkt iedere keer 110cc dus ze krijgt ook genoeg binnen. soms heeft ze na een half uurtje alweer honger en dan krijgt ze een klein beetje voeding met meer water.
    Heb het idee dat ze het erg warm heeft met dit weer, ze slaapt nu alleen onder een lakentje.
    Gisteren lag ze al een paar keer dwars in de wieg bovenop de dekens en vanmorgen schrok ik wel een beetje want ze was uit zichzelf op haar buik gedraaid! vanmorgen dus een slaapzakje aangedaan, gisteren ook al een paar keer gedaan maar toen was het een enorm protest. Vanmorgen eerst gewassen en daarna een voeding gehad en dan is ze heerlijk moe dus ze slaapt nu heerlijk in haar slaapzakje. Hebben hier meer mama's ervaring met een slaapzakje of inbakeren?? Of soms ervaring met de puckababy?? Met een slaapzakje aan blijft ze in ieder geval op haar rug liggen en recht in haar wiegje.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    damian heeft om 11uur laatste fles gehad en zit hard te huilen om de volgende fles nu. was pas 1.5uur voorbij maar hij drinkt het liever allemaal in gedeeltes. hij doet er soms ruim een uur over maar drinkt dan wel het liefst meer dan 100cc

hij begon net zo hard te huilen om half 1 (1.5uur na laatste fles) en man geeft hem nu maar de fles. Ben benieuwd of hij hem weer leeg drinkt

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook gister voor het eerst slaapzak geprobeerd, hij vond het helemaal niet erg en heeft heerlijk geslapen vannacht. hij schopt steeds dekens van zich af en aangezien hij in de buurt ligt van een open raam (niet er vlak onder hoor) wil ik toch dat hij wat warms aan heeft, vandaar slaapzak geprobeerd :D

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Lucas slaapt niet in een slaapzak. Op zijn kamer is het ook snikheet, 26 graden. Hij ligt overdag ook alleen in een romper en shirt. Ons kleine mannetje is warmbloedig haha.

Hij meldt zich ook nu alweer. Had papa ook maar borstjes zeg. :p

Spirit, is ze nu al op de buik gedraaid? :$

Inbakeren doe ik vaak bij de kindjes op mijn werk. Maar volgens mij is het nu gebruikelijk dat je eerst met een arts overlegt of je dat mag doen, of er geen medische dingen bij je kindje spelen, waarbij inbakeren gevaarlijk zou kunnen zijn.

Bij inbakeren moet je er op letten dat je je kindje niet te warm aankleed en toedekt. Je kan een molton gebruiken, maar in de zomer is een hydrofiele luier geschikter. En nu onze kids nog zo klein zijn passen ze daar ook nog wel in.

Wat ik weet van sommige doeken die verkocht worden (zoals de lodger geloof ik), is dat ze niet stug genoeg zijn, zodat de kindjes alsnog armen en benen kunnen bewegen.

15. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Morgenvroeg komt er hier iemand van het CB dus daar vraag ik het eerst aan. Ze ligt nu in een shirtje met korte mouw in een slaapzakje onder een dun lakentje en ik heb de deur van de slaapkamer nu open staan. Ze gaat nu wel rustig slapen met het slaapzakje aan. Schrok vanmorgen alleen omdat ze nu al uit zichzelf op haar buikje was gedraaid en dat lijkt me niet zonder gevaar vandaar dat ik nu al actie heb ondernomen door een slaapzakje te gaan gebruiken. Heb een camera aangesloten op de tv beneden dus kan haar nu goed in de gaten houden, sluit de camera vannacht maar boven aan op de tv zodat we haar daar ook goed in de gaten kunnen houden!

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    @spirit: ik heb de puckababy voor Isis, omdat ze erg met haar armen slaat en zich zo wakker maakt. Ze voelen zich ook meer geborgen. Ben er wel tevreden over.

@jojo: je kunt ook luiers van je baby gebruiken ipv kraamverband, ze absorberen veel beter. En het blijft gewoon lopen en wordt ook weer opnieuw aangemaakt, het vruchtwater. Je baby zal al wel ingedaald zijn, daarom stroomt het langzaam weg.

17. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi Nynke,

Bedankt voor de tip, nog steeds geen weeen of iets wat erop lijkt maar vruchtwater blijft komen, soms een tijdje niks maar ben net even mijn honden uit gaan laten en onderweg liep ik dus met een natte broek en precies zo dat je het nog kon zien ook :$
    Nou ja, had ik maar een verbandje in moeten doen, eigen schuld.
    Vind het toch wel weer vreemd dat er verder niks gebeurd, is dat wel normaal? Echt weer iets voor mij, bijna iedereen krijgt weeen en ik niet :(
    Wou zo graag thuis bevallen..
    Weet iemand hoe het in zijn werk gaat als ik morgen in het ziekenhuis aankom?Wat gaat er gebeuren..?

Liefs Jojo

18. @ slaapzakje hier nergens een slaapzak in een kleien maat te vinden dus er wordt er een voor me gemaakt. Onze meid heeft vanaf dag 1 de dekens afgeschopt en haar sokjes ook hoe strak ik het ook vastdoe.

Toen heeft een bevriende kraamverzorgster haar ingebakerd (niet zo heel vast dus denk eerder ingewikkeld) maar daar was ze ook zo uit.

@ drinken hier zat ze al op drie flessen toen het half elf was maar heb haar voor de vierde net moeten wakker maken dus het trekt zich zelf recht. Hier drinkt ze per 24 uur zo'n 650 cc max.

19. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Breek even in

Jojo: bij mijn eerste braken ook de vliezen s'morgens en geen wee te bekennen. Beg toen gewoon boodschappen enzo gaan doen en wat andere dingen. Pas rond middernacht begonnen de weeen. Dus het hoeft niet meteen te beginnen. Het is wel zo als je er vaak aan denkt enzo dat je het onbewust tegen kan houden. Dus probeer je zinnen wat te verzetten.

Wat ze mij hebben verteld toen (de vk) is als de weeen niet op gang komen dat je de volgende dag dus naar het ziekenhuis moet. dat je daar controles krijgt en als alles verder goed gaat kunnen ze je weer naar huis sturen. Volgens mij mogen ze je verder als alles prima verloopt met jou en de beeb en er voldoende vruchtwater is je 72 uur dacht ik door laten lopen. Maar je moet dan na 24 uur gebroken vliezen wel in het ziekenhuis bevallen vanwege infectiegevaar. Maar elk beleid van het ziekenhuis is weer anders. Dus je kan ook even overleggen met je vk hoe nu verder en wat ze in het ziekenhuis zullen doen. Dat hebben wij toen ook gedaan.

Toi toi toi alvast.

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ vruchtwater: mijn vliezen braken om 5.00 en om 11.00 begonnen de weeen

@fles: damian heeft net 20cc gedronken... komt uur later om de rest vragen, heel fijn

Deel Deze Pagina