Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @daphne ik ben nog niet door mn regeldag heen, heb idd extra gekolfd en vanmorgen had ik een normale productie. Het gaat nog niet zo snel maar dat geeft niet. Vanmiddag was het weer minder en vannavond weer 90cc. Ik probeer het zoveel mogelijk los te laten.
    Je weet dat het komt en dan toch denk je ze zullen er toch niet mee stoppen…..

@debby regeldag (zie verhaaltje daphne) en super dat het werkt met de babyfoon. Vandaag ga ik m bestellen.

@lindas wat zielig voor Liv dat ze zo een last heeft van haar buikje, wat voel je je dan machteloos he.
    Ik hoop dat het snel over gaat.

@babyfoto’s wat een moppies allemaal ik zal eens kijken of ik een foto van bart kan plaatsen. Zal wel weer een hele uitdaging worden

@sucre fijn dat alles goed was, heerlijk hoor dat Lucas zo lekker groeit. Hopelijk word het spugen en de krampjes minder als je er minimaal 3 uur tussen laat. Enne je hebt nu al overwicht zie ik hihihi hij luistert al goed. Krijgen we vanzelf te horen waneer we overstappen naar de andere topic?

@deetje ik kolf idd alle melk af en geef het met de fles. De eerste 4 dagen zo lopen romelen met de borst geven.
    In het ziekenhuis zei iedereen weer wat anders. Bart dronk niet goed en werd niet goed wakker. Uiteindelijk kwamen we maandag thuis met een kind wat om 13 uur voor het laatst gedronken had en tot 18 uur met geen mogelijkheid wakker te krijgen was. We hebben toen in overleg met kraamhulp en vlos besloten om de borstvoeding te kolven (was hier in zh al mee gestart) en de cc’s aan te vullen tot 50cc met kunstvoeding om m uit een dalletje te halen. Dit de nacht door gedaan en de volgende morgen opnieuw bekeken hoe hij aan de borst lag. Bart weet gewoon niet goed wat hij met de tepel aanmoet en ik werd er moedeloos van.
    Besloten om te kolven en met de fles te geven, dit ging super tot gisteravond toen mn productie terug ging lopen.
    Poeh wat een tekst he
    Badderen voor de voeding is omdat hij anders voeding terug kan geven ik zelf doe m een uurtje na het eten in bad. Dit gaat ook goed. Hoe is het badderen gegaan?

@duimelijn wij doen bart hooguit 3 keer per week in bad de rest met een bakje water met een drupje badolie.
    In bad: we wassen hem op het aankleedkussen met een beetje schuimbad en washand daarna spoelen we hem af in het badje waar hij nog even kan tuttelen.

@ani gelukkig heeft iris geen spruw, maar dat van je “onderkant” klinkt vrij pijnlijk. 6 weken is wel lang maar als het dan maar goed geneest. Dat is het belangrijkst.

@diantje82 jeempie al 8 dagen overtijd, balen dat ze je niet konden strippen maar wel weer een goed teken dat er werking inzit. Nog even volhouden. Dan kan je je kindje vasthouden.

@lentel spannend zeg, dan kan je af gaan tellen. Is 07-08-09 nog bewust gekozen als datum of is dat toeval

@fleur gefeliciteerd met jullie zoon Noah

@ego Ik moet zeggen dat ik het soms best allemaal moeilijk vind. Vooral nu mn borstvoeding terugloopt.
    Ik probeer s’middags weer te gaan rusten. Ik ben het zat om zo beperkt te zijn in mn beweging (niet tillen, minimaal bukken). Kortom hier een dipje. Ik weet dat het wel weer beter word maar nu is het gewoon even minder.

2. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    @Daphne B
    Ja, ik heb Oscar nagetekend in de hoop dat ze een beetje op elkaar zouden lijken :D Dank voor je compliment, wij vinden haar ook prachtig maar zijn vreselijk bevooroordeeld hihi.

Blij dat je bm-ontsteking over is!
    Het kolven kan je doen tussen zijn voedingen door. Dan maakt je lichaam vanzelf meer aan omdat er meer vraag zal zijn. Alleen met 'afbouwen' van het kolven moet je dat dan niet in 1x abrupt doen, maar rustigaan minder kolven. Anders krijg je stuwingspijn!

Wat een leuke filmpjes! Mooi ventje is het. Wat kijkt hij al helder uit zijn oogjes zeg.
    Dat hoofdje optillen in filmpje 2, dat doet Amber ook heel erg. Soms knalt ze dan best hard terug, zo zielig. Maar ze is niet tegen te houden...! Ze zijn al best sterk heh?!

@Ollebolleke
    Schattig!!!!

@Mini me
    Eerst warme douche en dan kolven! Dan gaat het beter.

@LindaS
    Je kan eens proberen zoals ze vroeger deden, je warme maaltijd naar smiddags om te ruilen en kijken of de krampjes dan 's avonds zijn ipv 's nachts. Bij mijn zoontje werkte dit!
    Mijn vlos zei dat ik de eerste 6 weken geen onbeschermde sex mag hebben... dus zonder anti-conceptie is niet echt goed nu...

Wat een lieve foto's!!!

@Ani
    Als het weg te vegen is is het gewoon melkrestjes, als je 't witte niet weg geveegd krijgt dan heb je spruw...
    Bij mijn eerste duurde het 2 maanden eer ik weer ging knuffelen met mijn man hoor Heb nog erg last gehad van pijn waar ik ingescheurd was. Zelfs tijdens het knuffelen deed het nog wel zeer. Nu is het weer een rommeltje dus ik wil nu toch wel iets langer wachten... jammer voor hem maar het is maar even zo.

@Roozjuh
    Als je BV geeft sowieso geen pil...!!!!
    Haha, die foto's! Speen met een Damian hihi.

@Lotuss
    Schattiggg!!!!! Dat kusje hihi, liefff

@Deetje
    Soms kunnen er steken optreden omdat je borsten zoveel in volume zijn toegenomen.Dan kan de binnenkant enigszins overrekt zijn .Net zoals je buik bij zwangerschap.Dit kan ook klachten veroorzaken.

Ik voed gewoon 1 borst, dan badje, dan andere borst...!
    Gevaar is als je een beebje hebt dat snel spuugt, door het anders vasthouden met in bad doen zich zou kunnen verslikken in de voeding. Maar als je beebje het aankan, kan het gewoon met een beetje voeding.

@Duimelijn
    Wij gebruiken alleen olie in het badje... Lekker vettig, Amber heeft nogal een droog huidje.
    Maar onze kraamhulp deed eerst haar gezichtje met een hydrofiel washandje warm water, zeepte haar lijfje in op het aankleedkussen en deed haar vervolgens in het badje en dan pas wat extra wasschuim in het water...

@Robine
    Ga dan op Menorca naar Las Palmeras in Salgar! Wel de appartementen, niet het hotel boeken. Lekker all-inclusive; heerlijk!
    Je hebt meerdere restaurantjes waar je kan eten. Ontbijten kan in het hotel (is uitgebreider, wel even wandelen!). De appartementen liggen om een mooi zwembad heen. Alles goed verzorgd, en als je een app. hebt dichtbij het terras, dan is de babyfoon toereikend!
    Appartementen Las Palmeras | Menorca

@Diantje
    Jammer zeg dat het nog niet gestript kon worden! Maar je bent misschien wel de eerste augustusmama straks :D *probeer positief te blijven*

@Spirit70
    Wat een heeeeeerlijk meissie! EN wat een spierballen! WOW! hihi

---

Voor de meiden die gaan vliegen, zorg dat je bv of flesje (of speen) klaar hebt voor het opstijgen, dan hebben ze minder last van druk op de oortjes!!!!!!!!

---

Hier gaat alles redelijk goed. Spruw wordt behandeld. Dag 5 van de 14, dus nog wel ff te gaan. Verder is het zielig hoe erg Amber krampjes heeft en niets helpt. Nu vergeet ik de VSM druppeltjes ook met regelmaat, dus ben er niet heel handig mee, maar de infacol helpt niet. En ze vind het smerig, dus dat gebruik ik ook niet meer. Misschien zijn de krampjes erger door de daktarin gel... maar die moet nu eenmaal, want spruw is pijnlijker en wordt anders alleen maar erger. Verder hoop ik dat ze binnenkort echt contact gaat maken. Het is nu alleen zorgen voor, ik wil zo graag een eerste lachje, de herkenning en wat gefocusder kijken. Dat is zo heerlijk, dat echte contact!!! NU is dat ook wel met knuffelen enzo, maar ik weet nog van Oscar hoe ik genoot van dat echte aankijken en bewust lachen. Nog even een paar weekjes geduld...

Oscar is verkouden. Hoest de longen uit zijn lijfje, zo zielig! En dat met dit weer! Hij is net zo'n kwakkelaar als ik. Hopelijk groeit hij er wel overheen... arm ventje...

Nou, ik ga me klaar maken voor de voeding en dan heerlijk slapen. Hondsmoe.

Fijne nacht allemaal.

3. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Fleur gefeliciteerd met jullie zoon!!!!

Heb eindelijk de puf gehad om foto albums aan te maken!

Wat heb ik hier een prachtige foto's voorbij zien komen zeg!!

Hier gisternacht een heftig nachtje gehad, ze heeft erg veel gehuild. ze had erge buikkrampjes. Vanmiddag en het begin van de avond had ze het weer heel erg, gelukkig een paar flinke poepluiers gehad dus de kramp is nu weer over. volgens mij heb ik hier iets gelezen dat je er iets voor kan halen. Misschien kan iemand mij vertellen hoe het heet en waar je het kan kopen.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  5. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    wbpepe wat sneu dat ze spruw heeft en dat de behandeling zo lang gaat duren! Sterkte ermee!
    Amber ook al veel last van krampjes, is idd erg zielig!!
    De ontwikkeling gaat wel erg snel hoor vind ik, Marissa reageerd nu erg op als ik haar een kusje geef, maak eerst een kusje geluidje met mijn hoofd vlak voor haar en dan reageerd ze er op door sneller te ademen en doet haar mondje een beetje open, ze wil dus echt een kusje op haar mondje!! zo lief!! Soms is ze te enthousiast en dan steekt ze haar tong uit, dan houden we er maar me op:)
    Moest wel lachen om je reactie op de foto dat ze spierballen heeft!!

6. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Trouwens nog even over het niet poepen van de beebjes:

Bij borstvoeding: na 4 tot 6 weken kan het poepen minder frequent worden: eens per 2 weken is dan nog steeds normaal. De baby heeft dan geen constipatie, maar verteert de melk optimaal;

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

*inbraak*
    Spirit, wat een mooi meisje!
    en idd, ze lijkt op Nick*.
    Geniet van jullie kleine wonder!
    *uitbraak*

8. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Ben ik weer ff met mijn badjes vraag hoor
    Maar sommige van jullie zepen eerst in op het aankleedkussen; gillen ze dan niet de hele boel bij elkaar? Zodra rielena haar kleren uitheeft, is het net een speenvarken. Met aankleden ook als ze uit het badje komt.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfff meiden ik ben doodop... lastige nacht gehad vannacht weer. En mijn man wordt dan heel erg chagerijnig als het zijn buurt is en hij krijgt haar niet in slaap. Heb dus maar weer eens 5 uurtjes geslapen vannacht en dan ook nog met 2 lange onderbrekingen. Ik hoop echt dat ze snel een beetje doorslaapt.

10. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    ow tuurlijk ga 'k stemmen

vanaf morgen doet laissje ook mee, maar op babyenkind.nl :)

11. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    mijn oudste zoontje was eens op 4 weken 7 cm bij rond zijn eerste maand. Iks chrok mij een bult. Hij heeft ook veel gehuild die periode en ik wijtte het toen aan groeipijnen. geen idee of dat al kon...

12. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    goeiemorgen

13. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Goeiemorgen,

Wat een mooie foto's allemaal!!

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Spirit: Wat een mooie foto's zeg van je meisje!

15. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Nieuwe mama's: Gefeliciteerd met jullie kleintjes! Geniet ervan want het gaat super snel!

Wat een schattige baby's hebben wij juli mama's he?!

Ego: Ben ook doodop. Dane is de laatste week veel aan het huilen. Ik loop iedere 2 minuten naar hem toe om hem een aai over zijn bol te geven of zijn speen er weer in te doen....pffffff. Hij slaapt ook zo weinig overdag, bij elkaar misschien 5 uurtjes. Daarnaast slaap ik misschien 3 uurtjes per nacht. Ik hoor ieder geluidje.
    Vannacht met mijn mannetje afgesproken dat ik vannacht op een andere kamer ga slapen en hij de wachtdienst heeft......
    Er zijn ook wel momenten dat ie ff lekker aan het lachen is en er zelfs al uuhhh en aaahhhh uit komen. Dan smelt ik echt helemaal.....

Zal wel zo'n sprongetje zijn. Ik hoop dat ie jengel weken snel voorbij zijn....

Zo, moest het ff kwijt hoor. Voel me nu wel weer schuldig dat ik over mijn ventje loopt te klagen....

Groetjes,
    Wendy

16. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Goeiemorgen!
    Redelijk geslapen, Frank kwam om 3 uur maar na twee borsten lag hij klaarwakker te wezen... uiteindelijk toch nog 2 min borst en toen sliep hij (toen was het wel half vijf). Gelukkig toen tot kwart voor negen! Zit nu een beetje op de huisarts te wachten, die zou nog langskomen om borsten te controleren. Wil eigenlijk gaan douchen....

@sucre- ik geef nu weer beide borsten, hoop dat dat ontsteking voorkomen kan. Al heb ik wel pijn aan de tepelkloof en overweeg ik weer te kolven aan die kant. Eén borst voeden geeft ineens nogal stuwing- hele koffiepad vol, is ook zonde!
    Blij dat het goed gaat met Lucas' rantsoen; met Frank (en mijn vermoeidheid) gaat het ook een stuk beter nu ik niet meer huilen= voeden maar huilen= speentje en slapen (na de voeding uiteraard) aanhou!

@duimelijn- ik gebruik badolie in de tummytub- hoofdje en billen met een washandje en dan in het badje. Geen ge-heen-en-weer en geen zeep. En dat nat buiten het badje liggen vinden ze nooit lekker geloof ik...

*onderbreking door huisarts- dat is makkelijk geld verdienen! hij hoefde de borsten niet eens aan te raken om te zien dat de ontsteking wegwas, de rode plekken waren weg :( nou ja dat had ik 'm door de telefoon ook wel kunnen vertellen. Hij zegt dat Frank de boosdoener is, die moet dus echt drinken en niet sabbelen. Lang leve de speen! *

@diantje- hopelijk duurt het niet te lang meer meid! Geniet nog even van het getrappel in je buik!

@vliegtuig- het is handig bij het opstijgen en landen te voeden- door het slikken hebben de kleintjes dan geen last van de druk op de oortjes. Geniet van jullie vakanties!

Fleur- gefeliciteerd met Noah!

@minime- wat dapper, helemaal kolven en voeden! Valt het mee? Ga je straks weer proberen of Bart borst wil? Het badderen alleen ging prima! Je moet alles wat beter voorbereiden, da's al.

@wbpepe- ja dat kan natuurlijk ook, ik keek vanochtend omlaag naar de dames en dacht :$ ! Moest wel lachen ik liep achter de kinderwagen (lang geleden toen ik nog fit was) en toen zeiden wat bouwvakkers die naar me keken 'wat een spierballen' en ik had natuurlijk eerst niet door dat ze wat anders bedoelden :) (blond).
    Wat rot dat jullie spruw hebben! Succes met al het gedoe..

@ spirit- wat een prachtmeisje!

Fijne dag allemaal, ik heb een huilend mannetje liggen die om half elf nog flink gegeten heeft.... wat nu?

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ wbpepe: hier geen BV maar FV, dus pil kan hier gelukkig makkelijk :D

18. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goedemiddag alle,

@dommel: ooh ik vind die foto met jullie handen erg mooi.

@mouschy: wat een heerlijk jong.

@deetje: alleen voor het voederen in bad? ooh mijn kraamhulp zei juist eerst even voeden want dan is hij veel rustiger en ontspannen, na het n bad gaan geef ik hem nog wel eens een toetje zodat hij lekker slaapt.

@ duimelijn: ik gebruik helemaal geen zeep bij logan. alleen zijn haartjes was ik met zeep.
    dit omdat zijn huidje anders zo uit droogt.
    en het is nu niet zodat hij heel vies wordt van het buiten spelen.

@lotuss: haha dat had ik ook met mijn haar. ben zelfs als peuter helmaal wit geweest. maar nu ook donkerbruin.

@diantje. jeet balen dat ze nog niks konden doen. hopelijk heeft de massage geholpen.

@mini me: ik ben blij te horen dat nog iemand heet te sloten om volledig te kolven.
    Logan weet ook echt niet wat hij er mee moet met die tepels van mij. morgen is hij 4 weken en eigelijk is het al 4 weken rommelen.
    ik ga vanmiddag een electrische kolf huren bij de thuiszorg winkel.
    want ook ik wordt er niet echt vrolijk van.
    kolf nu vaak met de hand en ook ik heb soms een mindere productie dan de andere keer.
    vorige week haalde ik 100 cc uit 1 borst en 2 dagen later nog maar 60 cc. dat is best lastig maar oke heb me daarbij neergelegt.
    Logan komt echt het minimale aan dus ben bang dat hij gewoon weg te weinig uit me borste haalt.
    vannacht had hij 90 cc uit de fles gedronken en 3 uurtjes daarvoor 80 cc.
    vind het wel een fijn idee dat je kan zien wat hj drinkt en het is nog steeds mijn melk die hem voed dus waarom niet toch?
    hopelijk blijft me borstvoeding wel opgang tot 6 mndn want ik wil tot dan volledig voeden op zijn minst.
    daarna misschien alleen nog de avond en de ochtend voeding.
    ik ben benieuwd.
    nog een vraagje om de hoeveel uur kolf jij?
    ik ben nog een beetje aan het zoeken wat handig is. op dit moment kolf ik voor of na dat Logan gegeten heeft. dus om de 3 uur, maar vraag me af of dit voldoende is om de melk opgang te houden.

@ alle nieuwe mama's en papa's gefeliciteerd, geniet van jullie rijkdommen.

@foto's en filmpjes: ooh wat zijn ze toch allemaal schattig en lief he.

hebben jullie dat ook niet dat je nieuwschierig bent hoe je kindje of een maand of een jaar is.
    ben echt heel erg nieuwschierig hoe Logan zich gaat ontwikkelen.

zo ga nu even mezelf snel aankleden want die kleine man zal zo wel komen voor wat te eten.
    fijne dag alle.

19. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Goedemiddag!

Dommel, mooie foto's! Vooral die voor op het geboortekaartje vind ik prachtig, die is het groot afdrukken wel waard!

Kindjes-mix, leuk als de ouder van uiterlijk zo verschillen, dan is het uiterlijk van de kleine echt een verrassing.:)
    Wij zijn beiden redelijk donkerharig, Bart blauwe ogen en ik groen-bruine. Ik had eigenlijk wel een donker kindje verwacht maar Sid heeft blond haar met een rossige gloed! Het valt nu wel uit dus we zullen wel zien wat het wordt. In de familie zit van alles, van blond tot zwart. Ik hoop eigenlijk wel dat hij de mooie krullenbol van z'n vader heeft.8)

Duimelijn, agossie die foto in de bikini.. je meisje moet er zelf ook om lachen zo te zien!:D

Sabbe, mooi poppetje hoor je Laissje!

Mouschy, knap ventje is Arthur! Lief die kuif!
    Is het trouwens niet vervelend voor Ewout dat die voedingscentrum reclame zo veel op tv is? Of is hij nog te klein om zich daar druk over te maken..

Lotuss, een smoeltje om te zoenen hoor!

Roosjuh,heeft Damian nu zo'n grote speen of lijkt dat maar zo?:p

Badderen, hier ook voor de voeding of minstens 20 minuten later. We doen Sid zo'n 2-3 keer per week in het badje en dan alleen maar met een beetje olie van balneum. Geen zeep, hij heeft best snel een droog huidje. Het gezichtje doen we met een washandje met water.

Over naar de juli-mama's, dat zal wel gebeuren als alle dames hier bevallen zijn denk ik? Ik moet zeggen dat ik al die baby-praat erg leuk vind, het is fijn om te lezen dat bepaalde dingen bij iedereen hetzelfde zijn (zoals bijvoorbeeld krampjes) en dat dat dus normaal is. ;)

Robine, ik wil wel op Yannick stemmen maar zie hem er nog niet bij staan, staat hij er bij de volgende maand in? :)
    Draagdoeken vind ik wel een uitkomst hoor, Sid wordt in de Lodger heel snel rustig.

Ryanne, schattige foto's! En veel groeien, ik denk dat ze bij de eerste meting gewoon de lengte laag inschatten omdat de baby's tegenwoordig niet meer gestrekt mogen worden dan. En ze zullen ook wel wat langer zijn doordat ze niet meer zo in elkaar gefrommeld liggen als een baby net uit de buik. Anders zou Sid de afgelopen maand 6 cm gegroeid moeten zijn en dat geloof ik niet hoor. ;)

Linda, wat een bolle wangen heeft Liv! Daar belanden vast heel veel kusjes op..:)

Kristel, herkenbaar hoor dat gevoel wat je hebt met je kleintje in de armen! Vooral dat je dat metéen zo hebt en niet eerst een band moet opbouwen vond ik heel bijzonder:D

En toch nog een baby er bij!
    Fleur, gefeliciteerd met je zoontje Noah!!

Spirit, wat een schatje! Leuke kleertjes ook:)
    En het gaat inderdaad snel he hoe ze zich ontwikkelen? Je ziet bijna per dag verschil!

Ego, ik ben lekker van de antibiotica af en merk het meteen aan ons ventje, die slaapt een stuk lekkerder. Krampjes zijn zo sneu!
    Hier nog een paar filmpjes van vanochtend, hij lag lekker bij ons in bed op z'n buikje om te oefenen met koppie optillen.

De kleine druktebol wordt boos als het hem niet lukt..:D
    YouTube - Sid4

Maar hij kan het wel hoor! Het is een superkort filmpje (6 sec) maar ik lig elke keer weer in een deuk, lastig he zo'n zwaar hoofdje!
    YouTube - Sid 5

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ Daphne B: is normale speen :p alleen vanuit een ander hoek foto gemaakt zodat ie groot lijkt :D

Deel Deze Pagina