heb ook wisselende diensten, en in dec 3 nachten staan waar ik nu ook erg tegenop zie....zodra je je baas verteld dat je zwanger bent dat is meestal rond de 12 weken, dan ben je niet meer verplicht om wisselende diensten te draaien, even met je werkgever bespreken. Ik blijf denk ik gewwoon dag en avonddiensten draaien, maar straks geen nachten meer..
Martine, een collega van me werkt tot 18 weken nachtdiensten. Ik vroeg haar waarom, omdat ik ook dacht dat het vanaf 12 weken niet meer hoeft. Zij vertelde dat bij ons in het CAO staat dat het tot 20 weken moet.
ik heb nachtdiensen, dus ik mag slapen, maar dat is moeilijk als je de verandwoordelijkheid hebt over 16 mensen met een aantal met epileptie... ik heb er nu nog maar 1 per maand, maar kan aangeven als ik dat niet meer zie zitten. dat is fijn van een prettige werkgever en een super team met collega's... hoe het in de CAO geregeld is weet ik niet....
Ik krijg ook een extra echo maar heb geen misrkaam gehad. Ik liep net bij de gyn om mijn vruchtbaarheid te controleren. Vandaar dat ik eerder mag. wij gaan denk ik met 17 weken een geslachtsbepalingsecho laten maken. Is gewoon een korte echo voor iets van 35 euro. En daar kijken ze speciaal naar het geslacht. En dan tegen de 30 weken een 3/4d echo
ik ben nog niet echt erg misselijk bij de andere drie wel. Kan mss nog komen. Ik krijg alleszins wel weer zwangerschapslustjes. Ongelooflijk veel zin in melk (lust ik normaal dus niet eh bah) chocomelk yoghurt kaas en sinaasappelsap...
ow ja, kennen jullie vaderschap.org daar kan je de ontwikkeling van je baby dag per dag volgen en ik doe dit net als bij de vorige ook weer. Vind het gewoon leuk om te zien allemaal
hmm... lastig al die nachtdiensten. En nee, op de ic lijkt het me niet verstandig om te gaan slapen. haha. Die site ken ik niet, zal vandaag eens kijken..
@ Sabbe: ja heb vaderschap.org ook ingesteld. Er leuk om te zien wat er ongeveer gebeurd. Kende het van mijn vorige zwangerschap. Houd er alleen wel rekening dat lengte en gewicht niet kloppen( bij mij niet altans) hij geeft nu aan dat ukkie 1,1 cm moet zijn, maar was gister maar 4,1 mm bij de echo( en dit was goed volgens de gyn) Het kan dus nogal verschillen. Hier is moeders voor moeders net geweest. Dus mag vanaf vandaag weer 10 weken in een maatbeker plassen Test was gelukkig knal positief!
*sluipt binnen Amai er zijn alweer juli 2009 mama's....wat vliegt de tijd toch voorbij zeg... Proficiat allemaal! *sluipt weer naar buiten
Ik ben sinds vandaag ook echt ontzettend misselijk en kokhalzen. Bleh! aan de ene kant een goed teken, maar echt lekker is het niet. Ik werk ook wisselende diensten en sta tot in januari ook nachten ingepland. Maar ik denk dat ik die diensten probeer te ruilen want vond het afgelopen weekend in de wacht al behoorlijk pittig.
Ik ga net zoals bij de eerste bij 16 weken en bij 26 weken een laten maken. 16 weken is 2d en 26 is 3d. Was geloof ik samen 140 euro. Bij 16 weken konden ze toen het geslacht zien en dat willen we nu wel weer als ze het kunnen zien en zo heb je etlkens om de 4-6 weken een echo! In mijn fotoalbum zie je op de tweede pagina nog een foto van de 3d
@ Ladybug bedankt! Tot zondag! @ Sabbe leuke site! Ik ga die ook instellen. Hier kwam de misselijkheid bij de erste ook pas bij de 6 weken. Ik heb idd ook wel dat ik ineens zoete snoepjes wil eten, veel bananen en blikjes tonijn! Na mijn bevalling heb ik nooit meer een banaan gegeten en nu elke dag weer