Juli 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nena77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabbe

Sabbe Fanatiek lid

7 aug 2007
    2.976
    0
    0
    Wetteren (B)
    mijn gyn geeft meestal 2 foto's, soms eens één en naar het einde toe gene meer

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    ik denk ook dat het heel erg verschillend is .....bij de vorige zwangerschap was er een gyn.in opl. die bleef net zolang zoeken totdat ze de voetjes aan de onderkant zag net zoals de avatar van Ani en dan kreeg je daar de foto van ...heel schattig.
    (maar dan moet het frummeltje wel al wat ouder zijn)

3. Juudje1975

Juudje1975 Actief lid

18 dec 2006
    259
    0
    0
    Secretaresse
    Utrecht
    Dag dames, ik kom me ook aansluiten. Ben 4 juli uitgerekend. Vanmorgen de eerste echo gehad, en het hartje klopt! We zijn zo blij! :)

4. @ alle nieuwe mama's welkom
    @ juudje fijn zo'n mooie echo!

Vanochtend MvM geweest en gelukkig een hele dikke streep. Had me weer zorgen gemaakt voor niets.
    Vanmiddag gaan we naar Antwerpen winkelen en vanavond naar Andre van Duin in het theater.

Fijne dag allemaal.

5. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    @ Juudje: gefeliciteerd met de mooie echo.

Ik weet zelf uit ervaring dat je er van de gynaecoloog regelmatig wel meerdere mee krijgt als dat je van de verloskundige krijgt. Mijn vriendin kreeg dan een tweede maar die was minder mooi als die zij zelf had. Zij heeft hem in een fotolijstje gezet, had haar al gezegd dat het niet verstandig is daar de echo dan vervaagt of zelfs helemaal verdwijnt. Ik probeer haar zoveel mogelijk te steunen en advies te geven, ook over het roken tijdens de zwangerschap. Maar ja ze moet het zelf maar ondervinden vind ik, ik heb mijn advies gegeven en meer kan ik ook niet doen.

Verder hier alles goed. Ik begin wel een minibuik te krijgen, maar nog niet heel erg zichtbaar. Ben wel behoorlijk moe op het moment, maar dat hoort erbij.

6. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    @juudje gefeliciteerd onwerkelijk alleen nog dat er iets leeft in jouw?

ik heb tot nu toe al 2 keer een echo laten maken en allebei de keren 2 foto's meegekregen!

ik heb ook s'avond een enorme op gezetten buik doet ook best wel zeer,werd er gister avond ook een beetje naar van!

en s'ochtends is het weg getrokken maar in de loop van de dag komt het gewoon weer terug....

hoe is het verder met iedereen?

7. wbpepe

wbpepe Actief lid

8 nov 2008
    411
    0
    0
    Graphic Designer
    Alphen aan den Rijn
    Hai meiden,
    Ik ben wat nerveus... Ik heb meer krampen gekregen en ben opeens niet meer misselijk opgestaan. Maak me toch wel ongerust... Bij de vorige zwangerschap was ik misselijk, altijd, en bleef ook misselijk. Zo'n ochtend gewoon uit bed, niet misselijk ook niet van etensluchtjes, weer zin in koffie en een boterham en dan die krampen... help?

Weten jullie mss ook hoe het kan dat ik zo vroeg al positief kon testen (week voor mijn nod)? Jeetje, bij de eerste heb ik nooit zo getwijfeld... wordt gek van mezelf! Zit er zelfs aan te denken nog maar een test te kopen van een ander merk....

Okay, ik heb mijn ongeustheid ff van me af geschreven.

Doei!i!i!

Linda

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Goeiemorgen,
    Hier lekker geslapen maar nog steeds moe pfff

De echo foto van Lex staat hier nog steeds in een lijsje en die is helemaal niet vervaagd. Maar ik ben er ook achter hoe dat komt dat foto's dan wazig worden. Het nichtje van mijn man woont in Zeeland en die had ook echo foto's maar dan op heel ander papier dan ik had zeu had echt zo'n kassabon papier en wij hadden gewoon fotopapier ik denk dat het aan het papier ligt. Als ie ooit vervaagd heb ik nog kopieen :D

Heeft er vandaag nog iemand een echo ?want de site opent zich niet bij mij :cry:

9. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    ha meiden,

wat is het hier druk!

iedereen met mooie echo's: SUPER

alle nieuwe meiden: GEFELICITEERD

alle ongerusten meiden: SUCCES

alle andere meiden: uh... GENIET

nou, hier is mijn misselijkheid weer minder... ik zie het maar als positief, dat mijn lichaam al weer wat meer gewent is aan de hormonen...

ben wel heel erg moe, moet nu juist heel veel eten en kan moeilijk naar het toilet....
    borsten doen verder heel veel pijn, kan niet op mijn buik liggen.... jammer

wat de meiden hierboven schrijven heb ik ook... mijn buik lijkt 's avonds meer opgezwollen... dan lijk ik ineens een hele grote baby in mijn buik te hebben... hi hi

nou meiden, leuk dat er een hoop echo's aan zitten te komen....

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Ladyjoey, wat een triest nieuws, heel veel sterkte voor jou en je vriendin.

@Iedereen die een echo heeft gehad, geweldig!

@Kelly, een echoscopist vertelt toch alles wat ze kunnen zien, ik denk niet dat als er dingen niet goed waren of extra risico, hij/zij dat zou verzwijgen.

Ik kreeg altijd meerdere foto's mee bij VK (je krijgt daar ook de eerste keer dat je er komt een dvd-tje mee en daar zet ze de filmpjes op, bij iedere echo (x 3 bij haar) zet ze de filmpjes erbij. Met de 20-weken echo in het ziekenhuis kreeg ik ook meerdere foto's. Verschilt denk ik gewoon.

Vanmorgen was ik na dagen ook opeens weer misselijk en vond het toch wel fijn, dan voel je je echt zwanger.

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi meiden, hoe is het hier?

Ik voel me nog steeds misselijk, futloos en niet prettig. Pfff...

12. Daffie1977

Daffie1977 Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.059
    0
    0
    Winkel
    Met mij gaat het wel goed. Ben alleen behoorlijk moe steeds en daardoor heb ik het snel koud wat wel eens lastig is.
    Ik voel me verder niet misselijk eigenlijk, maar ja kan nog komen ik juich niet al te vroeg.

13. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    ik ben vandaag niet vooruit te branden, alsof ik een enorme kater heb alleen dan zonder hoofdpijn...
    misselijk(niet overgeven) en echt nergens zin in.....

wat dit betreft mag van mij die 14 weken toch wel gauw in zicht komen!haha

14. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik probeer mezelf voor te houden dat het een goed teken is, maar erg fijn is het niet. Heb ook nergens zin in, zie overal tegen op en zo ken ik mezelf helemaal niet.

Misschien speelt onbewust de spanning voor maandag ook wel mee. :(

15. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Dit is precies zoals ik me ook voel. Alleen weet ik dat bij sam de misselijkheid pas bij 7 weken kwam :(

@ Juudje gefeliciteerd en welkom hier!

@ Sucre dat komt allemaal door onze hormoontjes! Ik ben ook zo futloos nu :( mja alles voor een goed doel! :D

16. sunshine82

sunshine82 Actief lid

30 okt 2008
    167
    0
    0
    almere
    ik herken het helemaal!alleen al de was in de wasmachine stoppen kan ik al tegen op kijken......
    dat roepen wij hier ook de hele dag "is een goed teken"

spannend je hebt maandag je echo of niet?

17. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Wel een geruststelling hoor, dat anderen dit ook hebben. Dacht al dat het aan mij lag. :rolleyes:

Ja, maandag heb ik de 2e echo. Hoop zo dat we een kloppend hartje zien. Dan weet ik waarom ik me zo moet voelen.

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Daffie1977
    Dat heb ik nu ook de hele dag super koud ik kan de verwarming hoger zetten maar blijf het koud hebben.

En ik heb sinds 3 dagen dat ik midden in de nacht moet opstaan voor te drinken en dan drink ik 3 glazen water achtermekaar leeg en dan ga ik weer verder slapen en smorgen weer percies hetzelfde ik drink echt super veel ineens

19. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Zo heerlijk herkenbaar al die verhalen hier. Werd vanochtend wakker en dacht dat mijn borsten iets minder gespannen waren...haha strésss! Maar toen ik vervolgens weer half kokhalsend achter mijn laptop zat was ik weer helemaal gerust gesteld :D Raar eigenlijk he ;)

Weet iemand van jullie ook of kidsfactory wel eens koopzondagen heeft?

Oh ja, behalve die opgezette buik...zijn jullie ook helemaal verslingerd aan eten? Mijn god, voel me af en toe net een junk 'daar heb ik zin in, dat lust ik, dat is ook lekker, dat zou nu ook wel heel erg lekker zijn' Haha, kan bijna alleen nog maar aan eten denk :oops: Maar om de schade toch een beetje te beperken probeer ik er niet al te veel aan toe te geven ;) Vriendinnetje en ik hebben ook besloten dat we maar samen moeten gaan sporten. Zij moet van haar net bevallen buik af en ik wil het uitzakken een beetje tegen gaan!

Voor de rest hier alles trouwens helemaal goed. Vandaag zeven weken zwanger, dus heb weer een soort van mijlpaal behaald. 'S avonds moet ik er trouwens echt om denken wat ik aantrek als we op visite gaan...anders plopt mn buikje teveel naar voren ;)

20. Nena77

Nena77 Actief lid

7 dec 2007
    445
    0
    0
    Hoi meiden,

alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en geniet ervan!

Heel herkenbaar wat ik allemaal lees. Ik ben ook zo futloos er komt echt niets uit mijn handen, ook de opgezette buik, pijnlijke borsten, het kokhalzen en de onzekerheid als ik even niets voel komen me erg bekend voor.

Ik kreeg bij mijn echo's meerdere foto's. De foto die ik in een lijstje had staan is inderdaad wat verkleurd(vergeeld).

@ Ryanne: fijn is dat he, zo'n dikke streep.

Lees dat er weer een paar dames een goede echo hadden: gefeliciteerd meiden :D

@ Ladyjoey: wat een verschrikkelijk nieuws van je vriendin. Heel veel sterkte gewenst :cry:

Ik heb vanmorgen ukkies hartje horen kloppen met de angelsound. Die had ik gekocht tijdens mijn zwangerschap van Tessa en dacht ach probeer het een keertje. En zo waar. Na goed zoeken hoorde ik een duidelijk hartje kloppen. Zo mooi, was helemaal emo.

Deel Deze Pagina