Juli 2010 mama's Deel 2

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Pompeloesje, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    zo das niet niks!!!!!!enne een kind wat 7 uur pd huilt is gewoon loodzwaar!!!!!!het put je uit!nutrimigen,dat hielp hier niet meer dus werd het neocate,,50 euro een klein blikje:$:$:$maar hielp wel goed!!!

ik kan heel goed begrijpen dat je er tegen op ziet meis,,,had ik ook bij de derde{tweede was dus ook een huilbaby}maar het is zo goed gegaan met de derde,,je ziet dingen veel sneller,omdat je het herkent,dus je trekt eerder aan de bel!!!
    je weet nou waar je op moet letten,,,had die van jouw ook reflux?
    xxx

2. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    lust ik ooooooooookkkkkkkk:D:D:D:D

3. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Dames,

Ik heb na het werk de Kruidvat doos opgehaald en ik vond 'm wel aardig hoor! :)

Er zat het volgende in:

- Friso poedermelk + bewaardoos
    - Flesje van Tommee Toppee
    - Magazine 'mama'
    - blikje red bull voor paps :D
    - Pakje lotiondoekjes
    - klein flesje Natusan badschuim
    - 1 kruidvat probeer luier

Ik had van die slechte verhalen gehoord hier ergens op het forum maar alles is bruikbaar en gratisssss he hihi :D

4. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha Natass.. nou ben blij dat jij hem leuk vindt ;) !!

Nummer 4 :p .. Ach ja, moet er ook wel om lachen.. zit iig wel wat in dat kind van mij :D !!

Pooh: Ik weet toevallig dat als je zwanger bent al met een dieet kunt beginnen ivm koemelkallergie van je kleintje.. Maar hoe en wat meot je me ook niet vragen.. Even googlen ;) !! Dit heeft dan wel te maken met bv geven erna he!
    Neej zo'n huilbaby lijkt me echt verschrikkelijk!
    Jildou was veel misselijk, spuugde veel. Ze dachten aan reflux.. Maar dat is het nooit geweest. Dat arme kind was gewoon misselijk van haar medicijnen tegen hartritmestoornissen. Ze moest op een gegeven moment over naar een andere dosering, toen werden er andere hulpstoffen gebruikt en ze heeft nooit meer zo gespuugd!

5. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    @sam,mag ik vragen wat voor een dieet dat is????
    een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze:(:(:D:D
    hier ook zo'n draakje hoor,,danielle is nu 2,5 maar zo ondeugend8)8)maar idd moet er wel om lachen,,kan ook niet echt bos op haar worden:$:)en dat weet ze dus:x:)

6. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jaa dat is het hem he.. Jildou ook, keukenkastjes opentrekken. Zeg je Neej JILDOU! .. gaat ze het toch doen, draait ze haar om, keihard lachen en zo'n foeivingertje erbij.. Nou lach daar maar eens niet om :D !!

Dat dieet weet ik niet precies.. Ik weet op ander topic dat haar eerste ook koemelkallergie heeft en ze wilde nu eerst met dat dieet beginnen voor de bevalling. Moet je even googlen ;) !!

7. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    ga ik zeker even doen;)

jaaa,ik zie het zo voor me,,met dat vingertje:D:Den ga dan maar eens boos worden:(:(
    heeft ze trouwens nog steeds last van haar hartje als ik vragen mag??

8. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ze is sinds 7 sept 2009 medicijnvrij en sinds ze 11 nov 2008 heeft ze geen ritmestoornissen meer gehad. Omdat ze het zo jong gekregen heeft, had ze 95% kans om erover heen te groeien. Dus die kans is heel groot. Maar het kan best zijn dat het straks weer eens terug komt als ze wat ouder is. Dat weten we niet. Wel heeft ze waarschijnlijk nog een open ductus botalli. Bloedvat in het hart die er in de baarmoeder voor zorgt dat het bloed niet naar de longen toe gaat, en bij de geboorte moet deze dichtgaan. Dat is bij haar niet gebeurd en op zich is dat geen drama. Ze kan er gewoon oud mee worden.. Bij de laatste controle in 2009 was het de laatste keer voor haar ritemstoornissen maar hij hoorde nog wel het bekende ruisje bij haar (komt door die open ductus) en die kon nog dicht gaan, maar als ze een jaar zijn is die kans niet heel erg groot meer, en dat was ze bijna. Nu moeten we 8 april heen en maken ze een echo. Als hij dan niet dicht is, moet ze straks ergens geopereerd worden, dan maken ze het dicht. Puur omdat de kans op een hartontsteking groter is en gevaarlijker dan de risico's van de 'operatie' .. Gaan ze via de lies het gaatje dichtmaken zeg maar. Maar hij zei in september dat ze dan iig ruim 10 kilo moet zijn en 4 januari was ze net 10,5 dus dat is nog niet echt ruim 10 kilo ;) !!

9. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    wouw wat een verhaal,,ik zal voor jullie duimen dat alles ok is en dat ze niet meer geopereerd hoeft te worden!!!waren jullie in het begin niet erg bang??weet nog van Rianne dat ze een ruisje vonden op het hartje,dat ik erg ongerust was{gelukkig was het een onschuldig ruisje}maar toch!
    en was het erfelijk?
    xxx

10. Elea

Elea Fanatiek lid

May 17, 2009
    2,237
    0
    0
    Buitenland
    Borstvoeding: De medelakolf vind ik een hele fijne kolf (de electrische), maar ik zou zelf niet van te voren al een kolf kopen. En zeker geen dubbele. Die zijn heel erg duur en voor af en toe een flesje is een enkele echt meer dan voldoende. Ik heb bij beide meiden bv gegeven. Bij C élya bijna een jaar en bij Eline tot ik ging werken (kon niet kolven op mijn werk), met 8 maanden. Nu ga ik weer proberen bv te geven. Vind het zo handig... dat gedoe met die flessen is niks voor mij ;) Ik vergeet altijd van alles mee te nemen, mijn (.)(.) heb ik tenminste altijd bij me :D

Hier zitten er hartproblemen in de familie. Sam, Stef zijn nichtje heeft ook die operatie gehad. Het is gelukkig heel goed meegevallen.
    Ik hoop dat Jildou er toch overheen is gegroeid, dat zou helemaal fijn zijn!

Liefs Elea

11. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nummer 4:
    Jildou was 20 dagen oud toen ze heel sloom was en wat blauw aanliep met drinken... en moeilijk dronk. Toen naar de ha gegaan en die hoorde wat een versnelde hartslag, maar ze huilde ook dus dan is dat moeilijk te horen. Daarnaast vertrouwde hij haar kleur niet, ze was heel grauw.. Toen werden we doorgestuurd naar kinderarts. Daar was ik net met haar (gelukkig was m'n moeder toevallig op tijd hier en kon met ons mee) en we waren een klein uur in het zkh, ze lag aan de monitor en we zagen dat ze een hartslag van 260 slagen per minuut had. De kinderarts was bezig met een infuus prikken en ze zei nog.. Jeetje wat is ze nog helder, want ze was goed bij met dr oogjes open en reageerde mooi... en ze prikte en toen trok ze het niet meer en stopte ze met ademen... Nou dat is de nachtmerrie van elke ouder. Nou hele circus erbij.. reanimatieteam werd opgeroepen etc... En ik werd natuurlijk compleet hysterisch en kon het niet aanzien.. En dan zit je man in bussum voor zn werk en duurde dus tijden voordat hij er was :( Ze hebben haar geïntubeerd en s avonds is ze met ambu overgebracht naar UMCG (academisch ziekenhuis)(inmiddels was ik gelukkig wel weer bij haar gelaten) . daar heeft ze 4 dagen op IC gelegen. 3 dagen aan beademing. We wisten dezelfde avond dus al wat ze had.. gelukkig.. Toen ze naar de gewone afdeling mocht, kon ik dag en nacht bij haar blijven. Sliep bij haar op de kamer. Ze heeft in totaal precies 4 weken daar gelegen omdat het erg lang duurde voordat ze de juiste medicijnen-combinatie gevonden hadden.. 11 november zouden we als alle uitslagen goed waren naar huis, de holter (registratiekastje) werd afgekoppeld en toen sloeg de monitor alarm. Ja daar was weer een ritmestoornis.. Dus wij wisten al dat we weer 7 tot 10 dagen langer meosten blijven.. Echt een zware, spannende tijd dus. 21 november mochten we dan uiteindelijk naar huis..

En dan begint de spannende tijd thuis!!! Elk huiltje denk je, zou ze?? Gelukkig hebben we zelf een stethoscoop en konden we het zelf herkennen. Later wordt dat wat minder, maar nu ze zo gaat krijsen als wat ze de laatste dagen uitgevonden heeft ga je toch even luisteren! Maar goed, nu weten we het, en houd je het in de gaten. De eerste keer heeft ze er waarschijnlijk 24 uur in gezeten en je kunt zelf nagaan, dat is echt een rot gevoel, dat houd je niet lang vol..

Als het goed is is net niet erfelijk, maar toevallig heb ik dus wel een nichtje met hetzelfde alleen was zij puber toen ze het kreeg.

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna

Misschien even een hele domme tip hoor.. maar mocht ze nou ooit in dr leven hoofdpijn krijgen die blijft hangen of extreem is.. laat ze dan nog s naar dat gaatje kijken!

Kheb zelf chronische hoofdpijn o.a. en geen arts die ernaar gekeken had tot ik bij een cardioloog terecht kwam.. hij zei dat dat een veel voorkomende oorzaak is bij hoofdpijn waar veel mensen dus mee door blijven lopen.. bij mij was ie wel dicht maar moest er meteen aan denken toen ik je verhaal las! ;)

13. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    das waar,,maar dan moet het wel lukken met de bv natuurlijk;):Dlijkt mij ook veel handiger dan flesvoeding,ik vergat altijd wel wat zie je:):)

14. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    hee meiden, hier nog nieuws. Kan het even niet opbrengen om ver terug te lezen.

Kan nu wel merken dat het op mn werk zwaarder begint te worden. Vandaag drukke dag en kreeg flink bandenpijn, oei! Heb ik nu veel meer last van dan de vorige keer, klap soms dubbel van de pijn. Moet dus echt rustiger aan gaan doen.

Wij hadden een huurkolf de vorige keer. Kostte wel 100 euro uiteindelijk (6 weken) dus als ik weer moet kolfen breng ik die huurkolf wel snel terug en koop ik er 1. Dubbel kolfen vond ik helemaal niks, ging er haast van loeien ;)

15. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pampapilio: Als hij nog open is, wordt hij sowieso dicht gemaakt.. Dus dan zit het er niet meer!!

16. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Maar wel bedankt voor de tip Pampapilio!!!

HAHA Guppie!!! Ik zat hier met tranen in mn ogen (kan soms nog steeds huilen als ik dat verhaal van Jildou type), maar lig nu dubbel door je opmerking :D !! HAHA.. Maar je hebt wel gelijk :D !! Ik zei heel vaak: Ja Bertha komt er aan .. of... Ik zal ze even aanslingeren :D :D !!

17. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

Jan 28, 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    jeetje wat eng zeg!!!!!!ja ik kan me het wel heel goed voorstellen hoe het voelt{helaas}rianne heeft een te slappe luchtpijp,,en dat ze baby was lliep ze een paar x helemaal blauw aan!!echt eng,ook stopte ze met drinken,dus ze viel vliegend af!naar het ziekenhuis,,en opgenomen,,met spoed na 2 weken doorgestuurd naar het AMC en als baby van 6 weken onder narcose,om te kijken of ewr iets met de vaten niet goed zat!ze had ook eenflinke stridor,,,,maar achteraf bleek dat ze een slappe luchtpijp/strottenhoofd had,,en een flinke reflux!ik weet nog dat we daarna nog heel lang bang geweest zijn als ze begon te kakelen{zo heet dat die stridor} en juist toen ze over dat ruisje begon in het ziekenhuis,,was de angst compleet!!!
    maar als je haat nu ziet is het hollands welvaren:D:D:D

dus voel wat je voelt als ik je verhaal zo lees en dit nu neerzet!
    dikke knuf voor jouw

18. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Sam: Wat een verhaal meis.. jeetje.. brok in mn keel! :$

Wat moet dat een verschrikkelijk moment geweest zijn in dat ziekenhuis.. pfff

Blij dat t nu zoveel beter met haar gaat!

Oh en over dat gaatje, was meer van als ze straks misschien 14 is ofzo dat dan artsen er waarschijnlijk niet mee komen, maar wie weet is t dan toch nog open of een stukje of weet ik t ;)

hopelijk is t nu al vanzelf dicht gegaan!

19. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Precies nummer 4.. Dat is de hell van elke ouder!! Ook erg verhaal zeg :( !!
    Daarom vind ik het dus ook totaal niet belangrijk om te weten wat het wordt, ik hoef geen 30 echo's.. Het enige wat voor ons belangrijk is, eerst de 20 w echo , dan de bevalling en dan de kraamtijd in alle rust door kunnen komen en lekker genieten van ons gezinnetje met een gezonde baby in je armen! Garanties krijg je niet bij echo's, en ook al zijn de echo's goed, je ziet het, je kunt in een klap in een hel terecht komen als de kleine er is.

20. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja Jildou is verder nu een heerlijke meid gelukkig :D !! Op vandaag na, eigenlijk altijd blij ;) !!
    Ooh en of het nog niet genoeg was, toen Jildou 6 maanden was, kreeg ze ook nog een spreidbroek. Niet dat dat erg was, maar vond dat ze wel genoeg meegemaakt had.. Gelukkig mocht die na 3 maanden weer af. Het enige wat ze er naar mijn mening van het zkh-verhaal over heeft gehouden, ze blijft een hekel houden aan meten, weten op cb en haar handjes vasthouden zoals bijvoorbeeld bij nageltjes knippen (van het infuusprikken) ..

Share This Page