Juli 2010 mama's Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pompeloesje, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Hoi meiden net thuis en zo'n vieze smaak in mijn mond en dat komt niet door het heerlijke eten :(

We hebben wat dingen overgenomen van naaste familie (kinderwagen, maxi cosi) en we hadden gevraagd wat ze wilden hebben ervoor (spul is 6 jaar oud, ziet er wel nog goed uit). We waren gewaarschuwd door andere familie dat we dat niet moesten doen, want tja ze zijn niet echt gul zeg maar (bijv verjaardagscadeautjes worden steevast 'vergeten' etc etc). Maarja toch maar gedaan en we vroegen steeds wat ze er voor wilden maar werd steeds beetje weggewuifd.. Dus ik had een leuk idee; we kopen een bon van 100 euro voor hun favo restaurant en dat wij dan de hele avond oppassen op hun kids.. Dus zo gezegd zo gedaan, dat gingen we net dus brengen. Maar het is dus te weinig, ze wilden meer hebben en eigenlijk ook een fiets voor hun oudste... Ik voel me zo opgelaten hierdoor.. we hebben dat geld wel, maar het is gewoon het idee. Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen!

Of ben ik nu gek? Wat moeten we doen? Heb nu een rotgevoel bij die spullen eigenlijk en wil ze eigenlijk neit meer :(:(

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Jeetje wat ondankbaar Nancy! Dan hadden ze vanaf het begin al moeten zeggen wat ze er voor wilde hebben, niet zo achteraf gaan lopen mierenneuken.. (sorry)

Ik zou er geen ruzie voor overhebben en zeggen: hier heb je je spullen weer terug! Op deze manier zou het voor mij echt niet hoeven, en wil je dat niet doen dan zit er weinig op om toch een fiets te kopen ;)
    Maar vind het op deze manier wel erg ''flauw'' van hun..

3. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Dank je Es.. Ik voel me heel opgelaten hierdoor en het lijkt nu net of wij de gieren hier zijn :( Dit is zo niks voor mij...
    Voel me ook ongelofelijk stom dat we hierin mee zijn gegaan, zo stom! dan had ik nog 10x liever van marktplaats gekocht bah

Nu vroeg ik mij af; voor diegene die hun kinderwagen op marktplaats hebben gekocht; wat waren jullie kwijt voor je kinderwagen? Er vanuit gaande dat die de helft minder oud is... (jaar of 3 ipv 6!!)

4. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Thnx allemaal meiden!!!
    Vind wel dat onze groep allemaal erg meeleeft met iedereen! erg leuk!!

@ Nancy
    Ik zal zeggen hoe ik zou reageren in die situatie
    zou de bon lekker voor mezelf houden en de spullen teruggeven.
    Als het al 6 jaar oud is is het volgensmij niet eens zoveel waard als wat ze er nu voor willen en kan je het evt wel op markplaats voor een goede prijs vinden.
    Ze zeggen ook vaak doe geen zaken met familie, maar begrijp dat het lastig is.

5. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik heb ook een hoop van marktplaats, wilde ook de kinderwagen kopen van marktplaats alleen op het laatste moment kregen we die ineens nieuw van me moeder.. Maar heb wel veel gekeken naar kinderwagens, en voor 200 a 250 euro heb ik al 3in1 kinderwagens gezien van Quinny!
    Gewoon goed zoeken.. Ik maak er echt een sport van.
    Ik heb ook de box van marktplaats.. voor 75 euro, met matras en kleed! ;)

Je moet gewoon goed zoeken en vooral persoonlijk contact zoeken met de mensen (als er een tel nummer bij staat natuurlijk)
    Ik doe eigenlijk altijd eerst mailen en dan bellen, zodat ik diegene aan de foon heb gehad en toch een indruk krijg van iemand..

Maar ik heb tot nu toe hele goede aankopen gedaan via marktplaats!!

6. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Luckyblue, heb net even teruggelezen en wat kl*te van je werk zeg... sjonge :( Hopelijk vind je snel wat nieuws dan en 'mag' je nog wat langer werken van je baas..
    O en wat jammer van je meoder weer! Ik dacht dat het wat beter ging :( Maarja niks zo veranderlijk als... Weet nooit wat je aan ze hebt. Sterkte meis en ik vind je sterk!

Ja daarom voel ik me ook zo stom... En uitgerekend met hun, baal er echt van, hoe durf je ook..!? En als het nou verre familie was....

7. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    En idd wat Lucky zegt.. spullen van 6 jaar oud vind ik het idd niet waard op deze manier..
    Dan kan je idd beter op marktplaats gaan rond neuzen, en zal je zien dat je spullen van nog jonger voor een leuk prijsje kan kopen :)

8. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland

Ik vind het echt belachelijk dat mensen zo doen. Als ze het echt wilden verkopen voor de hoogst mogelijke prijs hadden ze of van te voren moeten zeggen wat ze er voor wilden hebben, of het op marktplaats moeten zetten. Zo word je voor het blok gezegd en eerlijk gezegd heb ik daar dus echt een schurfthekel aan :x

Vind het juist superlief hoor die bon en dat oppassen, het is gewoon asociaal dat ze dat niet weten te waarderen.

Ikzelf zou de spullen direct teruggeven, die mochten ze in hun @#$ stoppen. Maar kan dan ook echt niet tegen mensen die alles altijd gratis willen hebben, of ergens een slaatje uit willen staan. En dat is precies wat ze doen. Pfff... en dat is dan familie :( Sneu hoor.

Liefs Elea

9. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Thanks Es! Ja en desnoods heb ik er wel een nieuwe voor over zelfs! We dachten hun van hun spullen af te helpen en er een leuk cadeau voor te geven... wat een dommerd ben ik toch

Wij hebben natuurlijk flink kunnen besparen op de babykamer en denk dat ik de rest lekker nieuw ga kopen.. ja dat ga ik doen! 8)

Jij hebt inderdaad ook leuke dingen gescoord ja! Dat badje was ook super, helemaal leuk!

10. Twinkel1981

8 mrt 2009
    48
    0
    0
    Verkoop Ondersteuning
    Wijk bij Duurstede
    Jeetje Nancy je vraagt je af waar mensen het lef vandaan halen! eerst weg wuiven en als je dan € 100,= geef (wat ik een boel vind voor "oudere" spullen) dan is het ineens niet genoeg!? ik had mijn bon mee terug genomen en de spullen terug gegeven...
    Er is genoen nieuwer spul op marktplaats, wij kregen ineens een boel van collega's? Mijn man werkt er nogniet eens heel lang. We hebben ze bonbon's gegeven en het is helemaal goed!

Sorry, wel duidelijk dat ik er slecht tegen kan, want ondertussen lopen ze waarschijnlijk wel op te scheppen dat jij met de spullen van hun loop!..

@Mama chan ik voel nu nog niks... :(
    maar we gaan woensdag zien hoe dat komt, misschien idd placenta ervoor..

11. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ja ze zetten je idd op deze manier flink voor het blok, want ze hadden ook van te voren kunnen zeggen wat ze ervoor hadden willen hebben en dan had jij kunnen zeggen: Dan zie ik er vanaf.. Nu wordt je gewoon flink ''genaaid''
    Ik had het ook niet gepikt, familie of geen familie.. mja ik snap dat het moeilijk is nu je er echt helemaal in zit..
    Je wilt ze toch te vriend houden maar toch wil je het liefste zeggen: Stop die spullen maar in je %&%@# :p

je moet doen waar jij je goed bij voelt, en even niet aan hun denken meid.. het is jou beslissing!

12. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Thanks Elea, zoals jij je verwoord voel ik me ook... Maarja ik heb dan ook een verleden met deze mensen maar stiekem probeer ik nog het goede te zien in mensen he maar helaas, toch altijd het deksel op je neus... Ik ga er een nachtje over slapen. Normaal heb ik wel mijn bekkie bij me maar ik was zo perplex op het moment :$ en nu begint het pas te bezinken...

denk de spullen terugggeven en de bon terugvragen met de woorden: "die bon geef ik wel aan je goeie vadertje die de laatste 2 jaar nog geen verjaardagscadeau van jullie heeft gehad" :$:D
    Oeps nee, dan komt er ruzie denk ik

13. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    En nancy, je bent absoluut geen dommerd, je hebt gewoon een goed hart, en het is jammer dat daar op deze manier misbruik van gemaakt wordt!!

Doe lekker waar je je goed bij voelt, en zou idd lekker zeggen: Ik geef het wel terug, koop wel nieuwe spullen! :D Zo! gewoon voor jezelf opkomen hoor..

En ja 2de hands, ik maak er echt een sport van.. ik vind het heerlijk om te doen :D
    En als ik dan iets te pakken heb voor een prikkie wat er ook nog mooi uit ziet ben ik helemaal trots op mezelf :) :)

14. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Nancy

teruggeven die handel!!
    Ik heb ook een quinny speedi gekocht via marktplaats van 2008. voor 200,--

Meid er zijn zat mooie wagens hoor!!
    Ik zou dat spul ook nie meer willen hebben!!

15. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Twinkel, jij ook bedankt, ben er echt heel verdrietig om... En collega's? Kan je nagaan... Goed te horen dat er toch nog gulle mensen zijn

16. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Dames, ik duik me bed in, elkectrische deken aan:) story er even bij:p

trustee

17. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    @Es, ja ik vond het ook echt een sport hoor met die meubeltjes, echt super om te doen! :D

18. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Nou wat een reactie Nancy(van je familie hoor)!! Ik zou het geweldig vinden als ik zo'n bon zou krijgen!
    Ik zou het ook terug geven en denken hou je spullen maar en idd niet om het geld maar meer om het gedrag!! Ook nog een fiets willen ik ben helemaal geschokt!
    Begrijp ook wel dat het een erg moeilijke situatie is..
    Weet je al wat je gaat doen en hoe?

19. Twinkel1981

8 mrt 2009
    48
    0
    0
    Verkoop Ondersteuning
    Wijk bij Duurstede
    even aankoop update
    Hebben een Thermobadje van Tijgertje gekocht met hoog badsteun, een super lief pakje mat: "papa's Kanjer"
    En een slaapzakje met "Ik wil Heel Veel Knuffels" (met afritsbare mouwtjes) en voor mezelf een zwangerschapskussen.
    Leven de 15% korting bij Prenatal :p

20. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik ben net zo hoor, bijdehand genoeg, maar op zo'n moment ben je gewoon even lamgeslagen...
    Ik heb nog een paarse buzz voor je uit 2006. Moet je alleen even de duwstang repareren (kan niet meer omhoog), mag je zo hebben. En heb ook nog andere spullen, laat maar weten als je interesse hebt.

Hoe dan ook, ik zou de eer aan mezelf houden. De spullen teruggeven en zeggen dat jullie er over nagedacht hebben, maar het toch niet fijn voelt, dus liever andere spullen kopen. Als jullie dan als aasgieren worden afgespiegeld moeten ze hun gang maar gaan. Snap wel dat dat onwijs oneerlijk voelt, want zij zijn dan degene die 'zo goed' waren om hun spullen aan jullie te 'geven' en jullie zo ondankbaar dat als ze er een 'kleinigheidje' voor willen hebben, 'opeens' zo gierig te gaan doen (leer me dit soort mensen kennen). Maar als je nu met hun meegaat, zul je je constant genaaid blijven voelen!

Ohja, ik heb trouwens 20 euro voor onze box betaald. Supermooi en met boxkleed, wel al wat ouder, maar whitewash en duur merk en in superstaat (nog als nieuw). Via een kennis van mijn zus. Kijk, dat zijn vriendenprijsjes.

Liefs Elea

Deel Deze Pagina