Juli 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door guppie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Ja, die kleine heeft heel lang diarree gehad. Geloof na een paar dagen na aankomst in het buitenland. Maar wilde nie naar de dokter met de kleine, want die artsen daar geven je meteen een hele zak vol medicijnen mee (en ik overdrijf niet!!). Dus direct na aankomst de huisarts gebeld en nu gaan ze zijn ontlasting op de kweek zetten.. Moest alleen poep van drie dagen opsparen. Verder drinkt hij goed..

Moet ik me zorgen maken? Of is het niet erg als het normale ontlasting is (dus wat dikker).

2. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Koekkie: moet jij ook weer werken volgende week? Me too!! Trof in de bus ook al opdrachten aan die ik voor school moet doen. Gelukkig heb ik weekje uitstel gekregen want moet de 20ste al alles inleveren.

3. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    #343 Marj, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
    Vandaag zijn wij (ik, Ries en Madelief) naar het UMCG geweest, afspraak voor Ries 'hoe nu verder". Hij spuit nl. hormonen (om de dag) omdat zijn hypofyse niet werkt en dus geen testosteron aanmaakt.
    Ontzettend leuk gesprek met de gyn gehad. Hij vond het super om ons weer eens te zien, wij hebben de eerste gesprekken over kinderwens met hem gehad (hij is een superbetrokken gyn). Hij vond het geweldig dat wij nu 3 kinderen via ICSI hebben mogen krijgen, gaf aan dat hij er 9 (!) jaar geleden een hard hoofd in had dat wij überhaupt kinderen samen zouden krijgen.
    Ries mag nu andere medicijnen gaan gebruiken, maar 1x per 3 weken een spuit en hoe ouder hij wordt, waarschijnlijk nog minder frequent (want, gaf de gyn aan, je zit er vast niet op te wachten als je 80 bent en in het bejaardentehuis zit dat je man nog zo wild is dat 'ie je iedere avond bespringt!).
    Verder hoeven wij/Ries vooral, NIET MEER TERUG TE KOMEN!!! Na bijna 9 jaar hebben wij in het UMCG voor het laatst de poli gyn/obstetrie bezocht. Vonden het beiden best raar, het was wel de plek waar wij onze kinderwens hebben geuit, waar heel veel dompers zijn geweest omdat er geen enkele zaadcel was, waar wij toch te horen kregen dat wij mochten starten met ICSI, de plek waar wij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel echo's hebben gehad, waar wij 3x een superecho hadden met ons kindje met kloppend hartje. Maar ook de plek waar voor ons veel spanning is geweest. Komt er ooit een tijd dat wij een kindje mogen krijgen, zal die 1e echo wel goed zijn? Doet mijn lichaam wat hij moet doen tijdens een ICSI-behandeling? We zijn er een keer geweest toen de huisarts bij controle vd zwangerschap met ruim 15 weken geen hartje hoorde, we hebben er 3x een mislukte poging gehad.
    En nu... was dit de laatste keer. Zo raar, zo goed. Voor ons misschien wel een van de meest belangrijke plekken in ons leven. De plaats waar onze 3 kinderen zijn gemaakt (nou ja, niet op de poli), de plaats waar ze in mijn buik mochten komen. En 2x de plaats waar ons kindje is geboren.

Onze gyn vond het ook heel bijzonder. We hebben samen veel meegemaakt (oa toen bleek dat de medicijnen die Ries gebruikte ineens niet meer werden vergoed en wij een nota van de apotheek kregen a 5000,=. Hij is met ons naar Menzis geweest, heeft toen duidelijk gemaakt dat het niet onze fout was. Later bleek de apotheekhoudende huisarts fout te zijn, die had het moeten melden) en zei ook dat wij morgen nog werden besproken. Hij zou een complimentje maken richting het lab, dat zij zulke mooie kindjes maakten (alleen jammer dat ze daar een voorkeur voor meisjes hadden, zoals hij zei, haha) en dat ze er goed om hadden gedacht dat de 3e een rustig kindje was!

Ik wilde dit graag even kwijt, weer een laatste keer...

Bekijk bijlage 100638

Trouwens, snap er niks van. Mijn avater doet het niet, ook niet als ik een ander fotootje erop zet...[​IMG]

4. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marj: waarom dan die kwade smiley bij je verhaal. het is toch juist mooi dat jullie dit nu kunnen afsluiten met groot succes... 3 kids!

MamaT
    : idd volgende week weer aan de slag. helemaal geen zin. jij?
    ik heb altijd begrepen dat als het kindje niet uitdroogt door de diaree (zie invallen fontanel) dan maakt het niet uit. maar tja als de kleine er veel last van heeft idd wel naar laten kijken natuurlijk.

Marj: door de storing zijn alle foto's /avatars ook weg die na 4 september zijn gemaakt... vandaar!
    En wat een mooie foto weer meis.

Zo ik ga eens koken voor de volwassenen. De kids hebben al gegeten en zitten nu in bad.

Fijne avond allemaal!
    x

5. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Wat een mooie foto Marj. En mooi te horen hoe je de ervaringen zo waardeert. Ben blij voor je dat alles zo gelopen is..

6. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Koekkie: Hmm, mijn collegae komen morgen lunchen. Dus ik krijg een volledige update. Ik heb best zin om te werken, maar zit op tegen de ochtenddrukte (lees: naar de creche brengen). We zien het wel... het zal vast wennen.

7. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Die smiley moest onderaan staan, bij mijn berichtje over avatar!
    Ga nu opnieuw foto proberen, die lukte nl. niet zonet, maar ieoor wel...

8. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
  9. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
  10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Marj wat een mooie tekst, pink gewoon traantje met je mee weg... Heb wat emo dag ;) !!

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Weer eens (na lange tijd) een 'update' van hier!
    Floor is inmiddels 2,5 maand oud en doet het super... We kunnen zó van haar genieten!! Een echt lachebekkie...
    Sinds een week of 3-4 slaapt ze door van 21.30-22.00u tot 7.00-8.00u. Heerlijk gewoon...
    Ook krijgt ze nog steeds borstvoeding en daarmee groeit ze prima! Zit nu op 5 of 6 voedingen per dag, wisselt per dag een beetje.

Gisteren is ze voor het eerst gaan 'oefenen' op het kinderdagverblijf en ze heeft het goed gedaan! Vond het wel even vreemd om haar niet bij me te hebben, maar ben lekker bij de kapper geweest en even gewinkeld...
    Nog 2 weken dan moet ik weer gaan werken...dus nog even genieten van de vrije tijd!

Ga zo nog even wat terug lezen als Floor gaat drinken...
    Maar het is bijna niet bij te houden hier!!

Hier nog even een fotootje van ons wonder:

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hihi Kristel :D Leuke foto zeg :D ! Leuk om iets van je te horen!

13. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik maak me wel zorgen hoor..

Naomi laat echt elke fles 60 a 70 cc staan! :$ echt elke fles (4x per dag dus)

Is die 180+6 nu ineens teveel voor haar geworden? Of komt het toch door haar verkoudheid? Ik weet het niet hoor.. Het maakt me wel vreselijk onzeker!

Al het te veel is die 180+6 4 keer per dag kan ik misschien weer beter overgaan op 5x 150cc per dag? Maar ja we zijn op 4 flessen overgegaan op advies van het CB, omdat we niet meer kwamen aan 5 flessen omdat ze zo goed slaapt en 's ochtends pas om 8 uur wakker is vaak..

Wat zou ik doen? ik ben beetje radelooss

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Denk dat je het even de tijd moet geven Es. Want als je weer vaker fles gaat geven denk ik niet dat ze het dan wel opdrinkt hoor!

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    jeetje ik blijf maar meegaan op jullie emotionele achtbanen!

@Marj, wat een mooi omschreven verhaal, voel helemaal met je mee! Hoop dat jullie het goed hebben kunnen afsluiten zo!

@Es, je moet het me maar niet kwalijk nemen, maar ik volg je niet helemaal. Ik vind het nogal heftig als iemand bij haar partner weggaat, zeker met een net nieuw kindje in het spel, maar je doet het overkomen als....? Krijg er niet echt hoogte van, dus weet nu ook niet goed hoe ik moet reageren. Als jij het graag zo wilt laten, dat je er niet emotioneel onder bent is dat jouw recht hoor, maar dan hoop ik dat je mij niet kwalijk neemt dat ik niet met een passende reactie kom. Wel veel sterkte voor jullie...

16. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Marj, jeetje wat een verhaal...veel sterkte meid en gelukkig prijzen jullie gezinnetje! En graag gedaan hoor meid...laat je gaan met die mooie foto's ;)! Je bent goed op dreef :) HIHI

Es, ben je bij je vader? Ik zou de flessen laten zoals je bezig bent, tis niet dat ze tekort heeft toch?

17. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Guppie; Ik snap je helemaal, en ik verwacht ook geen reactie hoor ;) hoeft ook helemaal niet! Ik begrijp dat het nu even niet te volgen is zoals het nu gaat!

Ik laat het daarom ook even hierbij, en praat jullie wel weer bij en hou jullie wel weer op de hoogte als er definitief dingen zijn besloten enz.
    Op het moment ben ik ook niet verdrietig maar meer boos.
    Vincent gaat voorlopig even een paar dagen naar een vriend.. dus kan ik met Naomi in huis blijven, kan Naomi lekker in haar eigen bedje blijven enz..
    We nemen dus even een paar dagen afstand en gaan daarna nog even flink praten. Ik wil deze paar dagen ook even echt rust, wil ook niks van hem horen..

Maar nog even over de flessen. Denk toch echt dat die overgang naar 4 flessen voor Naomi te snel is geweest. Ze was er nog niet aan toe denk ik..
    Want die 5 x 150cc dronk ze zonder moeite.. en ik vind van 180cc 70cc laten staan erg veel..
    4x 70 cc laten staan is wel 280 cc, en dat vind ik erg veel op een dag!
    Misschien komt het door haar verkoudheid, maar dan is het nu denk ik juist verstandiger om even maar 150 te gaan geven.. heb liever dat ze die wel gewoon netjes leegdrinkt dan dat ik bij 4x 180cc loop te stressen dat ze 70cc laat staan..

18. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hmmm, Es: kan je haar da wel 5 flessen geven? Ik bedoel.. is ze voldoende wakker om haar 5 maal te voeden? Als dat wel zo is, zou ik even teruggaan en even daar op doorgaan.

19. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Dan ga ik haar gewoon 's ochtends wakker maken om 7 uur half 8.. ;) kan ze daarna wel weer verder slapen mocht ze nog moe zijn, haha! :D

Mijn moeder-gevoel zegt dat die 180+6cc hoeveelheid voor Naomi gewoon nog teveel is om in 1x weg te krijgen.
    Want wat ze laat staan, dan kom je wat ze drinkt op 150cc... Ja maar 4 flessen van 150cc op een dag is ook weer weinig, dus gooi ik er maar weer 1 fles bij.. en zitten we weer op 5x 150 cc..

Als ze het daarop beter doet, waarom niet? Kan altijd weer overgaan op 4 flessen als ik denk dat ze er dan beter aan toe is..

20. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Bedenk me net dat ze het eigenlijk zelf al aangeeft..

Ze laat elke fles 60cc staan, dan kom je op ongeveer 150cc wat ze wel opdrinkt.. wat zegt dat? dat ze de 150cc beter kan handelen, en die 180cc dus teveel is..

Zo geeft Naomi mij eigenlijk een antwoord op mijn vraag, haha! :)

Ik ga dus gewoon weer even een stapje terug.. Geeft niks! 8)

Deel Deze Pagina