Juli 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door guppie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zoooo lekker hoor ;) !!

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Eline; wij hebben de kinderstoel van chicco ja.. En hij kan helemaal plat dus ze kunnen er al veel eerder in dan 5 maanden :)

dit is hem..

Bekijk bijlage 113830

3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

@Guppie: Ja, tandarts was hier ook zo'n probleem. Thessa heeft het niet moeilijk.. die gaat zitten en laat haar tanden zien.. maar Joshua was de laatste keer erg moeilijk.. wilde zijn mond absoluut niet open doen enzo... maar was niet zo'n ramp... tandarts kijkt gewoon in april of Joshua dan makkelijker doet....

@Sam: geweldig als de kids zelf boekjes gaan vertellen he...
    Wel jammer als mensen niet reageren zoals je hoopt maar als je het al "gewend" bent dan valt het idd wel mee.

@Dithje: wat fijn dat het gister nog zo gewellig was. En fijn dat je vandaag thuis kunt werken... wel balen dat jullie ingesneeuwd zijn.... hier ligt ook wel sneeuw maar niet zodanig dat we ingesneeuwd zijn.. (maar ik ben wel blij dat de kids met de auto naar kdv gebracht/gehaald worden.. ziet Thessa en Joshua niet echt lopen in deze sneeuw)

@koekkie: bij de eerste zwangerschap waren ze (over het algemeen) al niet helemaal enthousiast.... we komen uit een "redelijk" kerkelijke kring (hebben elkaar ook via de kerk leren kennen) en waren nog niet getrouwd (wel verloofd overigens) toen we zwanger raakte... dus iedereen vroeg of ze ons wel mochten feliciteren... En kan me bij jullie trouwens wel voorstellen, zeker ook omdat jullie een dove zoon hebben, dat het dan ook een opgave wordt om dan nog een kleine te hebben (zeker nu de jongste pas 4,5 maand is)

Omrollen: dat doet Collin sinds afgelopen maandag.... zowel heen als terug... en sinds vandaag is hij ook niet meer te lui om zijn eigen flesje vast te houden ;)

Eline: Joshua rolde ook pas toen hij ruim een halfjaar was.... het was (en is soms nog steeds) een lui mannetje...

@Dithje: zoveel sneeuw ligt er bij ons ook ongeveer.. (op de stoepen en de tussenwegen...de doorgaande wegen zijn sneeuwvrij)

Zal zometeen wel kijken of ik een foto kan maken.. (zit nog lekker in de pyjama... en heb ook helemaal geen zin om vandaag om te kleden want Collin spuugt me toch steeds vol... kan ik beter vanavond gewoon een schone pyjama aandoen )

ga nog ff kijken of ik de pc opgeschoond krijg..

4. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    goedemorgen..

pff ben moe zeg!! ik heb het geloof ik 3 uur zien worden.. kon niet slapen, en toen werd Naomi ook nog eens wakker om half 6 :( Vincent was al werken dus Naomi maar bij me gelegd en nog even geslapen tot half 8 en toen wilde ze echt een fles ;)

Ik heb al gestofzuigd en opgeruimd en straks als ik de hond heb uitgelaten zal ik ook nog even dweilen..

hier geen sneeuw! gelukkig eigenlijk :p

5. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    zo das veel sneeuw dithje! hier niet or. maar tis hier net een ijsbaan op de straat en op de stoep, net ff de hond uitgelaten maar was een hele onderneming. maar mn benen zijn nog heel gelukkig! ga straks ff manlief bellen want die moest geloof ik naar brussel helemaal lekker met dit weer.

ga ff fles maken voor djesslyn.

oja djesslyn had gister weer beetje gepoept!! dus zit nu 2 dagen tussen. hoop dat ze dat blijft doen en niet langer.

oja zit gtst gelijk te kijken moet wel lachen or om hoe ze met die baby omgaan daar. alles gaat daar zo snel hihihi. ze kreeg al fruit toen was ze net 3 maanden denk ik haha en nu krijgt ze tandjes.
    tot straks!!

6. Laetitia

Hier onze straat:

7. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Es, ja die bedoel ik, vond toen al leuk toen je de foto liet zien. Die ga ik ook kopen denk ik

Dithje wow wat een sneeuw, hier is het allemaal vieze bende

Bubsie gelukkig had ze weer wat gepoept

Koekkie, oke, zal me er nie druk om maken, tnx:D

Ik ga ff douchen, kim slaapt net. Ze spuugt erg, al 3 dagen. ook gewoon paar uur na voeding, helemaal zuur. Zo zielig

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Heeft ze er ook last van Eline?

9. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    nou djesslyn heeft weer lekker veel gedronken.... wel 40cc:$:(
    ze zit er alleen maar mee te spelen;) en wil niet drinken. maar kijk straks wel of ze beter drinkt. kan weer 100cc weggooien helaas.

10. Laetitia

Hoeveel drinken de kids van jullie nu onderhand ongeveer?? (niet als ze ziek zijn maar normaal)

Die van mij drinkt echt veel.. (ook meer dan de andere kids toen ze klein waren).... Collin zit nu op 4 tot 5 voedingen per dag van 210ml.... En dan heeft hij al voeding voor hongerige baby's....:(

Hij is trouwens niet groter dan de andere 2 op deze leeftijd... zit netjes tussen de lengte/gewicht van Thessa en Joshua in...

11. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    das bij djesslyn heel verschillend geef bv.

nou ze heeft er toch nog 20 a 30 op dus ongeveer 60cc gister ook maar 70cc 2e voeding komt denk door fruithap van 10:30 uur dus ga denk maar fles s middags geven en 2e voeing ook aan de borst. voorheen dronk zo zo 180a190 op.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zo Dithje, ingesneeuwd! Hier maar een lullig laagje, en zo ver woon je niet van hier!
    Net ook weer enorme sneeuwbui, maar het blijft niet liggen.

Tandarts was niet een succes, kind was erg bang. Komt wel, ik kan zo ook wel zien dat haar gebit in orde is. Ze heeft iig alle kiezen en een overbite (speen), dat kon hij wel zien!

Eline, niet zo druk maken om die snelle kindjes hoor! 4 maanden is heel vroeg om te gaan rollen! Vigo doet het ook nog niet, heb hem vandaag niet meer zien bewegen. En weet je, Ymke had enorme aandrang om alles maar te ontwikkelen en was ook heul vroeg met alles, maar ze was nooit nergens tevreden mee. Pas ruim na een jaar ging ze met speelgoed spelen. Een heel driftige dreumes was ze, niet tevreden te krijgen. Dan heb ik liever Vigo, die een hele tijd met 1 speeltje bezig kan zijn. Dan maar niet zo snel rollen ;)

We hebben gisterenavond Vigo niet meer wakker gemaakt voor de 5e fles en dat ging goed. Hij slaapt dan vanaf 6 uur de hele nacht door, wel vroeg hoor... (soms ook 7 uur). Hij is wel altijd vroeg wakker omdat hij vroeg in de ochtend poept en daar wakker van wordt. Sliep vamorgen nog een uurtje verder in ons bed!

13. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Guppie, tnx voor je reactie, heb je gelijk in

Sam, ze is wel wat pieperig, en alles is zuur, handjes enzo.
    Vraag me toch af of het wel normaal is, dat ze de hele dag ook zuur spuugt.
    Soms is het doorzichtig
    Na de fles spuugt ze vaak wel 4 keer een golf, in een uur tijd,
    en dan daarna af en toe weer

14. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Guppie, hoeveel krijgt ie dan in 4 flessen? Kim maak ik om 22.00 altijd nog wakker voor de 5 e fles, die slaapt ook altijd al om 18.00

Laetitia, Kim krijgt 5 keer 180+6

15. Laetitia

Collin krijgt de laatste fles ergens tussen 6 en 8 's avonds (ligt eraan hoe snel hij honger heeft)... en 's ochtends begint hij ook tussen 6 en 8 met drinken...

Eline: Heeft Kim dat spugen altijd of is het alleen nu (ev. in combinatie met een verkoudheid ofzo)?? anders moet je met het cb of ha overleggen of je niet zo'n dikmaak-spul in de fles kan doen... Dat maakt de melk wat dikker en spuugt ze minder uit... (dat heb ik met Collin gehad toen hij net met de fles begon)..

16. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Laetitia, ze heeft het wel is vaker, maar niet zo erg en lang achter elkaar.
    Ik had al jbp meel, maar ze bleef spugen ondanks dat door fles, en had het idee dat ze er slecht van kon boeren, dus sinds gisteren mee gestopt

17. Laetitia

Probeer het anders met wat rijstebloempap.... ik weet dat ik bij Collin idd zoiets als jbp had... (maar dan van de nutrilon.. weet niet meer hoe het heet) maar hij kon toen moeilijk poepen en daarna heb ik pap geprobeerd, op advies van 1 van de kdv-leidsters, en dat ging heel goed... en omdat hij daarna hongerig bleef ben ik overgestapt op voeding voor hongerige baby's

18. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Zo, ff pauze :)

Leuke pic Es!

Hmmm Bubsie je hebt gelijk dat je je man even gaat bellen. Helemaal naar Brussel, pfff he! Gelukkig heeft Djesslynn weer gepoept, jeeh :)

Bij jullie ook al aardig wat sneeuw Laetitia! Hier sneeuwde het net alweer :( Hoop dat het niet doorzet, want morgen wil ik toch echt naar kantoor voor mijn afspraken...
    Luca krijgt 4x 230 voeding, ook voor hongerige baby's. Daarnaast krijgt hij fruit en groente. Hoe zwaar is Collin?

Vervelend Eline dat Kim zo spuugt.

Jippie Guppie wat goed van Vigo! Ah gosie die Ymke zo bang bij de tandarts... Komt vast wel goed.

19. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    laetitia Kim heeft waarschijnlijk Kma, krijgt ook Pepti te drinken.
    Ze mag dus niks erbij, denk ook geen rijstebloem.
    Erg lastig

20. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hoeveel in flessen; Naomi krijgt 2x 210+7 aangeboden en 2x 180+6..
    de eerste en de laatste fles 210+7 en die andere 2 dus 180+6..
    Ik geef verder niks door de flessen.. ze krijgt namelijk van rijstebloem erg last van haar darmen.. tenminste een maand geleden toen ik het een paar keer gedaan had wel..
    Nu een maand verder kan het misschien wel.. maar heb het niet meer in huis.. en zo gaat het ook prima! :)

Meestal gaat de eerste fles van 210+7 helemaal leeg.. de 2e fles van 180+6 blijft meestal wel een cc of 20 van over.
    de 3e fles blijft soms ook wel eens wat van over.. en de laatste van 210+7 gaat weer leeg :) en ze krijgt dan ook groente.. en ze eet al een heel potje leeg (zo'n kleintje) ;)

Deel Deze Pagina