Juli 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door guppie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Goldy:

DIE IS GAAAAAAFFF!!! waar heb je die vandaaaaan.. en dat kenteken erbij, wat superleuk! :D

Wij hebben nu deze..

Bekijk bijlage 116329

En de jumperoo vind ik ook leuk maar om er nou 100 euro meer voor te betalen.. ;) we hebben ook de grote schommelstoel van fisher price en of ik die nou t geld waard vond...

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha en met nr 1 is het nog leuk, en dan wil je straks nummer 2.. Nummer 1 heeft het nodige speelgoed in huis en dan moet nr 2 ook weer in de loopstoel, schommelstoel, tafelstoel, wipstoel en ga maar even door... Waar moet je het allemaal kwijt :D !! Ik word nu al gek van de wipstoel die ik steeds heen en weer sleep, maar ja hij vindt het er wel fijn in ;) !! Straks kan hij in/ op de loopauto (waar je achter kunt lopen dan he en op kunt zitten ;) ) Damn dan heb ik die ook nog in huis samen met een kinderwagen van Jildou, loopkoe met 4 wielen en de rest.. ;)

3. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Whaaaa dames wat gaaf al die auto's!
    Wij hebben nog helemaal geen loopstoel :) Vanaf wanneer mogen ze in die dingen dan?

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Wanneer je zelfstandig kunnen zitten, op de doos staat 6 maanden. (en dat ze er dus niet in mogen als ze niet kunnen zitten)

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou als je dan zo'n late zitter hebt als ik :D dan ben je met 9 maanden een heel eind ;) .. En och, 2 maanden later stond ze en deed ze haar eerste stapjes aan de tafel etc ;) !!

6. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Pam, ik sluit mij aan bij Sam. Vrienden van ons hadden loopstoel. Kindje kreeg spitsvoeten. Nooit lang achtereen ingezeten!

7. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Dithje, ben nu zelfs weer terug naar de oude dosering pufjes. Nog steeds strijd met mijn liefje, maar ze moet. Ze krijst dan alsof ze wordt vermoord!

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Och het arme schaapje ... Wat sneu voor d'r zeg :( !! DIkke knuffel lieve kleine meid! En voor mama ook, want het is niet leuk dat je kind zo krijst..

9. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ pam, wij hebben die bij ann clairs babyhuis gehaald.. En die jumperoo is geloof ik bij de prenatal in de aanbieding voor 120 euro, nog wel veel geld..

10. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Thnx Sam! Hier strenge mama. Zelfs ha vond het zielig, waarop ik antwoordde dat sommige dingen in je leven gewoon moeten.
    Slaap lekker zo! Hier nog even puffen en dan op 1 oor!

11. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaap lekker allemaal.

Enne Dithje doe je morgen wat voorzichtiger. Je haalt wel allemaal stunts uit de laatste dagen :D

tot morgen.
    x

12. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Goedemorgen!

Vannacht weer om 01.00-04.00u en 06.00u gevoed. Heb het gevoel dat ze nu in een ritme zit dus niet persé wakker wordt van de honger maar dat ze nu gewoon een patroon heeft ontwikkeld.
    Aan mij dus de taak dat te doorbreken maar geen idee hoe..

Had vannacht ook het bedje anders gezet.

Ze hoest nu enorm is niet helemaal fit maar wel goede zin alleen kan ze zichzelf nu even wat minde goed vermaken..
    Mams is jarig maar we blijven gewoon thuis.

Vind het wel lastig als ze donderdag nog zo is want ze hoest/rochelt dus enorm en heeft steeds verhoging maar net geen koorts. Ze lacht en speelt dus wel maar slapen (ook overdag) doet ze nu maar weinig. Ben aan het denken of ik haar dan wel gewoon naar het kdv zal laten gaan of niet..

13. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    goedemorgen allemaal

dithje jehh wat schrikken zeg gelukkig niks geks gebeurt ..nu wel goed oppassen he? ..

pam en goldy wat een leuke stoeltjes zeg ..gewoon doen meiden..de 1 is er sneller aan toe dan een ander en dat weet je als ouder beter dan een ander...

ik ga er vd wk ook een halen roze natuurlijk hahah.. heb ze bij jelle en dion ook gehad en vooral jelle komt heel erg overeen met jullie pam hij vond het prachtig eerst alleen in huis en later ging ik ook samen na buiten nou dat was echt feest ...en ik vind ze zijn lekker bezig buiten heerlijk toch ff frisse neus halen en dat is toch anders dan in de wagen en een blokje om ...alleen moet je als je na buiten gaat wel goed in de gaten houden dat er geen opstakels zijn maar dat spreekt voor zich...

cait is er hier ook aan toe ze trekt zich bijna helemaal op in de wipper tijgert al aardig hahaha...

14. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Goedemorgen meiden..

Lees straks ff terug!

Naomi heeft eindelijk weer een keer goed geslapen, van 9 tot half 7! :)
    En ik ga zo fruithapje proberen.. voor het eerst! Groente eet ze al een tijdje natuurlijk, maar ze gaat nu ook steeds meer cc laten staan van de flessen dus wil er zo lieverlee wel fruit bij gaan geven.. ;)

Net BOOS de babydump gebeld.. Onze kinderwagen zaterdag opgehaald, willen we hem net in de auto zetten, klapt ie gewoon weer niet in!! :x:x
    Maar na een hoop getier van mij krijgen we nu vrijdag een nieuw onderstel! Moeten we wel weer heen en weer rijden, maar goed dit is wel een goede oplossing! Heb geen zin om me kinderwagen weer 4 weken kwijt te zijn voor ''reparatie'' ;)

15. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morge meiden,

Hmmm volgens mij is onze kleine meid een van de enige die nog geen bijvoeding krijgt. Wil volgende week af en toe eens een hapje proberen om zo te leren van een lepeltje te eten. Maar in principe geen haast, 6 maandjes is vroeg genoeg.

Es, snap dat je boos bent. wat een slechte service.

Fijne dag allemaal. Wij gaan nu met de kids / slee naar buiten.

x

16. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Even over dat bijvoeden.. hoe "streng" zijn jullie daarin?

Ik ben er namelijk mee begonnen voor de leuk en t wennen aan happen en de lepel en t proeven enzo.. door de BV is t idd nog niet nodig..

Maar ik doe dus ook soms een dagje niet, of soms maar 1 dagje iets (ik kan zelf niet zomaar boodschappen doen dus als iets op is en mn vriend moet werken..... )

Maar nu las ik dat t belangrijk is elke dag te blijven geven en idd 3 dagen achter elkaar tzelfde..

ik wil wel binnenkort in gaan vriezen maar onze tweede vriezer is ermee gestopt (altijd praktisch om er 3 te hebben op zon moment! :| ) maar nu ben ik er dus nog niet streng in..

Zou dat kwaad kunnen?????????????? *onzeker*

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Es: Goed gedaan! soms helpt even boos zijn gewoon errug goed ;) hihi

18. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    pam.. ik zou idd een paar dagen achteheen iets geven is wel beter kwa wennen .. je zou ook potjes wortel in huis kunnen halen dan heb je iets reserve in huis mocht je geen boodschap kunnen doen ? en het ligt ook aan je kleine je merkt gauw genoeg of ze er aan toe zijn ...caitlin krijgt al een tijdje fruit en groente ..merk dat ze de fles van 11uur niet meer wil dus denk dat ik ga overleggen kwa opvolgmelk en geef haar dan dat en dan brood ..want ze eet liever fruit enz en haar fles drinkt ze s,morgens en s,avond wel goed maar die andere 2 niet meer ...

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ja t liefst geef ik vers en geen potjes, ik wil m de echte smaken leren, en de meeste smaken niet naar wat erin hoort te zitten vind ik.. :$ en ik kan gewoon slecht geloven dat echt puur en alleen worteltjes (zoals ze doen overkomen dat erin zit) bijna 2 a 3 jaar houdbaar zijn!!

En t happen en dergelijke gaat m prima af.. gaat m meestal niet snel genoeg ;) kon ook echt merken dat ie er klaar voor was toen we begonnen dus das allemaal t probleem niet..

Maar ik wil dus bergen gaan invriezen ;) maar kan dat wel met fruit? dingen als meloen zal niet gaan denk ik.. maar wat eigenlijk wel.. of zou dat te wecken zijn? (in babyvoedingpotjes bijv.)

20. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier begonnen met 4,5 maand met Groente.. puur voor Naomi haar reflux op advies van de kinderarts! Voor degene die het nog niet weten (pam bv) Naomi is geopereerd aan haar reflux en is onder strenge behandeling bij de kinderarts daarvoor..

Naomi kreeg elke dag een paar hapjes, zo zijn we begonnen, en ik heb dat beetje bij beetje opgevoerd.. maar dat gaat ook vanzelf.. want op een gegeven moment wilde ze ook gewoon meer omdat ze het lekker begon te vinden en ze ook ineens (ongeveer na 2 weken) goed van de lepel kon eten, want ze had het ineens door hoe het werkte, en zo ging ik beetje bij beetje steeds meer geven! :)

Fruit heeft ze wel eens een paar hapjes van op hoor, maar dat hoefde ze eigenlijk niet. Maar daar ben ik nu weer mee begonnen en dat ga ik net zo doen als toen met de groente.. gewoon elke dag een paar hapjes laten proeven totdat ze het lekker gaat vinden en ze meer wil...

Groente eet ze nu een potje van per dag (zo'n 4 maanden potje) ik heb nu potjes gekocht voor 6 maanden en dan geef ik een halve.. of ze moet meer willen dan kan ze wel wat meer krijgen natuurlijk! :D

De kinderarts zei dat ik nu wel kon beginnen met elke dag fruit! Met groente beginnen is namelijk het advies!! Groente is minder zoet en dan heb je kans dat ze meer gaan lusten!

Dus sinds vandaag krijgt ze nu elke dag ook een paar hapjes fruit en dat doe ik 's ochtends.. en groente rond avondeten..

Rond de 6 maanden wordt de fles ook minder belangrijk en daarom adviseren ze ook met bijvoeden pas vanaf 6 maanden, maar wij zijn door Naomi haar reflux dus al eerder begonnen met groente.. (4,5 maand)

Maar het gaat super.. Ze gaat nu wel meer cc melk laten staan, maar dat was geen probleem volgende de KA, ze heeft nog zo'n 500cc per dag nodig rond de 6 maanden MET bijvoeding natuurlijk! :)

Deel Deze Pagina