Juli 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door guppie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    sam ja dat krijgt ze tussen door als ik niks in huis heb ... maar dat kan gewoon hoor zit niks in ... verder hier alles vers en ja ook wortel..

pippo broodkorst ging goed maar geef het haar nog niet zelf in de hand he dan is nog niks ... liga vind ze ook lekker ... laat haar er even op sabbelen maar nog niks alleen in de hand brrrr;) verder doet ze het idd prima sins vandaag op de 3 fles en idd tijgerd al en probeerd een ponging tot kruip maar dat lukt haar niet (hoeft ook nog niet) maar dan kan ze aardig boos worden als ze niet vooruit komt hahaha... verder mijn vloeien is er nog stees en afscheiding moet als de buikpijn en vloei zo blijft jan terug komen en krijg dan kijkoperatie baarmoeder brrrrrrr... jullie ook hele fijne dagen meid ....bij jullie ook alles goed?

2. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    es leuke foto ..vind je het niet eng? ik hoef cait niet zo te laten liggen want die gaat het hele bed door namelijk..

3. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    nee hoor, Naomi blijft gewoon zo liggen tv kijken en ik leg haar klem tussen kussens :)
    en ik douche binnen 10 minuten ;)

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Wat ze bedoelden is dat potgroente bewerkt zijn met heel erg veel zout! en dat is absoluut niet goed voor zon kleintje.

Denk dat je dan beter fles of borst kan geven als potgroentes ;) Of zelf vers pureren en invriezen ofzo :)

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna

Leuke klok trouwens! :D

En dat doe je snel! :D dat kan ik al niet.. hihi
    Tis wel heel pittig hoor.. Brayden ligt wel vaak tussen ons in zo tv te kijken als we net wakker zijn..

Ff knuffelmomentje in bed :D Heeeeeeeeeeerlijk

6. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Angel, zit Caitlin op op 3 melkvoedingen? Hoe het met ons gaat..heb ik later gepost ;)!

7. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Angel, heb je een gevoel dat je die kijkoperatie toch zal hebben? Veel sterkte ermee mocht het zover komen...

8. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    pippo nee nog wel op de zuiglingvoeding maar vanaf morgen de opvolgmelk op aanraden cb ..ze eet zo goed dat ze 1 fles laat vallen dus vandaar al een wk eerder ... ja denk het helaas wel dat ik die ga krijgen heb het nog steeds helaas:( en de buikpijn blijft heel de dag dag in dag uit aanwezig nu :x net boven mijn schaamstreek zeg maar... ohhh duhhh ik niet gezien hahhaa ga ff terug lezen zo :)

es dat doe je snel haha..

pam ik wist wat ze bedoelde maar zelfs het cb raad het aan ...

9. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Angel, meid is zo een onzekerheid voor je he...och ok..tis omdat hier beebje zeker 3 bv voedingen goed drinkt aan beide borsten en die van 's middags amper 1 borst na groentepap...dus eigenlijk niet echt 4 voedingen meer zal ik zeggen..maar goed, hij komt niets te kort...anders zou hij zich laten horen ;)! En dat doet hij enkel als hij moe is of met nu 's nachts niet kan ademen door het vele snot in neusje :(!

10. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Een dikke knuffel en beterschap voor Kyento Pippo! Arm schaapje, zo verkouden :(
    Whihihi lief hoor dat je aan mij denkt ;) Toevallig ga ik straks/vanavond nog even aan de kook voor Lucaatje. Heb nog een courgette, aubergine en broccoli liggen. Luca krijgt er trouwens wel aardappel door.

En weg was ik weer... Ben thuis aan het werk en kan het natuurlijk niet laten om af en toe te spieken :p

11. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Dithje, HAHA hier ook zondag courgette/aubergine verwerkt maar dan ook nog wortel...broccoli is nog niet echt zijn ding ondanks dat ik het al verschillende dagen na elkaar heb gegeven...te droog denk ik...;)! Kook ze vanavond! Och heerlijk dagje thuis werken en morgen dagje thuis!

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Net terug van CB: 8 kilo en 67 cm. Heel gemiddeld dus eigenlijk, de curves gaan wel naar beneden, maar zeker niet schrikbarend.

Advies hier; flessen van 250 ml geven (ga ik niet doen) en met 6 maand bijvoeding starten. Zo zie je maar hoe verschillend het allemaal is! Ik trek lekker mn eigen plan ;)

@Elea, valt wel mee toch, die vergelijking? Hopen op snel beterschap bij jullie!

@Dithje, jij weet het wel spannend te maken allemaal zeg! Wat een geluk heb je gehad!
    Ik deed altijd courgette met witte rijst, was altijd een succesnummer met Ymke!

@Pampillo, ik vind loopstoelen helemaal niks. Lopen komt vanzelf. Net zoals die stoelen waar ze in kunnen zitten als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten, dat vind ik ook niks. Maar lekker doen wat jij goeddunkt hoor, mij zal je niet horen zeuren ;)

@Sam, wij zitten ook vaak op 1 lijn ;)

Over het willen staan en willen zitten; Hier ook een mannetje dat wil zitten, maar dat is gewoon niet goed. Het ruggetje en de nek kunnen dat nog niet aan. Ter vergelijking; Ymke wil ook wel de hele dag snoepen, en omdat ze het wil moet ik het haar geven?
    Trek je eigen plan hoor, maar deze uitleg heb ik destijds gekregen en ik geloof daar erg in.

@Pampillo (nog een keer), ik ben ook niet consequent daarin hoor. Doe wel een paar keer hetzelfde, maar dat kan rustig 3 keer in 1 week zijn. Heb ik met Ymke ook gedaan en pas met 6 maand echt elke dag. Geef nou gewoon eerst maar een paar keer bloemkool, worteltjes, boontjes en verder niks, geen drinken ofzo. Daarna helpen we je wel weer verder ;):p

@Angel, uhm wil niet meteen met een vingertje wijzen, maar je weet dat brood streng afgeraden wordt voor 6 maand? Ivm glutenallergie? Dat wil je echt niet, dat je kind dat krijgt... En die hak potjes zit wel degelijk heel veel zout in.

Nou ik ga eens kijken of ik Vigo nog in slaap getoverd krijg!

13. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ja ik douche ook snel.. haha heb hekel aan douchen, ga liever in bad, mja die hebben we niet :(

Zo! Naomi de fles gehad, alles leeg! :) en nu lekker in dromenland!!
    Gaat gelukkig weer lekker met de kleine meid vandaag.. :)

Ik heb net toevallig doperwten en sperziebonen en bloemkool staan koken voor een weeshuis :p alles voor Naomi en vries ik ook in.. zeker straks met die gekke dagen zal ik wel veel mee moeten nemen! ;)
    Ook ga ik straks kip koken.. ik heb een ideale staafmixer dus alles wordt hier gewoon vers gepureerd voor madame!!

Wij aten gisteren ook sperziebonen en ze zat bij ons aan tafel dus ik wat geprakt met de vork en dat at mevrouw ook gewoon op hoor :D

Hier echt een alles eter qua groente!!! net dr vader haha

14. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Brood hier ook streng afgeraden door kinderarts.. zelfs tot 8 maanden!!

En groente uit potjes van hak of wat dan ook is ook ten strengste afgeraden!! idd ivm veel zout!

Als tussendoortje mogen wij wel van de KA een liga geven om te sabbelen.. :)

En Sap enzo ook afgeraden tot zeker 8 maanden!! Hebben ze helemaal nog niet nodig, en zitten zooooveel suikers in!! Ze krijgen genoeg vocht binnen met flessen en fruit en groente enz!

Wil je je kind wat anders te drinken geven geef ze dan gewoon water zei de KA tegen mij. Maar Naomi mot dat niet eens :p

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pam: wat betreft bv.com klopt helemaal.. Je moet daar niet heeel erg nauw naar kijken hoor! Maar snap dat je er 'gek' van wordt, al die verrotte adviezen.. Hier is korstjes vanaf 6 maanden en vanaf 7 maanden brood eten. Heb ik bij Jildou ook gedaan en dat ging prima.. Ik vond vooral het stuk over de 'excuses' die gebruikt worden om aan bijvoeden te beginnen leuk :D !!

Guppie: Mooie cijfertjes :D !! Klopt dat we vaak op 1 lijn zitten :D Handig ;) !!
    Angel: Ik sluit me aan over die potgroentes wat daar net over gezegd is. Er zit echt veel zout in die potjes, kijk maar op het etiket!!! Is heel slecht voor de nieren.

16. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier met 4 maanden begonnen met fruit en sinds 2 dagen met groente, worteltjes en dat vond ie ook lekker. Ik ga nu ook beginnen met zelf vers maken omdat hij nu al wat meer eet maar in het begin waren het maar een paar hapjes dus gaf toen gewoon potjes.

vanavond weer ff naar t ziekenhuis op bezoek bij me schoonvader.. meneer word wakker dus ben weer weg.. knufff

17. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    over bijvoeden enz ...nou dames heb al 2 kinderen groot gebracht plus mijn broertje en weet echt wel wat ik doe hoor ... wat ieder doet hoe en wat kwa voeding prima ik doe mijn ding

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hier van 9 tot 2 met z'n 2en naar Emmen wezen shoppen. Natuurlijk vooral thuis gekomen met spul voor de kinderen ;) maar goed, het was wel erg gezellig even zo samen :D !! J en R waren voor het eerst naar de gastouder. En Jildou vond het er super :D ! Ze heeft een uurtje in bed gelegen maar niet geslapen daar, maar goed, vond dit al toppie genoeg!! Is ook geen drama verder!
    Rinze vond het wat moeilijker, maar goed, hij is natuurlijk ook al wat ouder om voor het eerst even zonder z'n moeder te moeten en dan in een ander huis en ook nog een 'vreemde' de fles van accepteren ;) !! Eerst wilde hij dan ook niet drinken, maar ze is een top gastouder en heeft het later weer geprobeerd. Eerst haar man even en toen pakte hij hem, en daarna heeft hij ook nog bij haar uit de fles gedronken en ging ook goed!! Alleen hij moest natuurlijk erg wennen, daarentegen heeft hij wel van kwart voor 10 tot kwart over 11 geslapen en s middags ook nog even dus al met al ben ik trots en blij dat het zo goed is gegaan. Ze geeft me een heel goed gevoel! :D

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zelf weten Angel! Jij liever dan ik.

20. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    sam, fijn dat het zo goed is gegaan! En dat ze je zo een goed gevoel geeft, dan kun je tenminste lekker met een gerust hart weg!

kga ff zn fles maken, geef trouwens ook voortaan 2 flessen 150 plus 5 ipv 180 plus 6 want merk ook dat ie er minder behoefte aan heeft..

Deel Deze Pagina