Juli 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door guppie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Super Sam, dat maakt je ook weer een beetje mens voelen, naast moeder, of niet? Moet je na de vakantie weer beginnen?

Brood, ik ga daar nog even mee wachten hoor. Mijn hart zit al in mijn keel als Vigo 1 keer kokhalst. Heb Ymke regelmatig op de kop gehouden tijdens brood eten, en dat lag meer aan mij dan aan haar. Ik ga eerst met 6 maanden maar pap geven en kijken hoe hij daarop reageert.

En idd, sapjes ook lekker nog niet doen hoor! Je kan ook water of lauwe thee geven tussendoor. Over een jaar ben je blij als je daar streng in bent geweest, want peuters die gewend zijn aan gezonde drankjes zijn een stuk makkelijker ;)

Angel, je moet het zelf weten idd. Ik snap dat jij je eigen plan trekt. Toch voel ik de behoefte om het wel even te zeggen, want stel dat iemand anders denkt "als die het doet, dan zal het wel goed zijn" en volgens de adviezen is dat dus niet zo...

2. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    in de tijd dat mijn jongens en broertje klein waren werd het wel zo geadvieseerd en vroeger waren er al helemaal geen eisen wat wel en niet mocht en wij en onze ouders zijn allemaal groot geworden toch... en jullie denken zeker dat caitlin hier hele dagen zit te eten en volop brood eet enz ... nou ze heeft vandaag voor het eerst een beetje gesabbeld aan een brood korst en brood nog helemaal niks en ja over een wk begind volgens het boekje de bij voeding ohhh en wat erg dat kinderen het al een wk eerder krijgen ... ik overleg ook dingen met het cb hoor en die rade het zelf aan om eerst met een broodkorst te beginnen en dan pas liga of soepstengel ...

3. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Angel; Ik wil je helemaal niet voor het hoofd stoten hoor meid.. Naomi is mijn eerste kindje en ik hoor alleen de dingen van onze kinderarts, en naar hem luister ik.. zeker na Naomi's operatie ;)
    Jij moet zeker doen waar je je goed bij voelt, maar ik wilde toch even zeggen wat de kinderarts tegen mij had gezegd hierover :)

4. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Angel, hier begin ik ook op 4m met bijvoeding met bv...dat is een keuze die bij ieder zelf ligt op 4m of op 6m...maar ik merk wel dat als je vroeger begint er direct wordt op gewezen...jammer...maar ieder is een moeder van haar eigen kind en die weet dan wel heel goed waar een kind dan ook klaar voor is...nou ik heb hier al verschillende keren mijn voedingsschema neergezet en nooit werd daar op gereageerd...ik heb dan enkel deze geplaatst als er meiden om advies vroegen wanneer eventueel groente, fruit en dergelijke...maar dan lees je dat het geen voeding aan borst of fles mag vervangen...maar uiteindelijk doen ze dit wel..maar goed...ik kan moeilijk mijn kind dwingen om te drinken aan de borst als het genoeg heeft ;)! Angel, doe gewoon je ding....jij ziet hoe ze erop reageert....er is hier ook opvallend een verschil tussen Nederland en Belgie ;)! Niet kwaad bedoelt hoor...maar andere gewoontes...zou ook stom mocht iedereen hetzelfde zijn ;)!

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Met fv werkt het ook wel wat anders dan met bv en bijvoeding.. Bv verandert zelf van samenstelling en fv niet.
    En of je nou een korst nu geeft of over 2 weken, dat zal ook wel niet het meeste uitmaken, maar dat je vroeger met potjes groente werkte, ik neem aan dat die 10 jaar geleden ook anders waren qua wat er verder nog in zit. Maar ik zou wel ernstig m'n cb in twijfel nemen als ze 'aanraden' gewoon hak-groente te gaan pureren...

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Verder denk ik wat Pippo zegt, gewoon je eigen ding doen. Amen :p

7. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik heb een folder meegekregen van de KA over bijvoeding en ook heeft hij mij gezegd dat zout voor de nieren gewoon vreselijk slecht is.

En in alle groente in pot zit zout! dus vandaar dat het ten strengste afgeraden wordt!! ;)
    Ik wil niet dat mijn kleine het aan zijn nieren gaat krijgen dus vandaar ik geen groente gebruik uit pot..
    En het kan zijn dat er al veel kinderen mee groot geworden zijn, maar dat betekend natuurlijk niet dat het goed is :)

Maar goed, ik hou erover op nu :D Ik ga zo lekker Naomi doperwten voeren :p

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Amen!!

9. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Smakelijk iedereen die aan het eten is ;)! Ook de beebjes ;)!
    Hier eten we zo dadelijk ;)!

10. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    es kijk in jou geval vind ik het ook heel anders omdat namomi wat makkeerd om het maar zo te zeggen ...

sam ieder zijn ding zeer zeker ... vroeger was het idd vanaf 3 md fruit en 4,5 5md groente en tussendoortjes ...tja en zoals jij gefikst bent op bv prima hoor niks mis mee maar je hebt ook sommige aangevallen die stopten met bv ..nou niks mis mee toch fv groeien ze ook op hoor ....

en over de hak groente het is niet zo dat ze dat hier alleen maar krijgt maar ik heb het in huis voor het geval dat en dan zegt het cb dat daar niks mis mee is omdat het over zon laag hoeveelheid zout gaat ...en de jongens aten hier vanaf 6md mee met de pot op pasta na omdat dit te pittig was .. en geen friet ... ze zijn nooit ziek enz tja wel eens wat griepig(zoals zovelen) maar ziek nee...

een boekje is heel mooi alleen helaas bestaat er geen mens op de wereld die zo is als volgens het boekje ...

pippo doe zeker mij ding en er is idd een verschil met ned en belgie en je kind volgen is het beste en ik ga idd ook geen dingen erin proppen als ze het niet wil en tja als ze dan nog net geen 6md achter haar naam heeft staan maar wel al op de 3 fles zit en bijvoeding heeft nou prima toch...jij ook jou ding doen meis ondanks de bv is er niks mee hoe je het doet

11. J2J

J2J Bekend lid

4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dithje, lekker thuis aan het werk. Ideaal!

@Es, leuke klok en leuke foto van een tv-kijkende Naomi.

@MoederK, gefeliciteerd met der verjaardag van je moeder. Wat vervelend dat Anissa haar nachten nog altijd niet 100% gebruikt om te slapen.

@Pippo, beterschap voor beebje, wat lastig zo verkouden. Leuk dat jullie een drukke, maar gezellige dag hebben gehad zaterdag. Hier gaat het goed met de tandjes, de pijn ervan is minder en dus overdag en 's nachts weer ons ritme.

@Pam, aiai jouw bekken, zoveel last. Hoop dat het snel beter gaat.

@voeding, hier nog gewoon 5 voedingen van 180+6, laatste fles met twee lepels rijstebloem erbij. Vooralsnog ga ik er niet vanaf, want hij drinkt ze allemaal tot de bodem leeg.

@fruithapje, hier 1 keertje paar hapjes geprobeerd, maar na advies van mijn eigen CB (oudere zus) snel weer mee gestopt. Ik zeg dan tegen mijn zus oeps, mamma beginnersfoutje :) Nu gaan wij pas met 6 maanden kijken voor groentehapje.

@loopwagentjes/stoel, daar gaat onze Bram niet in. Nu niet en straks ook niet. Ben heel stellig van mening dat dat niks ten goede komt van zijn ontwikkeling. Wat er hier meer zeggen, alles op zijn tijd.

@hier, nog altijd ziek. Dacht ik me weer iets fitter te gaan voelen, vandaag is ***. Heb vanaf vanmiddag 12.50 uur geslapen en ben nu half uurtje beneden, gelukkig was manlief thuis aan het werk en kon hij tussendoor even fiepje brengen indien nodig. Hij is nu boodschappen halen voor het eten. Bram is gisteren nog een keertje omgerold, maar na deze twee keer moet hij vandaag even uitrusten ;).

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    J2J beterschap.

Angel sorry.. maar ik anderen aangevallen? Wil ik even uitleg over!!Verder ga ik er niet meer op in. Zoals ik zei zelf weten...

13. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Dames!
    Wat een beroering over bijvoeding! Ieder zijn eigen toch?
    Hier nog niet, aangezien dit dametje een grote zus heeft die overal op reageerde qua darmen (en mama haar nog klein wil houden, haha). Bij oudste wel met 4 mnd begonnen, no problem. Mag van cb wel beginnen met bijvoeding. Wil ook graag dat ze eerst 180cc gaat drinken (op kdv, kv), ze drinkt max 150+5 en laat ook dan vaak nog 20 of meer staan.
    Heb besloten om bv langzaam af te bouwen, gaat niet echt lekker momenteel.

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Marj mag ik je attenderen op de 4mnd dip? Weet niet of je dat weet, maar ben er inmiddels achter dat veel dat niet weten. ;)

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Even wat anders.. Ouders met 2 kindjes vlot op elkaar, ongeveer 1,5 jaar ertussen. Hoe doen jullie het met de autostoel? Rinze zal niet erg lang meer in de MC kunnen en Jil zit met jas aan ook al behoorlijk klem in groep1 stoel.. Hebben jullie 2 x een groep 1 stoel? Of wanneer zijn jullie kids in een groep2 stoel gegaan?

16. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    sam heb je wel maar dat maakt me allemaal niet uit vind het prima ...ik ben van mening ieder zijn ding wat dat ook mag wezen ....hier toen 2 autostoelen gehad de 1e voor dion en jelle een nieuwe gekocht mocht je het op prijs stellen dat ik er op antwoord...

zoals nu marj die de borstvoeding wil gaan afbouwen 4 md dip op niet als zei zich daar beter bij voelt is dat geen probleem ...

hier ook in de fam gevoelige darmen in de hele fam van sam (vader kant) allemaal chrone maar dat wil niet zeggen dat caitlin dit ook heeft en overal last van heeft ...cait doet het prima zoals het nu gaat en dat blijf ik doen ... en verder vind ik het prima wat een ander vind

marj ik ben net zo van menig ieder zijn ding... en idd hou ze nog lekker klein;) zo zie je maar dat het idd per kind verschild de een heeft overal last van en de ander niet ..

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik laat me niet beledigen door jou, ik heb toen iets wat raar neergezet en heb me toen meteen verontschuldigd dat ik het zo niet bedoelde. Ik heb niets tegen fv alleen mijn eigen gevoel klopt daar niet mee.... En het feit dat je niet zegt wanneer en wat zegt mij genoeg..

En Marj trekt haar eigen plan wel, ik gaf alleen info, zat niets subjectiefs bij volgens mij.... En nu ben ik er verder wel klaar mee. Laat mn humeur niet verzieken door iemand die zo nu en dan even aan komt waaien.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    J2J, beterschap!

Ieder zn eigen ding okee, maar betekend dat dit niet besproken mag worden? Wel jammer dat het op zo'n manier moet. Volgens mij kan je ook gewoon kritisch zijn op iemands handelen zonder dat je je meteen aangevallen moet voelen. Maar misschien is dit niet de groep om een discussie over iets te voeren...

@Sam, ik zou 2 stoelen groep 1 kopen. Neem aan dat Jildou nog veel te klein voor een Rodi is? Ymke kan er wel mooi in al, dat hebben we wel goed gepland :p

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Qua lengte weet ik het niet hoelang ze is, 3 jan moeten we naar het cb. Ze heeft kleren maat 98/ 104 aan. Qua gewicht met kleren is ze bijna 15 kilo... Rinze hoeft volgende maand ook nog niet in de andere stoel hoor, maar die haalt de 9 maanden in de MC ook niet, qua lengte wel, maar hij zit nu al klem met jas aan :D :p

20. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    nou sorry hoor maar ik heb een druk gezin plus dat ik zelf ook aan de kwakkel ben ...en dan kan ik niet hele dagen komen kleppen hoor

en als ik al vaker zou komen wordt en dan geklets tegen mij ???? nou niet dus ja door 1 of 2 personen en dat is het dan wel ...want tja wie wil er nu een advies van angel?? niet dat ik daar wakker van lig hoor maar door de meesten hier ben ik niet welkom dus maar recht voor de raap zeggen ho maar ...

vind knap van jou dat jij dat allemaal kan en zeker met de bezigheid van rinze ...

en ik had het je toen ook al gezegd .. er zijn verschillende geweest die stopten ..en toen zei zonde gewoon doorgaan komt vanzelf moet eerst allemaal opgang komen enz ..maar mijn mening is daar anders in dan die van jou ...is ook niks mis mee ..

en dat ik mijn verhaal hier wel eens neer zet is puur voor de gene waarvan ik weet die het warderen (denk ik zo niet hoor ik het graag)
    en die er naar vragen hoe het gaat met me....

Deel Deze Pagina