bedankt marj!die dip wisselend volgens mij. Bij jildou heb ik er wel een maand last van gehad terwijl ik er bij r weinig van gemerkt heb. Hangt vaak samen met dat je weer gaat werken etc. Dat klopt hier dan ook wel want nu werk ik nog niet dus misschien heeft t daarmee te maken dat ik t bij r niet gemerkt heb.
Ehhhhhhhhhhhhh ja ik heb een uur bijgelezen maar echt vrolijk ben ik er niet van geworden Ik hoop dat iedereen goed slaapt ondanks de verhitte discussies hierzo. Hier een heerlijke dag achter de rug met mijn kids op de slee en de kleine meid in draagzak (ook zo'n leuk onderwerp voor discussie ). We hebben ook eindelijk een kerstboom (wel handig een paar dagen voor tijd). De dame van de bedbank had afgezegd maandag door het weer dus morgenochtend gaan we hem ophalen. Leuk! Heb helemaal zin om de kamer van ons meisje eindelijk af te maken. Droom fijn en tot morgen. x ps hier nog geen bijvoeding alleen 5 * FV.
Oh Sam, wij hebben 2 maxi cosi's priori voor de boys (13.5 mnd tussen) en een gewone maxi cosi cabrio voor de kleine. Tegen de tijd dat zij in de Priori gaat kan de oudste weer naar de volgende stap.
@Sam: Ik moet ff reageren op je reactie van mensen van buitenaf als je bv geeft. Ik word er HELEMAAL gestoooooord van! hoe vaak mensen wel niet vroegen of t wel genoeg was, en ja er kan wel genoeg uitkomen maar zitten er dan wel genoeg voedingsstoffen in (nog NOOIT van gehoord dat dat niet zo was als je kind goed groeit, maaaaaar ok) Zoveel mensen die ong. hebben zitten pushen naar joh ga nou die kv geven want dat vinden wij normaler en fijner. ok zo zeggen ze t niet maar zo komt t er wel uit. Ik heb voor mezelf altijd gezegd ik probeer t, en ik wil vechten voor die 3 maanden en ik geef als t even kan tot de 6 maanden en dan stop ik want dan vind ik m persoonlijk te groot worden. Ik kan me Persoonlijk gewoon niet voorstellen een lopend kind aan de borst te leggen.. dat ligt meer aan mij als aan een ander. maar das een gevoel. Maar nu de kleine man alweer zo oud is en de bv gewoon gemakkelijk is (wat t de eerste maanden dus totaal niet was.. wat een strijd en wat zwaar lichamelijk!!!!!, maar door vriendin die me beloofde dat t beter was doorgezet, en wat blijkt.. ze had gelijk ) hik ik best tegen die 6 maanden op want ergens wil ik helemaal niet stoppen!! Maarja heb t tegen mn omgeving gezegd en mn vriend vind m dan ook te groot worden voor voeden in t openbaar, dat voegt ons dan beide gewoon niet, ik ben daar te onzeker voor.. Maar vooral om mijn gezondheid vinden mensen t verstandiger om te stoppen. bv geven kost energie en dat heeft mn lichaam door de ME niet. Ik ben altijd bekaf en kan nog niet normaal een vaatwasser uitruimen, dus ze hebben echt een punt als ze zeggen dat t misschien slimmer is om gewoon helemaal te stoppen. Maar ik ben zo bang voor spijt.. ik vind t ergens zo fijn om te doen en zo makkelijk. als hij s besluit om om 5 uur smorgens al te komen hoef ik niet met mn pijnlijke lijf naar beneden voor een flesje! Wat als ik dan verga van de pijn, dan is dat toch zwaarder als de borst?! Ik ben dus eigenlijk gewoon bang om te stoppen omdat ik niet meer terug kan. ik kan niet proberen hoe mn lijf is zonder bv en t knopje weer aanzetten als t me toch niet bevalt met kv. En ik word daardoor best wel heel erg gek van de meningen van mensen om me heen allemaal ten nadele van de bv. ik zou wel iemand van de "borstvoedingsmaffia" in mn familie willen hebben hoor soms! Even over mezelf: Ik zal t maar even bekennen. ik ben dus een onzekere muts. beter kan ik t eigenlijk zelf niet bewoorden. Ik wil alles altijd zo graag "perfect" doen. haalde t liefst een 10 en dan was een 9 ook wel goed, maar t was geen 10 he je snapt m? En zo ben ik dus met mn dieren en nu met Brayden ook. De beesten krijgen hier allemaal vers omdat ik na uitzoeken ervan overtuigd ben dat dat t beste is. dus dan wil ik dat en wijk ik ook niet zomaar af! ik kan me dan dus ook slecht voelen als ik wat anders zou geven. want voor mn gevoel kan t dan beter.. Ik merk t nu ook bij Brayden dat ik t allemaal zo graag zo goed en perfect wil doen met m dat ik mezelf gek maar.. zo ook met de BV. Als ik voor mezelf ga kiezen weet ik ook wel dat t misschien gewoon heel slim is om te stoppen, ik weet t nooit zeker maar de kans dat ik er wat meer energie door krijg is gewoon zeker aanwezig en dat is in mijn geval toch wel erg gewenst.. maar dan voel ik me al snel "schuldig" Tuurlijk KV/FV is ook goed, en kindjes worden er prima groot door al hebben ze geen slok borst gehad.. voor mijn gevoel is BV t beste en ik kan t geven, dus als ik er dan voor kies t niet te doen dan kies ik ervoor niet t beste te geven. En dat vind ik nu erg moeilijk .... But enough about me.. Mooie bak Dithje!!!!! Ik heb trouwens over t restje discussie heen gelezen.. had ik ff geen zin in Oh en @ Elea: jij vroeg toch naar die bijtring? Ik heb ff voor je gekeken en bij de bartsmit hier hebben ze een ander merk maar tzelfde idee hangen voor een eurootje of 4 a 5 dacht ik (weet t niet meer) en die van de Buby hangt hier bij de Vomar voor 8 euro. Als je wilt kan ik er wel eentje halen en verzenden als jij de kosten daarvan betaald? geen idee of dat zomaar kan maar ik denk ik kan t altijd ff opperen Nu we trouwens toch over voeden en bijvoeden hebben.. geven jullie ook veel groentes die je zelf eigenlijk nooit eet of nog nooit gegeten hebt? ging zon lijstje bekijken en een hoop heb ik zelf nog nooit gehad eigenlijk.. Had ik verder nog wat te zeuren... ik geloof t niet. dus ik denk dat ik ook mn bedje maar s induik! hihi.. tot morgen!!
whoei zit voor t eerst te voeden! Dat is lang geleden!!! pam wat een verhaal.Ik reageer straks even met laptop gaat wat makkelijker!
Oh wat lief van je Pam! Zou jij hem naar mijn ouders kunnen sturen misschien? Die komen begin febr. namelijk. Ik zou heel graag die van de Nuby (bij de Vomar toch?) willen hebben! Ik stuur je mijn gegevens (nouja die van mijn ouders) dan wel en maak het geld plus portokosten uiteraard naar je over. Superbedankt!!!!! Elea
Goed bezig Pam! Vandaag heb je al 1 iemand blij gemaakt! Straks met Marjolein naar de kapper, paar boodschapjes halen, naar bieb voor Madelief (project boekstart hier in de gemeente, bij inleveren bon krijg je koffertje met 3 babyboekjes) en dan vriendje van Robbe ophalen. Die blijft logeren, leuk! En dan de verwachte sneeuw met open armen ontvangen!
goedemorgen! Ik heb Vigo maar thuis gehouden, die was zo huilerig vanmorgen, en ook wat warm. Kan ook makkelijk. Vanmiddag komt een vriendin, maar die zal het vast niet erg vinden dat Vigo er is. De boodschappen al binnen, dus ben trots op mezelf! Pampillo, ik herken heel veel in je verhaal, echt heel veel! Ook ik hem mijn hond altijd vers gegeven bijvoorbeeld. Echter heb ik inmiddels wel geleerd dat ik er zelf aan onderdoor ga als ik mezelf zo tot het uiterste push en probeer nog steeds een goede middenweg te vinden. Doe wat je hart je ingeeft. Als jij niet wilt stoppen met de bv, stop dan lekker niet! En al je twijfelt over bijvoeding, dan is er altijd nog een cb dat je met vragen kan bestoken, of de nutricia infolijn (ook olvarit is van nutricia) of de voedingsdeskundige hier op het forum! @Sam, wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad! @Dithje, doen joh, die auto! ik wil die ook graag, maar vind m erug duur voor zo'n kleine auto. En we weten nog steeds niet of we nog gezinsuitbreiding willen, dus die grote aankopen (huis en auto) hebben we even uitgesteld! Zo ik ga even met koffie op de bank en dan even douchen. Hoop dat ik vandaag meer rust in mn kont kan vinden!
Pam allereerst dan toch heel knap van je dat je nu ondanks je ME nog bv geeft zeg!!! En helemaal omdat je omgeving je daar dus ook zeer weinig in steunt! Ik weet niets van ME en bv samen, maar je zou daar eens een arts of lactatiekundige over kunnen spreken? Als jij niet wilt stoppen, ondanks wat je eerder hebt gezegd, ik heb namelijk PRECIES hetzelfde gezegd, we proberen het, lukt het niet is het niet anders en stoppen we er mee.. Maar hier had Jildou met een half jaar een dip en dronk heel vervelend. Toen zei ik als je zo doorgaat stop ik ermee.. Maar ook dat kon ik niet over m'n hart verkrijgen en gelukkig stopte ze daarna ook met dat gedoe en was het weer prima .. Maar als ik maar aan stoppen dacht werd ik heel verdrietig. Ik was dan ook heeeel blij dat ze zelf gestopt is in combi met de zwangerschap. Het niet in het openbaar voeden met een kind van een half jaar, ja snap het wel, maar kan nog prima, vind ik dan .. Toen Jildou 1 was voedde ik ook niet meer in het openbaar hoor Maar goed dan heb ik het over een ochtend en avondvoeding en daar hoeft niemand bij te zijn natuuriljk !! Maar als jij nu besluit dat jij wel wilt blijven geven, is dat jouw keuze en daar hebben ze maar mee te doen meis! Maar ik snap dat het heel vervelend is! Vriendin van mij heeft na ons een dochter gekregen en die heeft zo'n 8 maanden gevoed, toen door stress (haar vader is overleden) had ze niets meer.. Vond ze ook erg moeilijk. Maar vind het wel top dat ze bv heeft gegeven..Puur al om het begrip dat het niet zo makkelijk is... Maar wat jij moet doen weet ik niet, ik zou zeggen: VOLG JE GEVOEL!!!
Goedeeeemorgen!! Naomi gisteren om 9u in bed gelegd, vannacht werd ze rond 3 uur heel eventjes wakker maar met speentje sliep ze gelijk weer verder, en werd ze vanmorgen pas om half 9 wakker Net flesje gegeven en nu ligt ze tv te kijken en half te slapen in mijn bed tussen een paar grote kussens Kan ik mooi even douchen! Straks rond 11uur komt een vriendin even langs.. ik krijg van haar haar digitale fotolijst en die wil ik aan me vader geven zodat ie zijn kleinkind erop kan zetten kom straks wel even terug!!
Goedemorgen! Ik sluit mij helemaal aan bij Guppie met haar uitspraak: "doe wat je hart je ingeeft"! Enne Pam, ik denk echt niet dat je de enige bent die onzeker is of kan zijn Het is een hele verantwoordelijkheid om een kind groot te brengen. Heel veel plezier vandaag Marj! Wat leuk trouwens dat je een koffertje met babyboekjes kunt ophalen. Weet je al wat voor boekjes het zijn? Oh lekker nachtje Es! Veel plezier met je vriendin straks. Lekker nachtje hoor Sam! Die houden we erin Hier; ook een goede nacht. Luca kwam een keertje rond vijfen en daarna hebben we geslapen tot 08.00 uur Straks, als Luca wakker is, gaan we de kerst boodschappen doen.
Oh Vigo is echt zielug. Heb hem maar een zetpil gegeven. Zijn beetje doet echt zeer, met verschonen gilde hij het uit. Hier is het met slapen weer helemaal bal. Beiden worden ze nu wel wakker snachts en de een houdt de ander wakker. We doen maar wat stoelendans om te kijken wie waar slaapt. Ymke liefst in eigen bed. Dat is ook zoiets waar anderen weer een mening over hebben, dat kinderen bij de ouders in bed slapen. Daar heb ik dus echt dikke maling aan, het boeit me geen reet. Ik heb geen zin om honderduizend keer mn bed uit te gaan om speentjes uit te delen en traantjes te drogen en vervolgens uitgeput mijn dag te moeten beginnen. Na lang proberen is onze oplossing gewoon; even opschuiven en kind erbij (en weer verder slapen). Denk wel dat we nu echt een groter bed moeten, want voor 2 kinderen is ons bed echt wel te klein hihi! Even afwachten hoe zich dit ontwikkeld. Misschien is het gewoon even een fase. (hope so!)
Gosie Guppie wat sneu dat Vigo een zeer beentje heeft Kan je ook iets zien aan z'n beentje dan? Moet toch ergens vandaan komen... Oh, kom ik weer aan met "ik wil overal een verklaring voor hebben" Qua slapen... ook daar staat iedereen vrij in en moet zij doen wat goed voelt en natuurlijk praktisch is. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je voor je eigen nachtrust en gemoedstoestand een kind bij je in bed neemt.
Dithje; Lekker nachie ook! Agoss arme Vigo! Naomi net paar hapjes fruit gegeven maar BAHHHH ze trekt zulke vieze gezichten haha, wel komisch! Maar ze houd haar mond stijf dicht.. Echt heeeeel anders als met de groente die ze vreet voor 10 Nu ligt ze te brullen in de box, ze heeft er geen zin in vandaag geloof ik.. Ik ga maar even stofzuigen dan is ze meestal wel stil
wat een discussies hier gister zeg heb niet echt alles goed gelezen maar begrijp dat het over bv en fv gaat. hier nog steeds bv. gaat goed en vind het ook zo heerlijk makkelijk. krijg ook vaak de vraag hoe lang wil je het nog geven?? eerst zei ik tot 3 maanden in ieder geval en dan tot half jaar. maar nu komt het half jaar dichtbij en denk ik ik wil nog niet stoppen... zelfs mn schoonouders vragen hoe lang ik het nog geef... die zijn beetje anti bv volgens mij. allebei mn schoonzussen geven fv. de ene lukte de bv niet. maar goed. soms ben ik het wel eens zat or. en wil ook lekker flesje geven en dat doe ik dan ook maar dan moet ik weer kolven en dat kost gewoon veel tijd. dan denk ik wel eens nog ff en ik stop ermee. maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. dus zet ik weer door .ahahahaha
Djesslyn, wat gezellig dat je met ons kletst! Bij de bieb geweest. 2 boekjes gekregen, knisperboekje van dick bruna en boekje met cd met liedjes. Ze hebben babyhoek met babyboekjes, box etc. Boekjes zijn te leen, worden na uitleen gereinigd. Ook badboekjes, knisperboekjes etc. Leuk dus!