Juli 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door guppie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    LEVI WENST IEDEREEN FIJNE FEESTDAGEN!!!
    (en wij ook hihi)

enne kan geen tijd vinden om bij te lezen,ik moet dan 40 pagina,s terug:$.
    maar zal als ik tijd het wel ff de laatste 10 doen hihi,eens kijken wat er allemaal bij jullie gebeurd.

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    he ships,nu heb ik een link ,hoe krijg ik de foto er gelijk op?????

3. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Diaan, je gaat bij plaats reactie, dan naar bijlagen, dan bladeren, foto aanklikken dat je wilt, dan uploaden, dan venster sluiten, dan terug naar bijlagen en de foto aanklikken en versturen ;)!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    @Es, wat klote joh!
    Met Ymke was dat ook zo verrekte lastig met fruit, dat is ook zo zuur he. Sowieso zure fruitsoorten niet geven, geen citrus en kiwi enzo. Verdikken met liga helpt ook niet, alleen nutriton helpt. hoeveel doe je erin op een fruithapje? Hier gingen wel 8 scheppen in namelijk.
    Er zijn ook groentesoorten met veel vitamine C, en lekker aardappels toevoegen (zit ook vit C in) aan de groenten!
    Sterkte meid, want ik weet hoe verrot dat is!

Ik begin hier een beetje de balen te krijgen, Vigo slaapt onwijs weinig de laatste tijd (overdag) en is dan ook minder vrolijk. Van 3 uur wakker is hij nu naar 3 uur slapen. Iemand enig idee?

5. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Mooie foto trouwens Diaan, lijkt me wel een fijn mannetje ;)!

6. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Guppie, hoeveel tijd zit er tussen het laatste slaapje en wanneer je hem dan vervolgens in bed legt?

7. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Guppie; Ik doe in een potje fruit wel 15 schepjes nutriton ofzo :(
    Maar ik ga nu op advies van de KA gewoon alleen prakken met een vork en niet meer met de staafmixer erdoor.. dan blijft het ook wat dikker..

Ja we hadden zo gehoopt dat het na de operatie wel beter zou gaan als nu.. maar helaas!

En met slapen.. Naomi slaapt overdag ook weinig hoor..
    's nachts wel zo'n 10 a 11 uur.. en dan na de eerste fles 's ochtends weer zo'n 1,5 uur en dan de rest van de dag ook maar 2 uur bij elkaar ofzo..
    Vooral begin van de avond zo rond 7 uur wordt ze sacherijnig doordat ze weinig slaapt overdag, ik leg haar dan vaak even in de box met speentje en kleedje erover heen, soms slaapt ze 5 a 10 min :p en dan krijgt ze rond 8 uur half 9 de laatste fles, pas als ze daarna naar bed gaat slaapt ze goed en dus de hele nacht tot de volgende morgen half 8, 8 uur, soms zelfs half 9..

De KA zei ook dat sommige kindjes rond deze leeftijd ook minder slapen als eigenlijk nodig overdag.. maar dat dat meestal een fase is.. Zodra ze zichzelf beter kunnen vermaken met spelen en bv rollen en beetje kruipen gaan ze ook vanzelf weer beter slapen overdag omdat ze dan echt moe zijn van het spelen..

De ene keer is Naomi na 2 uur wakker zijn al moe en leg ik haar op bed maar slaapt ze soms zelfs maar een half uurtje en is ze weer wakker.. Soms is ze wel langer wakker omdat ze dan gewoon niet moe is, maar slaapt ze ook maar een half uur..
    Dus laten we hopen dat het een fase is, haha

8. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Es, jeetje meid wel balen zeg dat de operatie maar voor 40% is gelukt...dikke knuffel en hopelijk valt het nog mee de komende tijd dat ze wat ouder word...

9. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Wij willen ook wel graag een tweede Pam. Hoewel ik wil wel graag een tweede, manlief zegt dat hij 1 wel genoeg vindt. Maaaaaar ik denk dat ik ga winnen ;):p Moet er eerlijk bij zeggen dat ik er nu nog niet aan moet denken. We gaan wel weer eens praten als Luca minstens 1,5 is.
    Whaaaa die kerstkaart is echt te gek! :D

Als je niet wilt gaan Eline dat moet je niet gaan! Ik kan het heel goed begrijpen als jullie nog wat quality time met z'n drietjes willen. Wat vindt Rob ervan dan?

Oeps Pippo ik dacht dat jullie ook meegingen naar het kerstfeestje :)

Heel veel beterschap voor Anissa MoederK! Wat een mooi meisje is ze zeg :)

Je bent al weg Elea maar desondanks: heel veel fun en geniet van de vakantie!

Leuke foto Es :)
    Balen zeg dat de operatie niet het optimale effect heeft behaald. Gelukkig wel verlichting en beterschap voor jullie meisje.

Jakkes Marj wat vervelend :( Knuffel

Jullie ook fijne dagen Diaan!

Geen idee Guppie, hopelijk een fase? ;)

10. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hier een onrustig mannetje op schoot, dus ik ga hem eerst maar ff wat te eten geven. Vanmiddag nog even naar de stad geweest omdat ze bij woods kortingen hebben. Verkopen ze bij de vestiging hier geen babykleding :( Straks toch maar even online shoppen dan....;)

11. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Dithje, jammer...en Luca smakelijk ;)!

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Zo voor de nieuwsgierigen...onder andere Koekkie ;)! Er staan foto's in mijn album van mijn kerstvrouwtje ;)!

13. J2J

J2J Bekend lid

4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pippo, wat een lief kerstvrouwtje!! Schattige foto's.

@Diaan, wat een lieve foto, dat pakje ken ik :), jullie ook hele fijne dagen!!

@Es, jeetje meid! Had zo gehoopt dat de operatie het einde zou betekenen van alle narigheid, maar dat is niet voor 100% gelukt. Hoop dat Naomi er snel overheen zal groeien en het beter zal gaan met haar fruithapjes.

@Elea, have a nice holiday!!

@Guppie, oh wat jammer dat Vigo net niet het laatste stukje van het omrollen van plan was.....dan zit je op het puntje van je stoel om te gaan juichen en doet hij het niet....ben je goed verwend vandaag?

@Dithje, dat wordt dus online los gaan met shoppen :), shop ze!

@Pam, geweldig jullie kerstkaart!

@hier, vanmiddag de boodschappen gehaald, alles weer binnen. Gekkenhuis was het er, kon amper keren met mijn karretje, over de parkeerplaats maar niet te spreken. Onze Bram is vandaag veel wakker, heeft het druk met rollen en spelen. Oh en vergeet zomaar te zeggen dat ik gisteren tranen van blijdschap had, manlief had een verrassing voor mij. Een fotolijstje van chocolade met daarin ook van chocolade de afbeelding van onze kerstkaart en daar stond bij "prettige kerstdagen mama" met een briefje van Bram, omdat ik altijd zo lief voor hem ben.....kon 5 minuten niet meer stoppen met huilen, vond het zo lief!

Zal even fotootje maken van de kerstkaart, staat ie zometeen in mijn albummetje.

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    En jawel, Vigo is toch omgerold! Net 5 minuten voordat Rinaldo thuis was :D

Pippo, hij slaapt nu ongeveer zo;
    7:00 wakker, fles
    8:30 naar bed
    10:00 wakker
    11:00 fles (als het me lukt zo lang te rekken)
    11:30 naar bed
    13:30 wakker
    14:30 fles (15:00 haalt ie niet) valt dan in slaap tijdens drinken
    15:00 naar bed, moppert heel lang in bed voor hij slaapt
    16:00 wakker
    18:00 fles en naar bed, de nacht in

Hij slaapt dus al met al 4 uurtjes, maar dat was eerder makkelijk het dubbele! Ik hoop maar dat het een fase is, of dat hij even moet leren wat meer wakker te zijn. Nu is hij nogal een handenbindertje aan het worden...

15. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Guppie; Ik vind het nog veel wat Vigo slaapt overdag ;)

Naomi slaapt overdag maar zo'n 3 uur bij elkaar denk ik.. Soms iets langer soms iets korter..
    Mja gelukkig haalt ze de nachten wel 10 a 11 uur (meestal):)

Ik ga er vanuit dat het maar een fase is wat de KA ook zei vanmorgen! ;)
    Dat als ze wat meer kunnen doen ze ook meer moe worden en dus overdag ook weer meer gaan slapen.

16. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Wat slapen ze allemaal nog heerlijk! Madam hier max 3 kwartier meestal, of ze ligt in de kinderwagen en ik loop met r.

17. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine Noëlle went jullie een 'Joyeux Noël(le)' ;)

18. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok een iets vrolijkere versie :D

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Bekijk bijlage 116892

eens kijken of het is gelukt.
    pippo als ik je profiel kijk zie ik geen albums....

dit is levi zijn slaapschema ong.
    7.30 wakker,bv
    8.30 tot 9.30 slapen.
    10.30 fles met liga eerste stap erin.
    11.00 tot 14.00 slapen.
    14.30 fles
    15.30 tot 17.30 slapen.
    17.45 groentehap plus 1 borst
    19.45 papfles,ong 20.15 in bed de hele nacht

maar moet zeggen dat het wel minder is geweest,als ik zie dat hij moe is(krijgt rode wangen) breng ik hem gelijk weg,meestal slaapt hij dan ook,mits hij geen volle buik heeft.
    dan gaat hij mopperen.
    sinds ik er goed op let ,slaapt hij zoveel.

20. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Een prachtig kerstvrouwtje hoor Pippo! :D

Mooie kerstkaart J2J en een mooie Bram! :D
    Wat ontzettend lief van jouw man. Een heel origineel idee en kado ook, super!

Woehie Guppie die Vigo! :D Qua voeding en slapen zit Vigo aardig op een lijn met Luca. Als Vigo om 10.00 uur wakker wordt, kan hij dan niet 'opblijven' tot 11.45 a 12.00 uur? Misschien dat hij dan een langere ruk slaapt, bijvoorbeeld van 12.00 tot 15.00 uur?

Wauw Koekkie wat een beeldige dochter hebben jullie! :D

Slapen; vind het grappig om te lezen hoe verschillend alle kindjes zijn qua slapen. Hier kennelijk een slapertje ;) Luca slaapt 9 van de 10 keer toch wel zo'n 6 uur overdag. Meestal van 8.30 tot 10.00 uur, van 12.00 tot 15.00 uur en van 16.30 tot 18.00 uur.

Deel Deze Pagina