Juli 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door guppie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Dithje, juist daarom...daarom snap ik niet waarom jullie om de 4u een melkvoeding geven voor jullie aan bijvoeding begonnen waren...want nu doe je zogezegd om de 2u iets...Je zat toch voor bijvoeding toch ook op 4 voedingen? Waarom dan nu niet meer? Niet dat ik het niet goedkeur hoor...maar ik wil gewoon uitleggen hoe wij dat hier doen...want uiteindelijk heeft een beebje tegen 6maand maar 500ml melk meer nodig...

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pippo: ja maar dat is het juist met het woord 'bijvoeding' je geeft het erbij ;) !! Maar wat je zegt heb je wel gelijk in eigenlijk....

3. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Sam, HIHI maar kan niet bijvoeding blijven toch? ;) Ok, hier begon ik met 60gr groentepap...en dan bv (beide borsten), toen zag ik dat beebje nog meer groentepap wou door al te kijken naar zijn bordje, constant lepel volgen, zeuren als het niet snel genoeg ging...dus nu krijgt die 145gr en eet alles op en moet eerlijk zeggen sinds gisteren doet hij terug hetzelfde....moet hij nog meer? Nou geen BV in ieder geval deze middag....maar goed, heb ik bij alle kids zo gedaan ;)!

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik vind het ook niet fout ofzo hoor :D Eigenlijk klinkt het heel mooi dacht ik zo ;) !! En van mij mag het hier ook zo gaan.. Als we dan eerst maar op 4 voedingen zitten ben ik al blij ;) !! Maar ik hoop dat ik wel toe kan met 1 keer kolven tussen de middag straks op het werk..

5. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Sam, ja doe ik nu lekker ;)! Kolven 's middags om voorraadje te hebben en vanaf nu geeft manlief elke avond (laatste voeding) dan een flesje afgekolfde melk (maar goed, hij wou nog erna :p)...

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Handig :D !! Papa-moment :D !! Nou ja, ik zal wel eens moeten kolven om half 4, maar goed dat is ook geen drama, hoeft het iig niet onder schooltijd :D !!

7. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het wokken/gourmetten was erg lekker, wel een beetje te veel gegeten. Jayden heeft vandaag heel weinig geslapen. Maar na zn laatste flesje had ik m neergelegd en sliep meteen.
    Ik zal morgen wat foto's plaatsen.

@ dithje, ja groente bedoelde ik eigenlijk. Maar dan zal ik ook eens gaan kijken bij xenos. Vind die bakjes die bij de babycook horen toch een beetje duur hoor!

@ sam, beterschap voor rinze!

8. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Goldy, fijn dat het lekker was en ach het zijn feestdagen he..eet je al meer dan anders ;)! Ben benieuwd naar de foto's ;)!

9. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @pippo: ja grote jongen he onze hond. (mij hij is wel heel lief or) ziet er misschien eng uit, maar tis een watje en een goedsul or. alleen beetje lomp soms haha.

zo heb het middagje en avond erweer op zitten. is allemaal wel goed gegaan maar ben zoo moe!
    djesslyn ligt heerlijk te slapen die heb ik met slaapzak en al in de maxicosi zak gelegd en sliep lekker door. en na 10 min rijden waren we thuis weer op bed gelegd en ze sliep weer heerlijk verder. ging gister ook goed maar toen had ik haar in mn armen naar huis dat was 2 min in de auto dat is nog te doen maar nu iets te ver daarvoor or.
    ze is vandaag ook bij oma in bad geweest gewoon dr badje meegenomen zodat ze echt dr zelfde ritueel heeft en lekker kan slapen en tot mn grote verbazing ging het vandaag ook prima! jammer dat mn babyfoon het begaf en ik dus steeds moest kijken of ze nog sliep. eenmaal thuis doet dat kreng het ineens weer wel.... (gelukkig).
    Djesslyn heeft weer heeeeeeeel veeeeeel kado's gehad en gister ook al. kan wel een nieuwe kast kopen. hihi.

hier geef ik ook groentehapjes zo tussen 5 en 6 en dan drinkt ze daarna een flesje bv van ongeveer 100 a 120cc. ik geef dus in totaal ook nog steeds 5 voedingen. want na het badjes rond half 8 krijgt ze de laatste voeding voor het slapen gaan.

10. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Zo de Kerst viering zit er weer op. Een hele gezellige middag/avond nu bij mijn andere zus. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk eten en voor de kids ook beter dat het maar 2 gangen waren + spoon. Ze hebben dus lekker met ons aan tafel gezeten en mijn zwager had een hele hoek vrijgemaakt en een speelkleed neergelegd met een doos met playmobiel klaargezet. Ideaal!

De kleine meid deed het ook goed. Hopelijk geeft dit hoop voor deze nacht want na afgelopen nacht heb ik dit wel nodig.

En Sam, nee de boys hadden gisteren (en vandaag) niet bij mijn zussen geslapen. Dus echt 11 uur in bed (wel smiddags 3 uur geslapen) en 10 uur eruit. Vandaag gelukkig een uurtje eerder thuis maar het laatste uur hebben met zijn allen op de bank gelegen onder een deken Happy Feet kijken :D

Ik wens jullie allemaal een goede nacht toe.

Morgen weer naar het ziekenhuis met mijn oudste en smiddags prikjes voor de kleine meid. Hopelijk daarna vertrekken we naar ons buitenhuisje.

Nogmaals slaap lekker en tot morgen.

x

11. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Koekkie, veel succes vandaag (hihi is al na 00u)...en veel plezier!

Nu ga ik ook mijn bedje opzoeken ;)! Slaapwel iedereen!

12. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden

Eindelijk die drukke dagen voorbij:D
    Zaterdagavond gewerkt, gisterenochtend gewerkt, en gisterenavond hier gourmetten met mijn broer en zijn vriendin, en mijn ouders.
    Kim was alleen onrustig van al de visite, en kon niet slapen, paar uur gehuild.
    Nu lekker een weekje vrij

Straks verder bijlezen

xxx

13. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kim, sterkte en een fijne vakantie.

Hier ook de hele nacht een huilende beeb (ben helemaal doodop) Terug naar haar normale ritme&rust doet hopelijk wonderen.

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    En hier ook een dramanacht :( .. Heb wel tot 9 uur mogen uitslapen... Rinze ligt nog, Kor en Jildou doen de honden en ik ga maar even douchen...

15. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Mama met zieke kindjes, beterschap.

@ Dithje, hier ook een dametje die wel kan rollen maar het gewoon vertikt en soms doet ze het dus wel. Het terug rollen bedoel ik dan, haha. Nog een vraagje. Las dat jou kleine man ook z'n ritme kwijt was nadat hij ziek was geweest. Heeft hij hem al een beetje terug? Isa sliep altijd de hele nacht en kwam altijd zo rond een uurtje of 7. Sinds dat ze ziek is geweest is ze vaak 1x per nacht zo wakker dat we echt wel zeker een half uur met haar bezig zijn. Tips??

@ Petatje, spannend hoor! Hopen dat het snel raak mag zijn.

@ Eline, hier ook een meisje dat onrustig wordt bij teveel drukte en dat merk ik helaas thuis dan ook. Gisteravond bij het naar bed brengen ook onrustig.

@ Bubsie, mooie foto hoor zo met het gezinnetje.

@ All, zo de kerstdagen zitten er weer op. We waren gisteravond helemaal op. We lagen met z'n tweeën om 20 uur al op de bank te slapen, haha. Uiteindelijk maar gewoon lekker naar bed gegaan.

16. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Dikke knuffel voor alle meiden met de drama nachten!

Ik snap jou wel hoor Pippo maar ik snap Sam ook... Het wordt bijvoeding genoemd en zou er dus toch ook bij moeten? Helemaal in het begin. Maar wat jij zegt klinkt ook wel weer erg logisch Pippo. Ach... we zien het allemaal wel ;)

Hier; vandaag aan het werk. Had niet zo heel veel zin :)
    Morgen moest ik eigenlijk ook werken, maar ik heb net vrij gevraagd en dat was geen probleem! HEERLIJK :D:D

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Heerlijk Dithje :D Geniet ervan ;) !! Vandaag maar ff bikkelen dan ;) !!

Marsim: Vervelend dat ze sindsdien een half uur wakker is s nachts.. Maar het kan altijd erger hoor ;) ... Ik zeg verder niets :D !!

18. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Geen tips Marsim. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt overigens. Luca heeft z'n ritme nog steeds niet helemaal terug, hoewel ik wel heel tevreden ben op dit moment hoor. Vannacht ben ik bijvoorbeeld maar 1x bij hem geweest, om half 6 dus zeer zeker te doen ;)

Is Isa echt klaar wakker dan? Helpt alleen een speentje geven en knuffeltje niet? Wat bij ons nog wel eens hielp is eventjes een klein beetje omhoog liften, iets naar onder leggen, strak instoppen en dan speen geven. Meneertje tukte dan zo verder. Soms moesten wij dit wel een keer of 4 doen, maar gaandeweg werd het beter...
    Uiteindelijk toch nog een tip ;);):p

19. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Weer bijgelezen... Spannend Petatje!
    Hier leuke dagen gehad, best rustig. Gisteren met zn 5jes, thuis. Lekker gewandeld en gespeeld met sneeuw en slee.
    Straks prikjes halen (in overleg met ha, ze rochelt maar al week geen koorts oid).
    Heb Madelief net in Bumbo gehad, vond ze geweldig. Foto zal ik zo plaatsen!

20. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen

Deel Deze Pagina