Juli 2010 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door guppie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Laetitia, hoe gaat het nu met je?

2. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Lieve dames,

sorry dat ik zo lang niet gereageerd heb... Het is best wel een hectische tijd geweest de afgelopen paar weken... (en nog steeds).

Op het werk was er wat zooi. Ik was schijnbaar ongeoorloofd afwezig omdat ik me een verlofdag (4 uurtjes) had genomen omdat Thessa ziek was. (Ze snapte dat Thessa voor mij heel belangrijk was maar zij rekenden op mij en omdat ze met onderbezetting zitten (dat krijg je als je iedereen die een vast contract moet krijgen de laan uit stuurt) kunnen ze daar geen rekening mee houden. Voor mij was een ziek kind belangrijk, en voor iemand anders een konijn die een gebroken pootje had. Daar konden ze op het werk geen rekening mee houden...:()

Op 1e Kerstdag zijn we met Collin naar het ziekenhuis geweest omdat hij al 2 dagen ieder flesje wat hij dronk (bijna) direct weer volledig uitspuugde. Hij bleek op het randje te zitten van uitdroging. Na lang onderzoek hebben ze kunnen constateren dat het allemaal niks ernstigs was maar dat meneer waarschijnlijk een of ander virusje had opgelopen. Als hij zijn melk in 1/3e porties wel zou binnenhouden (dit hield in dat we hem in het begin ieder uur 65ml voeding moesten geven) en hij geen verdere tekenen van uitdroging (hij huilt met traantjes, als je op zijn borstbeentje drukt en de witte afdruk van je vinder is binnen 3 seconde weer bijgevuld) zou hebben dan zou het allemaal wel goedkomen. Dus weer terug naar mijn ouders (waar we logeerden) en braaf gedaan wat de dokter had aangeraden. Gelukkig was Collin niet verder gaan uitdrogen maar hij is wel nog ziek. Hij is niet zo vrolijk en pienter als anders en slaapt heel veel. Gelukkig poept en plast hij wel normaal (buiten het feit dat hij diarree heeft) en ziet hij er (buiten wat bleekheid) verder wel gezond uit. Dus gelukkig viel het allemaal wel mee.

Toen zijn we zondag naar huis gekomen en maandagochtend kreeg ik wat last van (oud?) bloedverlies. Omdat dit aanhoudt en ik ook wat "klontjes" erbij verloor ben ik vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een spoedecho (onze verloskundige heeft geen eigen echoapparaat waarmee ze kan nakijken). Daar blijkt dat ik in ieder geval geen miskraam heb. Wel zijn ze er achter gekomen dat de baby nog maar heeeeel erg klein is (3,2mm). Deze lengte komt overeen met hoogstens 6 weken zwangerschap, terwijl ik 6 weken geleden een positieve zwangerschapstest in mijn handen had :)(). Maar ik moet gewoon nog even afwachten en volgende week woensdag heb ik weer een controlle-echo en dan kunnen ze verder kijken. Maar voor zover ze nu konden zien was de placenta nog heel en de baby zit er ook nog allemaal. Er waren geen tekenen van een (komende) miskraam te zien dus hoefde ik me ook geen zorgen te maken. De bloedingen zouden van het innesten van het eitje kunnen komen. Dus het is nu een heel spannende tijd voor ons en nog maar even afwachten hoe het nu verder gaat. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden maar weet niet of ik de energie heb om (voorlopig) bij te lezen en te schrijven...

Sorry voor het ego-berichtje. En knuffels voor iedereen die ze nodig heeft!

3. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Lieve Leatitia, je zou dan veel minder ver zijn dan de echo aangeeft?

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Leuk kennnis te maken DJ momo :D !! Hihi kleineman ook al een nick :D Geweldig :D

Laetitia.. Was er al wel een kloppend hartje te zien?? jakkes wat een gedoe allemaal meis. Sterkte en rustig aan.!

5. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Pippo: Nee, ik ben (volgens de berekening vanaf mijn laatste menstruatie) 10 weken en 2 dagen zwanger (zoals mijn banner aangeeft) maar als we afgaan op de lengte van de baby zoals we die op de echo zien dan zouden we max. 6 weken zwanger zijn. Dat houdt dus in dat, op het moment dat ik mijn positieve test in handen had, ik nog helemaal geen zwangerschapshormonen in mijn lichaam had kunnen hebben omdat de conceptie nog niet geweest was. Dus dat is een beetje het rare.

Sam8: Nee, een kloppend hartje kunnen ze bij zo'n kleine baby nog niet zien. Dat zie je pas bij een baby die al een centimeter ofzo lang is en dat is die kleine van ons nog niet. Dus nu maar ff afwachten hoe de echo volgende week is.

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Een kloppend hartje zou je iig bij 6,5 week moeten zien. En soms ook wel eerder... Vind het naar om te zeggen, maar vind het raar dat zkh dan zegt dat er geen mk bezig is... Want theoretisch gezien is het zo eigenlijk onmogelijk...

Ik heb voor Jildou een Mk gehad.. Toen had ik bij 7 weken een echo maar was het ook nog erg klein, kwam op 4/ 5 weken oud neer.. Dat kon ook niet.. Ook al dacht de vk nog vrij positief is het 2 weken na de echo mis gegaan..

7. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Laetitia, ik vind het idd dan ook vreemd dat je echo 6wk aangeeft...ik weet niet of ik het je moet zeggen maar ik heb ook al echo gehad bij bijna 9wk en vruchtje was bij echo maar 5wk en paar dagen...nou het was jammer genoeg niet goed...als je uitgaat van je laatste menstruatie en zwangerschapstest dan is het meestal niet goed...(vertelde mijn gyn het)...maar goed volgende week kan het beebje miss al stuk gegroeid zijn...normaal bij 6wk kan je al een kloppend hartje zien...ik wens je heel veel sterkte toe in deze onzekere week toch wel...:( En veel beterschap gewenst voor Collin!

8. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey meiden,
    heb nog niets terug gelezen.. vandaag een druk dagje gehad. Maar heb een vraagje, welke groentes en fruit soorten zijn nu het meest geschikt voor deze leeftijd en hoe maken jullie die klaar? Ik wil morgen vers gaan maken en heb sperziebonen, courgettes, wortels en appels, peren ingeslagen. En welke groente/fruit werkt een beetje laxerend want hij heeft de laatste tijd echt harde poep, is gewoon zielig.

9. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    En is ook raar dat je dan 6wk terug een pos test had en nu toch maar een bruchtje van 6wk...??? Och meid....dikke knuffel...hoop dat je gauw zekerheid krijgt...

10. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium

4 à 6 maanden:
    aardappelen, andijvie, aubergine, bloemkool, broccoli, chinese kool, courgette, knolselder, kropsla, pompoen, postelein, rode bietjes, spinazie, tomaten, tuinkers, veldsla, venkel, waterkers, witloof, wortelen
    Vanaf 6 maanden:
    aardappelen, aardpeer, nieuwe aardappelen,andijvie, aubergine, avocado, bloemkool, broccoli, chinese kool, courgette, doperwtjes, knolselder, kropsla, pastinaak, pompoen, postelein, prei, prinsessenbonen, rapen, rode bietjes, snijbonen, spinazie, tomaten, tuinkers, veldsla, venkel, waterkers, witloof, wortelen

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hey es09 bekende sjaal en muts:D
    Bekijk bijlage 117637

moederk gefeliciteerd met je eerste nacht doorslapen,dat er nog vele mogen volgen!!!

pippo whoehahahahaha we zitten op 500 toch??

laetitta: hoop voor je dat alles goed is!

Goldy: groentes met veel vezels gaan geven even googelen,fruit zou ik eerst ook koken anders zwaar verteerbaar.

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Goldy, ik maak mijn groente en aardappel klaar in een stoomkoker maar je kan het gerust koken in water ook hoor...

13. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Nog net niet ;)! :D Zijn 5000 berichten...koken jullie fruit???

14. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    haha Diaan! Inderdaad bekende sjaal en muts :)

Laetitia; Sterkte meid, en ik wil niet heel naar over komen maar goed klinkt het niet :( 6 wkn geleden een pos test en nu een echo waarop het kindje nog maar 6 weken geschat zou zijn..:(
    Ik hoop natuurlijk dat alles goed is voor je. Ik duim!

15. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik open wel een nieuwe!! :p

16. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795