@dithje, ik denk dat bij jullie het best aan de wisseling naar kdv/oma kan liggen. Klopt dat ongeveer, met wanneer het mis is gegaan met slapen 's nachts? Is op zich niet verkeerd hoor, maar het kan zijn dat hij een nieuw ritme moet zoeken. Slaapt hij overdag goed op het kdv en bij oma? Laat ze anders eens opschrijven hoeveel en wanneer hij slaapt. Wellicht krijgt hij te weinig slaap en is hij te moe om 's nachts nog in slaap te kunnen vallen. (klinkt stom, maar kan echt!) Verder geloof ik heel sterk dat het belangrijk is om samen goede afspraken te maken. Hoe voel je je erbij dat het slecht gaat 's nachts en hoe gaan jullie het aanpakken? Probeer het dan ook altijd hetzelfde te blijven doen en niet elke avond iets anders. Tuurlijk wel af en toe iets anders proberen, maar dat heeft vaak wel 10 keer nodig voordat het een ritueel is. Doen jullie ook geen badje voor het slapen? Dat lijkt vermoeiend, maar kan ook te vermoeiend zijn. Dat is ook de reden dat ik Vigo niet voor de nacht in bad doe, dan is hij te moe om nog goed te kunnen slapen. Ik kan nog wel even doorgaan, want we zijn met Ymke echt door een slaaphel gegaan. Wat ons vooral heeft geholpen is niet aan onszelf te gaan twijfelen en niet steeds een oorzaak willen zoeken. Ik heb daar een keer een gesprek met een gezinsbegeleider (niet officieel, want is collega) over gehad en vanaf toen voelde ik me zeker genoeg om consequent te blijven. Nou heel verhaal, maar ik weet hoe killing die nachten kunnen zijn. Als je meer wilt horen of je verhaal kwijt wilt, roep maar hoor! @Eline, we krijgen maandag (als het goed is) een nieuwe droger. Er is een band geknapt, dus hij draait niet meer. Jaaa bezine auto's zijn gevoeliger he! Maar nog even en je kunt lezen en schrijven met je autotje hoor! @Sam, wat voor keukentje heeft Jildou? Wil er 1 kopen voor Ym (voor Sinterklaas) maar weet niet goed welke...
Hier sluit ik me bij aan! Misschien het bedje anders neerzetten? Guppie: Jildou heeft een smoby-keukentje. Zal zo ff foto plaatsen!
Product pagina van de Smoby Keuken Bon Appetit nr.024455 | Van der Doelen - Beregoed in speelgoed! Deze alleen andere kleur!
haai meiden! Sam; Agoss wat schattig, Jildou en haar keukentje Wij zijn op visite geweest bij mijn schoonouders en een kinderstoel gekregen!!! Duur kado, want heb hem zien staan bij de babydump.. 120 euro Superrrr lief! Zijn er erg blij mee.. Ze kan er nu al in want hij kan in de lig stand.. Zitten verschillende standen op.. IDEAAL!! Er zit ook nog een plaat voor als ze later zelf kan eten om haar eten op te zetten, maar die hebben we nu nog niet nodig voorlopig! Bekijk bijlage 99739
Wat een meid wordt Naomi zeg! @Sam, leuk hoor! Wil alleen graag een houten en beetje neutraal. Ben nogal een mieperd met groot speelgoed in de woonkamer... Hebben jullie kindjes trouwens ook al kalen plekken op het hoofd? Vigo is net een ragebol. Heeft nog een paar piekjes op z'n hoofd en kale plekken van het slapen achterop en zijkanten. Met z'n bolle en kale hasses lijkt hij al veel ouder dan z'n 2 maandjes!
haha ja Guppie; Naomi heeft achter op haar hoofdje 1 wat kaler plekje! En ja he, een echte meid is het al.. ze is erg lang! dan lijkt het een heleboel baby
Guppie dat mag HAHA.. moet wel bij je interieur passen zeker HAHA! Rinze heeft ook kaal plek op zn achterhoofd.. En wordt nu groter omdat hij nu ook gewoon op rechts ligt !!
Vigo heeft echt een kring van links naar rechts. Kan er dan wel vanuit gaan dat hij geen voorkeurshouding heeft he @Es, Dan kan je je toch niet meer voorstellen dat ze in je buik heeft gezeten! Of heb jij dat niet? Ik blijf het verbijsterend vinden, dan een baby zo hard kan groeien!
Ja guppie; dat denk ik vaak genoeg als ik naar haar kijk Al zou ik haar vandaag het liefste terug willen stoppen in die buik.. Ze heeft vandaag haar dag niet hoor.. Alleeeeeeeeen maar huilen huilen huilen.. niet hysterisch ofzo, maar gewoon huilen.. echt de heeeeele dag! Ze heeft duidelijk haar dag niet. ppffff dan zou ik wel eens willen weten wat ze nou heeft.. en dat ze dan ook antwoord kon geven.. Ze heeft alleen maar haze slaapjes gedaan vandaag. Half 10 laatste fles en dan als de sodemieter naar bed, en hopen dat ze morgen niet zo meer is, want zulke dagen als vandaag wordt je wel een beetje mesjokke van
Geweldige foto Sam! Heerlijk mannetje die Rinze... Mooie kinderstoel Es en wat een prachtig meisje is die Naomi van jou toch! Thanks Guppie voor je uitgebreide reactie! Ik weet niet meer precies wanneer en waar het fout is gegaan maar volgens mij na mijn eerste week werken... Ik denk dat we vooral moeten oppassen dat we niet teveel willen proberen en vooral niet té snel achter elkaar, maar aan de andere kant zijn deze nachten wel heel erg slopend vooral als je moet werken. Jij had het er laatst over toch dat jullie bij Ymke over zijn gegaan van Nutrilon Forte naar Friso Extra? Hoe is dat bevallen en wat was toen de voornaamste verandering bij Ymke? Hier; Luca ligt in bedje en ik ga Ik hou van Holland kijken, vind ik zooo leuk. Ooh ik had nog helemaal niet verteld dat ik vanochtend een winterjas voor Luca heb gekocht voor 9 euries! Echt een super gaaf jasje voor weinig
Dithje; dank je wel! Snap dat de nachten slopend zijn meid. Hoop dat er snel verandering in komt. Ik heb daar weer geen ervaring mee.. je kan me alles vragen over reflux en darmkrampen maar gebroken nachten heb ik dan weer niet Vincent heeft de theater show van woezel en pip op gezet op de pc, en mevrouw is gelijk stil en zit geheel aandachtig te kijken en te luisteren.. haha Ken die show zowat al uit me hoofd..
@Dithje, Friso extra viel gewoon lekker. Ze was tevreden na een fles. Ik ben nu 2 keer van nutrilon naar Friso overgestapt en beide keren viel Friso gewoon beter. Ik weet dat het amper verschilt, maar het lijkt toch haast geen toeval! Moet wel erbij zeggen dat Ymke veel nutriton nodig had om niet een nat bed te hebben (en dan overdrijf ik niet, want het lag met plassen naast haar ledikant). Ze had er wel 6 scheppen in volgens mij. Klontert wel meer, dus flink schudden! En die nachten zijn slopend, I know. Ik werd er ook vreselijk onzeker van en we hadden veel ruzie. Omdat we midden in de nacht dingen gingen roepen naar elkaar die we overdag nooit zouden zeggen. Er bestaat ook een boek "lekker slapen zonder huilen", maar daar staat weinig in dat echt helpt hoor. Las laatst wel in de telegraaf een stuk van een pedagoog die schreef dat je elke 5 minuten moet fluisteren en het woord slapen veel moet herhalen. Dat ben ik toen gaan doen bij Vigo (5 weken geleden). Nu hoef ik alleen nog "lekker slapen" te fluisteren en ik hoef nooit meer terug naar boven. Sindsdien is hij 2 nachten wakker geweest en dan gaan wij gewoon naar beneden wachten tot hij weer gaat slapen, zodat de ander (en Ymke!) wel kan slapen. Wellicht geen perfecte oplossing, maar het werkt voor ons. en het is echt tijdelijk, als je volhoudt in hetzelfde doen wat je doet dan komt het echt goed.
Oh Naomi heeft helemaal geen kale plekken! Zal morgen wel een foto maken van Vigo's kapsel, je lacht je rot!