Juli 2010 mama's deel 3

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Es09, Mar 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Sue: Leuke babywedstrijden en meer, dat is de Nestlé Baby Club! als je je daar aanmeld heb je een receptenboek voor kleintjes
    De Keukenkikker | Verse babyvoeding maak je zelf! recepten voor kleintjes
    Baby kookboek hier kun je verschillende receptenboeken voor kleintjes kopen.

Ik heb nooit groentenhapjes voor de kids gebruikt. Wel heb ik de fruithapjes vaker gekocht maar dat was alleen voor als we een dagje weg gingen. Dan kon ik dat meenemen en de kids onderweg eten geven. Thuis aten ze al vrij snel datgene wat wij zelf ook eten.. heb dus ook niet echt apart eten voor de kids gemaakt.

Ben trouwens bij de zwangerschap van Thessa 27,5 kg aangekomen (meer dan de helft van mijn startgewicht :$) Woog 47,5 toen ik zwanger werd en bij de bevalling woog ik 75. Viel ook weer heel snel af. Bij de bruiloft (6wk na bevalling) woog ik weer 55 (dat was mijn streefgewicht... minimale gewicht wat ik van de dokter moest halen).

Pooh: Blij dat er (nog) niks geks te vinden is! Wel goed opletten he! Een nierbekkenontsteking of (nog erger!) niervergiftiging is echt niks en al helemaal niet als je zwanger bent!!!

Net klaar met eten. Manlief gaat zometeen afruimen en dan zijn we klaar voor vandaag.

2. Suekes

Suekes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hey!
    Es, gezien, ziet er super uit meid!!!

Soms denk ik wel eens dat onze babykamer maar niks wordt.. Allemaal grijs wit en rood maar niet veel rood.. Wordt heel rustig iig.

Laetitia, ok thanks voor de tips! Haha dus geen paniek nog. Als ik eenmaal weer ga sporten verlies ik me er weer in en wordt ik weer obsessed met bodypump dus moet goed komen en ik ga heerlijk wandelen met de kinderwagen komende zomer! Zin in! En helpt ook!

Pooh, gelukkig geen ernstige dingen! Hoop dat er niks aan de hand is en fijn dat ze je zo goed in de gaten houden!

xxx Sue

3. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    Sue, wij wegen nu hetzelfde, ik ook 81 a 81,5. Ik ben 1.74.
    Bij mij staat het ook al 1,5 week stil ongeveer.
    probeer ook alleen maar veel water te drinken ipv al die sapjes enzo.

Fijne avond meiden, ik ga met mijn mannetje lekker op de bank hangen, bones kijken.

xxxx

4. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    he meiden

nog niet alles goed terug gelezen maar ga ik straks ff doen oke?
    laminaat ligt erin en de meubels staan al op de plaats hier ff foto ...
    bubs mooi hoor de kamer

5. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    en nog 1 de rest zet ik in mijn album
    dit zijn nog niet de goede mandjes maar ff voor het idee :D
    en er komen nog hakjes onder het schap

6. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Meiden heb een beetje teruggelezen maar geen fut om te reageren, ben verrot! En daarbij pijn in mijn hoofd en in mijn rib, niet normaal, dus ik ga ff op het bankie
    Onder werktijd is het ook ff niet te doen, want heb het echt retedruk (goh zal ik daarom zo verrot zijn hmmm ;)). Morgenavond 3D echo, hoop echt dat ik dan wat fitter ben
    Doei meisjes, fijne avond en hopelijk tot snel!

7. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    nancy rustig aan meid lekker voetjes omhoog op de bank ;)

8. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Gaaf kamertje Angel!!

Hier net pas gegeten, nu lekker op de bank met een druk meisje in mijn buik GTST aan het kijken, en straks lekker in bad!! :):)

9. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Mooie kamertjes/ kleuren zag ik voorbij komen :D !!

Pooh fijn dat alles goed was!!

Verder ben ik het weer kwijt, sorry, sorry, sorry..

10. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    Zo daar ben ik weer! Pff, nog wel kapot van dat middagje zh. Heb wel braaf teruggelezen, maar ik geloof nooit dat ik alles heb kunnen onthouden. Sorry als ik iemand vergeet!

@ bubsie: ziet er mooi uit hoor. Mooie vloer ook!!

@ Angel: wordt echt geweldig!

@ Sue: volgens mij komt dat helemaal goed met jullie babykamer.
    Voor wat betreft de flessen: ik ben begonnen met Avent, maar moest al vrij snel over op Difrax omdat Sebas ook reflux had (spugertje dus). Met de Difrax krijgen ze minder lucht binnen, dus dat is dan beter. Maar ieder kindje heeft weer een andere voorkeur. Zou dus zeker niet teveel flesjes kopen. 1 of 2 flesjes is in het begin echt genoeg, zeker als je van plan bent om bv te gaan geven. Ik had een hele set van Avent staan die ik dus vervolgens niet meer gebruikte. Had ook een magnetronsterilisator, maar binnen een paar dagen kookten we al uit in een pan. Veel handiger in onze ogen! Wat dan wel handig is is zo'n knijptang, die je normaal voor vlees gebruikt ;)
    Over koken: ik heb alles zelf gekookt, en ook alle fruithapjes zelf gemaakt. Met Sebas z'n allergieen konden we ook geen potjes gebruiken (in het begin was hij zo ongeveer voor alles allergisch, koemelk, appel, rijst(ebloem), boekweit, aardappel etc...) De site van keukenkikker is erg leuk. Verder maakte ik gewoon veel groente/vlees/aardappelen en een eigen versie van macaroni voor Sebas. Maar dat duurt nog wel een tijdje hoor, voordat je voor de kleine kan gaan koken ;)

@ Nancy: sterkte met alle drukte en met je ribje! Rustig aan he meid!!! Mocht ik je niet meer spreken, veel plezier dan morgen.

11. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    Idd! Dat was ook wat de gyn vandaag zei....

12. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Suekes: Ik sluit me helemaal aan bij Pooh :D !! Hier ook difraxflessen, hihi maar die heb ik ook eigenlijk weinig gebruikt :p !! Wat betreft de babykamer.. Pffffff die van ons komt pas eind april :( !! Dus wat dat betreft ;) !!

13. Laetitia

iedereen die lekker is aan het bankhangen: veel plezier!!!!!

weeg trouwens zelf op dit moment weer 73kg... Maar woog bij het begin van de zwangerschap 68kg. Maar wil na de bevalling weer terug naar 55 tot 60kg.... Pas al sinds de zwangerschap van Joshua niet meer fatsoenlijk in mijn eigen kleding.... :(
    (heb na de geboorte van Joshua ook niet meer mijn best gedaan om af te vallen hoor... vind ik ook erg moeilijk want heb het nooit nodig gehad... was altijd (veel) te licht...) Ben trouwens 1.72 lang.

14. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hier nog geen gesprek gehad met kraamzorg hoor Eline. Volgens mij is dat na/rond 7 maanden... Fijn dat je rijles goed ging meis! Is er al zicht op het afrijden?

Gefeliciteerd Laetitia voor je man:D! Super goed nieuws...

Mooi hoor Bubsie! Wat gaaf dat rolgordijn met die voetjes:D.

Wassen wil ik in de eerste week van mijn verlof gaan doen Sue, dus dat duurt nog wel even... Tenzij mijn nesteldrang zo groot wordt dat ik mij niet kan beheersen;).
    Ben ook snel moe hoor Sue, na een dag werken kan ik eigenlijk weinig tot niets meer... Zal er allemaal wel bijhoren...
    Joh, je bent toch helemaal niet laat met het kamertje. 2 april is het al bijna en alles op z'n tijd hoor... Wij waren gewoon extreem vroeg;).

Qua flessen gaan wij voor de difrax flessen. Heb ik veel goede verhalen over gehoord van vrienden en ze schijnen darmkrampjes tegen te gaan... Een sterilisator gaan wij denk ik ook aanschaffen, gewoon een universele van de Hema of Prenatal. Lijkt mij makkelijker dan uitkoken in de pan.

Goed nieuws Pooh, gelukkig! Ben benieuwd naar de status van je bo morgen...

Moooi Angel!

Rustig aan doen vanavond Nancy! Enne.....jij verrot omdat het zo druk is op het werk... Nee joh, hoe kom je erbij;). Alvast heel veel plezier morgen!

Hier: jeetje zeg wat moest ik veel bijlezen vanaf vanmiddag:$. Ben uit het werk langs de apotheek gereden voor de neusspray en daarna naar mijn moeder en haar vriend. Daar gegeten en nu een uurtje thuis. Eerst een lekkere douche gepakt en daarna heeeeel veeel bijgelezen;). Ga nu lekker op het bankje America's Next Topmodel kijken en genieten van ons spartelaapje:D.

15. angel74

angel74 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    3,335
    0
    0
    amersfoort
    dank jullie wel zijn ook al erg blij met het resultaat tot nu toe...

niet alles terug gelezen hoor want heb hele harde buiken op dit moment blijft een beejte aanhouden :x tja eigen schuld weer he...ga morgen vroeg ff alles terug lezen en goed op iedereen reageren ..

wel ff van jou gelezen pooh ben blij dat het niks geks was nu en fijn dat ze het nu goed in de gaten houden ..

iedereen een knuf die hem nodig heeft en een fijne avond allemaal '
    tot morgen

16. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    Haloootjes

Ik heb wel gelezen ma niks onthouden:( komt denk door de massage:p
    heerlijk!!!!

Morgen weer reageren!

Pooh heb ik wel gelezen goed dat er niks was!

17. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

Jan 2, 2007
    1,984
    0
    0
    thanx ladies voor jullie lieve reacties!

manlief is nu ff hardlopen en zo gaan we nog ff een West Wing kijken. Bijna bij het laatste seizoen aangekomen. Goh, wat zullen we straks een tijd over hebben samen ;)

@ Laetitia: gefeliciteerd met het contract van je man!

@ Dithje: ik zou nog ff goed kijken naar een sterilisator als je Difrax flessen gaat gebruiken. Die schroef je namelijk helemaal uit elkaar, en volgens mij werkt dat niet heel lekker in een sterilisator. Vandaar dat wij toen zijn gaan uitkoken. Maar wellicht dat iemand anders je daar advies over kan geven?
    Wat heb je nu voor neusspray gekregen? Ik merk zelf dat ik deze keer toch ook meer last heb dan toen ik zwanger was van Sebas. Volgens mij is het pollenseizoen dit jaar ook heftiger, of merk je dat niet?

@ Angel: rustig aan he meid! Vroeg je mandje in vandaag ;)

18. Laetitia

ga ook mijn aandacht bij CSI houden en daarna lekker naar bedje toe. Welterusten en knufs voor iedereen!!!

19. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Goed op jezelf passen Angel!

Thanks voor de tip Pooh! Zal wel even info gaan vragen bij Prenatal. Is zonde inderdaad om zo'n sterilisator te kopen om hem vervolgens niet te gebruiken.
    Pollenseizoen is zeker heftiger. Voorgaande jaren begon het pas ergens in april, nu al vrij vroeg... Heb Beclometason gekregen, staat op dat het een ontstekingsremmer is. Moet 2x per dag gebruiken. Nu maar hopen dat het helpt.

20. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ga nog even tv kijken en dan bedje opzoeken. Trusten meiden en tot morgen!

Share This Page