jeetje heftig mamachan! Wel fijn dat ze er nu achter zijn wat het is, waardoor ze je nu goed kunnnen begeleiden
Mama Chan: jeetje meid, heftig! maar wel fijn dat ze nu weten waarom je toen eerder bent bevallen.. kunnen ze het nu des te beter in de gaten houden!
@mamma chan jeetje zeg...tis denk ik voor jullie ook heel dubbel aan de ene kant heel fijn dat je weet hoe en wat maar aan de andere kant blijft die onzekerheid wel voor een stukje. en wat goed dat ze je nu iedere week op controlle willen hebben.
hallo allemaal hier super slecht geslapen lag om half 2 nog wakker, dylan is 2 a 3 keer wakker geweest en het gekke is dat ik niet echt moe ben hihi. vanochtend samen met dylan en de hond naar de vijver gelopen om de eentjes te voeren dit vinden zowel dylan als de hond er leuk . maar wat eeen kl*te weer is het zeg die wind verschrikkelijk. poeh.... net had ik geluk ik denk dylan ligt in bed ga je snel ff met de hond toen ik aan de overkant van de straat was ben ik mega snel weer terug naar binnen kunnen gaan had ik ineens hele erge diaree .....de mensen op straat die zullen we gedacht hebben hihihi .
Petatje, geeft niet hoor...hoort soms bij het zwanger zijn ! Claire, bedankt! Operatie goed verlopen, maar is nu volledig afhankelijk van mij... Maar het gaat! MAmachan, heftig verhaal, maar goed dat het is opgespoord en dat ze nu een behandeling kunnen instellen en ook goed om weten dat je kindje bij de bevalling ook direct kan geholpen worden...een hele dikke knuffel en hopelijk mag je de 37wk halen...
Hee meiden, jeetje machan, dat is ook wat, wel goed dat ze nu de oorzaak weten, en er wat aan kunnen doen. petatje jeetje wat een geld zeg voor de uitzet, eens kijken wat wij kwijt zijn tot nu toe. Wieg 90 euro Kinderwagen en ledikantje tweedehands 300 euro. Kleetjes tweedehands en nieuwe, denk zon 100 euro. badset 60 euro. Nog aan klein spul zoals hydrofiel luiers enzo 100 euro. Dekentje 50 euro.Kledingkast gaan we bij ikea kopen 100 euro Commode 2 e hands, 90 euro Rond de 800 denk ik nu, en dan moeten we nog wat kleine spullen hebben. Nancy heerlijk morgen weg, mooie buik heb je zeg. Elea fijn dat alles goed was, wel jammer dat placenta voor de uitgang ligt. Goed zeg 7 kilo erbij. Kikkert balen van slecht geslapen. Wat erg van die diarree, heb je er nog last van? Wat een weer he meiden, af en toe gewoon hagel. Voel me vandaag niet zo moe meer gelukkig. Vanmiddag nog naar de fysio, en verder niet veel doen. xxxx
@Bellamano, jeetje wat balen zeg.. Gezien je ervaring kan ik me voorstellen dat de moed in je schoenen zakt Maar... bij ons was de 2de keer ook scheepsrecht en die verkoper heeft ook 1x uitstel gevraagd en uiteindelijk is alles goedgekomen. Ik ga duimen voor jou ook!! @Mamma chan, jeetje maar je weet nu waar je aan toe bent! Sterkte! @Petatje, balen van je gaatjes @Es, nou he brrrrrrrrrr echt een gure wind! @Kikkert, balen van je dia Maar moet wel een beetje lachen om het tafereeltje in de straat; Kikkert die met dichtgeknepen beentjes weer naar binnen rent Kakse @Pippo, sterkte met je mannetje he! @Eline, succes bij de fysio! @Hier, net terug van de gemeente; wat een ambtenarij ten top weer zeg sjonge jonge :x Moesten kopie van de ID's van de getuigen ingeleverd worden, maar ik dacht dan moet je je legitimeren ofzo. Nou niks van dat, had ik het dan niet gewoon kunnen versturen Wat een gedoe zeg :x Ach het is geregeld.. Mannetje is al thuis! Die moest gewoon werken vandaag, dus dat is wel gezelli!
@Kraamzorg, ze komt vrijdag 16 april om 9.00u. Maar nu ben ik benieuwd wat we zoal kunnen gaan vragen dan. Iemand enig idee/ervaring? Wat is handig om te vragen etc? @Geboorteplan, hebben jullie dat gemaakt? Vraag me nl af of het nodig is... En aan wie geef je die dan? alleen je VK of de kraamzorg of....??
@nancy hahahaha ik voelde me echt voor l*l ik denk dadelijk sta je hier en kun je het niet meer houden hihi. fijn dat het geregelt is maar tis idd flauwe kul bij z'n dingen wat je allemal moet doen enz....
@nancy wat je kunt vragen zijn dingen die jij erg belangrijk vind, hoeveel uur zorg je krijgt, of je wel of geen leerling erbij wilt. meestal stellen hun al heel veel vragen maar vergeet vooral niet de dingen die jij wilt . hier komen ze overgins niet lang voor een huisbezoek alleen bij uitzonderingen en eerlijk gezegt vind ik dat ook niet erg geboorteplan hier ook niet....manlief die weet wat ik wel en niet wil en met een beetje geluk kan ik dits keer gewoon weer lekker thuis bevallen in mijn eigen omgeving als ik verplicht naar het zh moest maakte ik mss wel een geboorteplan
@uitgaves voor de kleine..... onder de 100euro het enige wat ik gekocht heb zijn wat kleertjes en voor de rest hebben we bijna alles nog of moet nog gehaalt worden
Thanks, Kikkert voor de tips! Aangezien ik sowieso in het ziekenhuis wil bevallen, ben ik toch maar een geboorteplan gaan schrijven. Met een voorbeeldje van internet, ziet ie van mij er zo uit Geboorteplan Naam: Nancy Geboortedatum: 5 november 1979 Zwanger van: 1ste kind Uitgerekend op: 27 juni 2010 Onder controle bij: Verloskundigenpraktijk De Vijverhof Omgeving en begeleiding: · - Ik wil in het ziekenhuis (Reinier de Graaf Gasthuis) bevallen. · - Naast mijn man Bas, verloskundige en kraamverzorgende wil ik niemand bij mijn bevalling hebben. Bevalling: · - Tijdens de bevalling wil ik zelf weten hoe ik de weeën opvang, tips zijn altijd welkom maar niet pushen aub. · - Alleen mijn partner mag mij aanraken/masseren om de pijn te verlichten. · - Om de pijn op te vangen lijkt het me prettig om gebruik te maken van het bad in het ziekenhuis. · - Mijn man knipt de navelstreng door en kleed het kindje aan. Baby: · - Na de geboorte wil ik mijn baby direct op mijn buik. · - Ik wil graag borstvoeding geven en vind het fijn als de verloskundige of kraamverzorgster me helpt met aanleggen. · - Ik wil, indien mogelijk, na de geboorte zo snel mogelijk alleen zijn met mijn man en de baby. Medisch ingrijpen: · - Als de pijn te heftig wordt, wil ik graag pijnstilling. · - Inknippen mag als het nodig is.
@nancy ziet er netjes uit meid. toen ik dat laatste zinnetje las dacht ik....owww nee mss krijg ik dat ook wel weer
He Nancy, jij ook in Delft bevallen? reinier de graaf Ik ook!! 8) Misschien liggen we er straks wel tegelijk
@Kikkert, ja AUW! @Es, ja dat hadden we al eens gekscherend tegen elkaar gezegd inderdaad hihi Lekker wassen! Leuk he, kan zo genieten van die voorbereidingen Zag dat er zelfs een apart wasprogramma voor 'babykatoen' op onze wasmachine zit, vond ik zo grappig
Zo......ik kom mij ook maar eens melden voor vandaag. Vandaag verder nog geen tijd gehad ivm werk. Had afspraken op onze vestiging in Gouda wat toch 2 uur rijden is (enkele reis)... Uiteraard dikke file vanochtend waardoor ik te laat aankwam en meteen in gesprek moest. Maar here i am! Ga nu maar even al die pagina's bijlezen... reacties volgen dus nog.
Ahhhhh wat lief Claire! Kusje op mijn voet is met open armen ontvangen. Netjes hoor meis, 6,5 kilo! Jullie hebben vast en zeker een mooie en bijzondere naam uitgekozen als het maar 3x voorkomt... Leuk, leuk! Gadsie meis, wat ontzettend naar dat de depressie terug is. Heb je een goed gesprek gehad in het ziekenhuis en je vragen kunnen stellen? Knuffel voor jou in ieder geval, hoop dat het je een beetje oppept... Hoe wat het eieren zoeken Sam? Logisch hoor Elea dat je liever een gyn wilt welke in Europa heeft gestudeerd! Zou ik mij ook prettiger bij voelen... Goed nieuws Elea bij de gyn! Fijn dat alles goed is met beebje en 7 kilo is toch netjes? Placenta voor de voorkant is minder, hopen dat die nog omhoog trekt... Hoe was het bij de vk en echo Lucky? Heeft de tandarts je mondje en gebit een beetje heel gelaten Petatje? Wow meis wat een bedrag E 6000,-. *Edit, lees net dat je weer een mooi wit gebit hebt. Wel 3 gaatjes, hmmmm da's minder* Jakkes Angel, wat k** dat je zo slecht slaapt! Hopen dat het vannacht beter gaat... En wat je zegt, nog maar 3 maandjes. Wanneer ben je jarig dan meis?? Wat goed van je Laetitia dat je in de oudercommissie gaat! Kosten uitzet; denk dat wij nu rond de E 3000,- zitten. Hebben alles nieuw aangeschaft, dus meubeltjes, badje, kinderwagen, maxicosi, box, kinderstoel... Kinderstoel hebben wij trouwens van mijn vader gekregen en box en maxicosi kregen wij gratis bij het kamertje en kinderwagen bij de babydump... Ben jaloers op je hoor Nancy, 23 graden en zon! Ikke wil ook!! Lekker van genieten meis, je hebt het verdiend. MOOI buikje hoor! Huh, dikke warme zak Es? Die hoort volgens mij bij de buggy... Bij ons zat er een dekentje met hoesje bij en daarbij zelfs een soort van kussensloopje... We hebben toch echt dezelfde wagen... Jakkes Bella, hoop dat de koop snel rond is! Snap dat je er moedeloos van wordt. Knuffel! Wat goed Mamma Chan dat jullie nu duidelijkheid hebben mbt de vroeggeboorte en dat de oorzaak gevonden is. Zeer actief ook van de gyn dat je nu elke week moet komen en ze je goed in de gaten houden. Best wel een geruststellend gevoel of niet? Hoe was het bij de fysio Eline? Geboorteplan hoeft volgens mij niet hoor Nancy. Kan je doen als je zelf de 'regie' in handen wilt houden c.q. bepaalde wensen/eisen hebt mbt de bevalling. Volgens mij moet je het geboorteplan van te voren bespreken met je vk zodat zij goed op de hoogte zijn van jouw wensen. *Edit, zie net je geboorteplan... Netjes hoor! Als daar nog onduidelijkheden over bestaan dan ben ik pippo de clown* Enne... geen idee wat de kraamzorg wil weten of gaat vragen... Hier ook geen expert. Hahahaha, programma voor babykatoen? GEWELDIG!
Mamachan: Jeetje maar fijn dat er iig een oorzaak gevonden is en jij goed in de gaten gehouden wordt meis!! Vriendin heeft dit ook gehad, wat betreft in zkh moeten bevallen ivm bacterie en aan de ab. Alleen is zij met 40w1d ingeleid. Elea: Fijn dat alles goed was, jammer dat je dossier onbegrijpelijk voor ze was !! Nancy mooie buik joh!!! Dithje: Was erg leuk en gelukkig net droog getroffen !! Nu gewoon een week vakantie bedacht ik me net. Volgende week donderdag heb ik vrij omdat ik met Jildou op controle moet. Nancy: Hihi mooi plan hoor Hier niet geschreven. M'n vk wist wel wat ik wel en niet wilde en op zich was ik niet zo moelijk !! Ik zal alleen nu tegen haar zeggen dat ze niet meer prachtig mag roepen als het hoofdje zichtbaar is, dat roept manlief nog steeds, is erg blijven hangen .. WHAHAHA En verder... Bella balen van het uitstel.. Hopelijk blijft het gewoon bij een week zeg!! Dikke knuffel!!! Nu ben ik het kwijt.. Sorry!