Juli 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Es09, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    @Shelly: een melkveebedrijf hebben, tja wat zal ik er over zeggen, het is heel anders dan als je op kantoor zit en netjes iedere maand je salaris krijgt, je moet hier echt voor werken en
    meestal hou je niet veel over.....Verder hebben we regelmatig te kampen met nieuwe eisen van brussel, die dit jaar wel zeer aktueel zijn, als we nl eind december 2010 niet aan bepaalde milieu eisen voldoen, mogen we of de boel op doeken of flinke boetes betalen.
    Voor mij dus geen nieuwe kinderkamer, maar een doorschuif systeem; de oudste slaapt nu op de logeerkamer, ze wilde dichter bij mama liggen, de middelste verhuist naar de kamer van de oudste en daarmee komt de baby kamer vrij. We hebben een wieg, waar de middelste al in lag en nu het broertje de eerste tijd in kan, groeit hij eruit dan gaat de middelste naar het peuterbed, wat nu in reserve staat en gaat het broertje in het ledikantje. De oudste wordt 6 en slaapt al op een groot bed, de middelste word 2 en is zeer ondernemend, dus deze heb ik graag nog ff in het ledikantje waar ze niet uit kan klimmen.
    Verder hier ook veel 2e hands kleerdjes, ondanks dat het nu een jongetje word, sterker nog sommige dingen van de meiden verf ik blau in de wasmachine, makkelijk en kost relatief weinig.
    We zijn gewoon van een heleboel factoren afhankelijk die we helaas zelf niet in de hand hebben: bv de melk brengt nu per liter ons 30 ct op, maar misschien volgende maand 26ct, hij is zelfs 23 ct geweest. Een salaris staat vast jij krijgt gewoon die 9.50 per uur als dit in je contract staat als het nu wat minder met het bedrijf gaat ook. Wij hebben zo op deze manier ieder maand een wisselend inkomen, het is niet alleen dat het aantal koeien maar hoeveelheid melk die ze geven die samen met de melkprijs ons inkomen bepalen.

Het is dus niet meer zo romantisch zoals vele mensen zich dit voorstellen.

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Marj: beterschap! Fijn dat je al zover bent met de kamer :D

@ Es: leuk he die was! kan me helemaal indenken dat je trots bent :D

Tis hier best wel erg: manlief en paps zijn de garage aan het verbouwen. Mams is na haar werk hierheen gekomen om de babykamer leeg te maken (hadden we afgesproken) maar ik lig op de bank (nou ja hang ofzo......), als ik boven kom wordt ik net zo hard weer naar de bang gestuurd...... :);)
    Net wel gezien dat de babykamer leeg is op de maxicosi en een kast na ;)

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    poeh poeh....

het kozijn is geschuurd en geschilderd maar zal komend weekend nog een keer geschilderd moeten worden....de kasten van de keuken zijn ook allemaal op de lades na geschuurd en geschilderd. ik zie uit als een bouwvakker hihihi.....maar we hoeven nu alleen nog maar de muren en de tegels en dan is de keuken helemaal af

4. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Heerlijk om die was zo buiten te zien hangen.. 8)

Het shirtje met haar naam hangt er ook tussen maar die heb ik verstopt tussen de andere was, want die mag niemand nog zien hier natuurlijk :p

De buurvrouw zag me de was ophangen, agosss zegt ze; wat is dat toch aandoenlijk :D

Ik ga nu ff uurtje maffen, en dan straks alles strijken en dan kan het de kast in :)

5. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Druk, druk, druk aan de klus bij jullie dus Einneh en Kikkert!

Laat je maar lekker terug sturen hoor Einneh, kunnen je rug en bekken rusten;).

Hier; HAPPY:D! Mijn bestelling van asos is al binnen en het jurkje past!!! Jippie de pippi:D:D:D! Andere dingen die ik besteld heb, skinny jeans en shirt, passen ook... Mooi hoor en ook zo snel vanuit Engeland... O ja, WEEKEND!!!

6. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Fijn dat je kleding er nu al was en dat het past!!

Ik laat me ook lekker sturen (al heb ik zonet wel ff de hutspot op het vuur gezet ;), harde werkers moeten ook eten hebben ;))

7. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Es leuk die was:D

Hier alles binne voor de pasen:D

Morgen wordt het trapgat geschilderd en klaar is dan kees:D hier ff een foto van onze kamer muur,

gvd onze hond grrrrrrrrrrrrrrrrr heeft gewoon weer ff de saus eraf gekrabt, die ligt dus vanaf nu in de schuur s nachts!!!

8. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Grrrrr:x:x:x

9. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    a mamma chan ik kan je boosheid helemaal begrijpen maar ooooo wat moest ik lachen ik zag meteen onze hond voor me hihihi

mss vond hij/zij de kleur niet mooi ;)

10. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Oww mama chan, ik moest wel lachen, maar leuk is het niet natuurlijk, snap dat je baalt!! :x:x

Hier staat de frituurpan aan, geen zin om te koken ;)

11. Lizz1

Lizz1 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.183
    0
    0
    Hoi,

Lag gister al om 8 uur in bed!!!! Was gewoon erg moe en dacht laat ik me er eens aan overgeven.
    Vanmorgen om 9 uur kwam iemand van de Kraamvogel voor een intakegesprek. Map gekregen met alle informatie. Half uurtje en klaar was het weer.
    Denk dat ik toch een geboorteplan graag schrijven. Heb nu ook duidelijk aangegeven wat ik wil en niet wil. Voor het eerst. Meestal denk ik ach laat maar gaan.
    Daarna de trapleuning nog een keertje geschilderd, kan die er volgende week op. Boodschappen gedaan.
    Toen toch weer even m'n bedje ingedoken....weer zoooo moe en heb toen nog 2enhalf uur geslapen. Denk dat het even nodig was. Voel me nu weer super en ben met de was bezig.

Morgen gaan we een dagje naar m'n ouders. Die staan in Vorden op de camping. Even bij Tuunte kijken!!! Fan! fan! fan! Die hebben we hier niet in het westen en ze hebben daar zulke leuke kleertjes voor de kleine.

Wat een lief gezicht Es de mini was buiten. Heerlijk hoor!

Zag ook mooi foto's voorbij komen van Lucky van de 3d echo. Gaaf hoor!

Dat klinkt niet altijd makkelijk om een boerderij draaiende te houden. Lijkt me veel werk maar ook wel super om zo te leven.

Ahhh Mammachan...zou hij het niet mooi vinden. Wat een grapjas! NOT! Maar moest er stiekum beetje om lachen. Heeft hij dat wel vaker gedaan?

Ga even kijken wat ik zo ga eten. Manlief heeft avonddienst.

12. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Hoi,

Na een weekje afwezig te zijn geweest meld ik me bij weer! Ik begreep dat sommige meiden me al als vermist hadden opgegeven ;)
    Er kwam met het overlijden van de oma van manlief weer veel van Bram* naar boven, dus had ik ff wat tijd voor mezelf nodig. Inmiddels gaat het weer wat beter en wil ik proberen weer mee te lezen en te reageren op iedereen.
    De begrafenis van oma was erg mooi en gelukkig heb ik het gered om erbij te zijn.

De bi is hier nu heftig aanwezig. :( Mag van de therapeute ook niet meer "gewoon" de trap oplopen, maar moet echt voetje voor voetje aansluiten. Gisteren heeft ze me weer behandeld en de pijn in m'n schaambeen is weer wat gezakt. Nou alleen de bandenpijn nog, maar meestal is dat de 2e dag na de behandeling al weer wat beter te doen.

Ook de harde buiken zijn helaas nog niet minder. De uitslag van de blaasontstekingstest was deze keer negatief, dus de oorzaak is nog niet gevonden. Dinsdag moet ik weer terug naar de gyn, hij wil me nu strak onder controle houden omdat hij het allemaal te onrustig vindt.
    Nou, al moet ik de laatste 14 wkn op m'n hoofd gaan staan, ik doe alles om dit kindje gezond en wel op de wereld te zetten. 1 x een kindje verliezen is meer dan genoeg :(

Heb ik nog iets gemist hier? Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!

Sorry voor m'n egoberichtje, maar dan zijn jullie weer helemaal op de hoogte! Ik ga m'n best doen om weer op iedereen te reageren vanaf nu.

liefs,
    pooh

13. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Pooh: das idd heftig meid! kan me voorstellen dat je dan even wat tijd voor jezelf nodig hebt!

Bale dat je zo'n last hebt van de bi, hoop dat de behandeling goed heeft geholpen!

14. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ik ga es een warm bad proberen, hopen dat mijn rugklachten hiermee wat minder worden.....

tot strax!

15. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    @ Pooh: sterkte:(

Hier ook me oom waar ik over vertelde:( 3 soorten kanker, en ben er gisteraaf ff geweest, nou ik schrok me kapot:(
    echt het is een hoopje niks, doorlig plekken, ogen kan die niet meer open houden, niet zitten niet eten:(
    Drama!!!

16. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    @mamachan haha die stoute hond,denk dat die de kleur niet goed vond. ;) ik vind het trouwens wel heel mooi! :D en jij ook sterkte met je oom,moet eng zijn om hem zo te zien.
    @pooh aah meid,hele dikke knuffel hoor! je maakt wat mee he meis! hopelijk zakt de bi nog wat af en de harde buiken. Nog 14 weekjes,samen hopen dat je meisje lekker lang blijft zitten! :)

hier:mijn broertje is goed ziek. Houd al de hele dag niets binnen,ook geen water...Moeten misschien vandaag nog naar spoed rijden (het is niet dat hij reserves heeft,is graatmager) en dokter is bang voor uitdroging :( aah vind het zo zielig. Hopelijk wordt hij snel beter!

17. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    lieve pooh heel veel sterkte meid ...neem de tijd voor jezelf gaat je idd niet in de koude kleren zitten bahhh ..een hele dikke knuffel voor jou en je man ;)

18. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    petatje sterkte met je broertje echt sneu dikke knuf voor jullie;)

19. angel74

angel74 Fanatiek lid

25 feb 2009
    3.335
    0
    0
    amersfoort
    heb ff niks terug gelezen alleen de laatst pagina gauw ...ben zo druk geweest vandaag maar wou ff leven geven ...
    ben er nu ook weer vandoor krijgen zo bezoek ..en morgen ben ik er denk ik ook niet (jarig) als ik vroeg wakker ben reageer ik nog ff hier en lees ff terug ...

fijne avond allemaal en fijne pasen alvast ;)

20. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Lekker hutspot Einneh! Je zult het inmiddels al wel op hebben;)...

Mooi Mamma Chan! Maar :x:x:x stoute, stoute hond!!

Fijn Lizz dat je hebt kunnen bijslapen:)! Kennelijk had je het nodig meis... Wilden ze nog speciale dingen weten van de kraamzorg? Ben even benieuwd hoe zo'n gesprek gaat... Veel plezier morgen bij je ouders! Tuunte is inderdaad erg leuk voor kids:D!

Ha die Pooh;)!

Bah Petatje! Hopen dat je broertje snel opknapt... Beterschap!

Alvast gefeliciteerd Angel! Maak er een leuke dag van:).

Hier; boodschappen zijn weer binnen. Hebben bedacht dat wij zondag of maandag maar gezellig gaan gourmetten saampjes... Ben nu wel echt kapot... Ga zo ff douchen, makkelijke broek aan en dan heerlijk op de bank.

Deel Deze Pagina