@ Marj: beterschap voor je meid! Ow dat klinkt niet lekker! morgen maar ff de fysio bellen! @ Petatje: wat een vervelende werktijden! euhmm ik zou daar niet naar toe gaan, dit kun je beter niet krijgen! @ Mijn rug en bekken: euhmmm nee niet echt goed, vanmorgen werd ik wakker omdat mijn linker been sliep...... dat is echt heel lang geleden dat ik dan voor het laatst gehad heb. Wordt hier steeds minder blij van :x! nou ja, morgen gaak de peut bellen kijken of die wat kan doen! de broodjes zijn klaar! gaan eerst ff ontbijten, daarna ff lekker rustig aan, de kids op de buurt gaat hier paaseieren zoeken dus daar maar ff kijken!
Einneh: Fijn he die bekken en rug Ik wordt er ook een beetje moedeloos van. Gisteravond op de verjaardag van me schoonpa wist ik van ellende niet meer hoe ik zitten moest op de bank.. zo'n pijn deed het.. Zou idd even een fysio bellen of wat dan ook, ik moet donderdag, hoop dat ze wat voor me kan betekenen.. want zo nog min 13 weken rond lopen wordt ik niet vrolijk van
Goedemorgen meiden, En weer een zonnige dag hier! Ookal moet ik eerlijk bekennen dat er steeds meer bewolking komt. Maar het lijkt wel weer in iedergeval een droge dag te worden. Dat is al heerlijk met kids. En vandaag gaan we ook weer richting huis. Ik denk na het slaappie van de kids (en mij). Wat veel Friese mama's, was mij eerder nog niet opgevallen. Leuk! Maar als jullie thuis bijna alleen Fries spreken is het dan niet moeilijk om alleen NL op school te leren en spreken? Petatje: ivm vrijen. ik krijg pas harde buiken als ik kom, dus ik moet vaak opzettelijk eerder afhaken haha. Dat is niet leuk want ik mis dan het fijnste maar alles beter dan van die harde buiken. Er zijn veel standjes speciaal voor als je zwanger bent. Google maar even. Ik weet niet of het toeval is (dit keer een m ivm een j zwanger) maar ik heb veel meer zin maar voel me niet echt verleidelijk met die dikke buik haha. Sam: Ach 2 uurtjes is heerlijk, kan je zelf ook even rusten. Dat smeetvreesachtige komt bekend voor. Ik moet elke keer de handjes schoonmaken onder het spelen. Maar ze vinden de zandbak wel geweldig. Gelukkig maar want opa had er een helse klus aan (de andere kleinkids zijn 16 en ouder dus het was tijdelijk een plantenbak geworen) om er weer een 'werkende' zandbak van te maken met deksel. Sherry: wat voor een exceem is het? is het zw gerelateerd? en in je gezicht dat is balen zeg. mag je wel iets er voo gebruiken? Je zei 3-talig opvoeden: Ik begrijp NL en Duits en wat ernaast? Einneh: de kids zijn gek op kip uit de oven (nu 2 dagen achter elkaar haha) ik zal ook eens kijken naar die maggie braadzaken. maar de smaakjes moeten niet te overheersend zijn, het liefst hebben ze niet te gemarineerd (en wij ook niet). Mamachan: mooi buikkie Bubsie: ahhh lekker patatjes. Ik vind dat je een hele mooi buik heb, en een mooie foto gemaakt. Hoe doe je die special effects (welk programma bedoel ik dus). Een jongens naam. Tja ligt aan je achternaam, dan weten welke hoek we het moeten zoeken. Ik vind het belangrijk dat die bij elkaar passen. Wij hebben een Franse achternaam dus onze namen zijn ook Frans of daarvan afgeleid. Kikkert: tja tegen tijgerprintjes kan je weinig doen. weet wel dat biooil helpt het te ónderhouden' hopelijk word het dit keer niet erger. Haha Limburgs is niet een taal gekkie. Maar spreek jij echt met een dialect thuis. Ik snap er vaak helemaal niets van als ik het hoor. Ik heb een tijdje tijdens mijn studie bij Claudia Strater gewerkt en we hadden ook een winkel waar ik naar toe belde. En onderling hoorde ik ze dan Limburgs kletsen en ik begreep er echt helemaal niets van. Dithje: 2-talig, nou omdat mijn man spaanstalig is en ik NL, daarnaast gebruiken wij gebarentaal omdat mijn zoontje doof is. en we spreken ook als ouders engels samen. dus hier meer dan genoeg talen haha. Ik was benieuwd of andere meiden er ook mee te maken hebben en hoe ze dat doen of gaan doen. Hier gaat het best goed moet ik zeggen. Marj: Beterschap! Pooh: Ben nieuwsgierig wat Sebas gaat vinden van zijn nieuwe kamer. Altijd spannend de eerste keer slapen. Wel handig zo'n vent die alles opknapt. Elea: om half 10 en ze slapen nog. wow dat is nog eens een paascadeautje. Ik las al 3-talig. Ik nam gek genoeg aan dat het een internationale school zou zijn, dat ze ook franse scholen hebben. Wel zo handig want ik neem aan dat ze in Frankrijk ook op een Franse school zat. Belanden jullie ooit nog in NL of gaan jullie dan terug naar Frankrijk (ik weet het je zit daar net maar toch). Spreekt je man NL? Wel meiden met bekken klachten. Ik hier op dit moment veel rond het schaambeen, las dat er ook meerdere zijn. Maar ach dat overleven we allemaal wel. Ik merk dat lopen en bewegen juist dan goed is en niet blijven zitten of liggen. Mijn jongste ligt te pitten, manlief is met de oudste naar de speeltuin. Dus ik duik zo maar even onder een lekkere douch. Knap je altijd van op. We hebben al ontbeten met croissantjes (met kaas) uit de oven. De kids hebben ook zitten smullen. Fijne dag allemaal. Wat balen dat het lekkere lange weekendje er weer bijna opzit. Gelukkig heb ik morgen nog vrij (ik werk maandag, woensdag donderdag) dus ik kan dan alles weer uitpakken en wasjes draaien dus vandaag nog echt evne genieten van de mini-break. x
@ Es: ik hoop dat ik deze week nog terecht kan bij de peut..... ik hoop ook niet dat we zo nog weken rond moeten lopen @ Koekkie: nee hoor Frysk en NL gaat prima samen om te leren. het is met mij en mijn zusjes ook goed gekomen Als je de kip niet te gekruid wil hebben kun je het beste de provinciale gebruiken, deze proef je het minst! zo de paaseieren zijn gevonden! zo ff de was ophangen en een cake in de oven zetten! lekker!!
He getsie Marj. Beterschap voor jullie! In het topic zwangerschap heeft iemand een onderwerp geopend Angel wat wel erg klinkt als dezelfde klachten welke jij hebt... Misschien even met haar ervaringen uitwisselen? http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/201057-pijn-vagina-schaambot.html Wel vervelend hoor meis, hoop dat het inmiddels al minder pijnlijk is! JAAAAA foto Pooh! Qua gedichtjes, hebben nu 2 opties. Het gaat dus al beter, komt schot in de zaak. Het probleem is dus dat ik niet onder woorden kan brengen wat ik zoek. Manlief heeft namelijk ook heel lief van alles opgezocht en zelf bedacht, maar dat is het ook (of net) niet. Leuk Lizz dat jullie geslaagd zijn met shoppen! Zutphen is een leuke stad (ben ik geboren...). Ohh wat een goed vooruitzicht zeg, weekendje weg in november! Waar gaat de trip naartoe? Ben benieuwd naar je buikfoto meis... Jij ook een hele fijne dag! Wat een vooruitziende blik van jou Elea! Achteraf maar goed dus... Wel vervelend en zielig hoor dat ze ziek is... Hoop dat ze snel opknapt! Hmmm Petatje, fijn dat je broertje weer beter is. Alleen nu je zus... pfff, hoezo elkaar aansteken... Beterschap voor haar! Vervelend joh dat je je verveeld... Wel of niet gaan, tja lastig meis. Die beslissing moet je echt zelf nemen. D'r is natuurlijk altijd een kans dat ze jou aansteken en jij ook griep krijgt... Jeetje Es, je hebt het zwaar te pakken met dat bekken van jou. Hopen dat je donderdag goede tips en oefeningen krijgt van de fysio! Jakkes Einneh, jij ook nog steeds zo'n last. Wat je zegt, morgen de fysio maar even bellen... Wat leuk zeg dat de kids eieren gaan zoeken. Wordt dat vanuit de buurt/wijk geregeld? Leuk hoor Koekkie, 2-talig! Spaans is een mooie taal... Joh, je zoontje doof. Is hij doof geboren? (Als je er niet op wilt antwoorden hoeft dat natuurlijk niet he meis!) Veel plezier nog, geniet van het lekkere weer en alvast een hele goede terugreis! Hier; vanmiddag even bakkie doen bij mijn moeder en haar vriend. Verder eigenlijk niet veel bijzonders... Fijne dag allemaal!
@ Dithje: de buurtvereniging regelt dat! is wel ff leuk om naar te kijken, volgend jaar zelf ook meedoen zo de cake staat in de oven en de keuken is schoon, niet echt een aanrader om zoiets te doen als je rug en bekkenpijn hebt maar goed je moet toch wat
hee meiden, Bubsie mooie buik, en lief knuffeltje ook erbij. Mamachan ook een mooie buik, groeit hard he. Pooh wat naar dat je gisteren last kreeg van harde buiken. lekker dat sebas zijn kamertje klaar is straks. Lizz leuk kleertjes en jurkje, foto? Petatje vervelend eczeem, daar word je gek van. Toen zaterdag alice in wonderland uitverkocht was, twijfelde ik om naar how to train your dragon te gaan, dacht is misschien kinderachtig. Valt dat mee? Dithje je hebt een lekker rustig dagje vandaag. Sex: Hier geen moeite mee, doen het elke dag wel eigenlijk. Wat ook wel gaat is als jij een beetje op je zij ligt met een been opgetrokken, en hij erachter. Hhaha wat een verhaal. Harde buiken geen idee hoe het voelt, volgens mij nooit gehad nog. Wij zijn net naar het tuincentrum geweest, allemaal plantjes gekocht en gaan de tuin nu opknappen. Natuurlijk met tuinhandschoentjes. Vanmiddag bij mijn moeder eten. FIjne dag allemaal. xxxxx
Mams komt hier zo om de laatste plantjes in de tuin te zetten en wat dingen te snoeien Manlief is met paps een box ophalen (mijn ouders zijn al verder met de babykamer en de rest dan dat wij hier zijn de babykamer staat daar al volledig ingericht )
Hmmmm, lekker cake Einneh! Wat lief van je mams Einneh. Ohhh, echt waar joh? Je ouders al verder met de babykamer, hihihi wat grappig. Wat leuk Eline! Is ook wel lekker weer om even in de tuin te werken... Veel plezier bij je moeder vanmiddag. Hier; net een heel stuk gelopen. Wat is het toch een heerlijk weertje! Zometeen de was nog even ophangen en dan naar mijn moeder.
pooh hier ook zo goed als klaar we hebben nu binnen alleen nog een paar kleine afwerkingen die gedaan moeten worden en dan de tuin ook een grote klus moet heel betegeld worden en een veranda gebouwd worden ..ach is buiten he heb ik geen last van hahha....fijn dat het eind bij jullie ook al in zicht is ...en sebas al zo goed als na zijn nieuwe kamer kan hoe vind hij het?? is altijd wel spannend voor zon kleintje ....fijn he die dames die niet gaan slapen als wij wel willen gaan slapen hahah...wel gezellie hoor ...we genieten nu echt zo erg van alles meer als toen denk omdat je nu bewust bent van dat het de laatste is en alles erom heen ...en de pijn tja? ik heb ff verder gezocht en denk idd dat het bi is ...heb sins vanacht ook een doof gevoel in mijn linker bovenbeen en dat las ik ook ergens dat het erbij kan horen (bi) maar ook bij isias en dat heb ik al dus??? morgen ff bellen met de vk en manlief wil al hebben dat ik thuiszorg ga nemen weet nog niet hoor eerst morgen maar eens ff horen ... dithje dank je wel meid ga zo gelijk ff kijken ...nu ook al sins vanacht doof gevoel in l bovenbeen dus na wat ik heb opgezocht is het denk ik toch bi maar goed morgen ff vk bellen en verder horen hoe en wat maar nog steeds pijn en lopen is heel moeilijk en jij een fijne middag bij mams gezellie meid....geniet maar lekker
@ Dithje: de cake is nog goed gelukt ook! Ik mag van mijn ouders niet veel meer doen dus ja dan moeten ze wel (kan momenteel ook niet echt veel doen trouwens ) Veel plezier bij je ouders! zo nu ff nix hoor..... ben eigenlijk wel een beetje moe.... (lui )
Hee meiden, nou de tuin is gedaan. Gemaaid, plantjes erin gezet, paar van die puntzakken met fuchsias aan de schutting gehangen. Tis wel al opgeknapt. Ben kapot nu, net even snel gedoucht, en nu moeten we alweer naar mijn moeder Tot later xxxxx
Dikke knuffel Marj. Hoop dat jullie snel beter zijn! Dithje, fijn dat jullie al een beetje een idee beginnen te krijgen voor gedichtjes. Ben benieuwd wat het gaat worden hoor! Klinkt als een geslaagd dagje shoppen Lizz En lekker zeg, even weg in november! ! Petatje, hier ook ziekenboeg. Gelukkig lijkt het met e line wat beter te gaan al is haar poep nog steeds raar... hoop maar dat ze ons niet aansteekt. ! Leuk Einneh, eieren zoeken! Leuk Koekkie, dat jullie ook 2-talig of eigenlijk 3-talig opvoeden! Ik beheers ook gebarentaal, maar gebruik in mijn werk vooral ondersteunende gebaren. Al kom ik wel een eind met Ngt, het is natuurlijk niet hetzelfde. Wil altijd nog eens de opleiding voor gebarentolk gaan doen, maar het is zooooo zwaar... Misschien als de meiden wat groter zijn. Lekker tuinieren Eline, dat vind ik zo leuk! Nog even en dan heb ik ook een tuin. Ben ebnieuwd wat ik daar van kan maken met 50 graden Wel een uitdaging! Hier: vandaag gaan lunchen met een vriendin. De meiden gingen mee, want heb E line maar thuis gelaten van school. Ze heeft tot kwart over 10 geslapen, dus dat was wel een goede beslissing denk ik Nu ligt ze er weer in. Haha lekker rustig hoor! Had trouwens een broek gekocht en die bleek kapot te zijn bij de naad. Dus vandaag terug om hem te ruilen, hadden ze de kleur niet meer. Ik dan maar een andere kleur genomen. Kom ik thuis, heeft ze de VERKEERDE MAAT gegeven :x #$@^$$#& Lelijk woord, kan ik morgen weer terug! Ach nou ja, ik blijf lekker bezig zo Liefs Elea
ben toch gezellig gaan brunchen bij men ouders hoor. Zieke broer en zus zijn op de bank gebleven,lekker ver van mij. Heb er echt van genoten! Net een dutje gedaan en zo even wandelen met de hond. Vanavond bij vrienden gaan eten en dan is het zo dinsdag! (moet nl. morgen naar de gyn hihi)
Whahahaaa ja leuk he! Ben idd ook bang dat mijn dochters net zo gaan zijn als ik in de tienerjaren S tef en ik zijn er nu al bang voor straks; 1 van 12, 1 van 14 en 1 van 16 in 1 huis Helluppppppp!
@ koekkie. die foto's maakt mn mannetje en hij heeft hem ook bewerkt en doet dat met een photoshop programma degene die wij hebben heet. paint shop pro photo x2. en namen ja. denk dat ik bij dat namen topic eens een onderwerp ga starten. misschien vinden we iets leukers.
Zo wat heb ik heerlijk een uurtje liggen pitten!! Mijn vriend zei dat ik snurkte als niet te voren Dus ik zei: weet je eens wat ik altijd mee maak, haha.. Nu ff lekker boterhammetjes eten, lekker makkelijk! Vanavond naar een vriendin die was gisteren jarig, dus gaan we ff bakkie doen. Ben wel moe zeg, heb het idee dat ik weer meer moe wordt..
zo hier is het eten ook alweer op! manlief gaat zo een "tuinhuisje" halen, hier kan het tuingereedschap in maar ook de tuinstoelen enzo! ruimt weer wat op ik blijf lekker op de bank liggen, lekker genieten van een kleine welke zich af en toe demontratief omdraait @ Es: veel pleizer vanavond!
Joh Elea, E line heeft het wel te pakken zeg. Goed dat ze zoveel slaapt, knap je toch snel van op... Nee toch, zul je altijd zien... Wat een domme *&%$#... Alsog je zin hebt om 3x naar dezelfde winkel te gaan voor 1 broek. Hopelijk krijg je morgen de goede mee! Gezellig Petatje, dat je toch gegaan bent. Veel plezier vanavond en hopen dat het snel dinsdag is (voor jou dan want hoeft voor mij nog niet...) Hihihi Bubsie, veel succes met het zoeken van een naam! Hoop dat het namentopic iets oplevert... Veel plezier vanavond bij je vriendin Es! LEUK Einneh! Blijft toch heel erg leuk en bijzonder om te zien (en natuurlijk ook om te voelen) hoe die kleine ukkies in de buik tekeer kunnen gaan! Hier; net terug van moeders, was gezellig. Ga nu even soepie met een broodje maken... Heb niet heel veel trek, dus lekker makkelijk.