Juli 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Es09, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Perine

mama van Perine Bekend lid

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    @Elea
    hier een simpele kinderwagen met bak nog die je kan omtoveren tot wandelwagen. Gaat nu het 3e kind in!

@petatje las dat je zo ongeveer overal last van hebt: Sterkte!

@trombose spuitster: Hier nog een maar je went eraan hoor, spuit je zelf of laat je het doen? Voor mij is dit nu de derder keer dat ik preventief moet spuiten en doe het intussenzelf. Naddel voor mij vind ik omdat ik vrij zwaar ben (over de 100 kg) moet ik, vind ik zelf
    vrij veel spuiten. Maar helaas wil de dokter van minder niet weten.

@iedereen: ben dan wel zwaar maar ben tot nu toe nog geen spat aan gekomen.

@iedereen:iemand nog tips tegen obstipatie oftewel verstopping? Kreeg van de week iets bij de apotheek, hielp op zich wel maar had meteen tig aambeien erbij! o ja pruimen helpen bij mij dus niet...

@hier: vandaag rusig dagje, manlief aan het werk gezet om eindelijk tuinhek te bouwen voor er ongelukken gebeuren.....of iets met kinderen of ik doe de hond wat8)

2. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    o ja ik heb dus ook nog geen buddy! iemand interesse?

3. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @opstipatie: elke dag een kiwi eten, bruin brood veel vezel producten.
    ik had in het begin erg last van verstopping maar nu niet meer. ontbijtkoek wil ook wel eens helpen.
    en ik eet minimaal 2 mandarijnen op een dag. en of dat helpt weet ik niet. maar dat deed ik eerst niet.

@kinderwagen: hier een quiny buzz, dus wel 3 wiel.

4. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Dithje leuk. ben benieuwd naar je fotos.

Kinderwagen, hier een mutsaert met 4 wielen.

We hebben weer leuke bloemetjes gekocht voor in de tuin, in potten neergezet. het begint nu ergens op te lijken.
    Morgen halen we via marktplaats 2 ligbedden, lig nu vaak in de tuin als het lekker weer is, tijd zat hahaha.

xxxx

5. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ontbijtkoek helpt inderdaad tegen obstipatie Mama van P, elke dag een plak. En wat ik ook 1x per week doe is lactulose innemen...

Leuk Eline! Kan je lekker relaxen in de opgepimpte tuin;).

6. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
  7. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
  8. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
  9. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Nog een dan... om het af te leren:p (hebben er nog 31 hoor, in totaal 35 foto's op cd-rom meegekregen en de hele echo opgenomen op dvd:D)

Bekijk bijlage 64393

10. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ dithje prachtige foto's!! wij mogen vrijdag avond. echt zin in!

11. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Dank je wel Bubsie! Zou vast beginnen met aftellen voor vrijdag;)...

12. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    sorry dames ff nog een ego berichtje, manlief komt net terug.....na 5en begint al goed om half 6 melken...maar ben toch weer ff pisnijdig ipv dat ie hout gaat halen voor het tuin hek wat hier dringend nodig is, is ie doodleuk naar een veekeuring geweest:x
    bah en hij had niet eens zijn mobiel bij......zit ik hier in uppie, stel voor dat er iets beurt is ie niet bereikbaar!

13. mama van Perine

20 nov 2007
    540
    0
    0
    Boerin in Frankrijk
    Exideuil, Frankrijk
    dithje, wat is lactudinges precies?

14. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Grrr:x Mama van P, sommige mannen...
    Lactulose is een drankje waardoor je ontlasting breiiger wordt en dus beter doorstroomt. Tegen obstipatie, op advies van huisarts en vk maar gewoon verkrijgbaar bij de apotheek!

Hier; yeah:D! We hebben eindelijk DE kaart gevonden... Duurt even maar dan heb je ook wat:p

15. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    dithje::mooie echo's hoor! :D
    mama van P:pff mannen he,kunnen soms echt grrr :x zijn

16. Lizz1

Lizz1 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.183
    0
    0
    Dithje wat een mooie foto's zeg! Echt gaaf om je kleine zo te zien dan. Ben dan ook benieuwd als ie eruit komt of het dan ook echt lijkt. Prachtig!
    vk was gisteren idd nog geweest. Kleine z'n hartje deed het prima. Het is een combinatie van groeien en overbelasting wat die pijn veroorzaakt. Kan dus nog wel wat vaker gebeuren. Meer m'n rustmomenten pakken en niet teveel willen doen.

Mama van Perine, ik had ook last van opstopping, neem nu iedere dag een kiwi een bakje vitalinea yoghurt met vezels en idd veel vezels eten.

Shelly , wij hebben de Quinny Buzz dus ook een driewieler. Vond ik zelf prettiger rijden dan een vierwieler.

Aftellen dus Bubsie dat je je kleine ook zo kan zien. Leuk!
    Wij doen het niet maar dat is meer omdat het zoveel kost en we moeten nog zoveel. Tuin/zolder/buitenom verven.

Lekker Eline, een ligstoel. Goed dat je het zegt. Heb ik ook nog staan bij m'n mannetje zijn ouders in de schuur. Nodig ophalen dus.

Es, heb je lekker geshopt? Waar ben je allemaal mee thuis gekomen?

17. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    Halooo

Heb alles gelezen maar heb het echt ff te druk gehad gister en vandaag;)

gistermorgen half 9 in het ziekenhuis voor een meting, 4,1 cm was die nu,
    ze meten tot week 30 dus nog 2x en dan meten ze niet meer,ze zullen het wel vertrouwen dan..
    kweek afgegeven,en dingen gevraagd, ik krijg als die bacterie terug komt elke x kuurtje net zolang tot week 35, hmzz en die spuiten ja ik heb er nu al 1 gemist:) en ik voel niks anders in me buik, ik moet ze zelf betalen(lees 80 eurie per doos) dus ik wacht even donderdag af wat die dan aangeeft voor cm's.

Gister de crematie, wat een drama zeg:(

gisteraaf ff geholpen in het jongerencentrum achter de bar(was een feestje)

Vanmiddag naar de muscical joseph geweest, me schoonpa deed mee gewoon in onze regio;)

Nu gedouchd en al op de bank..

18. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Nou meiden, nog ff geen foto. Nog 1 dagje geduld.... De kast staat in elkaar en om 19.00 uur hingen de gordijnroede en -rails ook. Maar om nou op stel en sprong meneer te verhuizen leek ons niet heel handig, dus slaapt ie vannacht nog in z'n oude kamertje.
    Morgen dus verhuizen en dan gaat manlief ook laminaat leggen in de babykamer (lees, Sebas z'n oude kamer)
    Paps komt weer helpen (de schat!) en mams houdt Sebas weer lekker bezig. Wat zou ik toch zonder die 2 moeten????;)

Vanmiddag helaas niet kunnen slapen, dus ik ga vroeg m'n bedje in vandaag.

Nog ff de reacties op iedereen in een volgende post.

Trusten!

19. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    @ Angel: oh, die Dion! Echt een jongen he? Wij zitten ook een soort van te “wachten” wanneer er bij Sebas voor het eerst iets gehecht moet worden of zo. Tot nu toe blijft het bij blauwe plekken en hier en daar een pleister..... Maar dat moet ik maar snel afkloppen! ;)
    Ja, bij ons gaat er ook nog even een mooi nieuw behangetje op de muren, nieuwe gordijnen en een kleine make-over qua style enzo. Waarschijnlijk is het rond Koninginnedag allemaal klaar.
    Hihi, de achtertuin is idd wat minder van belang, maar wel lekker als je daar straks met mooi weer van kan genieten ;)
    Gelukkig is de kleine meid vandaag weer wat drukker. Ik doe het heel rustig aan, maar ben wel Sebas z’n kleding aan het uitzoeken. En na een kwartier of 20 minuten ga ik gewoon weer ff een tijdje op bed liggen om in m’n boek te lezen. De kleine meid leest hard mee, want af en toe stuitert m’n boek gewoon omhoog! De harde buiken zijn vandaag ook al een stuk minder. Erg prettig!

@ Einneh: en? Hoe gaat het met jullie klus?

@ Es: Lekker de tuin weer gezellig maken. Leuk! En gefeliciteerd met je schoonzusje!!!!

@ Petatje: rustig aan meis! Hopelijk knap je snel weer op.

@ Dithje: hoe was de 3D echo? Lees dat je helemaal verliefd bent! Zo he, meer dan een kilo al? Wat gaat het hard he? Helaas vanmiddag niet kunnen slapen, maar straks lekker vroeg onder de wol! En, nog wat gevonden bij de geb.kaartjes?
    O, ik kom nu je foto’s tegen!! (zit te lezen en ondertussen in word m’n reacties te typen) Wat een schatje zeg!!!!!!! Ik ook helemaal verliefd!
    Hey, en DE kaart gevonden! Super!

@ Lizz: fijn dat je weer veilig de trap op kan. Toch handig als je straks je tenen niet meer ziet ;) Heb je nog leuke gordijnen kunnen vinden?

@ Bubsie: leuk dat er bij jullie in de familie ook nog een kindje bijkomt. Leuk hoor, dat ze zo weinig schelen. Sebas scheelt 3 weken met z’n nichtje. Echt super!

@ Shelly: dat leek me ook. Met een kleine doe je wel “makkelijker” sociale contacten op, in de speeltuin, in het park. Leuk dat je verjaardagscadeautje van je mams en zus er al is! Hihi, nou een weekend lang op je nagels bijten om ‘m niet open te maken he!
    Kinderwagen: hier de Quinny Speedi Papillon. Idd iets minder stabiel dan een 4-wieler, maar ik wilde vooral een wagen met alleen maar luchtbanden omdat dit veel lekkerder loopt. En bovendien hoeven wij ook niet met het openbaar vervoer, dat scheelt. Stoepje af vind ik erg meevallen hoor. En manlief kreeg het niet voor elkaar een Mutsaerts in elkaar te klappen zonder dat de wielen eraf vielen?????:(:(:(:(

@ Sam: veel plezier op de babyshower!
    Morgen in ieder geval uitslapen! (Zal je zien dat Jildou bij open an oma pas om 8.00 uur wakker wordt....)

@ mama vP: bedoelde je mij met trombosespuitster? Ik spuit sinds 2 weken zelf (ben zoooo trots op mezelf), maar daarvoor deed manlief het altijd. Ik ben namelijk nogal bang voor naalden.... :) Vanmorgen heeft manlief het weer even gedaan omdat ik een “spuitongelukje” had gisteren. Raakte een ader en het bloed gutste eruit. Tja, dan schrik je wel weer ff. Maar ik denk dat ik het morgen wel weer zelf doe. Het gaat steeds beter, maar ik vind het prettig dan manlief het af en toe ook kan doen. Ik spuit Innohep, 0,7 ml. En jij? Heb je ook een longembolie gehad, zoals ik? En hoe kwam jij erachter dat je tromobse hebt? Bij mij is het zwschapstrombose, dus 2,5 maand na de bevalling ben ik er weer vanaf....
    Tip tegen obstipatie: kiwi’s! Zeker 2 per dag en veel water drinken. Werkt hier prima.

@ Eline: Nou, jouw tuin is weer helemaal leuk zo!

@ mamachan: fijn dat de meting goed was. Wow, wat een druk programma heb je gehad. Ff achter de bar helpen en een musical...dat red ik helaas echt niet meer.

20. ShellyBerlijn

ShellyBerlijn Bekend lid

27 apr 2009
    553
    0
    0
    http://biancaleblanc.etsy.com
    Berlijn, Duitsland
    mama van Perine balen van je man zeg! Wat een toestand! Ik kan er niet tegen als mensen hun mobiel niet meenemen! oh ja ik wil wel je buddy zijn hoor. We zijn op dezelfde dag uitgerekend.

Dus de meeste hier hebben of een quinny of een mutsy of een mutsaert? mmm ok goed om te weten, maar ik neem geen driewieler, dat wordt niets in de ubahn en met de klinkers en zo

Eline heerlijk relaxen in je tuin! Hopelijk blijft het weer mooi.

Dithje! Wat een geweldige echo's!! Prachtig! En wat fijn dat je DE geboortekaart hebt gevonden :D

Lizz1 fijn om te horen dat het allemaal goed is met de kleine! Nu moet jij op jezelf gaan passen!

Mamma chan dus ondanks alle drama heb je toch nog een goede tijd gehad in de afgelopen dagen (feestje en musical en groeiende baby :))

Pooh slaap lekker en fijn dat je straks versterking krijgt.

Deel Deze Pagina