Juli 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Es09, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Hoi!

Sam, sterkte met Kyra och arm, ik zou daar nu ook niet tegen kunnen bij onze jr.

Ik jank echt bij elke film waar ook maar iets emotioneels gebeurt, dat is echt raar want zo ben ik totaal niet hahaha!

Nancy, fijn dat er verder niks aan de hand is met je sparerib en je bloeddruk in orde. Hier begin ik te twijfelen, voel me de laatste paar dagen vaak flauwtjes en duizelig, dus ik denk dat ik voor het bloedprikken maar weer aan de roosvicee ferro ga en van de week een keer spinaziestamp. Mijn HB was de vorige keer 9,1, maar wie weet is het wel enorm gekelderd... Maar ik voel me overigens supergoed verder hoor.

Meiden met een weekje erbij gefeliciteeeeeerd!

Kikkert, ik heb het nu ook eindelijk een beetje, nesteldrang. Ben lekker bezig. Misschien komt daar het duizelige wel vandaan, dat ik gewoon meer doe...

Bella, mijn broertje Mike begon rond 2 jaar ook zijn losse handjes te ontdekken. Hoort erbij denk ik. Is natuurlijk niet goed te praten. Wat mijn ouders hebben gedaan is gewoon terugtikken zodat ze het effect leren begrijpen en time out geven. Ben maar blij dat ie niet bijt want dat heeft ie ook nog een tijd gedaan!

Euuuuhhhh.. Toen had ik niks meer..

Hier hebben we de deuren van een tweede laag lak voorzien (ze waren donkerblauw en nu houdt het het midden tussen wit en een beetje babyblauw erdoorheen haha. Over 2 dagen of wanneer de zon weer schijnt gaan we weer verder, het is verf op terpentinebasis dus ik kan het niet binnen doen...

Heeft hier iemand een tip voor mij? Wij hebben een plafond met een lijst eromheen (een opstaande rand). En die willen we zilver maken maar afplakken lukt niet omdat die &@%^@$#-tape de hele tijd loslaat.. Ik ben eigenlijk van plan om het te laten zitten en gewoon maar wit te maken maar misschien hebben jullie wel een ideetje voor mij waar ik zelf nog niet aan gedacht heb?

En het getrappel in mijn buik is echt de hele dag door nu, echt geweldig maar soms voel ik me er een beetje misselijk van, het voelt best wel alien-achtig aan haha, hoe leg je dat uit.. hmmm.. ik ga ervanuit dat jullie me wel begrijpen haha (duh...).

Dikke kus Sue

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Sue: Het alien-achtige gevoel ken ik wel ja.. je voelt leven in je buik maar je kan het niet zien ;)
    Ik kan het soms ook echt niet geloven dat het onze kleine meid is die zo'n leven heeft binnen in mijn buik..

Succes met verven, ik kan je verder geen tips geven, ben daar echt een leek in :D

3. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hoe is het gegaan met Kyra Sam? *edit* lees net dat het goed gegaan is met Kyra:).

Bah Bella wat vervelend dat Sam slaat:(.

Goed zo Pooh! Wow, klinkt heel gaaf met turquoise:D. Hoe was het bij de huisarts?

Wat:( vergeten Nancy... Tsss, niet normaal! Fijn dat het niets ernstigs of raars is mbt je spareribje. En de kweek, afwachten maar... Tot die tijd niets voor wat betreft de geur?

Hmmmmm Sue heb eerlijk gezegd geen idee. Wat lastig dat de tape loslaat. Uit losse pols misschien een idee? Wel risci natuurlijk maar wie weet.... En eventueel stroken van karton knippen en die er langs plakken:(. Hier ook steeds meer getrappel hoor en ik snap heel goed wat je bedoelt;):).

Hier, vergadering achter de rug en nu aan het wachten op mijn collega waar ik om 13.30 uur een afspraak mee had8). Na ja, moeten we straks maar iets sneller aftikken en zaken bespreken. Tot later!

4. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    helooo

Ff niet geweest, mja jarig tussendoor en ddruk geweest;)

Heb alles gelezen ma niks onthouden,
    net terug van de vk erge bekken instabiliteit gecontanteerd!! en ook meer harde buiken:) ik moet minder gaan werken:) ik heb me werk al gebeld maar die zeiden dat ze het eerst moeten gaan overleggen hoe en wat met de bedrijfsarts enzo:(

IK wil 2 dagen werken van 4 uur en rest ziektewet..

Als je ziektewet hebt krijg je tog 100% betaald??

5. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn eindelijk de positieve kwaaltjes aangeslagen. Mijn huid ziet er super uit en het lijkt wel of ik een hairwave heb genomen (normaal niet echt een volle bos). Maar in het begin veel pukkels gehad, haar en nagels die bleven afbreken maar volgens mij sinds week 18 gaat het de goede kant op. Ik voel mij weer mooi.

6. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ziektewet is nooit 100% Maar moet je even in je CAO kijken daar staat alles in..
    Maar meestal is het zo geregeld:

U ontvangt het eerste ziektejaar minstens zeventig procent van uw loon en minimaal het minimumloon. Dit bedrag is wel aan een maximumdagloon gebonden.

Uw Ziektewetuitkering bedraagt minstens 70 procent van uw dagloon. Dit is het loon dat u gemiddeld per dag verdiende in het jaar voordat u ziek werd. Let wel: dit is aan een maximum gebonden, per 1 juli 2007: 174,64 euro bruto. De uitkering duurt maximaal 104 weken (twee jaar).

7. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    oke dank je es

Ik ga het zo ff nakijken, het is maar voor 8 weekjes drna had ik al vacantie gepland.. en dr na me verlof;)

werk 18 uur, dus ik moet voor 10 uur de ziektewet in,

8. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamachan, mijn baas betaald als ik ziek ben 100% uit. Zo zijn we verzekerd als bedrijf.

Helga en Nousepoes welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

KG: nu een halve kg aangekomen. Tot nu toe lijkt mijn buik alleen maar alsof teveel heb gegeten. Maar ik denk dat het nu wel gaat beginnen hoor qua groeien. Maar met 2 kids van 1 en 2 ben ik wel heel actief, ik werk, avondje school etc misschien dat het daarom nog rustig gaat. Ben nu 21 weken. Uiteindelijk krijgen we allemaal die buik en gaan we aankomen voor een heeeeeeeeeeeeeel goed doel ;)

Fijne dag. Ik ga even lekker een potje thee zetten. Ik heb allebei mijn jongens op bed liggen. Heerlijk even mama tijd.

Iedereen die zich niet lekker voelt, ziek is etc. Beterschap!

x

9. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    pff meiden, ff snel. Kom later reageren....

Had ik met m'n zwangere hoofd de verkeerde tijd bij de huisarts in gedachten.... Zat ik daar 20 minuten te vroeg. Maar daar kwam ik natuurlijk na 10 minuten pas achter. Geen probleem, wachten we toch 10 minuten tot de tijd van de afspraak...

Nee... liep het vervolgens ruim 45 minuten uit!!!! Heb dus bijna een uur in die wachtkamer gezeten (dus Nancy, ik weet hoe je je voelt!)
    Bloeddruk was gelukkig goed, net als m'n longen (bij mij toch altijd een zorgenkindje na 3,5 jaar geleden) Maar dat dit niet normaal is, daar was ze al snel over uit. Dus: morgen nuchter bloedprikken. Wil m'n suiker nakijken en nog een heleboel andere waardes. (oa. HB en B12)
    Verder had ik nog een moedervlekje wat wat donkerder was geworden en wat van vorm veranderd was.... nou, die moet er zsm uit!:$:$

Wat een topdag....NOT! :(

Sorry voor m'n wat warrige egomailtje, maar ik moest het ff kwijt (en manlief zit in vergadering, dus die is ook niet te storen....)

10. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tilburg
    Thanks voor de tip Dithje. Het werkt allemaal niet en het is best een heftige kleur vergeleken bij wit. Ik wilde al een kartonnetje ertegenaan houden en dan ondertussen schilderen... Moeilijk moeilijk. Misschien gewoon een behangstrook in die kleur knippen en ertegenaan behangen hahaha! Ik weet het niet meer...

Mama chan nog gefeli met je verjaardag! Leuke dag gehad?
    Es, idd via uwv 70%, dus mama chan, ben bang dat je daarmee te maken kunt krijgen. Kan wel zijn dat je puur bij je baas de ziektewet ingaat en dan krijg je gewoon je volledige salaris. Ik zou je werkg/afd p&o even vragen hoe het zit.

Koekkie: YAY! Hoera!

Alien: haha gelukkig, ik was al bang dat er misschien gedacht zou worden dat ik me niet genoeg verbonden voel met het mensje in mijn buik. het is soms gewoon echt een buitenaards gevoel haha. Maar wel heel leuk en een hele belevenis!

11. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tilburg
    Pooh dikke knufffffffff xxxx

Waaaah koekkie maar een halve kilo???????????????? Ruilen??????? Ik sleep al weken 7 kilo extra mee hahaha!

12. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Zo ben maar even in het park geweest met de hond, zonnetje schijnt en was wel ff lekker!! 8)

Ga nu even douchen en lekker op de bank hangen!

13. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Meten jullie wel eens je buikomtrek, dus rondom.. op je navel? :D
    Misschien leuk om eens te doen met zn alle :p

Ik heb hem net gemeten :$

14. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste volledige zw (40.3 weken) 6.9 kg in totaal aangekomen ... jaloers :p

15. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Zo meiden, ik ben weer een beetje bedaard ;):D
    Die hormonen ook, pffff ;)

@ kilo's/koekkie/suekes: hier de vorige keer maar 5,5 kilo aangekomen. Tot 28 weken 6,5 kilo, toen zwschapssuiker geconstateerd en moest ik op dieet. Met als gevolg dat ik 1 kilo afviel en verder niks bijkwam... Een voordeel: bevallen en je bent de kilo's kwijt :D:D:D
    Ik ken een hoop mensen die daar jaloers op waren, hihi.

@ Es: hihi, ik dus net ook gedaan. 108 cm :$ Dus ik ook m'n heupwijdte (incl kitkat-kont) gemeten, maar dat is pas :$:$:$:$:$. Da's gewoon nog meer :$:$ En jij?

@ Suekes: is het niet zo'n sierrand die je kunt vervangen? Zo'n losse strip die je op de muur en tegen het plafond plakt? Anders zou ik zeggen, gewoon een nieuwe erop. Verder geen tips helaas.

@ Mama chan: dat hangt er vanaf hoe het met je werkgever geregeld is. Volgens mij krijg ik nog steeds 100%. En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Dithje: is je collega nog op komen dagen?

@ Es: het zou ook gewoon de droogte van je huid kunnen zijn. Hier lijkt het af en toe wel of er "stof" vanaf komt, zo droog als het is. Jezelf ff lekker verwennen met een goede bodylotion :D

@ Nancy: "prettig" dat er met je spareribje verder niets ernstigs aan de hand is, maar lekker is natuurlijk anders. Hopelijk wordt het niet veel erger! En haha, wen er maar aan. Na een bevalling heb je (bijna) geen gene meer :p

16. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    :) Ik zit op de 120 cm :$ dus dat van jou valt reuzeeeeeee mee!! :p

17. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Hee meiden,

Nancy gelukkig niks inwendigs idd, maar wel vervelend. Andere uitslagen maar even afwachten. Nooit fijn he zon onderzoekje.

pooh ook vervelend van bij ha zeg, en dat er ook een moedervlek wegmoet.
    Hopenlijk zijn je andere bloedwaarder oke.

Mamachan wat naar van je bekken.
    is het niet zo met zwangerschap dat je 100% vergoed krijgt gewoon bij ziekte?
    Mijn werk krijgt dat van mij vergoed bij het uwi.

Ik ben nu trouwens al zon 8 kilo aangekomen, pff waar moet dat naartoe.
    Met mijn afdelingshoofd gesproken, en ga tot 12 uur werken voorlopig.
    Kan pas de 25e bij de bedrijfsarts terecht.

xxxxxx

18. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Als je baas je gewoon doorbetaald als je de ziektewet in gaat kan het zijn dat je 100% krijgt, maar het lijkt me sterk dat je baas je gewoon je volle salaris laat krijgen als je niet werkt en ziek bent.
    Maar als het via het UWV gaat, wat normaal zo is als je de ziektewet in gaat krijg je 70% van je inkomen vergoed.

Toen ik mijn eigen bedrijf ben gestart heb ik me hier in heel goed verdiept omdat ik iemand aan wilde nemen toen het drukker werd 8)

19. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Dat valt dan idd mee. ;)
    Nou ja, joh. Het komt allemaal weer goed!

20. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik ga dus echt geen centimeter meten.... dan word ik depri. Ik hou het wel bij mijn wekelijkse weegschaal beurt.

Deel Deze Pagina