Juli 2010 mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Es09, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0

Niet doen dan meid. Een depri-koekkie, dat zouden we niet willen hoor! ;););)

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
  3. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
  4. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    ja heb het net nagekeken, volgensmij krijgen hun het vergoed via uwv. mja ik hoor het nog wel.

Ik heb ook gemeten ma volgensmij is t nie goed, heb 93cm:)

5. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0

O, Es, daar ben je lekker mee! Hij is wel leuk, maar er zit inderdaad een draadje los (net zoals bij onze kat).
    En mocht je er vanaf willen dat ze op bepaalde plaatsen gaat liggen: hier was aluminiumfolie de truc. In de wieg, in de box....de kat is daarna nooit meer daarin gekropen. :D

6. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    als je ziek bent krijg je toch gewoon 100%???
    ik ben nu ziek uit dienst gegaan en ik krijg ook 100%, omdat je zwanger bent is daar een andere regel voor vertelde ze mij.

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ow ow uwv en ziektewet uitkering hou op hou op.....ze hadden die van mij stop gezet maar tis me toch gelukt om hem per direct te heropenen e*kels zijn het ik heb ook ooit in de ww gezeten en die had ik ook zoveel problemen

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik krijg gewoon 100% uitbetaald maar volgens mij ligt het ook aan de reden waarom je ziek bent of je 100% krijgt en aan hoe de werkgeven/cao geregelt is.

9. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    buikomtrek = 107cm (ongeveer kon niet geweldig meten)

10. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @pooh we hebben een even groot buikje ;)

11. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    #831 Koekkie, 9 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
    Mooi Es, die kat daar maar idd hij moet wel leren dat als er zodirect een beebje is dat het niet meer mag.

Neeh idd een depri koekkie kan niet Pooh ;)

Net bij het consulatiebureau zeiden ze dat mijn oudste (2.4jr) iets te zwaar zou zijn. Huh hij is harstikke lang (95cm) & smal. Even nagerekend had die muts een 1 kg teveel gegeven. Hij wilde niet alleen op de weegschaal dus ik moest met hem wegen en daarna zonder hem) Tja of je nu 14.8 of 15.8 kg weegt maakt op dat gewicht wel heel veel uit. Kreeg ik allemaal tips mee waar ik op moest letten haha. Thuis nagerekend en nageken in de curve. Voor zijn lengte een heel mooi (gemiddeld) gewicht.

12. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    pfffff ben blij als mannetje zometeen thuis komt want dylan is echt niet lief doet alles wat niet mag en hij heeft nu alweer 3 keer in de hoek gezeten, en nu is hij zich weer aan t uitkleden poehhhhh wil echt niet als een klaagkont overkomen maar hij heeft zoveel pit vandaag kon wel peper in zijn kont hebben

13. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @koekie luister maar niet naar dat gezeik van het cb meid....want ik laat me dat niet zeggen ;) (want ze zeuren hier bij het cb nogal)dylan is ook lang 96cm en 15,2kg en is pas 2 jaar ik moet 25maart op controlle met hem ik ben eens benieuwd hihihi

14. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    We noemen hem altijd Flaco (wat dunne betekend in het Spaans). Zijn broer is juist de Gordo (dikke) ;) maar die vonden ze ok. Eerst verkeerd meten en dan nog 'adviezen' geven.

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dames ik ben helemaal op :( ... Dus reageer ff kort..

Mamachan wil je ff een knuffel geven meis!! Naar mijn weten is zw.gerelateerd ziek zijn idd 100%. !!

Buikomtrek geen idee :D !!

Koekkie lekker cb .. Ik weet een kindje van 1,5 van 16 kg.. HIHI..

16. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    hihi was mijn schuld dat de kat op de commode ging liggen, meestal is de slaapkamer deur dicht en kan hij er niet bij, maar nu was ik zelf de deur vergeten dicht te doen ;) dus mijn schuld!

En uitkering via het UWV is nooit 100%
    je krijgt alleen 100% uitgekeerd als je baas je blijft betalen, maar meestal doen bazen dat niet hoor. kost ze veels te veel geld.

17. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Es:haha je kat,super! enneuh,mooie schoentjes *smelt*

kg's: ok,de gyn heeft er gisteren niets over gezegd dus neem aan dat het nog "meevalt" maar ben dus nu 9.5 kg bijgekomen. Weet niet hoeveel men buikomtrek is :)

Koekie:pfff zou het niet kunnen verdragen hoor als ze men kind op "dieet" willen zetten terwijl die gewoon op de curve zit.

Pooh: dikke knuffel meid! hoop dat je gewoon wat ijzer te kort hebt ofzo en niets ernstiger. een dikke knuffel in ieder geval. En even over je moedervlekje,weet niet of het echt hetzelfde is maar heb wel meer bruine vlekjes nu ik zwanger ben...

ooh en vandaag belde een ander bedrijf en donderdag ga ik eerst naar het ene bedrijf in de voormiddag en naar het andere bedrijf in de namiddag. Duimen jullie meiden?

18. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Wow, sommigen komen dus echt bijna niks aan!!!!

Buikomtrek 110 centimeter! KG 79 kilo! Maar dat was 5 dagen geleden! Mijn borsten zijn al 80E of F ik knal echt uit mijn bh's. Gelukkig heb ik een meegroei en heb ik er net 2 bijbesteld bij H&M!

Es: hahahaha wat schattig! Onze hond neemt elke kans die hij heeft om op de babykamer te gaan liggen. Als we gaan slapen sneakt ie eerst nog even gauw die kamer in haha!

xxx

19. Suekes

Suekes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.011
    0
    36
    Tele Agent bij Teleperformance
    Tilburg
    Petatje ik duim voor je hoor!!!

Es/Mamachan/UWV/Ziektewet:

Voor zover ik weet is dat als je nog werkzaam bent bij het bedrijf krijg je 100% uitbetaald tenzij anders is vermeld in je arbeidsvoorwaarden (Bart krijgt 2 wachtdagen en dan 70% (afzetters)).

Als je bij volledig onder UWV valt is het standaard 70% van je laatstverdiende loon.

20. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hmmmmm Mamma Chan, dat is minder nieuws:(. Als je in de ziektewet zit door zwangerschap krijg je 100% doorbetaald.
    Bent u ziek geworden vóór, of direct na afloop van uw zwangerschaps- en bevallingsverlof? En komt de ziekte door uw zwangerschap of bevalling? Dan kan uw werkgever een Ziektewet-uitkering voor u aanvragen. U merkt daar weinig van: u ontvangt tijdens uw ziekte meestal gewoon salaris.
    De Ziektewet-uitkering begint op de eerste dag dat u niet kunt werken, en duurt tot u hersteld bent of uw verlof begint. De Ziektewet-uitkering is 100% van uw dagloon. Dit is het gemiddelde loon dat u per dag verdiende in het jaar voordat de uitkering begint. Voor het dagloon geldt een maximum.

Jeetje Koekkie, maar een halve kilo aangekomen.

Gatver Pooh:(. Wel fijn dat je bloeddruk goed was en nu maar afwachten wat er uit de bloeduitslagen komt. Weet je al wanneer die moedervlek eruit moet dan, behalve zsm?

Jazeker meet ik die Es! Elke week zelfs en dat houd ik samen met mijn gewicht bij in een grafiek in excel. Echt leuk om te zien:) en natuurlijk ook wel schrikken:p. Ik zat de laatste keer op 93 cm omtrek en qua kilo's 61,3. Ben begonnen met 80 cm in omvang en 53,6 kg.....

Mijn collega is nog komen opdagen hoor Pooh. Hebben de belangrijke dingen weer kunnen doornemen c.q. bespreken en heb er weer een fijne actielijst aan over gehouden.

Fijn Eline dat je met je afdelingshoofd gesproken hebt en afspraken gemaakt hebt.

Tuurlijk duim ik voor je Petatje! Wat goed zeg, 2 gesprekken!

Kom vanavond nog wel weer even spieken ladies... Nu eerst ff macaroni maken!

Deel Deze Pagina