Juli 2010 mama's Deel 3

Discussion in 'De mama's' started by pippo, Dec 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Arm menneke.. :( Heb er helaas geen ervaring mee.

Op de andere groep bevalt het op zich wel maar is lichamelijk zwaarder en ik merk het meteen aan mijn rug :(
    Is dus nog even afwachten of dit wel gaat werken...

2. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ dithje, misschien moet je hem dit eens laten lezen, verandert hij misschien van gedachte: http://www.swov.nl/rapport/factsheets/nl/factsheet_fietshelmen.pdf
    http://www.mijnkinderarts.nl/spoedeisende-hulp/hersenletsel/oorzaak-hersenletsel-bij-kinderen.htm

Ik ben echt voor het dragen van een helm bij kinderen. Er kan altijd iets gebeuren en dan neem ik liever het zekere voor het onzekere. En wij zijn er ook mee opgegroeid zijn. Kom namelijk uit Nieuw Zeeland en daar is het verplicht.

@ moederk, Fijn dat je op die andere dagen kunt gaan werken.

3. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Toevallig belde manlief net Goldy. Hij had een ambulance broeder in zijn klas gehad om voorlichting te geven aan zijn leerlingen. Die broeder had verteld over verwondingen c.q. hersenletsel bij baby's door moeders die de trap af zijn gevallen. Denk dat hij soort van overstag is ;)
    Echt te triest gewoon die verhalen! :(

4. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh dat is toevallig! Ja echt afschuwelijke verhalen die je hoort/leest. Moet er niet aan denken!

5. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Hallo allemaal!
    Daar ben ik weer eens. Ben de laatste tijd niet vaak online. Werk 3 dagen (wo., do., vr.) en we gaan nu vaak de weekenden naar de camping, dus niet altijd tijd voor zp :)
    Ik heb dus net ff lekker zitten lezen en heb lang niet alles onthouden, maar...

Bubsie Ik hoop dat een sprongetje is. Liza heeft ook wel eens van die dagen... Niet willen drinken, moeilijk in slaap komen. Tja, weinig aan te doen denk ik.

Eenkennig dat heeft Liza ook nu. Vooral met mannen. Ze moeten dan niets zeggen of doen, want dan gaat ze huilen. Ze heeft zelfs al een periode gehad dat ze dat zelfs had bij de opa's en zwager, maar dat is nu wel over.

Tuitbeker daar drinkt Liza ook nog niet uit. Nu drinkt ze uberhaupt amper iets tussendoor. Hoeft ook nog niet zegt het cb. Ze krijgt nu nog genoeg vocht van dr flessen. Afgelopen zaterdag heeft ze wel tussendoor (uit haar flesje) gedronken. Toen was het ook best warm, dus heb ik haar tussendoor wel drinken gegeven.

Luieruitslag Heb er geen ervaring mee, maar mijn moeder heeft ook wel eens gezegd dat je er maizena op moet doen...je kan het altijd proberen. Baat het niet, schaadt het niet...

Brood Liza wil er nog steeds niet(s) (veel) van hebben. Met moeite gaat er heel soms een 1/4 in. Heb al smeerkaas en smeerleverworst geprobeerd. Denk dat ik maar even een week niets probeer, misschien is ze er gewoon nog niet aan toe...

Cd ik hoop voor je dat het gesprek met je so geholpen heeft en dat het nu beter zal gaan. Toch vervelend zo'n situatie.

Leuke foto van je kleine man Goldy. Leuk hè zwemmen? Wij gaan ook regelmatig met Liza.

Wat een heerlijk meisje heb je Bubsie, met dr staartjes! :)

Hier gaat het zn gangetje. Met Liza gaat het prima. Zit, kruipt en staat nog steeds niet :p Maar is wel elke dag lekker vrolijk :) Ze zegt nu de hele dag dadadada. Erg leuk en gezellig :D

6. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
  7. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ tamaraliza, mooi dat alles goed gaat! Leuk zo`n vrolijke meid!

@ moederK, leuk filmpje! en mooie foto, wat een dotje! Dat geluid doet Jayden ook steeds haha. alleen hij kan nog niet zo goed staan, Ze staat echt goed stevig zeg! Een tip trouwens tegen de harde ontlasting. Weet niet of ze ondertussen al haar fruit eet? Maar dan kun je gedroogde pruimen laten weken in kokend water, daarna pureren met wat kokend water. En sap waar je het in heb geweekt even zeven en dan verdunnen met water, af laten koelen en laten drinken. Helpt hier echt heel goed voor de poepluiers ;)

8. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    dankje voor de tip, ga het eens proberen..

Zag trouwens nog een erg leuke foto van het zwemmen...cute!!

9. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    hebben jullie trouwens ook gelezen dat op tmf nu kindernet zit en die zenden allemaal die oude tekenfilms uit! :)

10. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Aaaaah wat een schattig filmpje MoederK. Echt te grappig gewoon dat prrrrttt-en van Anissa :p
    Thanks voor de tip, ga eens even kijken. Ketnet (Belgie) is ook erg leuk.

Fijn Tamaraliza dat alles goed gaat!

Hier; heb maizena gehaald en in de pot van de talkpoeder gedaan. Bij de volgende verschoning eens proberen.
    Dit is trouwens dag 3 van de diarree en in die dagen heb ik 2 pakken luierdoekjes gebruikt en een heel pak luiers! :$:(

11. pippo

pippo VIP lid

Oct 17, 2007
    9,795
    0
    0
    Belgium
    ***breekt even binnen***

Dank je wel! :D

Aan iedereen een dikke knuffel!

***breekt uit***

12. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    ach arme luca! zoveel poepluiers en al zolang.
    jeetje flink wat gebruikt dithje. hopelijk is het snel beter. hoor mn schoonzus er ook over en die heeft ook van die kapotte billen komt bij hem waarschijnlijk door zn tandjes.

@ tamara. fijn dat het goed gaat bij jullie.

@ tuitbeker Djesslyn drinkt er al uit vanaf 6 maanden en gaat goed. alleen snapt ze nog niet goed dat je de beker naar achter moet houden en dus ook je hoofd als hij niet meer helemaal vol zit haha dus nog wel wat hulp nodig anders zuigt ze alleen maar lucht. ik heb een antilek tuitbeker van tommy nog wat van de kruitvat. gaat beter dan die van avent die ze eerst had.

13. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0

hey!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd meid! fijn zeg!!

Knuffel terug!!;)

14. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    haaaaaaaaaaai meiden!!

Ik leef nog hoor :) Ik heb wel terug gelezen! Zag een leuk filmpje en leuke foto's!! :D

Dithje; Sterkte met je mannetje meid!! Naomi haar billetjes liggen ook helemaal open! Ik heb nu zalf gekregen van de HA. Zo sneu he! :( Ik heb haar vanmorgen een uur met haar billen bloot laten liggen.. met handdoeken eronder voor als ze zou plassen. Dat vond ze heerlijk natuurlijk zo in dr blote billen :)

Hier; Vandaag is de nieuwe bank gekomen!! :) hij is mooi hoor! Zal vanavond eens een foto maken! ;)
    Met Naomi gaat verder alles goed. Ze slaapt nu nog maar 2x overdag ipv 3x en ze slaapt nu ook langer gelukkig! Nu ligt ze ook te slapen.. al ruim een uur! :D
    Denk ook dat het komt nu dat ze kruipt en stapjes zet achter haar loopwagen en langs de tafel en langs de bank.. ze maakt zichzelf nu moe.. :) Ook de nachten gaan veeeeeeeel beter!! Maar ze ligt ook ook alleen nog maar op haar buik te slapen, en eerst draaide ik haar terug op haar rug omdat ik het maar eng vond. Mja ik blijf aan de gang en heb haar een keer laten liggen en mevrouw kwam ineens niet 's nachts! Ze slaapt dus gewoon graag op haar buikje.. en nu vind ik het ook niet zo eng meer.

Ze gaat nu heel veel na doen van ons.. Ook met praten. Als ik zeg pa-pa.. zegt ze het echt na :)

Ik heb nog wel een leuke foto en een leuk filmpje..

Zo trof ik haar gisterochtend in bed.. ;)
    View attachment 142065

En hieronder het filmpje..

YouTube - Pa-Pa

15. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    tuitbeker: Naomi drinkt nog helemaal niks anders dan alleen haar 3 flessen melk van 200cc!
    Ze wil niks anders als ik tussendoor iets anders probeer te geven.. dus ja, kan het er moeilijk in proppen :p

16. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    :D@ foto's leuk leuk leuk!

@ moederk kan het fimpje niet kijken helaas.

@ hier. Djesslyn heeft vandaag peer gegeten uit haar hand stukjes in een bordje gedaan en zo at ze wel wat fruit.
    en als ik het met een vork wilde voeren werd ze boos!!:x mocht niet. ze moest het zelf doen.:$:D dondersteentje. gister ook zo banaan gegeven want fruithap uit potje eet ze ineens niet meer:(.

wel een hydrofiel doek over haar benen gedaan en grote slap om mouwen omhoog en kliederen maar hihi. soms viel er wat op de grond. ja. en dat had spike ook door dus was zo weer weg.:)

17. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    @ es. dacht al heb es gister volgens mij ook niet hier gezien.
    wat een leuke foto haha helemaal dwars in bed en nog bovenin ook haha.
    ga nu je filmpje ff kijken.

oja. en wat tuitbeker betreft. ja als ze niet wil dat zal het wel goed zijn he. proppen heeft inderdaad geen zin.
    ga ff je filmpje kijken

18. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    ach.... es dat filmpje!!!!!!!!! lief zeg!

19. Sam8

Sam8 VIP lid

Aug 15, 2007
    29,371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zwaaaai :D !!!!

Leuke foto's en filmpjes!
    Hier is de tuitbeker ook geen succes, hij drinkt uberhaubt weinig naast bv 3x daags....

20. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Leuk filmpje Es! Whahaha zo schattig he dat draaikonten in bed :D
    Ach gosie, Naomi ook d'r billen kapot :( Wat voor zalf heb jij gekregen dan?

Zwaaaai Sam ;)

Knuffel terug Pippo!

Heerlijk dat geklieder Bubsie! Heerlijk toch zo'n dondersteen? ;)
    Luca wil sinds een paar dagen ook alles zelf doen, word er helemaal gek van ;) Geef hem een lepeltje als hij fruit gaat eten, daar speelt hij dan mee en ondertussen hapt hij het fruit dat ik hem geef zo weg... Tsja, je moet wat :p

Share This Page